Mikä pelikoneeksi? Amiga?

Saku-foorumi » Classic Amiga » Pelit » Viestit 2002 » Viestit 06/2002 asti » Mikä pelikoneeksi? Amiga? « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

Arska.fi
Keskiviikkona, 13. maaliskuuta, 2002 - klo 19.56:   
Jaa-a, enpä tiiä.

Ei nyt millään pahalla, mut.. Kaikista monimutkaisin tietokone pelaamiseen taitaa olla Amiga ja Amigan kovalevy. Syy tähän löytynee V*********sta virhe-ilmoituksista yms. Aina pitäisi olla päivittelemässä joitakin Helv... Libraryja tms. Tai sitten pitäisi olla joku tee-se-itse-guy... Olen nyt lyönyt päätäni seinään Amigani edessä jo 3 vuoden ajan ja ei tämä kone pelaamisessa oikein tunnu arvostettavalta kun kaikki asennuksetkin vaatii miettimistä.. Kai mun sitten ois pitäny ostaa alkuperäinen Amigan kokoonpano tornitettuna, jossa olis varsinkin..himputti vie..aito amiga-kovalevy, jossa kaikki asennukset ja arvot niinkun pitää.. kaipa sitten niin.

Juu..Vaikkakin viritykseni olivat aika kovat ja sopivat varsinkin tehokkaisiin peleihin.. niin ..sanon kaikille nyt:
ÄLKÄÄ VAAN MENKÖ OSTAMAAN AMIGAA KÄYTETTYNÄ JA VIRITELKÖ SITÄ KAIKEN MAAILMAN OSILLA, KOSKA SILLOIN KONEENNE VOI OLLA KESKENERÄINEN. ANTAKAA JÄLLEENMYYJIEN HOITAA ASIA, NIIN EHKÄ OLISITTE ILOISEMPIA KUIN MINÄ.

Tätä mieltä minä olen Amigasta pelikoneena.. Ehkä Amiga onkin tehty tee-se-itse-väsääjille. tai sitten minä olen syvästi masentunut tähän tietokonepuuhasteluun..

No vastaus kysymykseen, jonka esitin ensimmäiseksi: Pelikoneeksi sopiikin parhaiten konsoli!

Mutta minä sälli menen liikkeeseen ja ostan uuden PC kokoonpanon kaikilla herkuilla ja joka räätälöidään halujeni mukaiseksi ja sitten pääsen installoimaan yksinkertaisesti jonkin sikasiistin autopelin.. ja pääsen kerrankin nauttimaan kunnon ajotuntumasta ja 3d näytönohjaimen vauhdinhurmasta!!

Amigani silti pysyy paikoillaan.. Muttei enää tule kasvamaan siitä sen enempää..

Tervemenoa pelikansa!

 

Mika Hanhijärvi
Torstaina, 14. maaliskuuta, 2002 - klo 9.01:   
Mistähän sinä oikeen nyt puhut? Ensinnäkin kukaan ei nykyään edes väittä Amigaa pelikoneeksi :) Minä ainakin teen sillä enimmäkseen jotain ihan muuta kun pelaan. Toisekseen voisitko nyt pikkusen selventää mistä virheilmotuksista puhut? Virheilmotus tietenkin meinaa että systeemissä on jotain vikaa, ja ainakin osassa tapausta se vian syy löytyy tuolin ja näppiksen välistä. Puhuit tossa virheilmoitusten yhteydessä kovalevystä, mitä sillä tarkoitit ? Yleensä ottaen luulisi voivan ensin kysyä apua, eikä suinpäin tulla tänne mekastamaan jättävänsä Amigan. Kun hiukkasen kertoisi mikä on ongelma, niin kyllä sitä apua löytyy.

Niin ja yleensä juuri yhdenkään pelin kanssa ei kyllä pahemmin tarvitse libraryja päivitellä :) Johtuen ihan siitä, että juuri mikään peli ei käytä sellaisia rutiineja ettei käyttiksen peruslibraryilla siitä selviäisi. Eli kunhan käyttis on oikein asennettuna, niin ongelmia ei pitäisi ola. Vanhemmat rautaa iskevät pelit tekee suurimman osan hommista itse ilman käyttiksen apua, ja uudemmatkaan pelit ei juuri mitään erikoisempia jaettuja kirjastoja käytä. Tietenkin graffalautaa käyttävät pelit vaatii RTG-systeemin asennuksen (Picasso96 tai CGX) Samaten äänikortteja käyttävät pelit tarvii AHI:n. Mutta kun nuokin on kerran asentanut, niin mitään libraryjen asennuksia ei tarvita sen jälkeen.

Mitä yleiaesti tuohon ohjelmien asennukseen tulee, niin yleensä useimpien vähänkin uudempien ohjelmien mukana tulee
asennusohjelma/installer scripti, joka käyttää AmigaOS:n installeria. Sillä asentaminen ei kyllä kovin vaikeaa pitäisi olla, senkun seuraa ohjeita ja painelee Proceed nappia, vai mikä se nyt on. AmigaOS:n tiedostohierarkia on myöskin paljon selkeämpi, kuin esim Windowsin. AmigaOS:ssa erityyppisille käytiksen tiedostoille on omat selkeät paikat toisin kun Windowsissa, jossa kaikki libraryt, fontit, ajurit ja exet on yhtenä mössönä josta hullukaan ota selvää.

Niin ja siis luuletko, että ostamalla Windows PC:n pääset eroon päivitys ja asennusrumbasta ? :D Windowsissa tietenkään ei koskaan tarvitse asennella uusia .DLL kirjasoja tai ajureita :D Eikä Windowsissa koskaan tule omituisia virheilmotuksia ja sen tiedostohierarkia on niin selkeä että :D Toivotan onnea ja toivon että parin kuukauden päästä päässäsi on vielä hiuksia eikä pelkkiä kuhmuja, silä hiusten lähtö ja kuhmujen tulo on kyllä todennäköstä Wintööt koneen kanssa :)

Kertositko muuten millanen Amiga, mikä käyttis versio, mikä cpu, paljon muistia mikä tiedostojärjestelmä kovalevyllä jne jne. Samaten selvennäpä nyt hiukkasen noita virheilmotus jne juttuja niin ehkä saadaan jotain ongelmia selvitettyä. Ei sen avun kysyminen pitäisi niin vaikeaa olla, ja joku saattaa jopa auttaa, Windows äijät neuvoisivat vain "asenna windows uudelleen" ja Linux äijien ohje olisi taas "RTFM"

Sanoit, että Amigasi on viritetty erityisesti tehokkaiden pelien pelaamiseen. Eli millainen Amiga sulla oikein on ? Tuon sanomasi perusteella on vaikea päätellä oikein mitään, koska ihmisillä on niin erilaisia käsityksiä tehokkaasta Amigasta.

En halua masentaa mutta ne uudemmat todella tehosyöpöt pelit käytännössä vaatii highend-Amiga:n, joka on nykyään
kutakuinkin tämmöinen: A1200T/A4000, PPC/060 CPU, PCI-väyläkortti, Voodoo 3 3000 PCI-näytönohjain, PCI-verkkokortti, äänikortti (Soundblaster/delfina jne), tv-viritin kortti, vähintään 64Mt Ram, CD-Rom/CD-RW, reilusti kovalevytilaa, AmigaOS 3.9 jne.

 

Jontsa
Torstaina, 14. maaliskuuta, 2002 - klo 10.07:   
Yhdyn edelliseen. Windows on sellaista päivitysrumbaa, ettei mitään rajaa. Hermothan siinä menee.

Winblows ilmoittaa asiat suunnilleen muotoa "pbwind3d32.dll ei löytynyt. Tämä aiheutti virheen #442ff213421. Päivitä windsnd16.dll tai korjaa dfdfad.bat" "OK, Uudestaan, Peru" ?!?
Mitä tuohonkin nyt sanoa? Jos amiga herjaa, niin se on muotoa "ahi.device is version x. This game requires atleast version x". Voiko tuon selvemmäksi käydä. Amigalla tiedät tasan tarkkaan hakematta missä tuo tiedosto sijaitsee ja sitten vaikka aminetista uusi versio, jonka asennus on niin helppoa, että sen voi tehdä vaikka käsin.

Ja vielä tuohon Amiga pelikoneena kysymykseen, niin lue kommentit keskustelusta http://saku.bbs.fi/discus/messages/11/1713.html?1014474929

 

JPQ
Torstaina, 14. maaliskuuta, 2002 - klo 15.56:   
Kyllä jos rehellisä olaan windows selvästi vaikeampi. Ja toiseksi amigistit auttaa enempi tosiaan mitä olen kokenut. Ja pelikoneeksi Amigaa ei tosiaan kannata jättää lähinnä se PC tai pelikonsoli.

 

tietsikat kaivoon
Perjantaina, 15. maaliskuuta, 2002 - klo 13.20:   
No itseasiassa olin jo tullut uudenlaiseen päätökseen pelikoneen valinnassa. Totesin jälleen kerran kaikista mielipiteistänne, että Amiga ja PC ovat monimutkaisia tietokoneita ja niillä pelaileminen on aina puoliksi sellaista siksakkia kaikkien päivityksien vuoksi. Ostankin konsolin.

 

Mika Hanhijärvi
Perjantaina, 15. maaliskuuta, 2002 - klo 16.32:   
:) Konsoli on hyvä valinta pelaamista verten. Ei tartte tapella koneen kanssa ja kulkee helposti mukana, hyvä valinta :)

 

Tomppeliko?
Perjantaina, 15. maaliskuuta, 2002 - klo 16.40:   
Tehokas Amiga.. Tiedän kyllä että PPC-Turbolla saa Amigasta kaiken irti, mutta en sentään sitä ollut hankkinut Amigaani.. Joka muuten nykyisin on vailla Turboa, mutta kovalevy, Cd löytyy. Tiedän että Amigani olisi kaivannut hiomista lisääkin,, ja olisihan se piristynytkin siitä melkoisesti, kun mulla oli siis siinä 040 Turbo kiinni ja muistia yli 60 mb.

Miksi Amigaa ei muuten saa kaupasta yhtenä kokoonpanona, niinkuin uutta PC:tä? Esim. räätälöikö jokin liike Amigan tarpeiden mukaisesti ja asentaa siihen kaiken tarpeellisen kovalevyä myöten?

Ok, PC ei ole sen hassumpi kone monimutkaisuuksiensa kanssa, mutta kun idea on juuri siinä että Amigan joutuu itse kasaamaan.. Ja siksi ollaankin sitten hakoteillä.. Kun on kovalevyn asetukset päin sanonko ketä. Ja sehän on ihan ymmärrettävää kun Tero Tavallinen ostaa käytettynä Amigan keskusyksikön ja senjälkeen jotain kovalevyä ja vielä asentaa siihen käyttiksen.. Kun taas joku ostaa liikkeestä kaiken valmiina, jolloin virtanappia painetaan ja installoidaan jokin Max Payne levylle.. Niin toimii heti. Tai ainakin helpommin.

Ja ymmärränhän minä senkin että ei Amigaa pelikoneena nyt kannata pitääkään enää.. joten eiköhän tässä ole vaan mulla hermot mennyt tuohon remppaamiseen.. Kun se remppaaminen vaatisi tietoa ja taitoa.. Ongelmat ei ole kivoja kun niitä joutuu pähkäilemään tietokoneella... ja haluaisi sillä vaan pelata pääasiassa... Konsolirintamalle siis matka mua vie..

Yksi asia on ainakin varma.. kaikki ei näitä Os yms. liirum laarumeja opi ikinä! Ne on vaan joillekin liian vaikeaa kamaa tajuttavaksi.

Kuulun siis klaaniin, jossa henkilö odottaa pelin asennuksen jälkeen pääsevänsä pelaamaan sitä heti. Ottaa tosiaan aivoon nuo saakutin Puuceet nykyisinä pelikoneina.. Kun siellä oletetaan että pitäisi tietää kaikenmaailman näytönohjaimien teoriat pelien lisäksi.. Paskat. Jos te pidätte tällaisesta harrastuksesta niin minä olen huomannut että tavoitteet ovat muualla itselläni. Ensinnäkin kuka vielä menee edes ostamaan jotakin kymppitonnin pc-romua saadakseen pelata jotain hirmupeliä? Täytyy olla k.... päässä.

Nyt on muuten Microsoftilta ilmestynyt pelikone niin pc miehille kuin Amigamiehillekin. Se on XBOX. Hinta on halpa ja pelit parempia kuin yhdenkään PC-SIK-SAK-LIIRUM-LAARUM-HETEKAN! Ei voi enää pelikone yksinkertaisemmaksi tulla.

Hiljennyn Amigani ääreen miettimään rauhassa mitä sillä tekisin odotellessani uuden konsolin saapumista postiin.. Ehkä otan kovalevyn irti ja työnnän levariin vanhan kunnon Project X pelin :)

 

Mika Hanhijärvi
Perjantaina, 15. maaliskuuta, 2002 - klo 18.30:   
Itseäni tuo X-flop ei hirveästi innosta, Playstation 2 olisi sensijaan
nami :) Se x-poksien myyntiyritys helsingissä muutama pöicä sitten
osottaa hyvin yleisen mielipiteen tuota konsolia kohtaan :)

 

Timo P
Perjantaina, 15. maaliskuuta, 2002 - klo 19.48:   
Ei kyllä minuakaan XBOX kiinnosta, kuten ei mikään muukaan Microsoftin tekemä tuote.

 

Ville
Lauantaina, 16. maaliskuuta, 2002 - klo 17.00:   
Amigaa muuten myydään kokoonpanoinakin,käy vaikka

http://www.eyetech.co.uk

löytyy toimivia valmiita kokoonpanoja.Itse olen kasannut Amigani monista erillisistä osista (motivaatio on ollut hurja) mutta eihän voi olettaa kaikkia kiinnostavan räpeltää moninaisten asetusten ja jumppereiden kanssa.

 

cahva
Sunnuntaina, 17. maaliskuuta, 2002 - klo 21.35:   
"Hiljennyn Amigani ääreen miettimään rauhassa mitä sillä tekisin odotellessani uuden konsolin saapumista postiin.. Ehkä otan kovalevyn irti ja työnnän levariin vanhan kunnon Project X pelin"

Ööh.. Miksi ihmeessä otat kovalevyn irti pelataksesi Project X:ää? Netissä on kyllä ihan HD-installerikin tolle pelille ja ei sen kovalevyn irrottaminen muutenkaan mitään auta.

 

JPQ
Maanantaina, 18. maaliskuuta, 2002 - klo 15.23:   
XBoxista vaikkei olekkaan oikea paikka. Sanon suoraan ettei pätkääkään kiinnosta. Mielummin jos peleisaisin tuollaisia pelejä Playstaion 2. Koska mikrosoft tuskin onnistuu konsolinkaan tekemisessä.

 

KimmoK
Maanantaina, 18. maaliskuuta, 2002 - klo 15.52:   
DE/AA kykyinen laite on paras pelikone, ainaski tulevaisuudessa. Jos se sattuu olemaan Amigaxxxx -niminen HW, se tod.näk. rulettaa vielä hieman lisää. :-P

Tän päivän paras pelikone lienee semmoinen josta ei mene markkaakaan M$:lle. GameCube josta menee aina pari ropposta prossuvalmistajamme taskuun tai sitten PS2, jolle löytynee tän hetken konsolipeleistä paras valikoima huippupelejä.

Mikkisofta tekee muuten aika hyviä rattiohjaimia ja näppiksiä, paljon parempia kuin niiden softatekeleet. ;-)

 

PS2 kaatuu!
Maanantaina, 18. maaliskuuta, 2002 - klo 18.39:   
Jaa- a. No onpa täällä kansa kateellisia kun maailman paras tietokoneyhtiö tekee hienon konsolin joka muuten potkii ps2:sta kovaa päähän. Sori vaan Microsoftin vihaajat.. Asia on kylläkin niin, että X-BOX on ehdottomasti parempi kuin PS2. Edes CUBE niminen elokuva ei toiminut Pleikkarilla, mutta MICrosoFTIN X-BOXILLA se TOIMII ongelmitta! Sen lisäksi teho-eroja seuraavaksi:

X-BOX: intel pentium 733mhz
PS 2 : n.200mhz BUUUU!

Lisäksi lukekaa uusin Pelit lehti niin huomaatte että XBOX hakkaa kaikki konsolit ja vielä lisään senkin että siinä on huomattavasti parempia esim. grafiikat, animaatiot (katsokaas esim. Dead Or ALive 3) yms.

Amigakansa on sitten kummallinen klaani! Retroilette jonkun ikivanhan koneen parissa ja kulutatte rahaa siihen kuin sika porstuaan.. Sen lisäksi haukutte maailman menestyvintä tietokonetta ( PC ) ja nyt tietenkin mollaatte XBOXIA joka on ilmiselvästi MICROSOFTIN oma konsoli!!! Olette kyllä liian lapsellisia kirjoittelemaan tälle sivulle yhtikäs mitään.

PS 2 kuolee pois. parempi jää elämään... XBOX! Eikö tämä jengi ymmärrä millään sitä, että XBOX on vasta syntynyt... Totta hitossa playstationille on vielä niitä pelejä enempi, mutta oottakaas vähän aikaa... PS2 fanit menevät vihreiksi, kun meikämies lataa XBOXIIN Dead Or Aliven tai vaikkapa.... Project Gotham Racingin!!

Repikää siitä retroilijat!!!

 

Arska.fi
Maanantaina, 18. maaliskuuta, 2002 - klo 18.47:   
Nimim. Cahvalle: Jaa- a. Ei auta jos ottaa kovalevyn irti? Auttaa..katos jos ei pidä Amigan kovalevyn käytöstä kaikenmaailman käyttisten kanssa, niin ei muuta kuin diskiasema kunniaan. Levy sinne ja eikun pelaamaan. Joo kato se installoiminen on maku-asia.

Mika Hanhijärvi: Siinä nyt huomaa kuinka olevinaan olevat Amigistit mokaa pahemman kerran... PC HAKKASI AMIGAT ja jyytäsi pelimarkkinoita silläviisiin että se voitti.

Ja hei pojat ja tytöt! Microsoftilla on varaa TEHDÄ KONSOLI, jota Hanhijärvi vieroksuu kun se ei ole katsokaas.. Commodoren valmistama...heh heh heh! vai vielä X-FLOP? No laitetaan omasta puolesta tähän sitten että PLAYSTATION PART 2 JONKA DVD LAITTEISTO JA TEHOT HÄVISIVÄT JUURI PC-BILL-GATES-MICrosoftin uudelle TULOKKAALLE! JA MITEN KÄYKÄÄN... XBOX (korjaan H:n puolesta) TULEE TEKEMÄÄN PELEJÄ AIKA PIRUSTI JA silloin Sony nuolee näppejään...

 

Pekka
Maanantaina, 18. maaliskuuta, 2002 - klo 18.56:   
KIMMOK: Haiskahtaa siltä, että sinäkin olet kateellinen MICROSOFTILLE ja ylistät SONYA.. Voi voi. Ette te mahda mitään sille, että PC tuli ja vei morsmaikun mennessään. Amiga oli mun tyttö-ystävä ajat sitten ja SOnykin käväisi luonani, mutta sitten kun huomasin kuinka hyvä tietokone PC on ja sen uusi konsoli XBOX, niin heitin pleikkarin myyntiin ja naureskelin PS2 huumalle. XBOX on muuten juuri se konsoli jossa on se ihanteellinen pohja oikealle pelikoneelle. PS2 omistajat huom! Menikö jauhot suuhun? Eli menikö rahat hukkaan.. ja nyt itkettää... Maailma on kovaa hyvät ihmiset. Microsoft on kovaa.

 

Lu0maska
Maanantaina, 18. maaliskuuta, 2002 - klo 18.57:   
Näinhän siinä lopulta käy, kun keskustelufoorumista tulee riittävän suosittu, niin lieveilmiötkin seuraavat. ;)

 

KimmoK
Maanantaina, 18. maaliskuuta, 2002 - klo 19.54:   
Ohhoh, mistäs kaiken kansan hihhulit tänne noin ykskaks porhalsi. Eikö XBOXienne kanssa ole kylliksi hauskaa.

Koetin pistää veitikka-smaileja omaan postaukseeni, mutta ehkäpä laitoin yhden liian vähän kun siitä jotkut nenäänsä herneen vetivät. Tässä ensiavuksi niitä jälkitoimituksena muutama: ;) ;) ;) ;) ja vielä ;-)

Microsoftia ylistäväiset, todellisuudesta ja varsinkaan Amigasta mitään tietäväiset poistukoon. Parit kommentit läksiäisiinne:

PS2 kaatuu!: veikkaan että xbox kuitenkin tilttailee tiheänpään ;) Eikä CPU megahertsit merkkaa konsoleissa mitään jos grafiikka chippi on kyllin jämy. Mutta myönnetään että xboxissa on molemmat markkinoiden jämyinpiä ja näin ollen kaikkein näyttävinmät pelit mahdollisia. Amigaan niinkuin muihinkin tietokoneharrasteisiin kuluva raha on aina melkoisen suuri. Amiga sijoituksen etuna on ollut se että arvo tippuu jopa 4x hitaanpaa. Ja x86 tekniikassa ei muuten ole mitään kadehdittavaa.

Arska.fi: PC hakkas Amigat VASTA sitten kun annettiin kylliksi tasoitusta. Kymmenessä vuodessa PC oppi tekemään melkein samat asiat ja useimmat jopa nopeammin. Amigan kehitykseltä oli nääs pohja pois kun ei ollut enään emoyhtioötä. Taidat olla niin nuorta polvea että imit tuttia silloin kun Amiga oli mainstream:ssa ja PC lapsen kengissä.

Pekka: luulen että sun tarttis kokeilla naista joskus, se tuntuu kuule paljon paremmalta.

Ja sitten "suhteestani" M$:n: En ole kateellinen mikkisoftalle mistään. Mikkisofta edustaa minulle laaduttomuutta, kalleutta, epäluotettavuutta ja moninaisia päänsärkyjä joka päivä klo8 - 16 välisenä aikana. Tekisivät ensinä kunnon käyttiksen ja office suiten ennenkuin alkavat peeloilla pelikonetta. Rahallinen mikkisoftasta hyötyminen voi olla IT maailmassa kuitenkin jonkinlainen hengissä selviämisen edellytys, siksi esimerkiksi Microsoftin ja Amiga uusi yhteistyö on ihan hyvä juttu. Saattaapa jonain päivänä pyörähtää Amiga Anywhere pelit myös xboxinkin mökähertseillä. Ai niin, ei kai xbox:ssa ole cooleria?

Mielestäni pelikonsolia vailitseva harkitsee näitä asioita:
- pelikonsolin hinta
- pelien laatu
- pelien tyyli (aikuisviihde/lapset)
- pelien määrä

Tällä hetkellä kaikkille kolmelle pelikonsolille on kysyntää. Tulevaisuus näyttää muuttuuko tilanne. (itselläni ei ole pelikonsolia, läjä puuseita kylläkin...)

 

Peku
Maanantaina, 18. maaliskuuta, 2002 - klo 20.25:   
PS2 kaatuu!
"Edes CUBE niminen elokuva
ei toiminut Pleikkarilla, mutta MICrosoFTIN
X-BOXILLA se TOIMII ongelmitta!"

Toisaalta, eihän tolla laatikolla voi edes katsoa elokuvia ilman jotain lisälaitetta, ainakin erään ohjelman tietojen mukaan (oiskohan ollu tilt.tv?). Lisäksi toi gatesin tekele on PS2:ta paljon kalliimpi. Joten, en ymmärrä tuota elokuva juttua perusteluksi sille, että ostasin Boxin pleikkarin sijaan. Ja onhan se Bill-poika muistanut lisätä konsoliinsa vielä verkkokorttipaikan; miten kauan uskotte, että menee siihen, että joku huomaa jonkun turva-aukon tässäkin mikkisoftin tekeleessä?

 

KimmoK
Maanantaina, 18. maaliskuuta, 2002 - klo 20.39:   
Tässä muuten taas läjä hymynaamoja minun äskeisen (ko19:45) postauksen jälikoimituksena: ;) ;) ;) ;) Ja anteeksi jos postaukseni jotakuta jo kerkis loukata. Ei oo mitään syytä tapella, kyllä me tänne maailmaan kaikki mahdutaan.

 

Hz
Maanantaina, 18. maaliskuuta, 2002 - klo 21.02:   
:) Ei voi kuin hymyillä...

 

;-
Maanantaina, 18. maaliskuuta, 2002 - klo 21.24:   
no tää nyt vaan on on-topic:
http://zdnet.com.com/2100-1103-861947.html
Eli Microsoft itkeä ruikutti niin että PS2 joutui ulos cebit messuilta. Tietenkin tuollainenkin käytös voi osaltaan vaikuttaa konsolivalintaan.

 

Jupp3
Maanantaina, 18. maaliskuuta, 2002 - klo 22.07:   
Juu, ja muistatte kai, että PS2 julkaistiin kauan ennen X-Boxia? Ei siihen itsestään tehoja tule odottamalla :) Tosin, PC-puolella mikä tahansa rauta tuntuu hidastuvan silmissä, kun päivittelee käyttistä, asentelee uusimpia pelejä jnetc. :) Ja XBOX:han ei ole (periaatteessa) muuta kuin erittäin rajoitettu PC.

Ja vielä tuohon PS2:n aiempaan julkaisuun, nythän suurin osa PS1-peleistä toimii PS2:lla, enkä näe mitään syytä, mikseivät nykyiset pelit toimisi PS3:lla sitten, kun se julkaistaan. Mutta eihän tuolla mikään kiire ole... Hyviä pelejä on, ja tulee jatkuvalla syötöllä lisää. Itselläni on muutenkin vielä vanhanaikainen käsitys peleistä, eli hyvä grafiikka ei tee hyvää peliä...

 

Tripper
Maanantaina, 18. maaliskuuta, 2002 - klo 22.31:   
Jupp3: ei se välttämättä edes ole vanhanaikainen. Ikuinen totuushan se on ollut jo pitkään, että grafiikka ei tee peliä yhtään sen parempaa jos kaikki muu ontuu. Onhan sitä kiva demota ja myydä näyttävää animaatiota ja hassut ihmiset hypettää pelistä seuraavaa virstanpylvästä. Ei vanhanaikainen, vain totuudenmukainen. Ehkä ihmiset joskus kyllästyvät (kyllä se kestääkin!) ja vaativat uudenlaisia pelejä eikä mitään iänikuista 3D-enginen nyhväämistä.

Mun ei pitänyt postata tänne.. mut jätänkin noi trollit oman illuusionsa hoivaan..kyllä ne siitä tokenee. Muuten aika hauskaa luettavaa ;)

 

;
Maanantaina, 18. maaliskuuta, 2002 - klo 23.30:   
edelleen vähän on-topic:
http://www.digitoday.fi/digi98fi.nsf/pub/dd20020317205243_kni_12359349
(xbox testi joka ei ole markkinointihömpän turmelema)

 

pVC
Tiistaina, 19. maaliskuuta, 2002 - klo 0.20:   
>PS 2 kuolee pois.
>parempi jää elämään... XBOX!

Ja vähän ajan päästä tulee taas joku uusi konsoli ja XBOX kuolee pois! Että jotkut jaksaakin meuhkata.

>PS2 omistajat huom! Menikö jauhot
>suuhun? Eli menikö rahat hukkaan..
>ja nyt itkettää... Maailma on
>kovaa hyvät ihmiset. Microsoft on
>kovaa.

Parin vuoden päästä suakin itkettää, kun ei pelit enää pyörikkään XBOX:lla? Ja opettelisit nyt kirjoittamaan ja vähentämään tuota entterin käyttöä.

 

Mika Hanhijärvi
Tiistaina, 19. maaliskuuta, 2002 - klo 1.58:   
"PS2 kaatuu!
Jaa- a. No onpa täällä kansa kateellisia
kun maailman paras tietokoneyhtiö tekee
hienon konsolin joka muuten potkii ps2:sta
kovaa päähän."

Aahhahahaha, tuohan oli vitsi vai ? :D "maailman paras tietokone yhtil" buahahaa :D MS on ehkä isoin, mutta mistälähtien se muka on ollut paras ? Meinasin mennä iltapala väärään kurkkuun kun tuota sun postausta muutenkin luin. kiitoksia hyvistä nauruista, todistit juuri sen että maailamasta löytyy yhä MS:ää sokeati palvovia höyrypäisiä fanaatikkoja :)

 

Mika Hanhijärvi
Tiistaina, 19. maaliskuuta, 2002 - klo 2.50:   
Arska: Ai jaahas, sinä vaikutatkin hirveän asiantuntevalta :) PC kyllä alkoi mennä Amigasta ohi vasta siinä vaiheesaa, kun Amiga:n kehitys hiipui ja lopulta pysähtyi Commodoren törttöilyjen takia. PC oli aikanaan vuosia Amigaa jäljessä tekniikan kehityksessä. Monilta osin PC:ltä kesti lähemmäs 10 vuotta ottaa Amigan etumatka kiinni ja vielä tänäkin päivänä on asioita jotka Amiga tekee paremmin. pelkkä raaka CPU-teho ei ole ainut kriteeri määritettäessä kehittynyttä tietokonetta. Jotenkin tuosta sun postauksesta tulee sellainen kuva, että olet suht nuori, veikkaisin että sitä sukupolvea, joka Amigan kulta-aikaan ei osannut vielä edes kävellä. itse olen tuolta 70-luvun alusta syntyjäni, eli se kotimikrojen ja Amigan valtakausi tuli nähtyä ja koettua.

Mitä tulee tuohon väitteeseesi, että vieroksuisin X-Box:a kun se ei ole commodoren tekemä niin tuo on puppua- Ensinnäkään edes minun Amiga 1200T:ni ei ole Commodoren tekemä :) Tuolla ole mitään tekemistä sen asian kanssa. Minä vain yksinkertaisesti en alkuunkaan usko, että MS pystyisi uhkaamaan Sonyn, Nintendon ja Segan asemaa konsolimarkkinoilla. Minä en usko, että MS pystyisi Sonya uhkaamaan puolivillaisella PC:llä. X-Box ei ole mitään muuta kuin rajoittunut PC, jota on kaikenlisäksi hankala laajentaa. Kuka sellasen ostaa ? jos haluaa PC:n niin on parempi ostaa samantien oikea PC, jota voi laajentaakin. En taida ola ainut tuon mielipiteeni kanssa, kun tässä juuri viikko? sitten Helsingissä MS yritti myydä X-Boxia. niillä oli about 500 XBoxia rekassa mistä myivät niitä ja paikalle vaivautui n. 10 tyyppiä. Ei kovin vakuuttavaa.

 

Jupp3
Tiistaina, 19. maaliskuuta, 2002 - klo 7.55:   
Ja niinkuin euroopan ensimmäinen XBOXin omistaja sanoi, "No, emmä tätä olis ostanut"
Jonkun arvonnan voittaja, siis...

Ja luulisin, että on vain ajan kysymys, milloin XBOXin käyttämät systeemit saadaan hakkeroitua, ja pelit toimimaan tavallisessa (=tehokkaammassa) PC:ssä...

 

cahva
Keskiviikkona, 20. maaliskuuta, 2002 - klo 9.58:   
Pekka joka kysyi menikö jauhot suuhun pleikkarin omistajille sanoisin että ei todellakaan. Ja rahnutkaan ei mennyt hukkaan. Vaikka Xbox olisi kuinka tehokas tahansa, ei se tarkoita että pelit olisivat maailmaa mullistavia. Pelin pelattavuudella ja teholla ei sinänsä ole yhteyttä. Tule Pekka silloin jauhamaan kun pelailet Xboxillasi esim. MGS2, GT3, Ico, Devil may cry tai GTA3. Noiden pelien rinnalla ei paljon HALOt kiinnosta.

Ja arskalle vielä ettei sun tarvi ottaa sitä kovalevyä siitä Amigasta irti, riittää kun disabloit sen alkuvalikoista. Mutta et varmaan tiedä miten siihen alkuvalikkoon päästään kun Amigassa on semmonen ihmeellinen käyttis(ja mikä ihmeen kickstart?). Ja kyllä ne Amigan installerit on tosiaan aika vaikeita: kysyy mihin laitetaan ja ehkäpä installerin pirulainen kysyy vielä että mitkä kielet haluat ko. pelistä asentaa. Huomaa kyllä että et ole kokenut aikaa jolloin tietokoneet oli rautaa ja miehet paskansi terästä...

 

Halou
Keskiviikkona, 20. maaliskuuta, 2002 - klo 11.37:   
Ohessa lainausmerkein varustettuja otteita eräiden
nimimerkkien teksteistä:

Hanhijärvi: " MS yritti myydä X-Boxia. niillä oli
about 500 XBoxia rekassa mistä myivät niitä ja paikalle vaivautui n.
10 tyyppiä. Ei kovin vakuuttavaa. "

Ai että yritti myydä?
AI ei kovin vakuuttavaa? Taisi olla siinä
tapauksessa Hesan kansa joko huppelissa
tai sitten ne olivat jo ostaneet X-Boxin.

"Kuka sellasen ostaa ? "

AI konsolin siis? No ainakin Mä ja mun frendit!!! Ja
varmaan moni muukin, joka ei ole halua jäädä pohja-
sakkaan eli pelailemaan miljoona puppupeliä jollain
pleikkarilla, buhahahahaaaa!!

" vain yksinkertaisesti en alkuunkaan usko, että
MS pystyisi uhkaamaan Sonyn, Nintendon ja Segan asemaa
konsolimarkkinoilla. Minä en usko, että MS pystyisi Sonya uhkaamaan
puolivillaisella PC:llä. X-Box ei ole mitään muuta kuin rajoittunut
PC, jota on kaikenlisäksi hankala laajentaa. "

- Niinhän nämä kateelliset sanovat. Muistin juuri kun aiemmin
PS2:n ilmestymisen jälkeen frendini sanoi ettei usko sen
menestyvän paremmin kuin PSonen. No toisin kävi.
- Mikä on puolivillainen PC? Oikea PC vai? Uskon sen kyllä.
- Mikä on rajoittunut PC? Oikea PC vai? Niin onkin
päivityksiensä kanssa.
- Entä mitä sinä selität laajennuksista. No ei ole tosiaankaan
vaikea projekti. Ota selvää ennenkuin tulet nolaamaan itseäsi.

Mitä tästä opimme? Mikä helvetin hinku sinulla on alkaa
moittimaan selvää voittajakonsolia, joka on sinulle vain
unelma typerän asenteesi takia. Pyh!

Jupp3 : "Ja niinkuin euroopan ensimmäinen XBOXin omistaja sanoi, "No, emmä tätä olis ostanut"
Jonkun arvonnan voittaja, siis... "

- Ettet vaan ollut sinä itse??
- Jos olisit voittanut arvonnasta X-Boxin, niin tuskinpa sanoisit noin.


Lopuksi: On siinä kyllä ihmetolloja, kun kehtaavat alkaa haukkumaan
hyvää ja kauan odotettua pelikonsolia, joka viimeinkin on tullut ja
pelastanut meidät näiltä pikkutehoisilta surkeilta nintendohirmuilta.

Hankkikaa elämä ja X-Box, älkääkä selittäkö :)
Totuus on Microsoftissa.

 

Tero
Keskiviikkona, 20. maaliskuuta, 2002 - klo 11.41:   
No pienenä Amigan käyttäjänä päätin osallistua keskusteluunne :)
Otetaanpa esille tämä X-Box niminen konsoli. Minä itse nimittäin
käytän pelaamiseen konsolia ja Amigaa käytän esim. tekstinkäsit-
telyyn sekä olen myös kiinnostunut monista muistakin Amigaan
liittyvistä asioista. Amiga Onea ei pidä unohtaa myöskään.

Joku kirjoitti tänne palstalle, ettei enteriä saisi painaa. Miksi ei?
Minusta ainakin on helpompi lukea sitä tekstiä kun kappaleet
on jaoteltu ( tiedoksi enterin käyttäjälle myös ).

Olen muuten X-Boxin käyttäjä. Ostin sen vastikään pari päivää
takaperin ja kummastelen tätä keskustelua, kun niin kovasti
ollaan äänessä...Naurua! Mikäs tätä porukkaa oikein vaivaa?
Tuntuu meinaan hiukkasen riitelyn havinaa...

Ei siinä muuta, mutta olen erittäin tyytyväineen tähän konsoliin
johon laitoin rahaa n. 500 euroa ja ostin lisäksi siihen DVD-Kitin,
joka maksoi n.55 euroa. Kyseessä on myös tosi asiallinen DVD
leffakone, ei voi muuta sanoa kuin että ostakaa jos rahatilanne
suosii.
Myin entisen konsolini pois ( Nintendo 64 ). Olin jo pitkään harkinnut
ostaa Playstation 2:sta, mutta... Ei sitä millään enää viitsi ostaa, olisi
aika sääli ollutkin :) Joku täällä puhui huomattavista teho-eroista,
sehän se totta onkin! Tottapuhuen en voi olla hieman purkamatta
hienoista ärsytystäni, jonka eräät ovat kyllä aikaan täällä saaneet..
No onneksi löytyy taas yksi iloinen X-Box konsolin omistaja!

Kaveri on siinä ihan oikeassa kun sanoo että PS2 omistajat alkaa
olla kateellisia. Näinhän se kieltämättä on ja ei aika hassulta kuulostaa
kun joku ihmettelee väenpaljoutta Helsingissä X-Boxin ilmestymisen
aikoihin.. Eihän sellainen mitään kerro kokoa asiasta.
Olen lueskellut SAkua nyt kohta vuoden ja ihmettelen eräiden nimimerkkien
käytöstä tässä keskustelussa.. Nämä nimimerkit tuntuvat tietävän Amigan
käytöstä perhanasti, mutta jauhavat X-Boxista ja Microsoftista ihan silkkaa
lastenlöpinää.. On se hassua myös että joku ylistelee lisäksi täällä PC koneita
mukamas parempina pelikoneina ja tehokkaampina. Ei siinä kuule ole
PC tietokoneilla enää yhtään sanottavaa.. Luin juuri hiljattain eräästä
ulkomaisesta PC-tietokoneisiin perehtyvästä sivusta, että ajat muuttuvat
pelirintamalla..Kohta ei enää pelejä siis ehkä näy monitorien näytöissä..
Konsoleihin laitellaan kovalevyjä, verkkokortteja ja tehot ovat nyt
päätepisteissään.. Eli ei voi muuta sanoa kuin että suurin osa tästä
keskusteluporukasta on hieman OUT näissä peli-asioissa ja varsinkin
markkinointi-asioissa.

Tässä miettimistä MIKA HANHIJÄRVELLE :

Ei ole mitään vitsiä kyseisessä asiassa ( lieneekö oma kysymyksesi ollut sitten
se vitsi ) . Viestistäsi päätellen olet seuraillut Amigan kehitystä jo pitkään,
mutta puhut kuin et olisi nähnytkään konsolia saati sitten pelejä. Ihmettelen
vaan mistä se johtuu??
Väitit että SONY, NINTENDO, SEGA tms. ovat niin kovia nimiä että et usko
X-BOXIN niitä päihittävän? Mitä ihmettä sinä oikein meinaat? Jos ei aika
hermot sinulla kestä tätä Microsoftin konsolia saati sitten PC konsolia, niin
miksi valitsit Amigan? Sama kysymys koskee Jupp 3:a, Kimmoa, Tripperiä yms.
henkilöitä joista minä en kyllä vaan ota mitään tolkkua???
Eihän siis PS2 ( josta täällä riideltiin) voi enää mitenkään pärjätä muutaman
pelinsä kanssa uudelle tehokonsolille, kun sillä on jo nyt huippupelejä
ja tuntuvaa vauhtia niitä näyttää lisää tulevan.. Miten ihmeessä se voisi
edes yrittää pärjätä konsolille. Ja tietenkin X-Box maksaa enemmän kuin
PS2 koska se on arvokkaampi.

Ja ei ole tulossa mitään Pleikkari kolmosia, höpö höpö.
Älkää Microsoft miehet välittäkö näistä palturinpuhujista..
Ne ovat kateellisia vain :) ;) ;) ;) ;) :=) Kiitos.

 

Tero
Keskiviikkona, 20. maaliskuuta, 2002 - klo 11.42:   
Mika Hanhijärvelle:

"ahhahahaha, tuohan oli vitsi vai ? :D "maailman paras tietokone
yhtil" buahahaa :D MS on ehkä isoin, mutta mistälähtien se muka on
ollut paras ? Meinasin mennä iltapala väärään kurkkuun kun tuota sun
postausta muutenkin luin. kiitoksia hyvistä nauruista, todistit juuri
sen että maailamasta löytyy yhä MS:ää sokeati palvovia höyrypäisiä
fanaatikkoja "

Näin kirjoitit .

- Miten voit heittää tuollaista läppää Microsoftista joka kokoajan
pyörittää bisnestä? Microsoft on valitettavasti niitä jotka
edelleen ovat IN maailmalla ja pärjäävät. Eli naureskelit juuri
yhtiölle, jonka ansiosta PC koneet on menestyneet tänäkin
vuotena ja nyt ne vasta ymmärsivät todellisen pelikoneen
luksusluokan.
- Ehkä isoinko? Saattaa hyvinkin olla, mutta höyrypäitä on kyllä
jotkut muut kuin me jotka arvostamme tämän hetken pärjääviä
yhtiöitä. Mitä sinulla on heitä vastaan. Kilpailua on aina näissä
peli ja tietokoneympyröissä, katsos.
- ja jos joku on sokeasti palvova höyrypää, niin se löytyy arvatenkin
sellaisten yhtiöiden palvonnasta jotka ovat menossa alamäkeen..
- Suosittelen juomisen tärkeyttä iltapalaa syödessäsi.. Tällöin
eivät ruoat mene väärään kurkkuun, ellei sitten silkasta kateudesta :)

 

Pelitohtori
Keskiviikkona, 20. maaliskuuta, 2002 - klo 11.43:   
Joo, samaa mieltä Teron kanssa.

On naurettavaa sanoa että me nykyajan PC-konsolistit
ja tietokone-istit olemme mukamas sokeasti palvovia
höyrypäitä, kun luotamme Microsoftiin.
Miksi luotamme?
No tietenkin siksi, koska se pärjää. Hassua että jotkin
yltävät niin kriittiselle kateellisuuden rajaviivalle, että
pitävät nykypäivän menestyjiä esihistoriallisina
yrittäjinä. Aivan naurettavaa, suorastaan noloa.

Commodore tuli ja meni.
Sonyn loppu alkaa jo häämöttää..
Gamecube on mikä on, mutta ei tietenkään pärjää
kilpailussa X-Boxille, johtuen tietenkin teho-eroista.

X-Box ei ole rajoittunut pelikonsoli. Puhutaanpa
Blowstation kakkosesta.. Siitä ei ole kohta enää
kuin innostuneille kakaroille jotka toivovat pelilaitetta
synttärilahjaksi käytettyjen markkinoilta.
Toiseksi: X-BOX on sitäpaitsi halvempikin kuin
huonompi konsoli eli PS2, heh heh! Siinä näkyy
tekijöiden rahavarat, eli tuohta löytyy,sytykkeet
lopu kesken.
PS2 :ssa on vakiona DVD. X-Boxissa heti myös kun
ostatte siihen DVD kitin. Tottakai ostankin, ennemmin
kuin PS kakkosen, kun ei edes Cubekaan siinä näy.

Mitä ihmeellistä siinä on jos PS2:lle on jo tehty niinpaljon
laadukkaita pelejä. Niinhän kuusnepallekin oli tehty ennenkuin
PS one ilmestyi. Ihankun X-Boxille pitäisi julkaista 100 peliä
ekalla ilmestymisviikolla! Nytkin sen usea tuliterä laatupeli
on jo päihittänyt esim. Gran Turismo kolmosen. Tämä voittaja
oli tietenkin Project Gotham Racing.

Selvennän asiaa ja lähden sitten pelaamaan DOA kolmosta
X-Boxillani.
Eli tämän porukan negatiivinen sävy X-Boxia kohtaan johtuu
seuraavista seikoista:
Katkera suhde Microsoftia kohtaan
Omaavat Blowstation kakkosen.
- Lääkkeeksi voisin neuvoa pari tippaa asenteenmuutosta
iltaisin ja aamuisin neuvoisin ottamaan yhteyttä lähimpään
liikkeeseen jossa myydään X-Boxeja. Kyllä te saatte PS2:t
myytyä, kun vain äkkiä sen teette. Katsokaas X-Box
jyrää jo markkinoita, joten kiire teille kohta tulee!

 

Arska.Fi
Keskiviikkona, 20. maaliskuuta, 2002 - klo 11.44:   
Kyllä se MICROSOFT vaan taitaa hyppiä Segan, Nintendon, Playstationin
silmille sellaisella vauhdilla että ei epäilystäkään, mikä konsoli on maailman
paras. Nyt ollaan siinä pisteessä, että on ihan turha mekastaa jollain
kahden vuoden XBOX menestyksellä, sillä XBOX tuskin kaatuu kahdessa
vuodessa. AInakin Sony kaatuu, sillä SOny on vaan yksi väliintulija, jonka
laitteisto ei todellakaan vedä vertoja tälle PC konsolille, jonka tehot riittävät
varmasti aika pitkälle tulevaisuuteen.. Mikäs se PS 3 sitten on?? Hah hah,
no eipä ole näkynyt, eikä kuulunut mokomaa.. Ja siinä herroilla onkin
ohjelmoitavaa, jos yrittävät saada PS3:sta paremman konsolin kuin XBoxista.
Mielipiteet olivat vähän samanlaisia kun Playstation tuli tai joku muu aiemmin
kuten Nintendo.. Jokainen vähän tyhmäkin jo tajuaa että jos menee kauppaan
ostamaan pelikonsolia,, niin aina voi tulla uusi ja tehokkaampi markkinoille joka
sitten ostajaa harmittaa kun oma PS2 alkoikin vähän ajan kuluttua menettää
loistoaan...Totta helvetissä XBOX on parempi kuin PS2..Eikö se muka tehoissa
näy..Ja ne TEHOT juuri on tärkeitä nimenomaan pelikonsolille, eikä se mitään
vaikuta vaikka sitä olisi ollut katselemassa vaan 1 suomalainen kun Xboxeja
rekalla kärrättiin. Mitä itua on toistella kokoajan samaa lausetta? Mitä yhdestä
suomalaisesta sitten, eipä paljon haittaa. XBOXEja on kyllä jo myyty aika
helvetisti ja tullaan myymäänkin, sana leviää kyllä. Ja vaikkei ollut helsingissä
sitä moni katsomassa, niin moni Suomalainen on sen hankkinut, kun näitä
juttuja vähän tutkii.. ja XBOX lehti on ilmestynyt jo! Asiallinen lehti, ostakaa
lähimmältä Ärrältä..Kun malttais odottaa konsolin saapumista..Ah, kohta se
on perillä.
PS2 omistajat: Myöntäkää nyt jo perkeleen hölmöt, ettei kannata alkaa
isottelemaan omilla konsoleillanne, jotka on nyt kohdanneet voittajan..
Ostakaa XBOX, myykää konsolinne köyhille, jotka haluavat halpaa
pelikamaa..Se vain on tällaista, tämä paha maailma.
Kukas täällä sanoikaan että PC:lle hakkeroidaan XBOX pelit?
No ota nyt hyvä mies järki käteen jo.
Toisinkin voi käydä. PC:n pelit on helpompi saada XBOXILLE kuin
toisinpäin. Asia on tutkittu ja pitää paikkansa, että sillä lailla. Laajen-
nettavuus paranee kyllä tulevaisuudessa..
Lopuksi : Tietokone alkaa olla vanha näiden pelien pyörittämiseen,
sillä pelaaminen alkaa mennä vain päivitysten yms. väsäilemiseen.
Kuten kaikki alkaa ymmärtää, niin konsoli on pelilaite, PC ei.
PC sinne PC tänne, PC vessasta alas huuhdotaan.
Miten vaan, tulee PC:lle pelejä tai ei, niin nyt on tullut samantehoinen
konsoli ulos josta ei pelit paljoa parane..Että kyllä se Microsoft teki
oikean ratkaisun rakentaessaan kunnon pelikoneen! Turha tässä minun
on mitään enää selitellä, PS2 häviää aivan varmasti ja XBOX on
nyt in! Jos pari outoa Suomalaista nyrpistelee XBOX:lle niin haistakoon
ne pitkän P:n.
PUUCEE:t joutakoon pytystä alas ja MICROSOFT KUNNIAAN UPEAN
TEHOKKAAN MAAILMAN PARHAIMMAN PELIKONEENSA KANSSA!

 

Jontsa
Keskiviikkona, 20. maaliskuuta, 2002 - klo 12.23:   
Kuka nyt jonkun eXboxin ostaa kun on AMIGA !

 

pVC
Keskiviikkona, 20. maaliskuuta, 2002 - klo 12.49:   
Tero: tarkoitin, että sitä entteriä ei tarvisi kesken lauseiden painaa. Toki kappaleita voi ja on syytä jakaa sillä.

Sitte tää yks trolli vois käyttää samaa nimimerkkiä eikä vaihdella koko aikaa. Vai mikä MS-teini alikehittyneine kavereineen tänne on rynnännyt. Pelaisivat vaan rauhassa sitä DOA3:staan (itseäni ei mitkään beat'em up:it ole kiinnostaneet sitten IK+:n. Eikä konsolipelaaminen yleensäkään) eivätkä meuhkaisi off-topic asioista yleisillä foorumeilla.

 

J.
Keskiviikkona, 20. maaliskuuta, 2002 - klo 13.22:   
Hoooh... Millaista keskustelua. Tämä palsta alkaa huolestuttavasti muistuttaa jotain TV:n chattia jossa kaiken maailman k3wl-p33l0t jankkaavat kaikenlaista sekavaa. Tässä nähdään mihin moderoimaton lista johtaa.

Mitä tulee puheisiin siitä että XBox jyrää PS2:n miettikääpä seuraavaa: PS2:ta on myyty maailmanlaajuisesti useita (kymmeniä ?) miljoonia kappaleita eli konekantaa löytyy. Ja kun koneita on myös pelejä myydään joten niiden tekeminen kannattaa. Osa on tietenkin hankkinut koneen pääasiassa DVD-käyttöön mutta varmaan hekin kiinnostuvat jossain välissä kokeilemaan pelejä.

Pelitohtori: Millä perusteella Sonyn loppu alkaa häämöttää ? Vaikka PS2:n menekki yllättäen romahtaisi (mihin en usko) ei se ole Sonyn ainoa tulonlähde. Oletkohan pannut merkille että Sonyltä tulee monenlaista tekniikkaa. Ja XBox halvempi kuin PS2 ? Mielenkiintoista matematiikkaa, täytyy sanoa. Sinusta varmaan myös suomessa on enemmän asukkaita kuin yhdysvalloissa ja venäjällä yhteensä ?

Arska ja muut: Oletteko koskaan kuulleet asiallisuudesta ? Ette varmaankaan, sillä niin vaikeita termejä ei varmaankaan vielä ensimmäisellä luokalla käsitellä. Mutta ei hätää - kunhan käytte vielä muutaman vuoden koulua opitte kyllä monia mielenkiintoisia kielioppisääntöjä, joilla saa käytyä kunnon keskusteluja.

 

KimmoK
Keskiviikkona, 20. maaliskuuta, 2002 - klo 13.32:   
Näköjään otit Tero minutkin mukaan hippasille, no koetanpa ottaa tolkkua postauksestasi...

"Jos ei aika hermot sinulla kestä tätä Microsoftin konsolia saati sitten PC konsolia, niin miksi valitsit Amigan? Sama kysymys koskee ... Kimmoa,..."

En kyllä käsitä ollenkaan miksi sinä tuota minulta kysyt?
Siis onko Amiga ja "Microsoftin konsoli / PC konsoli" jotenkin Amigaliityntäinen juttu?

Minulla on Amiga TIETOKONEENA siksi kun se on niin fiksu. (erittäin paljon yksinkertaistettuna) PC:t on minulla siksi kun olen joskus niitä tarvinnut, eikä niistä saa rahojaankaan enään pois... pelikoneena ne oli pelkkä vitsi.

"yms. henkilöitä joista minä en kyllä vaan ota mitään tolkkua???"

Mistäs sinä et minussa tolkkua ota? Please, tarkenna.

"Eihän siis PS2 ( josta täällä riideltiin) voi enää mitenkään pärjätä muutaman pelinsä kanssa uudelle tehokonsolille, kun sillä on jo nyt huippupelejä ja tuntuvaa vauhtia niitä näyttää lisää tulevan.."

"Muutaman pelinsä kanssa", jaa-a. Se mitä olen lehdistä lukenut ja kavereilta kuullut niin PS2:lle on kyllä paljon enemmän pelejä. Taitaa yllä olla linkki xbox katsaukseen jossa todetaan sama "fakta".
IMO: pointini siitä että kaikille (GC, PS2 ja XBOX) löytynee oma tarpeensa ja ostajakuntansa lienee edelleen erittäin paikkansa pitävä.

" Miten ihmeessä se voisi edes yrittää pärjätä konsolille. Ja tietenkin X-Box maksaa enemmän kuin PS2 koska se on arvokkaampi. "

ööö?? No on sen valmistuskustannuksetkin huomattavasti korkeammat. Microsoft tekee tappiota per konsoli huomattavasti enemmän kuin esimerkiksi Nintendo.


Enkä usko että kukaan täällä olisi kateellinen xbox:sta. Kaikilla on vain omat aivonsa ja oma päätäntävalta.

Sitä saatamme kylläkin ihmetellä kuinka moni menee aivottomasti markkinointihypetyksen mukana, palvoen todella törkeää jättilaisyritystä, ikäänkuin hakien siitä p*niks*n jatketta.


Arskalle pari juttua, kuten se että Sega ei muuten ole pelikonsolivalmistaja, ei enään.

"Kukas täällä sanoikaan että PC:lle hakkeroidaan XBOX pelit? No ota nyt hyvä mies järki käteen jo. "

Ehkäpä sinun pitäisi noudattaa omaa ohjettasi.
PC:lle löytyy vastaava ja pian jo monta kertaa tehokkaampikin grafiikkaprossu. PC:lle löytyy 3-4 tehokkaampi keskussuoritin + systeemiratkaisu. PC:lle saa enemmän muistia ja jopa saman käyttöjärjestelmän.

Missä on ongelma joka estää pelien hakkeroinnin? Ei ole ongelmaa. XBOX pelit pyörivät jossain vaiheessa PC:llä, sitä ei voi välttää.
(mutta huom! mieluummin porukka niitä aidolla xboxilla pelannee)

"Toisinkin voi käydä."

Myönsit sen siis itsekin, vaikka toisinkin voi käydä.

"PC:n pelit on helpompi saada XBOXILLE kuin toisinpäin."

Eikä voi. Kohta PC:ssä on 3000Mhz prosessorit ja geforce5 prosessorit ja niitä tukevat pelit, mites moiset pyörii xboxin moporaudassa. ;)

"Asia on tutkittu ja pitää paikkansa, että sillä lailla."
Sallit kai minun nauraa.

" Laajen- nettavuus paranee kyllä tulevaisuudessa.."

Jos ei ole laajennuspaikkoja, niin ei ikinä parane, minkälaiset laajennuspaikat XBOX:ssa on?
Kuinka nopean prosessorin XBOX:n voi vaihtaa? Entä kuinka paljon muistia? Entä kuinka nopean näytönohjaimen? ;)

"Lopuksi : Tietokone alkaa olla vanha näiden pelien pyörittämiseen, sillä pelaaminen alkaa mennä vain päivitysten yms. väsäilemiseen. Kuten kaikki alkaa ymmärtää, niin konsoli on pelilaite, PC ei. "

Sitä kai Amigistit on kai yleensä pyrkineet sanomaan ja WIntel fanaatikot on väittäneet toista. ;)

Kyllä se varmaan on aika rankkaa kun XBOX fanaatikot joutuvat puolustamaan laitettaan koko maailmaa vastaan ja nousevat sotaan jopa PC maailmaa vastaan.

Mutta no worries, saatte ainakin meidän Amigakäyttäjien sydämelliset sympatiat puolellenne, me jos ketkä tiedämme miltä se tuntuu. :P

Muistakaa vain että tekniikka kehittyy ja aina tulee uusi ja nopeampi mylly jolle saa aina uudemmat ja jännemmät jutut kuin edellisille. Siinä ei itkut auta -> turha itkeä.

 

Jon
Keskiviikkona, 20. maaliskuuta, 2002 - klo 15.03:   
Katsotaan puolen vuoden päästä mitä on käteen jäänyt (XBoxinkin aika vielä koittaa). Pelit ratkaisevat. Allekirjoittanut ei ainakaan jaksa toiminta- taikka rallipelejä kokeilua pitempään..Hienoja, mutta..tuntuu ettei konsoleille muita olekaan.

Mutta laitapa päälle ascii-graffalla pyörivä ADOM, Zangband, ikivanha Civilization tms..missä on sitä kauaskantoista ideaa ja loputtomiin haarautuvia pelimahdollisuuksia, niin minäkin alan innostua. Pelasin toimintapelini puhki jo "pienempänä" 8-bittisillä.

On muuten hyvä kysymys mistä tänne sikisi tuo XBox-floodaus. Kai teillekin on oma fooruminne? (menkää sinnen chättiin vaikka :)

 

Matti Kuuva
Keskiviikkona, 20. maaliskuuta, 2002 - klo 16.01:   
Tässä on jo(i)llaku(i)lla hauskaa tulla sotkemaan varsin vapaata keskustelupalstaa. Nuo Arskat sun muut kirjoittaa viestinsä perättäisinä ryppäinä perättäisillä minuuteilla, eli suunnitelmallista toimintaa.

 

Jupp3
Keskiviikkona, 20. maaliskuuta, 2002 - klo 18.03:   
Halou: No, tietenkin, jos minä olisin arvonnasta sellaisen voittanut, olisin varmaan myynnyt jonossa (jos sitä nyt jonoksi voi sanoa...) seuraavalle :)

Tosin, ei vois vähempää kiinnostaa arvonnat, jossa arvotaan jotain M$:n XBOXIA :)

PS2 on ollut hyllyssä jo melko pitkään...

Ja ennenkuin kukaan pälli alkaa haukkumaan PS2:n (riittävää) tehoa, voisi hetken miettiä, kuinka paljon tämän hetken tehokkaimpia PC-koneita HITAAMPI XBOX on.

Kumpikin käyttää samaa rautaa, XBOXia on vain huomattavasti vaikeampi laajentaa... Kuten jo aiemmin sanoin, eiköhän kohta tule PC:lle XBOX-emulaattoreita, jos jotakin todellakin jaksaa tuollainen roska kiinnostaa...

Ei paljon jaksa edes nauraa tollaisille nimettömien henkilöiden lähettämille perustelemattomille kommenteille, ettei olisi vain yksi ja sama henkilö?

 

LinkkiMan
Keskiviikkona, 20. maaliskuuta, 2002 - klo 18.21:   
Tästä olikin jo puhetta aikaisemmin:
http://www.iltasanomat.fi/arkisto/uutinen.asp?kategoria=Kotimaa&id=306018
"En mä tätä olisi ostanutkaan, Kantola totesi saatuaan pelikoneen." Tais Kantola päätyä jonku M$ hörhön tappolistalle... :P

 

Jarpie
Keskiviikkona, 20. maaliskuuta, 2002 - klo 18.26:   
Arskalle ja muille(?) XBox uskovaisille tiedoksi ps2:n, GameCuben ja Xboxin
tehoeroista se että noiden tehoja on vielä vaikea verrata
kunnolla koska GameCube ja PS2 käyttävät aivan erilaista
tekniikkaa kuin XBox joka on tosiaankin "rajoitettu" pc parilla
erikoispiirillä ja muunnellulla Windowsilla jossa on DX8(jos nyt oikein muistan)
jolle ohelmoijat osaavat optimoida pelit koska XBox on lähes pc,
toisin kuin PS2:lle koska siinä on uusi ja aivan erilainen tekniikka muihin konsoleihin verratuna
ja EE:tä sekä muita piirejä mitä siinä on ei osata vielä käyttää hyödyksi kunnolla.

Jos te edes tiedätte mikä on kuusnepa (siis se oikea, ei mikään Nintendo 64) niin senkään tehoja
ei osattu käyttää hyödyksi pariin(?) vuoteen vaan tehoja opittiin käyttämään hyödyksi
kunnolla ajan kuluessa, samoin amigalla aikoinaan oli sama eli konetta
opittiin ajan kuluessa käyttämään paremmin hyödyksi ja keksimään kikkoja miten saa
enemmän irti koneesta.

 

LinkkiMan
Keskiviikkona, 20. maaliskuuta, 2002 - klo 18.28:   
Tässä muuten vielä jos jolla kulla on faktatiedon puutetta konsoleiden raudasta:
"Hardware Behind the Consoles"
http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1561&p=1

 

Frn
Keskiviikkona, 20. maaliskuuta, 2002 - klo 18.36:   
Tännehän on saatu olikein verinen taistelu, tulee mieleen ihan AmigaAtari -sodat aikoinaan. :)

Tällä hetkellä kaikilla konsoleilla on oma markkinasegmenttinsä. En usko, että kukaan tulee aivan hetkessä selättämään ketään. Konsoli X on kalliimpi, mutta tarjoaa enemmän. Y on halpa ja sille on paljon pelejä olemassa. Z tulee kohta puskista ja pärjää ehkä merkkiuskollisuudellaan ja pelibrandeillään. Tai jollain muulla. Kaikille on tällä hetkellä varmasti kannattajia.

Tietysti ajan mittaan tilanteet muuttuu, vanhat hiipuu pois ja tulee uusia tilalle. Eri valmistajilla on vielä omat kehityssyklinsä. Joku saattaa tippua pois, toinen saattaa tulla tilalle.

Kaikille on varmasti hyviä pelejä. Jos ei jonkun mielestä ole niin ei varmaan kannata ostaa sitä vaan joku muu. Mun mielestä on älyttömän hyvä juttu, että löytyy kilpailevia tuotteita, vaikka toiselle olisikin ehkä jokunen peli jota myös haluaisi pelata tai joku ominaisus jonka ehkä haluaisi (=harmittaa). Voi vaikka käydä välillä "vihollispuolen" "kaverilla" testaamassa.

Ainakaan mua ei henk. koht. hirveästi kiinnosta kuka mitäkin tuotetta tekee. Toisilla on tietysti erilaiset ennakkokäsitykset tuotteista. Itse kehitän softaa eräälle käyttöjärjestelmälle, josta en alkuunkaan pidä. Silti minusta on hienoa, että samainen firma tuo markkinoille konsolin, koska saamme mahdollisesti hienon uuden alustan, varsinkin kun valmistaja W on lopettanut valmistuksen. Voi olla, että "joudun" vaikka kodaamaan kyseiselle laatikolle jotain, kuka tietää.

Jos mielestänne omistatte maailman parhaan konsolin, näyttäkää sitä kavereille ja jos he ovat samaa mieltä, hekin ehkä ostavat sellaisen ja eikun verkkopelit pystyyn. :)
Merkkiuskollisuus on ihan hieno asia, mutta kädenväännön sijasta voisimme keskittyä vaikka pelaamaan niitä pelejä, eikä vaikka tuijottamaan koneiden speksejä, ok? ;)

En nyt tiedä oliko tän postausessa järkeä, kun menee näin paljon off-topic-osastolle, mutta mainitaan nyt vielä, että kotona mulle riittää täysin Amigan peliominaisuudet, töissä saatan pelata konsoleilla taikka työmyllyllä fiiliksen mukaan.

Eli jos kaikki antaisivat kunkin itse muodostaa omat mielipiteensä ja ostaa minkä haluavat. Taytyy muistaa, että "täysin kahjoa" porukkaa on suht runsaasti, kuten me Amigistit ja kuulemma jotkut tärähtäneet surffailevat C64:lakin *cheers!* ;) Kyllä ihmiset on outoja! :) Onneksi.

Tassä vain mun 0,02 euroa. Älä ota sitä vakavasti.

 

KimmoK
Keskiviikkona, 20. maaliskuuta, 2002 - klo 20.06:   
Koetetaanpa mennä asialinjalle....

Teinpä just semmosen laskelman että AmigaOneG3-SE koneella jossa on Radeon8500 64MB näytönohjain pystyisi pyörittämään SUUNNILLEEN vastaavan tasoisia pelejä kuin XBOX ja samalla näyttävänpiä pelejä kuin PS2, GameCube tai Nokian Media Terminal.
Niin, jos vain joku niitä pelejä AmigaOnelle tekee.

Tarkemmin:

- CPU tehoja on kutakuinkin saman verran kuin tuossa XBOX:ssa, koska AmigaOne:ssa 1) kellotaajuus on vain "hieman" alhaisenpi, 2) muistiväylä on saman nopeuksinen, 3) L2 välimuistia on 2x enemmän, 4) L1 välimuistia on 2x enemmän, 5) CPU käyttää eri muistiväylää kuin grafiikkapiiri, 6) muistia on 2x enemmän eli lataamista ei tarvita niin paljoa pelin aikana. (kohdat 3-6 kompensoivat kohtaa 1)

- Grafiikkapiiri on karkeasti ottaen saman nopeuksinen, etenkin TV tarkkuuksilla, koska mm. grafiikkamuisti pystyy Radeonissa olemaan nopenpaa eikä sen väylää ole jatettu CPU:n kanssa. Lisäksi Radeon voi käyttää koko 64MB muistin 3D grafiikalle kun taas XBOX joutuu jakamaan 64MB grafiikkamuistin 3D grafiikan, Wintous2000:n kevennetyn kernelin, pelisovelluksen, verkkopeliserverin yms. kauheuksien kanssa.

- AmigaOnessa voi käyttää semmoista kovalevyä mihin rahat antaa myöden tai vaikka RAID:a (käsittääkseni). XBOX:n kovalevy on vain 5400rpm IDE, mutta XBOX käyttänee sitä onneksi/toivottavasti vain pelitallennuksiin.... vai käyttääkö se sitä virtuaalimuistiksi???? Hei muuten, luin just anandtech:stä että XBOX käyttäisikin kovalevyä myös pelidatan varastone, eikä cacheaisi sitä ollenkaan, huh huh, lisää tasoitusta. (XBOX:n ideväylän nopeudesta en hokannut tietoja, mutta voisin veikata että se on UDMA 133, eli karvan verran nopsenpi kuin UDMA 100 AmigaOne:ssa.)

- AmigaOneen voinee laittaa semmoisen romppu/DVD aseman kuin lystättää, esim 10xDVD, XBOX:n DVD asema on 2x-5x nopeuksinen, riippuen siitä millä kohtaa levyä dataa luetaan. (5xDVD nopeus = about 40xCD-ROM nopeus) AmigaOnella voi pelin toki myös asentaa kokonaan kovalevylle yms, jolloin se latautuu maksimissaan kait noin 25xDVD nopeudella...


Amigistit hei, eikö olekin aika kamalaa. 8D
Kesäkuussa täällä tallaa kaljuja Amigisteja kun on tukka lähtenyt päästä säikähdyksessä kun jätkät on lyöneet virrat koneisiinsa... etenki JOS ois niitä pelejä.


Kuitenkin, saapa nähdä kasvaako lehmälle siivet ennen kuin edes esim. Quake3/UnrealTournament -tasoiset peli ilmestyy tuolle Amigahirmulle...


Saisinko rakentavia kommentteja, please? ;)

XBOX äijät, onko perustiedoissani XBOX:sta jotain puutetta? Voitais tutkia niitä asialinjalla, jos se ei haittaa.


btw. XBOX systeemiratkaisu on paljon samantapainen kuin pelkällä chip -muistilla varustettu CD32, toki "vain" noin 1000x nopeanpi. :)
btw2. en ole havainnut XBOX:ssa vielä minkäänlaista CPU/GPU/muistin laajennuspaikkaa, lisäksi esim. anandtech kirjoittaa että vaikka muistia lisättäisiinkin niin nyt jo valmiina olevat pelit eivät sitä pystyisi hyödyntämään... ja jos kovalevy olisi nopeanpi niin xbox saattaisi alkaa sulaa ... koneenvaihtorumba odottaa.
btw3. opin tuossa semmosenki että PS2:ssa on 300Mhz 128bittinen MIPS:n prosessori (voi olla pieni valhe), kun XBOX:ssa on 32bittinen, mutta ei se kuulemma tässä tapauksessa huononna XBOX:a pätkääkään.

Tässä on käyttämiäni tiedon lähteitä:
IBM: http://www-3.ibm.com/chips/products/powerpc/newsletter/oct2001/new-prod1.html
XBOX: http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1561&p=1
Muuta: http://www.amigadev.net/forums/viewtopic.php?topic=591&forum=8&

 

Jon
Torstaina, 21. maaliskuuta, 2002 - klo 12.04:   
KimmoK: ainakin e.p.i.c tekee pelejä Gx-sarjan Amigalle jos ostajia löytyy. Paul Burkey kertoi comp.sys.amiga.games-ryhmässä itse.

Lisäksi muistelisin että Hyperionilla on pari (yksi?) porttausta taskussa, joita ei ole vielä julkaistu tehonpuutteen takia.

Eiköhän Paybackista nähdä myös päivitystä. Toivottavasti joskus myös Payback 2...

Pagan Gamesilla on työn alla se Dafael: Bloodline - saa nähdä mitä siitä tulee. Ja eikös siitä Push:n autopelistä pitäisi tulla kohta demo? Orbitin porttaaja (anteeksi en muista nimeä) tekee jotain Drake-nimistä merirosvopeliä. Listatuissa platformeissa oli Amiga. Sivuilla ei ole tosin päivityksiä / muutakaan tietoa..

 

Matti Kuuva
Torstaina, 21. maaliskuuta, 2002 - klo 14.12:   
Ehkäpä juuri se ettei tarvitse pihistellä tehoissa tuo lisää developereita. Syykin on selvä: kustannukset saadaan alemmaksi kun aikaa säästyy.

 

KimmoK
Torstaina, 21. maaliskuuta, 2002 - klo 17.58:   
joo Jon, tiedän että nuita tehdään, taitaa olla Hyperionilla myös SoldierOfFortune:n lisenssi taskussaan yms.

Sin:ä ja Quake2:sta lukuunottamatta mullistavanpia ei kerinne kuitenkaan tulla ainakaan kesään ja A1 julkaisuun mennessä.

Matti, jos developerien aikaisempi Amiga innostus oli luokkaa -26 pakkasella, AmigaOne nostaa sen ainakin +5 plussan puolelle. Nyt näyttävien pelien tekeminen tulee taas Amigalla mahdolliseksi ja Amigalle koodaaminen on monen paatuneen pelintekijän mielestä ollut sitä maailman hauskinta hommaa.

 

Low
Perjantaina, 22. maaliskuuta, 2002 - klo 2.21:   
Eipä olisi uskonut täältä löytyvän näin lapsellista kinaa. Itsellä on PS-2 ja se palvelee peli/DVD käytössä loistavasti.

Miksi jonkun pitää yrittää (turhaan) pahoittaa mun mieltä sillä että on parempi olemassa ja että mä oon ostanu väärän vehkeen? Mun fillarikin on jo aika romu vaan eipä naapurin maasturi herätä mitään kateutta tms.

Tuossa konsoleitten menestyskinassa ei taidettu ottaa vielä esille sitä että ps2 on PLAYSTATION - tuotemerkki joka on hallinnut konsolimarkkinoita jo useamman vuoden. Kyllähän tämäkin varmasti vaikuttaa ostajien mieliin. "Vanhan kunnon pleikkarin uusi versio vai joku mystinen x-box?"
Onhan ne jenkit jopa tutkineet että Pepsi on paremman makuista mutta kokis myy enemmän :)

 

Arska.fi
Perjantaina, 22. maaliskuuta, 2002 - klo 9.56:   
Kimmo K:lle: Edelleen on hassua lueskella noita
sun täydellisiä liirunlaarun puheitas. Sulla se
uhmaikäisyys tosiaan paistaa, kuten tuolla Jupp
kolmosellakin.. Kun kerran täällä tuli päästettyä
suusta sana XBOX, niin jo jengi rupes kateelliseksi.
Voi että sanonko mitä?

Ihan turha edelleenkin väitellä yhtikäs mitään
noilla naurettavilla perusteillanne. Ei mitään
järkipuhetta tunnu äijiltä löytyvän...
Ensinnäkin nuo teidän puolustusmekanisminne ovat
niin naurettavia että naurattaa vieläkin :)

Puucee ei pärjää XBOXILLE eikä myöskään PS2.
Asia on todettu, kokeiltu ja pitäisiköhän
teidänkin rynniä ulos tästä pikkupalstasta
ja mennä katsomaan maailmaa. Ehkä teillekin
alkaa selviämään mikä on maailman paras konsoli.

Olette vain katkeria vanhan krääsän uskovaisia
käyttäjiä, jotka ovat niin kateellisia..
Että voikin ottaa aivoon toi kateellisuus!

Ensinnäkin tarkennan Kimmo K:n juttua..
PC on tietokone, konsoli ei. Ja yksikään
konsoli ei ole tehokkaampi kuin XBOX. ja pidä
turpas kiinni Amiga Onen ja PC:n gigahertseistä.
Kun puhutaan 733 hertsin konsolista, ei pidä
alkaa uhoilemaan joillakin PS2:n eroavaisuuksilla
tai toimistokoneiden tehoista.. Ei se PS2 pysty
millään ominaisuuksillaan kaatamaan XBOXIA.
Eikä mikään 1ghz puucee, joka ei ole tehty
pelikoneeksi, opi siitä.

Pitää kai kohta vetää kuonoon tuommoisia katkeruuden
kuvatuksia :)

 

Arska.fi
Perjantaina, 22. maaliskuuta, 2002 - klo 9.57:   
Kimmo K. Kirjoitti näin viestissään:

"Mutta no worries, saatte ainakin meidän Amigakäyttäjien sydämelliset sympatiat
puolellenne, me jos ketkä tiedämme miltä se tuntuu. :P "


- No ei me XBOX fanit tarvita teidän sympatioitanne.
By the way, it is your problem. Mietis vähän..

T: Arska

Jupp 3 kirjotti allaolevaa:

"Halou: No, tietenkin, jos minä olisin arvonnasta sellaisen voittanut,
olisin varmaan myynnyt jonossa (jos sitä nyt jonoksi voi sanoa...) seuraavalle"


Tosin, ei vois vähempää kiinnostaa arvonnat, jossa arvotaan jotain M$:n XBOXIA "

- Ootko nyt ihan varma? Nyt alkaa kuulostaa
jo pikkupojan itkunsekaiselta höpö-höpö jutulta :)

- Kuulostaa jälleen kerran taas siltä, että te paheksutte
Microsoftia kun se on huipulla ja päihitti jo Puucee romutkin
uudella konsolillaan.
- Eipä taida tulla XBOXIN vertaista enää markkinoille.
- Pitäis niiku ruveta kiinostamaan.

 

Nakkel
Perjantaina, 22. maaliskuuta, 2002 - klo 10.02:   
Hmm... Onkohan Arska.fi koskaan ottanu selvää mitä X-Boxin rauta sisältää?

 

KimmoK
Perjantaina, 22. maaliskuuta, 2002 - klo 10.51:   
Arska, kiitos hyvistä nauruista, mutta älä please hermostu.

Sinä itse väitit että PC pelit saa helpommin XBOX:lle kuin XBOX pelit PC:lle (vai ymmärsinkö väärin). Kaikki lukemani arvostelut ja XBOX analyysit toteavat että väitteesi ei ole totta.

Siksi minä toin tiedoksi tämän PC aspektin ja vain siksi.


Enkä muuten pidä todellakaan turpaani kiinni AmigaOne:sta jos keskustelun otsikko on: "Mikä pelikoneeksi? Amiga?"

Enkä minä puolustele PS2:n paremmuutta missään, vai puolustelinko?

Tää on minun mielipide konsoli -asiasta:
"Mielestäni pelikonsolia valitseva harkitsee näitä asioita:
- pelikonsolin hinta
- pelien laatu
- pelien tyyli (aikuisviihde/lapset)
- pelien määrä

Tällä hetkellä kaikkille kolmelle pelikonsolille on kysyntää. Tulevaisuus näyttää muuttuuko tilanne."

Ja olen kyllä iloinen havaittuani että uusi AmigaOne mahdollistaa yhtä upeet pelit kuin XBOX ja GameCube.


"Eipä taida tulla XBOXIN vertaista enää markkinoille"
Tiesitkö jo että XBOX2 on tulossa?


Jos olisin ilkeä, alkaisin kirjoitella tänne otteita lukemistani XBOX arvosteluista, mutta en minä ole ilkeä. ;)


Jos joku haluaa tapella niin suosittelen menemään news:ssä sodat -kanavalle. Siellä näkyi XBOX ottavan turpiin niin rankasti että pieni apu ei varmaan olisi pahitteeksi.

 

Timo P
Perjantaina, 22. maaliskuuta, 2002 - klo 12.29:   
"Jos joku haluaa tapella niin suosittelen menemään news:ssä sodat -kanavalle. Siellä näkyi XBOX ottavan turpiin niin rankasti että pieni apu ei varmaan olisi pahitteeksi."

Olen samaa mieltä. Tämä on Amiga-foorumi ja mielestäni täällä pitäisi keskustella Amigasta, eikä XBOXIsta.

Arska.fi: Kantasi XBOXiin on jo varmasti tullut kaikille selväksi, älä enää viitsi höyrytä samasta asiasta.

 

Jupp3
Perjantaina, 22. maaliskuuta, 2002 - klo 21.51:   
Miksi minua Xbox-kiinnostaisi? Onhan tossa hyllyssä jo PS2, ja DVD:tähän sillä lähinnä katselen... Hyviä pelejäkin tietenkin on, ei vain aina oikein jaksa kiinnostaa...

Ja ennenkuin joku muu ehtii, mainitsen tässä itse erään nimeltämainitsemattoman huonolaatuisia DVD-levyjä valmistaman firman tekemän nimeltämainitsemattoman DVD:n (Joka tuskin läheskään kaikissa DVD-soittimissa toimii...), joka ei toimi PS2:lla.

Tuon takia pitäisi PS2 vaihtaa heti Xboxiin? :)

No, mainitaan tässä samalla, että onhan Xboxissa vielä PS2:n vastaavaa nopeampi, nykyisellä PC:n raudan tasolla suoraan sanottuna SÄÄLITTÄVÄ 733mhz prosessori :)

Ette te Xbox-fanit taida tajuta, kuinka naurettavia noi teidän "perustelunne" ovat?

Jos ne Megaherzin on niin tärkeitä (PS2:ssa 300, Xbox, 733), niin eikö mielummin kannattaisi ostaa 2Ghz PC, ja siihen hommata Xbox-emulaattori?

Suoraahan PS2:n ja Xboxin megahertsejä EI voi verrata, mutta teen poikkeuksen tämän kerran...
PS2:n tehot ovat n.41% XBoxin vastaavista
Mutta...
Xboxin tehot on säälittävät 36% 2Ghz PC:n tehoista! Ja näitä voi verrata suoraan keskenään, kun rauta on samaa. Tämä tietenkin vielä kasvaa huomattavasti PC:n eduksi, kun siihen hommataan tehokkaampi 3D-kortti.

Huom! En todennut PS2:ta tässä kertaakaan Xboxia paremmaksi, totesin vain tosiasioita, niinkuin ne nyt vain ovat...

 

TestiMan
Perjantaina, 22. maaliskuuta, 2002 - klo 23.03:   
Testasin muuten juuri Wolf:a ja Ralli Trophy:ä (850Mhz Athlon, 256M RAM, Geforce2GTS). Molemmat nykivät 1024x768 resolla... että semmonen pelikone oli se ... (Wolf oli alkuperäinen, RT oli piraatti, alkuperäinen RT kuulemma pitäis olla nykimätön, tiiä sitte ite en ole täyttä "nykimättömyyttä" vielä windos vehkeessä nähnyt)

 

Mika Hanhijärvi
Lauantaina, 23. maaliskuuta, 2002 - klo 9.46:   
HAHAHAHA Ei saakeli :D Siis lopettakaa nyt MS-fanaatikot jo :) Annan yhden vinkin, menkää postaamaan tota moskaa jolekin PC-foorumille, niin huomaatte, että ihan PC-käyttäjätkin nauraa teidät pellole sieltä :D Postatkaapa tomosta vaikapa slahdottiin niin huomaatte millaisia naurettavia pellejä olette :D Tota teidän vuodatustanne kun lukee ni meinaa nauruun tikahtua :D

 

Mika Hanhijärvi
Lauantaina, 23. maaliskuuta, 2002 - klo 13.16:   
Halou, Tero ja muut MS-fanaatikot: Siis voiko jotkut todella olla noin sokeita ja Microsoftin aivopesemiä ? Onko tullut kertaakaan mieleen, että sellaiset jotka ei erityisemmin palvo Microsoftia, osaavat katsoa ATK-markkinoita avoimemmin ? Ehkäpä sellaiset jotka haukuvat MS:aa ovat nähneet ja käyttäneet hiukan muitakin systeemejä kuin MS:n, enkä nyt tarkoita pelkästään Amigaa jne.

Jotenkin kun tätäkin threadia lukee, niin tulee sellainen kuva, että jotkut ovat niin MS:n suuruuden sokaisemia, etteivät lainkaan näe Windowsin ja yleensä MS:n tuotteiden vikoja.
Otetaan nyt esimerkiksi miljoonat turvareiät Windowsissa... tarviiko jatkaa listaa ? Jotenkin tulee myöskin sellainen kuva, että nämä samat tyypit ovat tulleet totaalisen sokeiksi sille, että MS ei ole yksin markkinoilla. Samat tyypit tuntuvat ajattelevan, että Bill Gates keksi tietokoneen, internetin ja pelikonsolin... Kehottasin pikkusen tutustumaan muuhunkin ATK-alaan, kun pelkkään MS:n.

Mistään kateudesta ei todellakaan ole kyse silloin jos Microsodftia arvoiostellaan. Tuo on täysin naurettava väite, ja perustuu vaan MS-fanaatikkojen harhakuvitelmaan siitä, että MS tuottaa maailmankaikeuden parasta softaa ja Bil Gates on jumala. Kuinkahan monella noistra tännekin kirjottaneista on Billin kuva alttarilla kynttilöiden ja suitsukepurkkien vieressä...

Microsoftin arvosteluun on kyllä täydet perusteet. Käyttäkääpäs joskus Windowsia työntekoon eikä pelkkään Quaken pelaamiseen ja peelo-chateissa meuhkaamiseen, alkakaa koodaamaan työksenne Windowsille tai alkakaa ylläpitotöihin. Itse olen tehnyt kumpaakin välillä Win3.x - WinNT. Omakohtasesti en kyllä kovin korkealle arvosta MS:n tekeleitä.

Se, että MS on iso ja Windows yleisin käyttis pöytäkoneissa ei automaattisesti tarkota sitä, että MS:n tekeleet olisivat parhaita markkinoilla.
Jotkut tyypit täällä tuntuvat kuitenkin ajattelevan, että vaikka vessapaperissa olisi billin naama ja teksti Microsoft niin sen paperin on pakko olla ladukkainta ja tehokkainta markkinoilla.

 

Arska.Fi
Lauantaina, 23. maaliskuuta, 2002 - klo 17.11:   
Timo P. : Taidat vaan itse ottaa turpiin,
kun tuommoista moskaa puhut, kiitos
nauruista vaan sulle, heippa.

Kimmo K. Ja kateellisuus näkyy taas.
Tosi tyhmää porukkaa, kun elvistelee
vanhoilla paskoilla, vaikka uusiakin
on jo tullut. Häviät mulle.

Nakkel: Olen ottanut selville ja sisältö
on tosi kovaa kamaa.

733 mhz prossu ja Intel.
Kaikki muut ominaisuudet päihittää
myös PS kakkosen, että sillai.

Käypäs testaamassa XBOXIA esim. Prismoissa
niin huomaat itsekin eron vanhoihin
paskoihin ja onhan toi puucee häkkyräkin
melko paska pelikoneeksi verrattuna
XBOXIIN kuten myös tää retrokone Amiga.

Hanhijärvi: En jaksanut taaskaan lukea
loppuun tuota turhaa selostustasi, koska
viilailet vain pilkkua kuten Kimmokin.
Teille nauretaan jo konsolisivuilla.. Hah hah!

Jupp 3: Totesit asioita, asia selvä.
Olet vain yksi ihminen huutamaan näitä
kommentteja, kuten nuo muutkin kimmot sun
muut joista tulee mieleen jehovantodistajat,
heh heh. Puhutte paskaa ja kidutatte itseänne
kateellisella asenteellanne kun maailman
mullistuskonsoli on saapunut nysäyttäen
raskaalla nyrkillään PS2:sta ohtaan.

Eli lopuksi vielä:

Luopukaa jo vanhoista tehottomista
konsoleistanne ja hinatkaa puucee romunne
kaatopaikalle. Seuraavaksi hankitte
sitten XBOXIN ja muuta ette sitten enää
tarvitsekaan.

Katsokaas, tuommoinen pikkuseikkainen
pilkunviilaus panee vaan naurattamaan
ja kuulostaa aivan mielipuoliselta
örinältä.

Kimmo K: olet jo kirjoittanut sakuun
esim. Workbenchin asiaa, mutta miksi
ihmeessä tulit nolaamaan itsesi tänne
jollain PS2 jutuilla kun se konsoli
on kohta kuollut?

Selätin taas koko porukan, häh hää!

Ja lisää tulee, jos joku urputtaa? Come on..

 

J.
Lauantaina, 23. maaliskuuta, 2002 - klo 18.04:   
Tälle palstalle tarvittaisiin kyllä moderaattoria etteivät kaiken maailman trollit pääse työntämään rumaa naamaansa esiin. Tai vaihtoehtoisesti rekisteröitymispakko. Tämä keskustelu on mennyt aivan mahdottomaksi ja alkaa muistuttaa pikkukakaroiden "Mun isä on vahvempi..." väittelyä. Arska tuo mieleen jonkun muka-kovan teinin joka aukoo päätään luullen olevansa kova jätkä vaikka oikeasti onkin säälittävä suunpieksäjä.

Anna olla, Arska, ei täällä kaivata mielipiteitäsi. Tai opettele keskustelemaan asiallisesti. Vai etkö tiedä mitä on asiallinen keskustelu ? Nähtävästi et.

 

kala
Lauantaina, 23. maaliskuuta, 2002 - klo 18.09:   
Tuota, käsittämättömän hölmöhän tämä keskustelu on,
kiusallakin vain sanon että ehkä niillä tietokoneilla
tehdään jotain muutakin kuin pelataan.

Ja jokainen laite (konsolikin) vanhenee ajan mittaan,
mutta minkään koneen käyttöarvo ei, ja ennenkaikkea
muistakaamme, että... no olkoot. miksikäs tänne
itsestäänselvyyksiä kirjoittamaan, siirrympä
pelaamaan digduggia.

 

tripper
Lauantaina, 23. maaliskuuta, 2002 - klo 18.12:   
Arska: niin jos tarkoituksena on vain "selättää toiset" argumenteillaan, niin mihinkään objektiiviseen totuuteen et siis pyri. Elämäntehtäväsi onkin kumota toisten väitteet mitä mielikuvituksellisimmilla tavoilla kyseenalaistamatta omia väitteitäsi. Silkkaa sokeutta ja välinpitämättömyyttä. Kritiikkisi ei siis kohdistu itse asiaan vaan asian esittäjään.

Kasvamalla opit.

 

Nakkel
Lauantaina, 23. maaliskuuta, 2002 - klo 18.23:   
Hah! Onneks mua ei jotkut Pikku-Arskat hetkauta jutuillaan. Mä tiedän että mulla on isompi pippeli ku Arskalla, ja se riittää mulle.

 

Jon
Lauantaina, 23. maaliskuuta, 2002 - klo 18.32:   
Liekö tuolla Arska-Tero-Helou-lisäänickki edes XP:tä. Kunhan yrittää ärsyttää täällä ihmisiä.

Arska voisi myös määritellä käsitteen "tietokone".

 

Jupp3
Lauantaina, 23. maaliskuuta, 2002 - klo 19.20:   
Piratismi lisää laitteiden käyttöä, ja Xboxin tapauksessa luulisi olevan helpompi "Varmuuskopioida" XB-pelejä PC:lle kuin Xboxille...

Pelejä ei vielä ole paljoa, ja piratismikaan tuskin vielä ottanut pahemmin tuulta alleen, mutta mitä sitten, kun pelejä tulee enemmän, eikä isällä ja äidillä enää riitä rahat ostaa niitä kaikkia?
Moni varmaan vaihtaa/palaa oikeaan PC:hen...

 

Hz
Lauantaina, 23. maaliskuuta, 2002 - klo 20.35:   
Tilanne: 6 - 0

 

KimmoK
Lauantaina, 23. maaliskuuta, 2002 - klo 21.18:   
Hehheeeh.... hahhaaah...

Ymmärrän Arska pahan mielesi, mutta sorry, pysyn sanojeni takana. En aio vääntää veistä haavassasi.

(on muuten tullut sen verran perehdyttyä nykyaikaisten pelikonsoleiden sisuskaluihin viimeaikoina, että saatanpa hyvinkin kirjoittaa siitä aiheesta artikkelin...)

 

Jon
Sunnuntaina, 24. maaliskuuta, 2002 - klo 15.15:   
Mämmiä saatana!

:)

 

KimmoK
Sunnuntaina, 24. maaliskuuta, 2002 - klo 18.24:   
Päivityksen paikka:

Mielestäni peliLAITETTA valitseva harkitsee näitä asioita:
- pelilaitteen hinta
- pelien laatu (kauneus, ideat, toimivuus)
- pelien tyyli (aikuisviihde/lapset)
- pelien määrä
- pelien hinta
- käytön helppous
- kaveripiiristä löytyvät laitteet (lainaaminen, moninpelit)

Huom! Esimerkiksi nykyaikaiset strategiapelit vaativat tietokoneen, monitorin ja paljon muistia.

 

Peku
Sunnuntaina, 24. maaliskuuta, 2002 - klo 21.19:   
Onkohan toi Arska joku XBOX maahantuoja tai jälleenmyyjä, kun yrittää sitä noin kovasti kehua tai haukkua kilpailijoita?

Lueppas Arska uusimmasta Tekniikan Maailmasta XBOX:n arvostelu. Ei se mun mielestäni sen perusteella niin ylivertainen konsoli ole, kuin yrität väittää ja mainittiinpa siinnä myös, että kone vaikuttaa hiukan rahastukselta...

 

Arska.Fi
Maanantaina, 25. maaliskuuta, 2002 - klo 19.26:   
"Arska voisi myös määritellä käsitteen "tietokone". "
kertoi Jon

- Tietokone on näyttö, näppis, keskusyksikkö
ja hiiri.

"Moni varmaan vaihtaa/palaa oikeaan PC:hen... "

- No ei varmasti palaa, koska silloinhan
pelit jäisi pelaamatta ja tuntuisi samalta
kuin vaihtaisi Pleikkarin nintendo kasibittiseen :)


Keskustelu on mennyt hassuun suuntaan ja hassu sitä varmasti ollut joidenkin lukeakin. Ehkäpä arvon moderaattorit antavat meidän vielä jatkaa keskustelua positiivisempaan loppuun ja olisi kiva että kaikki saisivat sanoa oman sanansa tai mielipiteensä ja yrittää saada tämän riidan loppumaan. Aloitan nyt lopuksi omista
mielipiteistäni ja otan lainauksia tällä palstalla kirjoittaneiden nimimerkkien mielipiteistä ja kysymyksistä.

"Pelitohtori: Millä perusteella Sonyn loppu alkaa häämöttää "
Kirjoitti nim. J.

- No ei ehkä loppu ala häämöttää, mutta epäilin sitä vain siksi, koska XBOX:lla on selvästi paremmat mahdollisuudet tehdä tulevaisuudessa seuraavanlaisia mullistavia pelejä kuten
DOA3, PGR, JSRF (Xbox pelejä) tietenkin xbox ominaisuuksilla.
- No jos ei Sony lopu, niin kyllä ainakin XBOX paremmin pelejä markkinoille suoltaa. Siitä ei ole epäilystäkään.

"Arska ja muut: Oletteko koskaan kuulleet asiallisuudesta ? Ette varmaankaan, sillä niin vaikeita termejä ei varmaankaan vielä ensimmäisellä luokalla käsitellä "
Kirjoitti Nim.J.

- No mitä termejä olen sitten käyttänyt täällä? Ensinnäkin en ole enää ekaluokkalainen vaan aikuinen ihminen. Kyllä olen huomannut että
lisäkseni on joku XBOX omistaja laittanut tänne omia viestejään, mutta itse esiinnyn ainoastaan omalla nimelläni ja tuo Pelitohtori oli myös
käsi-alaani.

"Muutaman pelinsä kanssa", jaa-a. Se mitä olen lehdistä lukenut ja kavereilta kuullut niin PS2:lle on kyllä paljon enemmän pelejä. Taitaa yllä olla linkki xbox katsaukseen jossa todetaan sama "fakta".
IMO: pointini siitä että kaikille (GC, PS2 ja XBOX) löytynee oma tarpeensa ja ostajakuntansa lienee edelleen erittäin paikkansa pitävä.
Kirjoitti Kimmo K.

" Miten ihmeessä se voisi edes yrittää pärjätä konsolille. Ja tietenkin X-Box maksaa enemmän kuin PS2 koska se on arvokkaampi. "
Kirjoitti Nim. Tero

"ööö?? No on sen valmistuskustannuksetkin huomattavasti korkeammat. Microsoft tekee tappiota per konsoli huomattavasti enemmän kuin esimerkiksi Nintendo. "
Kirjoitti Nim. Kimmo K.

- Vastailenpa hieman kavereille: PS2:lle on enemmän pelejä, PS1:lle on myös enemmän
pelejä, sen lisäksi Nintendollekin on enemmän pelejä, PC:lle on enemmän pelejä ja
Amigallekin on enemmän pelejä kuin XBOX:lle. Entä sitten?
- Eikös Supernintendollekin aikoinaan ollut enemmän pelejä siinä vaiheessa kun
Sonyn esikoinen astui markkinoille? Huomaat varmasti kuitenkin, että XBOX
pelit ovat paljon parempia kuin yhdenkään Sonyn.
- Vai tekee MS tappiota? No oletpa sinä tutkinut asioita. Ei silti kannata uskoa
kaikenlaisia juttuja, eikä varsinkaan ottaa niistä noin suurta numeroa, hyvä mies.

"Sitä saatamme kylläkin ihmetellä kuinka moni menee aivottomasti markkinointihypetyksen mukana, palvoen todella törkeää jättilaisyritystä, ikäänkuin hakien siitä p*niks*n jatketta. "
Kirjoitti Nim. Kimmo K.

- No eikös XBOX ole sitten ostamisen arvoinen? Eihän sinun pitäisi tutkia kaikkia
pikkureikiä markkina-asioista, vaan keskittyä itse pelaamiseen. Sinultahan menee
kohta aika hukkaan, kun vaan ihmettelet hypetyksiä sun muita. Jos pitäisi keksiä
kaikista laitteista jotain vikoja, niin se on kaikille helppoa, mutta yritä olla sinäkin
rehellisempi puheissasi, sillä minä ainakin olen.

"Ehkäpä sinun pitäisi noudattaa omaa ohjettasi.
PC:lle löytyy vastaava ja pian jo monta kertaa tehokkaampikin grafiikkaprossu. PC:lle löytyy 3-4 tehokkaampi keskussuoritin + systeemiratkaisu. PC:lle saa enemmän muistia ja jopa saman käyttöjärjestelmän.
Missä on ongelma joka estää pelien hakkeroinnin? Ei ole ongelmaa. XBOX pelit pyörivät jossain vaiheessa PC:llä, sitä ei voi välttää.
(mutta huom! mieluummin porukka niitä aidolla xboxilla pelannee) "
Kirjoitti Nim. Kimmo K.

- Niin löytyy varmasti XBOX:llekin.
- Olisin voinut ostaa muuten PC:n, mutta alussa jo olin tullut päätökseen etten
sitä osta, koska se ei sovi oikein pelikoneeksi. Aikamoista rumbaa vain tuntuu
olevan tuo tietokonetouhu. XBOX kertoo selvästi että tulevaisuudennäkymät
peleillä ovat konsoleissa ja senhän tehoistakin näkee. Mitäs sanot tähän? 733mhz
keskussuoritin. Kyllä. On siinä konsolilla hirmutehot laitettu ja niin pitääkin.
Mikä yhtähyvää, niin tekijä on MS.
- Luulenpa Kimmo kuitenkin niin, että PC pelit on helpompi saada XBOX:lle ja
kukapa PC:tä ostaa sen vuoksi että siihen saisi jonkun Emulaattorin? Tiedäthän
miten Bleemin kävi kun SOny ei pitänytkään siitä. Ja sitäpaitsi jo tuosta huomasi
että ei se PC:n pelimarkkinoita nostanut yhtään. Sensijaan PS One markkinat
parantuivat.

"Eikä voi. Kohta PC:ssä on 3000Mhz prosessorit ja geforce5 prosessorit ja niitä tukevat pelit, mites moiset pyörii xboxin moporaudassa. ;) "
Kirjoitti Kimmo K.

- Pyörii paremmin kuin PC:llä, sillä PC ei pysty XBOX ominaisuuksiin eikä sen
maineeseen. Kyllä luulen vaan niin että PC pelit käännetään kohta jokaikinen
XBOX koneelle ja ne pyörii siinä loistavasti. Ei tarvitse olla 3000mhz prossua.

"Muistakaa vain että tekniikka kehittyy ja aina tulee uusi ja nopeampi mylly jolle saa aina uudemmat ja jännemmät jutut kuin edellisille. Siinä ei itkut auta -> turha itkeä. "
Kirjoitti Kimmo K.

- No semmoisia ei tule pitkiin aikoihin. En muuten menisi ostamaan Nintendon tai
Sonyn tekelettä tulevaisuudessa ja uskon että joskus 5-10 vuoden kuluttua
MS voi laittaa markkinoille uudistetun XBOX koneenkin. Pitääpä pysyä ajan
huumassa ja ostaa sekin sitten. Eli taitavatpa itkut kääntyä omaan niskaasi

"Katsotaan puolen vuoden päästä mitä on käteen jäänyt (XBoxinkin aika vielä koittaa). Pelit ratkaisevat. Allekirjoittanut ei ainakaan jaksa toiminta- taikka rallipelejä kokeilua pitempään..Hienoja, mutta..tuntuu ettei konsoleille muita olekaan. "
Kirjoitti Jon.

- Puolen vuoden päästäkö? hah hah. Onpas sulla nopeat näkymät tulevaisuuteen.
XBOX aika ei kuule taida koittaa, uskon niin. Pelit jos ratkaisee, niin se tarkoittaa
sitä että XBOX pelejä tehdään yksinkertaisesti lisää. Jos sinua ei kiinnostaneet
kyseiset pelit tuon pitempään, niin hyvin sääli. Mikäs niissä tietokonepeleissä
muka parempaa on? Eikös tuo ole ihan maku-asia, niinkun aina on ollut?

"Tosin, ei vois vähempää kiinnostaa arvonnat, jossa arvotaan jotain M$:n XBOXIA
PS2 on ollut hyllyssä jo melko pitkään...
Ja ennenkuin kukaan pälli alkaa haukkumaan PS2:n (riittävää) tehoa, voisi hetken miettiä, kuinka paljon tämän hetken tehokkaimpia PC-koneita HITAAMPI XBOX on.
Kumpikin käyttää samaa rautaa, XBOXia on vain huomattavasti vaikeampi laajentaa... Kuten jo aiemmin sanoin, eiköhän kohta tule PC:lle XBOX-emulaattoreita, jos jotakin todellakin jaksaa tuollainen roska kiinnostaa...
Ei paljon jaksa edes nauraa tollaisille nimettömien henkilöiden lähettämille perustelemattomille kommenteille, ettei olisi vain yksi ja sama henkilö? "
Kirjoitti Jupp 3.

- Oli muuten hieno kuva.
- No sinullahan on PS2 etkä raaski ostaa XBOX konetta? Miksi sinun pitäisi sitten,
kun kerran olet vielä niin lapsellinen, että kateellisuutta et osannut peittää. tai
sanoisinko ärtymystä, jonka parempi konsoli sinussa nyt herätti.
- PS2 on hitaampi kuin XBOX.
- PC koneet ovat jumijameja verrattuna XBOXIIN, koska eivät pelkät mhz:t kerro
pelinopeudesta. PC on tietokone ja sitäkin voi laajennella, muttei sillä enää
kohta pelimarkkinat oikein pyöri. Ja kyllähän XBOXIa laajentamaan pystyy.
Etkö tiennyt että nykypäivänä konsoleissa on jo kiintolevytkin. Turha on
silti odotella mitään XBOXia parempaa ainakaan tällä vuosisadalla.
- Roska? oletko rehellisesti tosissasi? Mietipä uudestaan tuota puhettasi.
Ei taatusti ole roskapelejä. En hauku PS2 pelejäkään roskapeleiksi.
Tiedäthän sinä että sinulla on mahdollisuus ostaa XBOX jos vain niin haluat.
XBOX pelit ovat valokuvantarkkoja ja todenmukaisia.
- Millä perusteella sinä sitten väität ettenkö minä olisi perustellut kommenttejani?
- Kuten sanoin, niin on täällä lisäkseni pari muutakin XBOX käyttäjää.

"En mä tätä olisi ostanutkaan, Kantola totesi saatuaan pelikoneen." Tais Kantola päätyä jonku M$ hörhön tappolistalle... :P "
Kirjoitti Linkkiman.

- Taisi Kantola olla kusipää sanoessaan noin, kun ilmaisen kalliin konsolin sai.
Ei taida Kantola edes ansaita tuota konsolia. Taitaa kohta ISI antaa selkään
mokomalle kollille, joka on tottunut saamaan kaiken...
- Laita lisää noita linkkejä, niin huomaat pian että naureskelet itsekin niille
kun katselet XBOX:n hyvää menestystä

"Arskalle ja muille(?) XBox uskovaisille tiedoksi ps2:n, GameCuben ja Xboxin
tehoeroista se että noiden tehoja on vielä vaikea verrata
kunnolla koska GameCube ja PS2 käyttävät aivan erilaista
tekniikkaa kuin XBox joka on tosiaankin "rajoitettu" pc parilla
erikoispiirillä ja muunnellulla Windowsilla jossa on DX8(jos nyt oikein muistan)
jolle ohelmoijat osaavat optimoida pelit koska XBox on lähes pc,
toisin kuin PS2:lle koska siinä on uusi ja aivan erilainen tekniikka muihin konsoleihin verratuna
ja EE:tä sekä muita piirejä mitä siinä on ei osata vielä käyttää hyödyksi kunnolla. "
Kirjoitti Jarpie.

- Ei ole vaikea verrata tosiaankaan. Katsopas allaolevaa:
XBOX 733mhz
GAMECUBE 405mhz
PS 2 295mhz

Piirtonopeus:
XBOX 125 milj. (polygonia sekunnissa)
GAMECUBE 12 milj.
PS2 66 milj.

Muistin määrä:
XBOX 64mt
GAMECUBE 40 mt
PS 2 32 mt

Äänet:
XBOX 256 kanavaa
GAMECUBE 64 kanavaa
PS2 48 kanavaa

DVD:
XBOX erikseen hankittavalla DVD kitillä ( n.50 euroa )
GAMECUBE ei
PS2 vakiona

Virheensietokyky on XBOX DVD:ssä parempi kuin PS2 DVD:ssä.
Lisäksi on todettu myös käyttömukavuuden olleen parempi kuin
PS2:ssa.
Lisäksi olen koonnut oikeaa tietoa tähän viestiini kun jatkat lukemista,
niin monia uusia asioita selvinnee sinullekin, mitä et ehkä ole tullut
lukeneeksi.

Näin siis. Nimim. Jarpielle tiedoksi: Kuten itsekin totesit kuinka
hyvä kone XBOX on, niin miksi ihmeessä haukut sen ominaisuuksia
tyyliin "rajoitettu pc"? Mitä siitä nyt sitten pitäisi taas puuttua?
Onhan tuliterä Chevroletkin mahtava auto, mutta ei Jarpien
mielestä, koska siinä ei osattu hyödyntää parempia öh..pintamaaleja
- Nimenomaan oli tarkoituskin päästä eroon noista PC tornihökkelöistä
sun muista. XBOX on enemmänkin kuin PC. Lue lisää niin selviää.

-" AmigaOnessa voi käyttää semmoista kovalevyä mihin rahat antaa myöden tai vaikka RAID:a (käsittääkseni). XBOX:n kovalevy on vain 5400rpm IDE, mutta XBOX käyttänee sitä onneksi/toivottavasti vain pelitallennuksiin.... vai käyttääkö se sitä virtuaalimuistiksi???? Hei muuten, luin just anandtech:stä että XBOX käyttäisikin kovalevyä myös pelidatan varastone, eikä cacheaisi sitä ollenkaan, huh huh, lisää tasoitusta. (XBOX:n ideväylän nopeudesta en hokannut tietoja, mutta voisin veikata että se on UDMA 133, eli karvan verran nopsenpi kuin UDMA 100 AmigaOne:ssa.) "
Kirjoitti Kimmo K.

- XBOX kovalevy ei ole "vain" 5400 rpm IDE, sillä se on nopea. Mitäs vertailua tuo
nyt on olevinaan. Sen mitä minä olen lukenut AMigaOnen tehoista, en rupeaisi
vertailemaan itse tehohirmukonsolin kanssa, koska ei yksikään Amiga One eikä
puucee tälle niin vaan pärjää. Käypäs sinäkin ostamassa uusin XBOX lehden
numero lehtipisteestä, niin tulet huomaamaan, mistä nykyään puhutaan.

"XBOX äijät, onko perustiedoissani XBOX:sta jotain puutetta? Voitais tutkia niitä asialinjalla, jos se ei haittaa. "
Kirjoitti Kimmo K.

- Kyllä on ja pahasti. Ihmettelen suuresti miksi vaivaudut turhaan arvostelemaan
tehokkainta pelikonetta? Säälittää melkein lukea viestejäsi. Itseasiassa minä tässä
olen asialinjalla juuri nyt.

"Tässä on käyttämiäni tiedon lähteitä:"
Kirjoitti Kimmo K. ja laittoi pari linkkiä alle.

- No mitä niistä nyt sitten pitäisi oppia. Voinhan minäkin keräillä tänne
tiedonlähteitä AmigaOnesta tai uusimmasta Puuceestä jne.
- Miksi pitää mennä turhiin nippelitietoihin? Siksikö, että XBOX huononisi
niistä vai? Suosittelen hankkimaan lisää tietoutta XBOX perus-asioista.
Olisi jo aika, eikö vain?

"Miksi jonkun pitää yrittää (turhaan) pahoittaa mun mieltä sillä että on parempi olemassa ja että mä oon ostanu väärän vehkeen? Mun fillarikin on jo aika romu vaan eipä naapurin maasturi herätä mitään kateutta tms. "
Kirjoitti Nimim.Low

- Hyvä Low, et ole ostanut väärää vehjettä. Onhan tässä kuitenkin minun
selvennettävä eräille kritisoijille rehellistä asiaa, eli totuutta. Miksi jotkut
täällä eivät myönnä sitä? XBOX on nyt tehokkainta mannaa ja sillä
siisti. Jos mennään nippelijuttuihin, niin mennään hakoteille. Nippelijuttuja kun
keksii aina ja mistä tahansa. Nippelitietoja löytyy vaikka 3000 vuoden uusimmasta
konsolista yms. Ihan samalla tavalla kuin sinun PS2:stakin. Esim Nimim.
Kimmo K. laittelee kyseisiä "tietojaan" tänne aivan silkkaa ylpeyttään vaikkei
mahda karvaalle totuudelle yhtikäs mitään.
- PS2 on edelleen ihan ok, vaikkakaan ei totuuden nimissä ole parempi kuin
XBOX.
- Hyväksy se ja ole viisaampi kuin eräät. Tervetuloa pelimaailmaan!

"Hmm... Onkohan Arska.fi koskaan ottanu selvää mitä X-Boxin rauta sisältää?"
Kirjoitti Nimim. Nakke.

- Oletko itse ottanut selville mitä uusin PC sisältää, entä oletko ottanut
selville mitä PS2 sisältää, entä uusin automerkki? Entä oletko ottanut
varmasti selville mitä uusin saippuatuote sisältää. Ettei vain puuttuisi
jotain, herra täydellinen? Ihan turhaa valitusta, hyvä nakke. Tiedät varsin
hyvin että XBOX sisältää kuuminta tarjontaa mitä monet ovat kieli kuolassa
odotelleet..

"Arska, kiitos hyvistä nauruista"
Kirjoitti Kimmo K.

- Luulenpa kuitenkin että sanoit tuon siksi, kun haluat jankuttaa
minulle

"Sinä itse väitit että PC pelit saa helpommin XBOX:lle kuin XBOX pelit PC:lle (vai ymmärsinkö väärin). Kaikki lukemani arvostelut ja XBOX analyysit toteavat että väitteesi ei ole totta. "
Kirjoitti Kimmo K.

- Muuten, luin yhdestä lehdestä että Superhiiri on vahvempi kuin teräsmies.
Se kantoi 200 äijää yhdellä kädellä ja supermies vain viittäkymmentä.
- Hälläväliä, sanon minä sinun pelinkääntäjillesi Ensinnäkin olen lukenut
omat tietoni asiallisista lehdistä, vaikkei niihin kaikkiin tietoihin aina luotakaan,
niin kuitenkin asia on paljastunut jo useat kerrat rivien välistä. Miksi sinua
sitten se asia niin kiinnostaa? Oletko hankkimassa PC:tä vai?

"- pelikonsolin hinta
- pelien laatu
- pelien tyyli (aikuisviihde/lapset)
- pelien määrä "
Siinä Nimim. Kimmo K. kertoo mikä vaikuttaa konsolin markkinointiin positiivisesti.

- Xbox Pelikonsolin
hinta on minusta ihan OK, kun ajatellaan että boksissa on verkkokorttikin ja on
jännää odotella miten sitä kohta voisi laajennella. Lisäksi sen pelit ovat todella
hyviä jotka saa hyvälle tuulelle kenet tahansa.
- Pelien laatu on taatusti OK.
- Pelien tyyli on monipuolinen esim. Simpsons Road rage, Halo, JSRF, autopelit ja
lisää tulee..
- Pelien määrä nousee kokoajan.. Ihmettelen miksi mainitsit määrän? Vastahan
Xbox on tullut.

"Tiesitkö jo että XBOX2 on tulossa? "
Kirjoitti Kimmo K.

- Ei tule vielä pitkiin aikoihin.
Kun MS uusii mallinsa, niin lähin ostoaika sille koittaisi minulle
about kahden-kolmen vuoden päästä, mutten minä usko että
MS vielä noin nopeasti uutta tekee

"Jos olisin ilkeä, alkaisin kirjoitella tänne otteita lukemistani XBOX arvosteluista, mutta en minä ole ilkeä. ;) Jos joku haluaa tapella niin suosittelen menemään news:ssä sodat -kanavalle. Siellä näkyi XBOX ottavan turpiin niin rankasti että pieni apu ei varmaan olisi pahitteeksi. "
Kirjoitti Kimmo K.

- No hyvä mies, eihän se ilkeää ole, mitenkä niin?
- Teoriassa tähän saakka on jokainen laite ja härveli saanut kuonoonsa, koska
kritisoijia aina riittää. Meitähän on moneksi.
- XBOX:lla on kuitenkin semmoiset turvajoukot, että taitaa news-sotajoukot
paskoa housuihinsa
- Muuten, ettet vain pidä meitä ihan idiootteina? Jotenkin epäilisin että olet
iältäsi meitä muita vanhempi ja tietäväisempi, mutta asenne saa kyllä
epäilemään Lisäksi sinusta paistaa pieni ärtymys, joka ei ole yllätys, sillä
onhan XBOX sellainen vastus jota ei noinvain kumotakaan

"Ja ennenkuin joku muu ehtii, mainitsen tässä itse erään nimeltämainitsemattoman huonolaatuisia DVD-levyjä valmistaman firman tekemän nimeltämainitsemattoman DVD:n (Joka tuskin läheskään kaikissa DVD-soittimissa toimii...), joka ei toimi PS2:lla.
Tuon takia pitäisi PS2 vaihtaa heti Xboxiin? "
Kirjoitti Jupp 3.

- hehheh, siinä kuulitte mitä tarkoittaa nippelitietous.

"No, mainitaan tässä samalla, että onhan Xboxissa vielä PS2:n vastaavaa nopeampi, nykyisellä PC:n raudan tasolla suoraan sanottuna SÄÄLITTÄVÄ 733mhz prosessori
Ette te Xbox-fanit taida tajuta, kuinka naurettavia noi teidän "perustelunne" ovat?
Jos ne Megaherzin on niin tärkeitä (PS2:ssa 300, Xbox, 733), niin eikö mielummin kannattaisi ostaa 2Ghz PC, ja siihen hommata Xbox-emulaattori? "
Kirjoitti Jupp 3.

- Ensinnäkin tiedät varsin hyvin itsekin että 733mhz on tehokas ja juuri se prossu
jolla nopeimmat pelit pyörii. Sinua ärsyttää kun täällä me pälpätetään mega-
hertseistä. Jos on 100mhz ja 500mhz niin kumpi on enemmän? Onko se vaikeaa
myöntää? Ei kannata mennä ostamaan 20 000 markan tietokonetta sen takia että siinä on
2 ghz. Ei se nimittäin kerro koneesta yhtikäs mitään. Onhan noita kokoonpanoja
markkinoilla vaikka millä mitalla, muttei niistä sellaista pelitehoa ulos saa koskaan
jotka boksilla nyt pyörii.
- Saat hyvän kysymyksen. Miksi minun pitäisi vaivautua ostamaan sikakallis
puucee kun en hyödy siitä mitään ja miksi pelikonsolinpelejä pitäisi tietokoneella pelata?
- Asia on näin. PC pelit parantuvat kun niitä pelataan XBOXILLA. PC koneille
tuskin paljoakaan käännetään XBOX pelejä saati sitten jotain emulaattoria.
- Mistä sinä tuon emulaattorin repäisit
- 2ghz puucee on nyt aivan yhtä turha sijoitus kuten
PS2 jos puhutaan pelien kulkevuudesta. Epäilenpä että PS2 menee tuossa ohitse
puuceen ja tiedän senkin että puucee:sta ei taida enää vastusta konsoleille olla,
johtuen XBOX konsolin tulemisesta. Vai aloittaako puucee uuden maihinnousun,
heh heh. Ennemmin ostaisin vaikka digi-tv:n PC:n sijasta, mutta enpä viitsi
sellaiseenkaan rahojani satsata

"Tämä tietenkin vielä kasvaa huomattavasti PC:n eduksi, kun siihen hommataan tehokkaampi 3D-kortti. "
Kirjoitti Jupp 3.

- Ei se 3D kortti paranna asiaa yhtään. 3D kortti ei vedä vertoja XBOX ominaisuuksille.
- 3D kortti ei oikein PC:tä piristä, kun konsolissa pyörii XBOX suunnitelmallisuus ja tästä kerron
lisää kohta

"Annan yhden vinkin, menkää postaamaan tota moskaa jolekin PC-foorumille, niin huomaatte, että ihan PC-käyttäjätkin nauraa teidät pellole sieltä "
Kirjoitti M.Hanhijärvi.

- Kuulkaa tuota laulua.. Siinä on Amigisti iloissaan kun saa tilaisuuden pieraista MS
käyttäjille
- Jos PC käyttäjät tulisivat konsolisivuille, niin pellolle ne itse sieltä naurettaisiin.
- Mene esim. itse kokeilemaan vastaavaa Amigoinesi konsolisivuille, niin huomaat
miten käy.
- Sensijaan PC:istit hiljenevät kun XBOX miehet käväisevät vierailulla. PC-ukoille se on
suuritapahtuma, ikäänkuin uutinen jostain elämää suuremmasta. Ehkä he tulevat
järkiinsä ja ostavat oikean pelikoneen. XBOX on ns. seksikäs magneetti, joka saa
teidätkin otteeseensa
Nyt olenkin jo tainnut kustantaa puolikkaan pikkuromaanini valmiiksi, mutta
loppusanat tulkoon vielä tässä. IHAN VINKKINÄ KIMMO K:lle. Nyt niitä
perustietoja sitten satelee XBOX:sta, joten ota lukulasit ja lue tarkkaan.
- Tämän tekstin keski-osilla näet jo selvää tietoa teho-eroista muihin konsoleihin.
- XBOX sisältää kiintolevyn, verkkokortin ja reiät neljälle ohjaimelle.
- Lisäosia on saatavilla hyvinkin paljon. Löytyy rattia, johtosarjoja, muistikorttia,
peliohjaimia useilta valmistajilta, linkkikaapelia..Nettiyhteyttäkin odotellaan.
- Pelit ovat saaneet erittäin hyvän vastaanoton esim. HALO joka on nyt
virallisesti maailman paras peli, eikä turhaan. Kokeilkaa itse ja kokekaa varsinkin
aito tunnelma. Pelissä ei ole tylsiä hetkiä juuri koskaan, kertoo eräs peliä tes-
tannut henkilö PELIT lehdestä. PC pelit ovat lähinnä yksi vitsi kun puhutaan
XBOX peleistä.
- PC halo on luvattu, mutta sitä ei kannata odottaa pitkään aikaan, eikä ole
varmaa onko se edes tulossa kertovat tiedotusvälineet. Lisäksi HALO on
todettu olevan jokatapauksessa parasta antia vain ja ainoastaan XBOX:lla.
- Marraskuussa XBOX julkaistiin menestyksekkäästi Amerikassa. Vuoden
loppuun mennessä sitä oli myyty jo n. pari miljoonaa Xboxia ja keskimäärin
pelejä oli lähtenyt mukaan enemmän kuin muutama peli. Xboxista tuli
pelikonsoleiden menestyksekkäin julkistus.
- Dead Or Alive on myös nyt maailman siistein tappelupeli, jollaista ei
saa millekään muulle pelikoneelle. Sitä ei siis tiedotusvälineiden mukaan
pysty tekemään PC;lle saati sitten PS2:lle. Tärkein syy on pelissä
itsessään johtuen todella aidosta pelattavuudesta mm. lihasten ja
vaatteiden animaatiot. Kokeilkaa tätä myös.
- Se miksi tiedotusvälineet nauravat jo PC:lle ja sen gigahertseille johtuu
myös siitä seikasta että XBOX:ssa on verkkokortti johon ollaan jo
tekemässä nettiyhteyttä ja lisäksi koko möhkäle sisältää kovalevynkin
ja rutkasti tehoa.
- XBOXIN hinta ei ehkä putoa paljoa vielä yhden vuoden kuluessa.
- MS on kertonut myös viimetietojen mukaan panostavansa konsoliin
useilla lisälaitteilla ja etenkin nettiyhteydellä. He ovat myös sanoneet
eräässä julkaisussa seuraavasti: " XBOX on hyvä hankinta niille
jotka haluavat päästä laajentamaan laitettaan, sekä heille jotka haluavat
pitkä-ikäisen koneen, jota saa laajentaa miltei loputtomiin"
- XBOX in pelivalikoimasta vastaava henkilö on sanonut ettei XBOX
tulisi julkaisemaan kahmalokaupalla sontaa kuten SONY.
- Tämän ovatkin jo useat huomanneet miten loppuunhiottuja ovat
XBOX pelit olleet, eikä XBOX ole kaatunut vielä kertaakaan.
- Ei siis voi väittää enää kaiken lukemansa perusteella, etteikö XBOX
olisi vanhojenkin konsolikäyttäjien lopullinen pelikonevalinta.
- Kun noita muitakin saitteja lueskelee, niin on siellä usea kaveri
sanonut tyyliin : " Kai tässä sitten pitäisi myydä Pleikka 2 pois,
kun noita teidän juttuja lukee " Sama pätee kylläkin kaikkiin
muihinkin pelikoneisiin.

Tuleekin mieleen jo monta kertaa että mikähän mahtaa olla
esim. Kimmo K:n ja Hanhijärven ammatti? Miten te voitte
olla kaikesta sanomastanne niin varmoja?
Kimmo K:lle tiedoksi : Mistähän olet tietosi hankkinut? Oletko ammattiohjelmoija vai
töissä jossain pelitalossa vai oletko vain lukenut oletuksia ja huhuja
joissa on kerrottu XBOXIN vertailua PC:hen?
Mihinkäs eteenpäin Xboxissa se data tarvii GPU:lta muualle siirtää kuin TV:lle? CPU:lle? Miksi? Eikös se mene Xboxilla niin että CPU kertoo vähän GPU:lle mitä lasketaan, miten yms.. ja GPU tekee hommat ja nakkaa ne TV:lle. PS2:ssa on eriasia kun se EE laskee oikeastaan kaiken ja sen jälkeen data nakataan siine graffaprossulle joka vasta nakkaa sen TV:lle.
PS2:ssa on eräs erittäin heikkolenkki ja se on vaikea ohjelmoitavuus ja sitä ei voi mitenkään vierittää koodareitten niskoille vaan se on yksinkertaisesti SONYn syytä.

Ja ensinnäkin kun muistiin pitää saada iso könttä dataa kerralla niin ei nopeus
tai eri menetelmät juuri auta asiaa.
PS2 on kaksi vuotta vanha kone ja sitä ei osata vielä ohjelmoida.
En siis usko että XBOX tekniikassa olisi mitään vikaa. Se on turvallista ja tuttua.
Minunkin autoni menee 1000 kmh, mutta sille ei osata vielä tehdä sellaista
bensaa millä se niin lujaa liikkuisi, että se siitä playkkarista sun muista puuceista.
luuletko Kimmo että Xboxissa on perus DX8 kopattuna jostain PC:stä? Xboxin DX on kylläkin täysin optimoitu Xboxille ja tukee sitä GeForce piiriä paremmin kuin tietokoneen DX8 GF3:sta!
Sinä taas taidat kuulua siihen Pelimedia-trolli ryhmään joka ei suostu ymmärtämään todellisuutta. On nimittäin fakta että Xbox on KAKSIVUOTTA PS2:sta uudempi ja siksi olisikin jo ihme jos Xbox olisi hitaampi kuin PS2.
Eli mielestäsi PS2 ja PC on pelimaailma messias ja suoraan seitsemännestä taivaasta pudonnut ja huono ohjelmoitavuus johtuu siitä että koodarit ovat niin paskoja?
Oletko muuten miettinyt sitä että miksi Sony on alkanut kiirehtiä PS3:n kehittelyä/julkaisua nyt kun Xbox on ilmestynyt? Heiltä on jopa kerrottu että Xbox on "syyllinen" tähän kiirehtemiseen. Olisiko syy se että jopa Sonyltä uskalletaan myöntää että MS:n uudempi pelikonsoli on nopeampi kuin PS2. Jos Sony uskaltaa tämän myöntää, niin miksi et sinä?

Jupp 3:lle kysymys:
Onko sulla lähde jossa Microsoft on noin väittänyt? Käsittääkseni (voin tietysti olla väärässäkin) Microsoft on aina sanonut jotenkin näin: "Intel 733mhz processor". X-Boxissa on 733Mhz customoitu celeron ei siis P3.
Tehoista en ala väittelemään, silmäni kertovat että X-Boxin julkaisupelit ovat jo nyt
hienompia kuin yhdenkään puuceen tai pleikka kakkosen.
Kimmo K:n, Hanhijärven, Jupp 3:n postauksista olen saanut nyt nauttia pitkään.
Täytyy senverran myötätuntoa heille suoda, että sodassa on kaikki sallittua.
Kannattaa muistaa että nuo julkaisupelit on vielä pitkälle tehty sillä Alpha Dev Kitillä jossa oli joku hikinen GF2:n joten nyky Xbox pelit eivät vielä edes kunnolla näytä mihin se GF3:n kustom piiri pystyy. Jaa miksikö ne on tehty tuolla Alphalla? no eikös kaikki jo sen tiedä että Xboxin lopullinen haardis (samalla myös lopullinen dev kitti) saatiin aika myöhään valmiiksi...

Olivatko tietoni kenties puutteellisia? Eivät varmasti ole, sillä ne on hankittu totuuden-
lähteistä eivätkä ole nippelisarjan tietoutta.
Tähän päätän keskustelunaiheen tällä palstalla.
Asiaan negatiivisesti suhtautuvat lapsenmieliset postailijat voivat edelleen
jatkaa keskustelua, mutta keskenään, sillä minulla on tärkeämpääkin
tekemistä. Se tekeminen on pelata XBOX konsolilla, mutta voin edelleen
vilkastuttaa aivotoimintaanne, jos tiedonpuutetta jälleen ilmenisi

Käykääpäs seurailemassa news konsolikiistapalstalla miten XBOX
siellä menestyy, niin huomaatte piakkoin että mitä enemmän MS
konsolille vittuillaan, sitä pahemmin muut ottavat turpiinsa.
Minä olen täällä palstalla ihan piruuttani lueskelemassa muutaman
epäuskoisen äijän juttuja ja olen tottavie saanut kunnolla naureskellakin
niille
- Jos Hanhijärveä täällä minun juttuni naurattavat, niin mietipäs miltä
nuo omat juttusi sitten kuulostavat. Sinunkin maileistasi huomaa
selvästi ettet tykkää MS julkaisuista ja sen vuoksi mollailet heidän
tuotteitaan
- XBOXIN seurassa on ollut hyvin hauskaa. Välillä sitä vaan äimistelee
grafiikkaa, kun pitäisi keskittyä peliin.. Teinäkin harkitsisin tuon
konsolin hankkimista, jos porukasta löytyy pelihimoisia henkilöitä.
Se on nimittäin parasta peliantia mitä maailmalta voi vaan saada!


Taidanpa itse kääntää sormea perseessäsi
hyvä kimmoseni, älä suutu pliis!

"Mielestäni peliLAITETTA valitseva harkitsee näitä asioita:
- pelilaitteen hinta
- pelien laatu (kauneus, ideat, toimivuus)
- pelien tyyli (aikuisviihde/lapset)
- pelien määrä
- pelien hinta
- käytön helppous
- kaveripiiristä löytyvät laitteet (lainaaminen, moninpelit)

Huom! Esimerkiksi nykyaikaiset strategiapelit vaativat tietokoneen, monitorin ja paljon muistia. "
Näin kertoi Kimmo K.

- Sinä haluat huomiota mutta annetaan
nyt myötätuntoa vanhalle amigistille..
- Joopajoo, nykyaikaset strategiat vaatii
tehokonsolin ja sen ominaisuudet ja kunnon
padin plus muut ohjaimet. Muisti riittää
mainiosti.


"Lueppas Arska uusimmasta Tekniikan Maailmasta XBOX:n arvostelu. Ei se mun mielestäni sen perusteella niin ylivertainen konsoli ole, kuin yrität väittää ja mainittiinpa siinnä myös, että kone vaikuttaa hiukan rahastukselta... "

Kirjoitti Peku.

- Niinhän tuo puucee ja pleikkarikin vaikutti
rahastukselta ja niin on boksikin rahastusta.
- Ylivertainen konsoli se on. Olen kirjastossa
Tekniikan Maailmaa lukenut ja huomaan että
jos väität että ko. lehdessä sitä mollattiin
niin ei todellakaan. Lue uudelleen.
- Siinä todettiin monipuolisesti kuinka
hyvä ja tehokas sekä erikoinen on tämä
xbox. Sehän on itseasiassa PC pohjainen
tietokone, mutta parempi ja senkin jo huomaa
sen peleistä.

Uskotteko te nyt jo, ettei kannata
alkaa väittelemään selvästi asiasta.
Väittäkää tai älkää, mutta totuus on siinä
että rahastus on sen arvoista kun alkaa
hieman tutustua lisää tähän xboxiin.

- Se kun on ylivoimaisin pelikone ja
siitä te ette pääse yli ettekä ympäri
vaikka edessänne olisi satakiloinen ämpäri.

Nakkel : Tule tänne vaan, niin katsotaan
kellä se kalu näkyy..tule, tule...

 

pVC
Tiistaina, 26. maaliskuuta, 2002 - klo 0.34:   
:D

Minä en sano enkä väitä, mutta mämmi on pahaa. Syökää muuta.

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: