CDasema-ongelmia

Saku-foorumi » Classic Amiga » Yleinen keskustelu » Viestit 2002 » Viestit 04/2002 » CDasema-ongelmia « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

ZAK
Perjantaina, 8. maaliskuuta, 2002 - klo 20.07:   
Tulimpa laittaneeksi koneeseen kirjoittavan aseman(HP 7500).Ei siinä mitään
toimii ihan hyvin makeCD:n kanssa.Ongelma onkin se,että
en saa konetta hyväksymään entistä romppuasemaa rinnalle/kera/mukaan/yleensäkkään
Eli a1200,idefix,idefix97 softa,OS3.9,vika voisi olla idefixsissä,
koska asemat tunnistuvat,mutta koneeseen ei saa kun CD0:n
ja tietysti ei voi olla kahta CD0:aa.Masteri slavet ei paljon auta.
Voisikohan idefixin korvata cachecdf:llä?

 

jPV
Lauantaina, 9. maaliskuuta, 2002 - klo 10.29:   
Öh.. Idefixin mukanahan tuli juuri CacheCDFS, samoin kuin OS3.9:nkin... eli mitäs siis nyt käytät? Onkos CD1:n asetukset sitten kunnossa? Device ja unitti varmasti oikein? Unitithan menee idefixin kanssa siten, että ide-portin läpiviennin master on 0 ja slave 1 sekä kakkosportin master 2 ja slave 3. Ja mikäli CD1: käyttää väärää filesysteemiä tms, niin kopioit vain cd0-tiedoston cd1-nimiseksi ja muutat ton unitin.

 

Jupp3
Keskiviikkona, 13. maaliskuuta, 2002 - klo 8.27:   
Hmm...

Olisikos mahdollisesti 2(&3)-unitit disabloituna? Muistaakseni prefseistä pystyi disabloimaan "ylimääräiset" unitit... Jostain prefseistä muistaakseni. Itse vaihdoin Power Flyeriin joskus ajat sitten :)

 

ZAK
Keskiviikkona, 20. maaliskuuta, 2002 - klo 17.42:   
No nyt on ainakin saatu kone tunnistamaan cdr-w ja cd-asema.
Omaa tyhmyyttähän kaikki on,2 unit disabloitu.CacheCDFS
olisi kyllä kiva vaihtaa OS3.9:n mukana tulleeseen.
Edelleen kun on Idefix97 ja sen mukana tullut CDFS käytössä.
MultiSession-CD kiinnostaisi.

 

JariI
Torstaina, 11. huhtikuuta, 2002 - klo 15.34:   
Ostin toissapäivänä kolmannen 2,5" kiintolevyni.

Eka hajos muuten vaan, siinä kun oli jotain vikaa jo silloin kun sain sen ilmaiseksi karelia komputerin ukolta.

Edellisen karu kohtalo oli tuhoutua IDE CD-aseman asennuksen yhteydessä vuosia sitten.

Olihan siinä tietysti kaikenlaista hässäkkää, esim kun 1200:sen virtalähde ei riittänyt niin viisaudessani otin virtaa vieressä möllöttävästä kannettavan tietokoneen virtalähteestä, siis vain cd-asemaan. Kiintolevy sanoi sopimuksen irti saman tien, ottipa päähän. Ihan uus giganen, niin hiljanen että luulin ettei se oo ees toiminnassa, kun laitoin koneen päälle. Taisinpa vielä laittaa kannettavastakin yhden kiintolevyn romukoppaan kun sain tekokkaamman virtalähteen kun en vieläkään uskonut ettei mun kannata väkisin yrittään laittaa cd:tä ja kiintoo samaan piuhaan. En oo kokeillu samaa viritelmää kahdella kiintolevyllä, luulis sen nyt edes toimivan.

Eiliseen asti olen boottaillu kolme vuotta disketillä ja ladannu systeemit squirrelin initialisoinnin jälkeen SCSIltä, näin sen takia että halusin että mulla ois cd-asemakin koneessa, se kun kuuluu nykyaikaisen koneen varusteluun. Diskettipelleily sai riittää ja tilasin kiintolevyn...

Ongelma on se että en uskalla enää kokeillakkaan laittaa cd:tä ja kiintolevyä yhtäaikaa kiinni samaan piuhaan. Ottanut itse rakentelemani koneen pienistä vinkeistä (osat hajoilee) vaarin ja jätän uutukaisen kiintolevyn ehjäksi.

Oonkohan ainut jolla on välillä huono tuuri omien projektien kanssa? Jos ois alun perin ottanu PC raudan rakkaudekseen ois päässy varmaan halvemmalla ja vähemmällä. Mut ei varmaan ois ollu ihan yhtä hauskaa ja palkitsevaa kun kaikki taas toimii ja hymy leviää kasvoille, se toimii sittenkin.

 

Jon
Torstaina, 11. huhtikuuta, 2002 - klo 15.39:   
Jaril, 3,5" ois varmaan halvempia? Laitoin tällaisen alkuaikoina A1200:n kuoriin, (siellä se on vieläkin :). Peltiä piti ronkkia jossain määrin ja kotelo on aika tiukka.

Tuossa koneessa on ulkoinen PCMCIA-pohjainen CD-ROM-asema.

Tornissa on sitten IDE-Fix ja siihen liitettynä paljon roinaa. Ihan hyvin on toiminut. Sen verran varovainen olen noiden projektien kanssa ollut, tai sitten on ollut tuuria :) [koputtaa puuta] ettei mitään rautaa ole levinnyt.

 

Matti Kuuva
Tiistaina, 16. huhtikuuta, 2002 - klo 9.41:   
Tässä on vähän off-topic ja off-list asiaa, mutta täältä ne vastaukset vain ongelmiin löytyy.

Työkaverilla on Mitsumi CE-4804TE kirjoittava CD-asema. Hän kun kirjoittaa levyn Easy CD Creature:lla :) ei se ole luettavissa DOS-tilassa. Nero:lla tehty sama asia toimii moitteetta. Mistä tämä voi johtua?

 

Jussi Kuusela
Tiistaina, 16. huhtikuuta, 2002 - klo 18.54:   
Easy CD kirjottaa levyt UDF-formaattiin, ei ISO-9660 -muotoon. Valinnainen ISO-9660 -yhteensopivuus EasyCD:ssä on näennäistä, käytännössä se tarkoittaa sitä että koneessa jossa on tavanomainen lukeva asema, voidaan käyttää näitä levyjä mikäli sen käyttöjärjestelmä tukee 'pakettikirjoitettua' levyä. Kaiken järjen mukaan olisi mahdollista, että ISO-9660 -hakemisto liitettäisiin DOS-yhteensopivasti joka sessioon, mutta käytännössä niin näyttää tapahtuvan ani harvoin. Nero ja ToGo (niinkuin useimmat muutkin poltto-ohjelmat) kyrsäävät levyn kerrasta aitoon ISO-9660/Joliet-muotoon, joista DOSin CD-ajurit osaavat noutaa edellisen hakemistotiedot. Periaatteessa DOS votaisiin pakottaa tukemaan Jolietia ja Rockridgeäkin mutta nämä sallivat 'ylipitkät' tiedostonimet sekä nimissä jotkin merkit joita DOSissa ei voi käyttää.

 

Jussi Kuusela
Tiistaina, 16. huhtikuuta, 2002 - klo 19.07:   
Jari, jos välttämättä joudut käyttämään kahta eri teholähdettä syöttämään tehon samalla kaapelilla oleville laitteille, kannattaa maadoittaa powerien rungot yhteen, muuten runkojen välille tulee jännite-ero joka yrittää purkautua signaalikaapelin maanapoja pitkin. Laitteiden logiikkaan tulee vähintään toimintahäiriöitä, mutta jännite-ero laiterunkojen välillä voi olla kymmeniä voltteja, mikä jo tod. näk. johtaa jommankumman tai kummankin laitteen hajoamiseen. Suosittelen mieluummin klemmaamaan ylimääräisen johdon poweriin vaikkapa rosvoliittimillä. Voit tietysti hankkia rensselit joilla saat puristettua uudet kosketinholkit johdonpäihin, jolloin saat virallisen näköisen liitoksen. B)

 

Matti Kuuva
Keskiviikkona, 17. huhtikuuta, 2002 - klo 9.20:   
Nyt työkaverini valitsi "Mode1" -valinnan tuosta kyseisesta softasta. Ilmeisesti juuri tuo ISO9660 Level 3 on UDF/Packet -tyyppinen ja nyt tuon "Mode1":n asettaminen poisti tämän Level 3:n käytöstä - samalla ongelma ratkesi.

Kiitos paljon Jussi!
Tiesinhän että voin luottaa tähän foorumiin...

 

JariI
Perjantaina, 19. huhtikuuta, 2002 - klo 12.31:   
Eiku...

Se oli sillon joskus kun mulla oli vähän kesken tää mun projekti. Nyt on sama virtalähde koko koneessa mutta vieläkin oon vähän varovainen omien patenttien suhteen. Jääköön erilleen cd ja kiintolevy, polttava asema siirtyy kuitenkin A1:seen.

Kiitos kuitenkin.

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: