Simon the Sorcerer CD32

Saku-foorumi » Classic Amiga » Pelit » Viestit 2002 » Viestit 12/2002 asti » Simon the Sorcerer CD32 « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

IKE
Keskiviikkona, 13. helmikuuta, 2002 - klo 16.27:   
Miten saan äänet kuulumaan kunnolla A1200:sessa?
Onko kukaan saanut niitä kuulumaan oikein?

 

Tohtori AivoTurmio
Sunnuntaina, 10. maaliskuuta, 2002 - klo 17.20:   
Muistelisin, että STC CD32 versiossa olisi jotain ongelmaa äänien kanssa omatessa määrätynlaisen Cd-aseman ja liitännän. Muistoissa olisi, että ongelma olisi SCSI liitännäisissä Cd-Asemissa, mutta veikkaan muiston vääräksi, koska itselläni on SCSI liitännäinen eikä äänissä ole mitään ongelmaa.

 

Jon
Maanantaina, 11. maaliskuuta, 2002 - klo 10.27:   
Saako Simonin toimimaan Amigallakin? OverCD-aseman kanssa peli menee jumii toriruudulla ja IDE-pohjaisella asemalla en ole saanut peliä edes käyntiin. Hjelp!

 

Tohtori AivoTurmio
Maanantaina, 11. maaliskuuta, 2002 - klo 17.15:   
Tuli mustiini.

Saku 28:sta löytyy Simon 2 arvosteluni ja läpipeluu ohjeet. Siinä löytyy myös hitusen huonot ohjeet pelin käynnistämiseen jne.

Eli ongelma on IDE liitännäisissä Cd-asemissa, niissä ei puheet ilmeisestikään toimi läheskään aina ainakaan.

Simon 2 ei tarvitse CD32-emulaatiota, vaan sen saa tomimaan seuraavasti:


boottaa kone normaalisti.

Cd asemaan sisälle. -tupla Click- Cd:n ikoni.
Aktivoi Cd:n ikkuna.

-Click- hiiren oikea nappi pohjaan.
ksikaise hiiren pointteri ylös päästäksesi valikoihin.
Valikoista valitse Window/Show/All files.

tai vaihtoehstoisesti painat [Amiga] ja [+] samanaikaisesti pohjaan.

Tämän jälkeen odottelet jonkin aikaa, kun Cd laittaa kaikki tiedostot näkyviin.

Näistä tiedostoista sitten etsit "Runit2" nimisen tiedoston ja -Tupla Click- siinä.

Nyt en muista käynnistyykö tästä suoraan vai pitääkö vielä kirjoittaa eteen execute, mutta kokeilemalla selvinnee.


Loput ohjeet löytyy mainitsemasta Saku 28 lehdessä olleesta artikkelistani. Siellä on ohjeet mm. siihen, kuinka useampi tallennus voidaan tehdä.

Jos jäi vielä jotain epäselvää, niin kysy täällä listalla, jotta muutkin näkevät.

 

Mika Hanhijärvi
Maanantaina, 11. maaliskuuta, 2002 - klo 17.34:   
Totanoin... Ööh ?? Simon 2 ei ole sama peli, kun Simon the
sorcerer:n CD32 versio :) Taisit nyt hiukkasen sotkea eri
versioita. Siellä Saku 28:ssa on kylläkin sun arvostelusi
alkuperäsestä Simonista, Simon 2:a ei oltu tuon lehden ilmestyessä
edes vielä julkaistu Amigalle :) Simon the Sorcerer 2 ei myöskään
tarvitse mitään kikkailuja käynnistyäkseen, koska se ei ole CD32
versio vaikka rompulla toimitetaankin :)

 

Tohtori AivoTurmio
Maanantaina, 11. maaliskuuta, 2002 - klo 17.36:   
Toksia korjauksesta Mika. Aloin vahingossa puhumaan Simon 2:sta, kun tarkoitukseni oli puhua Simon Cd32:sta.

Ylläoleva juttu siis pätee Simon the Sorcerer CD32 versioon. Ei Simon 2:een.

Oli vain ajatusvirhe tuo nimisekoilu.

 

Tohtori AivoTurmio
Maanantaina, 11. maaliskuuta, 2002 - klo 17.38:   
Tuli vielä mieleeni.

Tietääkö kukaan saako Simon 2:een taustamusiikit toimintaan jostain?

 

Toni Hakala
Maanantaina, 11. maaliskuuta, 2002 - klo 18.30:   
Simon The Sorcererin CD32-version äänet sain toimimaan, kun
käynnistin pelin Idefix-softan cd32-emulla ja kokeilin muutella
kaikkia jollakin lailla nopeuteen liittyviä asetuksia, kuten "cachet",
"nofastmem", "force 2xspeed". Tämän lisäksi kannattaa peliä kokeilla myös NTSC-moodissa.

Niin itellä on 8x IDE-asema, A1200PPC/040-33 ja näillä ohjeilla se toimii ainakin meikän koneessa.

Mielestäni oikeat asetukset eri konekokoonpanoille löytyy vain kokeilemalla eri yhdistelmiä.

 

Jon
Tiistaina, 12. maaliskuuta, 2002 - klo 13.55:   
Pitää kokeilla vielä uudelleen. Tällä hetkellä pelaan 2:sta =)

Asiasta toiseen..

Colonization toimii ihan nätisti Workbenchissä, mutta tahmaa tosi paljon 16-bittisellä ruudulla. Voisiko sitä nopeuttaa mitenkään? Tai voiko sitä promotoida P96-ruudulle?

 

Toni Hakala
Tiistaina, 12. maaliskuuta, 2002 - klo 16.23:   
No ainakin Cybergraphx -ruudulle sen saa promotoitua
esim. "ModePro"-nimisellä ohjelmalla. (Aminetista löytyy)

Luulisin, että onnistuu myös P96:n kanssa.
Colonization on kummiskin sieltä "käyttis-ystävällisemmästä" päästä ikäisiensä pelien joukossa.

 

Jarkko Pienimäki
Keskiviikkona, 13. maaliskuuta, 2002 - klo 2.44:   
Colonizationin saa wb-ruudulle ikkunoina muistaakseni
Colonization WORKBECH-käskyllä jos en väärin muista joten
sitä ei välttämättä tarvi promotoida mutta peli tukee
vain 320x256 ikkunaa karttaan.

Jarkko P

 

Jon
Keskiviikkona, 13. maaliskuuta, 2002 - klo 12.34:   
Toimii myös omalla ruudulla FakeNativeModella, näköjään :) Tuo WORKBENCH-optio on hidas täällä.

 

IKE
Tiistaina, 16. huhtikuuta, 2002 - klo 12.57:   
Kiva kuulla että edes joku on saanut pelin toimimaan. Itse en tuota saanut toimimaan vaikka kuinka yritin muuttaa Ide-fixin emulaattorin asetuksia.

Pitää varmaan ostaa SCSI laitteet...

 

Jupp3
Keskiviikkona, 24. huhtikuuta, 2002 - klo 9.17:   
Simon the Sorcerer CD32-versio toimii joillakin IDE-asemillakin... Ongelmaksi osoittautui puskurit... Eli CD0:aa editoimalla buffers=1, niin ainakin vanhalla asemalla muistaakseni toimi.

Puskurit on kyllä kiva olla olemassa muulloin, joten suosittelen erillistä boottilevyä :)

 

IKE
Tiistaina, 14. toukokuuta, 2002 - klo 17.58:   
Jupp3: ei tuntunut auttavan tämäkään. :( BTW. Eikös se muuten olisi helpompaa käyttää addbuffersia vähentämään nuo puskurit yhteen...

 

Jupp3
Lauantaina, 14. syyskuuta, 2002 - klo 13.16:   
IKE: No, Amiga Formatista tuon joskus luin, kaverin koneella/asemalla auttoi, omalla ei :P
MuttaSiis jos erillisen boottilevyn tekee, niin tuolla tavalla buffereita on aina "oikea" määrä...

Tulisikohan SCUMMiin joskus tuki CD32-Simonille, tavallista taitaa ainakin tukea, kuten myös Simon the Sorcerer II:tä (tosin ilman musiikkeja iirc, eipä kuule niitä vieläkään...)

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: