Polttavat asemat

Saku-foorumi » Classic Amiga » Yleinen keskustelu » Viestit 2001 » Viestit 09/2001 asti » Polttavat asemat « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

Tatu Tamminen
Torstaina, 10. toukokuuta, 2001 - klo 11.58:   
Kertokaas miten hyvin cd-r ja cd-rw asemat toimii amigassa. Itse oon aatellu ostavani Lite-On BurnProofin. Mitä softaa kannattaa hankkia ja paljonko maksaa?

 

J-P
Torstaina, 10. toukokuuta, 2001 - klo 16.16:   
No, itselläni on HP 7200, joka ei koskaan ole toiminut hyvin, >70% levyistä epäonnistuu... Kaverilta joskus lainaamani Mitsumin kanssa ei ollut mitään ongelmia. No, kannattaa tutustua MakeCD:hen, joka löytyy osoitteesta:

http://makecd.core.de

Rekisteröimättömälläkin versiolla poltto onnistuu, tosin levyn nimi on UNREGISTERED, ja levylle saa vain 10 Audio Trackia... Tosin CD:n kopiointi alkuperäisine nimineen onnistuu...

 

Tatu Tamminen
Torstaina, 10. toukokuuta, 2001 - klo 22.08:   
Mistäköhän toi huono onnistuneiden polttojen määrä johtuu? Onko vika asemassa vai amigassa? Lisää käyttökokemuksia kaivattas! :)

 

jPV
Perjantaina, 11. toukokuuta, 2001 - klo 0.34:   
Joskus aikoinaan, kun poltin IDE-kovalevyltä IDE polttavalle, tahtoi tehdä tiukkaa suoraan filesysteemistä polttaminen...saattoi kyllä fragmentoitumisellakin olla osansa asiassa. SCSI-kovalevyn hankkimisen jälkeen ei ole ollut ongelmia polton kanssa IDE CD-R:llekään ja kaikki poltot onnistuvat, ellei itse sitten mokaa jotain.
Itselläni on ollut käytössä kolme eri CD-R(W) asemaa ja hyvin ovat toimineet ominaisuuksiensa mukaan. Yksi asema tuotti ongelmia kaverini pc:ssä (joka neljäs levy meni pilalle), mutta Amigassa toimi vallan mainiosti :) Olenpa jopa koittanut polttaa kahdella CD-RW asemalla (IDE&SCSI) yhtaikaa kahta eri levyä ja hyvin toimi :) Ohjelmana käytän MakeCD:tä.

 

jPV
Perjantaina, 11. toukokuuta, 2001 - klo 0.43:   
Ja tietty tuon kahden levyn polttamisen aikana oli netti auki ja irkki päällä yms :) Ja yleensäkin polton aikana pystyy soitella mp3:sia, surffailla netissä, pelailla verkkopelejä yms...
Kone on siis A1200+060/66+scsi-kit jne...

 

noname
Perjantaina, 11. toukokuuta, 2001 - klo 10.53:   
Oman kokemukseni mukaan HP:n polttikset pissii kaikissa koneissa.
Vekkulina yksityiskohtana semmonen että tein Soldier of Fortune:sta kolme kolme kopiota, yksi toimi, enkä tiedä miksi se toimi. Kokeilin mimittäin sitten vielä kolme kertaa uudestaan eikä tullut ainuttakaan toimivaa, ei Easy CD creatorilla PC:ssä, eikä MakeCD:llä Amigassa. Kokeilin HP8210(vai mikä se nyt oli) sekä HP72xx(mikälie semmonen rinnakkaisporttiin kytketty).
Amigalla tuo HP8xxx poltteli parikymmentä moitteetonta kopiota audio, data yms levyistä (ja teki menestyksellisesti backup:t minun kovalevyistä) mutta viimeaikoina se/MakeCD "vattuilee" jokaisesta asiasta. Edes viimeisen audioraidan rippaaminen Aki Sirkesalon CD_ltä ei onnistu.

 

Pekka Nissinen
Lauantaina, 12. toukokuuta, 2001 - klo 12.32:   
No ainakin minulla tuo 5 kuukauden ikäinen HP-Writer 9150i pelittää vallan mainiosti. Ongelmia ei ole ollut edes sitä asennettaessa ja vain yksi levy on epäonnistunut, tosin sekin oli omaa syytä kun menin sorkkimaan poltto-ohjelman asetuksia... Tuo MakeCD on mielestäni loistava softa josta ei mielestäni puutu mitään muuta kuin CD-teksti. Aluksi se voi tuntua tosin hieman monimutkaiselta (naisen logiikka you know...) mutta kun sen kanssa pääsee sinuiksi niin se on hyvä, monipuolinen ja vakaa softa! DAO-version rekkaus tapahtui yllättävän nopeasti ja kirje tuli saksasta takaisin alle viikossa! :) Pleikkarin pelien kopioinnissakaan ei ole ollut ongelmia ja DAO toimii muutenkin OK!

 

Tatu Tamminen
Lauantaina, 12. toukokuuta, 2001 - klo 19.34:   
Pekka: Mikäs toi DAO muuten on?-)

 

JPQ
Sunnuntaina, 13. toukokuuta, 2001 - klo 15.35:   
Olen toinen pekka(tosin juha- sellainen).DAO=Disk At Once

 

Pekka Nissinen
Maanantaina, 14. toukokuuta, 2001 - klo 11.14:   
No tuota noin...
On 2 tapaa polttaa CD-levy, toinen on TAO(Track At Once)
ja sitten tuo DAO(Disk At Once). Olet varmaankin kuunnellut
esim CD:tä jossa biisit jatkuvat/liittyvät saumattomasti toisiinsa
ilman taukoa. Tuollaisten CD:n täydellinen kopiointi ei onnistu
TAO:lla. TAO kirjoittaa raidan kerrallaan ja tekee
jokaisen (jos puhutaan ääni CD:stä) biisin jälkeen tauon.
DAO taas tekee CD:stä täysin identtisen kopion ja mahdollistaa myös
esim. juuri nuo Pleikkarin pelien kopiot. Kun ostin MakeCD:n
Gente Eye:ltä, niin paketin matkassa tullut rekisteröintikoodi
ei mahdollista levyjen polttoa DAO:lla. Siihen piti pyytää
avainkoodi suoraan MakeCD:n tekijöiltä, ilmaiseksi tosin. (Ilmeisesti
eräänlainen tuplavarmistus piratismiä vastaan, tai jotain?)

 

Tripper
Tiistaina, 15. toukokuuta, 2001 - klo 1.08:   
Eihän pleikkapelien kopsuihin mitään DAO:ta tarvii.

 

Jarkko Pienimäki
Tiistaina, 15. toukokuuta, 2001 - klo 8.44:   
PSX pelien kopiointia varten ei tarvitse DAO:ta ja DAO-levyjä voi polttaa TAO-moodillakin, TAO pistää vain välit kappaleisiin ei mitään kummempaa.

 

Pekka Nissinen
Keskiviikkona, 16. toukokuuta, 2001 - klo 10.20:   
Voihan se ollakkin niin, jostain olen vain saanut sellaisen käsityksen etteivät ne toimisi jos levy kopioidaan TAO:na mutta jos se toimii myös sillä niin hyvä niin. :)

 

J-P
Perjantaina, 18. toukokuuta, 2001 - klo 11.21:   
Tatu: Olen tullut siihen tulokseen, että kyseessä on Hardware (siis HP...) - ongelma.

Asema polttaa RW-levyt kunnolla, kunhan on sellainen merkki, jota ylensäkin suostuu polttamaan, yhtään ei ole epäonnistunut, paitsi muutama Buffer Underrun, mutta eihän se RW:llä haittaa.

CD-R levyjen kirjoitus päättyy lähes poikkeuksetta ilmoitukseen 'Not enough space to fix track: -35234 more bytes needed'
-huomioikaa miinusmerkki!

Eli fixaus jää kesken, samalla asemalla toimii poikkeuksetta, ja joskus hitailla lukevilla.

Toisaalta, Sonyn levyt ovat onnistuneet poikkeuksellisen hyvin, kun taas TDK:t, joita polttelin välillä epäonnistuivat normaalisti. Eli levyn materiaalilla saattaisi olla tekemistä asian kanssa.

Asemaa on testattu 3 koneessa eri IDE-väylillä / väylissä, eikä auta.

Mitä muuta tähän voi enää sanoa? En suosittele.

Mainittakoon vielä, että vaatii vielä hardware resetin joka softaresetin jälkeen toimiakseen :(

 

Tatu Tamminen
Sunnuntaina, 20. toukokuuta, 2001 - klo 12.07:   
Mitenkäs noissa poltto-softissa noi asemien tunnistukset toimii? Tarviitanko joka asemalle oma ajuri vai käykö kaikki asemat?

 

J-P
Sunnuntaina, 20. toukokuuta, 2001 - klo 19.57:   
Tatu: No, katso MakeCD:n kotisivuilla olevasta
yhteensopivuus / yhteensopimattomuuslistasta...

Ylensä Standardien mukaisten asemien pitäisi toimia yleisillä Atapi- ajureilla.

 

Erkki Vaaja
Maanantaina, 21. toukokuuta, 2001 - klo 13.13:   
Itselläni on Hp9210i ja hyvin pelittää. MakeCD ohjelma on ainakin toimninut moitteettomasti no tietenkin muutama susilevy on syntynyt omaa tyhmyyttä. Muuten olen polttanut likemmäs 150 -200 levyä oston jälkeen ja toimii vieläkin ihan moitteettomaksi. Mitä aseman nopeuteen ja kovalevyihin tulee niin polttava on kolmitonnisen sisäisessä SCSI väylässä ja kovot UWSCSI väylässä joten netissä surffailu, mp3:sten kuuntelu ja poltto onnistuu loistavasti. Kahta levyä en ole kokeillut polttaa samaan aikaan mutta kahta imagea olen ottanut samaan aikaan. Suosittetelen laittamaan lähde eli kovalevy/cd/dvd-asema eri ohjaimeen jos mahdollisuus.

 

Jupp3
Torstaina, 2. elokuuta, 2001 - klo 16.30:   
Noniin, nyt tuo HP ei polta Sonyn levyjäkään... Mutta kumma kyllä, HP:n levyt toimivat, olen onnistuneesti polttanut peräkkäin >60 HP:n levyä, eikä yksikään ole jäänyt fixaamatta!

Mitäs tämä on?

Onko asemassani joku salainen levymerkin tunnistus, vai?

Tosin, sekään ei toimi täydellisesti, kun Sonyn levyt välillä toimivat...

Mutta tuo todistanee lopullisesti, ettei kyseessä ole softaongelma...

Mainittakoon vielä, että seuraava lause pätee kuitenkin yhä:
En suosittele.

 

KimmoV
Lauantaina, 18. elokuuta, 2001 - klo 12.44:   
Mitäpä sitten voisi suositella? :)
Olen siis itse tässä kai polttavaa hankkimassa, mielellään CSPPC:n SCSI-väylään, IDE-väylä kun on jo täynnä - ja onhan se muutenkin kökömpi..

Eli onko kertoa hyviä käyttökokemuksia, mikä nykyäänkin vielä kaupasta löytyvä asema kannattaisi laittaa? Ja millä polttosoftalla niitä hyviä kokemuksia on, luonnollisestikin? Noissa on ilmeisen omat ominaisuudet ja siten eronsa, mutta itselle kyllä riittänevät minkä tahansa niistä ominaisuudet..

Miten CD-RW-tuki toimii eri ohjelmilla / tiedostojärjestelmilläkin mahdollisesti?

 

JoannaK
Sunnuntaina, 19. elokuuta, 2001 - klo 14.37:   
Jupp3: Tuo kuulostaa siltä että siitä laitteesta on hajoamassa pikkuhiljaa jotain.. (tai sitten se on vaan likainen?) Olisiko kyseessä laitteen kuluminen loppuun.. Siis Laserdiodit ei ole ikuisia esineitä, niiden elinaika on huomattavasti lyhyempi kuin tavallisten diodien.

Siis itselläni on HP 7200 (ide) ja se on toiminut kaikki nämä vuodet about 100% luotettavasti. Siis tietenkin omia virheitä sattuu ja joskus tämä PC kaatuu alta kesken kirjoituksen mutta ei kummastakaan noista voi syyttää asemaa.

 

Janne Karppanen
Sunnuntaina, 19. elokuuta, 2001 - klo 23.48:   
Täältä löytyy HP 7570i, joka ei ole tehnyt vielä yhtään frisbeetä, tosin PC:llä polttelen.

Amigalla olen kokeillut pari levyä tehdä, ainoa keino 2x nopeudella näyttää olevan image-tiedostosta poltto, muuten ei riitä A1200:sen IDE-liitännässä puhti.

1x nopeudella onnistuu, jos ei ole kovin paljoa pieniä tiedostoja. (Ja niitähän Amigalla riittää...)

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: