Peleihin sisältöä

Saku-foorumi » Classic Amiga » Pelit » Viestit 2002 » Viestit 06/2002 asti » Peleihin sisältöä « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

Antti
Torstaina, 21. maaliskuuta, 2002 - klo 15.09:   
Nyt kun täällä vertaillaan uusien pelikonsolien niin ajatelin antaa omat kommenttini uusista peleistä.
Kyllä noilla uusilla, kalliilla ja hienoilla koneilla saadaan aikaan näyttäviä pelejä, mutta... Minun mielestäni uusissa peleissä ei ole sisältöä nimeksikään. Vauhtia kyllä ajopeleissä on ja grafiikka on kaunista. Mutta sisältö puuttuu, ei niitä kukaan jaksa kahta päivää pitempää pelata. Kyllä CD/DVD-levylle pitäis mahtua myös asiaa peleihin, ei pelkää grafiikkaa.

Itse olen jo päässyt testamaan Nintendon GameCubea ja paria eri peliä sillä. Pelit eivät minuun tehneet minkäänlaista vaikutusta. Kauniita ne kyllä olivat.

Hienolla ulkoasulla pelifirmat taitavat vain pyrkiä hämäämään kuluttajia, ostamaan pelin ja sitten uuden pelin, kun ensimmäinen on pelattu päivässä läpi.
Nykypäivänä pelien pelaajat - kuten muukin maailma- ovat tulleet nopeammiksi ja kärsimättömämmiksi elämän suhteen. Peleistä on löydyttävä tappamista ja vauhtia yms. Enää ei ajatella omilla aivoilla vaan mennä vauhdilla eteenpäin. Ja köyhät putoavat vauhdista...

Nyt kaikki lukijat ajatelkaa ihan omilla aivoilla mihin kaikki on menossa. Minä en ainakaan ole ostamassa mitään näistä uusista koneista, en ainakaan XBOXia, joka on muuten ihan ylihinnoiteltu. MS vain yrittää rahastaa viimeisetkin rahat pois köyhilta ja tyhmiltä. GameCuben hinta on suht kohdillaan jos pelien hintakin on inhimillinen. Silloin pienituloisimmilakin voi olla mahdollisuus hankkia oma konsoli.

Mielestäni paras pelien sisältö verrattuna koneen tehoihin oli C64-aikaan. Nyt mieleeni tulee Last Ninja mutta paljon muitakin hyviä pelejä varmasti on.
Amigalla tulee mieleen Indy Last Crusade - adventure game. Peli taisi tulla parilla levykkeellä. Ja siinä riitti pelaamista pariksi päiväksi. Se on ihan onnistunut versio elokuvasta, paljon huononpia "elokuvapelejä" on nähty. Nämä ovat vain nopeasti mieleen tulleita esimerkkejä.

 

KimmoK
Torstaina, 21. maaliskuuta, 2002 - klo 17.45:   
Jonku tarttis rakennella semmonen pelien laukaisualusta jolla pääsis retroilemaan ilman kamalaa UAE/frodo/whatever virittämistä.

Minimissään siten että Amigalle tehtäisiin versio UAE:stä jonka voi konfata asettamalla pelin ikoniin tarvittavat ohjausparametrit. Näitä ikoneita voisi sitten tarjoilla kaiken maailman Amiga / C64 pelisaitit, siis sen lisäksi että niitä voi itse viritellä

Hifinpi homma olisi se että toi systeemi tunnistaisi .adf tai .whatever tiedostosta mikä se peli on ja hakee tarvittavat käynnistysparammetrit netistä, aivan kuten second spin tekee musiikkilevyille.

Joo, tää idea on ollut esillä jo monessa paikkaa.

************

Sitten semmoinen asia että 3D ei ole mikään paha asia jos siitä ei tehdä itsetarkoitusta.

Monasti käy kuitenkin niin että paukut loppuu tekijöiltä siihen kun grafiikkaengine tms. on valmiina ja muu jää puolitiehen.

Lisäksi monesti on niin että komeat grafiikat myy. Hieno peli-idea kun ei käy ilmi kotelon kannesta tai jostain nopeasta TV mainospätkästä.

Toivottavasti Amigalle saadaan kohta kunnon 3D engine ja sen ympärille jokin pelinrakennuskitti, jolloin saadaan erinomaisestakin peli-ideasta nätti peli.

 

Jon
Torstaina, 21. maaliskuuta, 2002 - klo 20.22:   
Antti, vähän jotain tuon kaltaista minäkin hain aikaisemmassa viestissä.

Ainakin PS2-pelit ovat kalliita, en tiedä muista, mutta eivät kai ne Nintendollakaan mitään halpoja ole olleet?
(nojoo, tilasin Feeble Filesin Saksasta ja rahaa meni 54+17 euroa, perhanan Sampo :( )

Itse pelasin tuossa Monkey Island 1:n läpi pari viikkoa sitten. Oli hubaa ihan oikeasti. Aloitin myös pelaamaan Pleikkarilla Metal Gear Solidia, mutta jonnekin se jäi alkuinnostuksen jälkeen. Siinä pelissä kökkii se saakelin radiosysteemi pahasti (kuulemma myös 2:ssa) ja juoni on naurettavaa pullistelua.

Microprose on tietenkin firma, joka on yleensä panostanut peliensä sisältöön todella paljon. En tiedä mitä porukalle nykyään kuuluu, ja mitä esim. Sid Meier tekee.

 

KimmoK
Torstaina, 21. maaliskuuta, 2002 - klo 21.31:   
Sekin on muuten jännä että Sid Meier:n RailRoad Tycoon:n seuraajia ja kopioita on tullut vaikka kuinka monta mutta silti se alkuperäinen taitaa olla paras. (näin sanoi myös joku muu kuin minä)

 

cahva
Torstaina, 21. maaliskuuta, 2002 - klo 21.52:   
Microprose on mennyt kiltisti sanoen "päin persettä". Eli lelufirma jonka nimeä en tähän hätään muista, osti Microprosen pari-kolme vuotta sitten. Ei paljon enää simulaatioita näkynyt ja firmasta taidettiin irtisanoa aika lössi pois.

Sid Meier ei enää ole firman palveluksessa. Juuri vähän aikaa sitten ilmestyi Simgolf mikä on hänen käsialaansa.

Noista pelien sisällöistä en kyllä ole samaa mieltä. Mahtavia PS2-pelejä on tullut pelailtua. Sisältöä ja uutta ideaa niissä on ollut ainakin itselleni tarpeeksi. Esim. GTA3:sta tuli pelailtua tosi kauan ja tulee aina välillä pistettyä koneeseen eli uudelleen pelattavuusarvoa löytyy.

MGS2 on myös tosi hyvä, kunhan vaan paneutuu/asennoituu siihen pelimaailmaan ja ei ota niitä radiojuttuja tai juonta liian vakavasti. Pelissä on tutkittavaa vaikka millä mitalla ja jokaisella pelikerralla löytyy vielä jotain uutta.

Mutta onhan noissa jutuissa ihan perääkin eli monet pelit ovat kestoltaan n.10 tuntisia. Mutta pelimaailmassakin raha puhuu ja sonninpaska kävelee, eli pelin myynnin kannalta ei ole merkittävää kestääkö peli 10h vai 20h.

 

Jupp3
Maanantaina, 25. maaliskuuta, 2002 - klo 11.06:   
"ei ole merkittävää kestääkö peli 10h vai 20h."

Ai ei vai?

Sillä on kuule suuri merkitys, ostaako kuluttaja tilalle uuden pelin 10h vai 20h kuluttua :)

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: