Mediator Multimedia CD ja Soundblaster

Saku-foorumi » Classic Amiga » Yleinen keskustelu » Viestit 2002 » Viestit 02/2002 » Mediator Multimedia CD ja Soundblaster « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

J.
Perjantaina, 8. helmikuuta, 2002 - klo 17.57:   
Ostin tässä tuom Mediator Multimedia CD:n ja soundblasterin saadakseni koneesta vähän paremmat äänet. Uusien piirien asennus oli vaivatonta ja blasukin meni suht vaivattomasti paikalleen. Ohjelmiston asennuksessa tuli ongelma kun valitsin asennusvalikosta Advanced Voodoo drivers ja ohjelma sotki täysin graffakortin toiminnan. Piti asentaa Mediatorup uudestaan jotta sai systeemin pelaamaan taas. Ja P96Modessa piti rukata kaikki näyttötila-asetukset uudestaan kun niihin oli mennyt jotkin surkeat perusasetukset pienillä virkistystaajuuksilla.

Kokeilin sitten pikaisesti tuota Amplifierin kanssa. Asetin AHI-prefseistä 16-bitin stereotilan päälle ja conffasin Amplifierin käyttämään AHIa mutta mitään ei kuulunut.

Missä voisi olla ongelma ? Pitääkö AHIa varten tehdä jokin oma asennus (esmes OS3.9 levyltä) vai riittääkö se multimedia CD:n yksinkertainen kopiointi. En ole AHIn kanssa ollut tekemisissä ennen joten olen vähän pihalla tuossa.

Voisiko olla vaikutusta että käytin vanhoja äänipiuhoja joita olen käyttänyt Amyn omien äänilähtöjen kanssa ? Eivät tuntuneet sopivan reikiin ihan kunnolla.

 

Kuu
Perjantaina, 8. helmikuuta, 2002 - klo 18.12:   
Hmm. En itse ole vielä hankkinut SoundBlasteria koska odottelen Live!
ajureita, mutta olettaisin että sinun tarvitsee ainakin asentaa AHI
normaaliasennuksena ensin ja sitten kopioida oikeat ajurit
Multimedia CD:ltä.

Siksi toiseksi kuulostaa aika fataalilta yrittää änkeä RCA piuhoja
SoundBlasteriin jossa ei ole RCA liittimille paikkoja. Mutta en tiedä
ymmärsinkö oikein, jos niin, ei tietenkään RCA:ta voi kortille laittaa
vaan tarviit RCA > miniplug adapteripiuhan, mutta toivottavasti
ymmärsin väärin :)

 

Jon
Maanantaina, 11. helmikuuta, 2002 - klo 1.00:   
Olettaen että AHI on asennettu ok, niin olethan kokeillut myös Mixer-ohjelmaa?

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: