WB:n PÄIVITYS

Saku-foorumi » Classic Amiga » Yleinen keskustelu » Viestit 2002 » Viestit 01/2002 » WB:n PÄIVITYS « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

Nim.WB Problemo
Sunnuntaina, 27. tammikuuta, 2002 - klo 19.18:   
Olen hankkinut Blizzard 1260:n. Mitä minun
kannattaisi tehdä Workbenchin hyväksi?
Mitä Libsejä sinne esim. pitää asentaa,
että WB olisi siis päivitetty uuden
Turboni tasoiseksi?

 

Ibe U
Maanantaina, 28. tammikuuta, 2002 - klo 9.26:   
VisualPrefs: Antaa mahdollisuuden määritellä WB:n ulkonäköä.

MCP: (masterControlProgram) paljoen erillaisia, toimintoja Nopeutta, Käyttöä, mm n 50 erillaista optiota. Kannattaa olla varovainen lukea ohjeet ja kokeilla optioita yksi kerrallaan. Tällä saa koneen helposti solmuun.

FBlit: Siirtää osan tietokoneen rutiineista Chip muistista Fast muistiin, merkittävä nopeutus.

HappyENV: muuttaa ohjelmien asetukset niin että kaikkien ohjelmien asetuksia ei ladata muistiin etukäteen vaan vasta kun tarvitaan. Muistia säästyy.

Magikmenu: Muuttaa menun toimimaan missä vain ruudulla hiiren oikeaa nappia painamalla. Taitaa olla jo ;

MagikTV: jos käyttää televisota tai videomonitoria mahdollistaa 640x512 kuvan 16:sta värillä joka ei välky kovinkaan pahasti. WB käytössä hyvä, ei esim tekstin käsittelyssä ;

NewIcons4: Uusi "järjestelmä"

Jokin hyvä ikonisetti. Glowicons?

MRicon: vaikka, työkalu ikonien "vaihtamiseen" paljon vaihtoehtoja tässä kohtaa

Blizzardin mukana tulevat 68040.library ja 68060.libraryt? Pitäiskö Setpatchkin olla Blizzardin oma???

Kovalevyn jako kannattaa miettiä mulla kolme partitiota joissa Yhdessä WB eikä muuta , yhdellä pelit ja ohjelmat ja yhdellä ns projektit lha:t, lzx:t, kokeilemattomat Aminetti imut tms.

Ja yleisesti kaikkien "käskyjen" pitäisi olla C kansioossa (lzx, lha, dms , *.libraryjen Libs hakemistossa

 

Jani Kuituniemi
Maanantaina, 28. tammikuuta, 2002 - klo 9.54:   
Kannattaa myös päivittää koneen libraryjä 060
versioiksi esim. fastmath kirjastot ja ixemul
jne eikä OxyPatcher tai tulikos siinä blizzardin
mukana joku oma.. se kannattaa kuitennkin olla
myös päällä, nopeutaa koneen toimintaa moiset sekä
sitten kannattaa uhrata se puoli megatavua Fast
muistia ja blizzkickillä siirtää kickstart ROM
sinne.

 

Ibe U
Maanantaina, 28. tammikuuta, 2002 - klo 10.31:   
Eikös blizzkickillä voi bootata mihin vain kickstarttiin 1.3, 2.0, 3.0 ja 3.1, kuten RemApollolla jota itse käytän??

 

Ibe U
Maanantaina, 28. tammikuuta, 2002 - klo 10.35:   
OxyPatcher on oikeastaan aika turha (oma mielipide ;) sehän nopeuttaa vain vanhoja ohjelmia joissa ei ole suoraa tukea 68040/68060:n matikka prossulle.

Kaupan päälle se estää RemApollon käytön (Mites Blizzkick????)Macci emulaation, startup-selectorit....

Noi 68040 ja 68060 libraryt ois aika tärkeitä, löytyykö aminetistä?

 

TK
Maanantaina, 28. tammikuuta, 2002 - klo 12.17:   
hieman pilkunviilausta:

oxy patchaa myös muutakin kuin matikkaa.

blizzkick:n moduleilla voi korvata TOSI monta muuta patchia eli kannattaa ehdottomasti käyttää!

helpoin tie 'onneen' on asentaa 3.9 (GE:ltä saapi) ja siihen päälle blizkick optioilla...

 

jPV
Maanantaina, 28. tammikuuta, 2002 - klo 13.24:   
Blizzardin mukana tulee CyberPatcher, joka on kuulopuheiden mukaan vakaampi kuin Oxypatcher. Eikä toi Oxy mun muistin mukaan mitään muiden ohjelmien käyttöä estänyt...mut siitä on kyllä aikaa kun sitä käytin, cyberpatcher on nyt ja sillä ainakin toimii blizkick, mac-emut jne.

Kannattaa sitten myös tarkistaa, että kaikki 060:n cachet ovat päällä (esim MCP:ssä) tai muuten tulee huomattava slowdown (: Ja jos mpega.libraryä käyttää, niin se kannattaa olla myös 060 versio. Mulla oli joskus vahingossa vaihtunut 030 tms versioon ja ihmettelin pitkän aikaa, että miksi mp3:n soitto syö yhtäkkiä paljon enemmän tehoja.

Ja sitten aiemmin mainitusta happyenv:stä...siinä olevaa paria bugia tuskin tullaan korjaamaan, joten voisi suositella sen korvaamista env-handlerillä.

 

Ibe U
Maanantaina, 28. tammikuuta, 2002 - klo 16.21:   
Mitkä Patchit ovat muuten merkityksellisempiä??? Eli vaikuttavat useimmassa tilanteessa, Fblit esim. hän hoitelee vain niitä osia joihin se on konfattu siis esim IPrefs???

 

jPV
Maanantaina, 28. tammikuuta, 2002 - klo 16.33:   
BTW. mitäs nää purkukäskyt ja WB:n päivitykset tekee ohjelmointi-alueen alla? Vois varmaan siirtää muualle...

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: