Amiga peleistä tuloja enemmän kuin Li...

Saku-foorumi » Classic Amiga » Yleinen keskustelu » Viestit 2002 » Viestit 01/2002 » Amiga peleistä tuloja enemmän kuin Linux pepeistä. « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

KimmoK
Perjantaina, 25. tammikuuta, 2002 - klo 13.59:   
terveisiä slahdot:sta, Loki games tekee kuolemaa, Linux pelit tuottaa vähemmän kuin Amigapelit.


I'm not really surprised (Score:5, Insightful)
by An Ominous Cow Erred on Wednesday January 23, @11:15PM (#2892444)
(User #28892 Info)
At Hyperion, an alternative platform game software porting company I work for, we've produced titles for Linux as well as MacOS and
AmigaOS. The Linux versions simply bombed, with the Amiga versions outselling them by a good margin. The *AMIGA* versions! The Amiga
market, by a good estimate, is around 100 times smaller than the Linux community.

What we got from Linux users were not sales, but tons of email demanding that we put up the binary executeables on an ftp site for free so they
could download them and use them with their Windows version of the game. For some reason they just couldn't grasp that it cost us money to
both license and port the software, and that we didn't see a red cent for the Windows version they bought. It didn't matter, all they wanted was
free beer.

As a Linux enthusiast myself (active in my LUG, promoting Linux wherever I can) it really saddens me that so many users will clamor for Linux
games but won't actually pony up the money when they become available. It's very, very depressing.

::goes to cry in his non-free beer::

James Sellman -- Hyperion Entertainment -- http://www.hyperion-entertainment.com/

 

Mika Hanhijärvi
Lauantaina, 26. tammikuuta, 2002 - klo 1.37:   
Toi osottaa minusta kiistattomasti sen, että Hyperion on oikeessa
siinä, että x86 raudalla ei menesty mikään muu kun Windows. Miten
ikinä AmigaOS x86 voisi menestyä jos Linux-pelitkään ei mene
kaupaksi. Tietenkin Linuxin kohdalla on se, että Linux käyttäjät
olettaa aina ja joka asiassa, että kaiken pitäisi olla ilmaista ja
vapaata. Mutta kuten Slashdotissakin tuon aiheen kohdalla tuli esiin,
niin suurena ongelmana on se, että Linux ja Windows pyörii samalla
konella, joten Linux versioiden ostamiseen ei ole haluja. Tuo on juuri
se, mitä hyperion on kokoajan ennustanut mahdollisen AmigaOS x86:n
kohdalla.

 

KimmoK
Lauantaina, 26. tammikuuta, 2002 - klo 13.18:   
Mika, olen kanssasi samaa mieltä.

x86 ei saa koskaan olla AmigaOS:n vaihtoehto nro1, mutta kakkosvaihtoehtona, ehkä vähemmillä ominaisuuksilla, se voisi olla ok.
Jos joskus tulevaisuudessa Amigalle tulee taas omia erikoisen hyviä pelejä ja ohjelmia, niiden osalta x86 AmigaOS versio ei olisi uhka. Ja jos lehmällä olisi siivet, se voisi lentää.
AmigaDE kaiken muuttaa voi...


Aika näyttää miten käy ja siihen on tyytyminen, etenkin jos ei jaksa/halua olla mukana auttamassa kehitystä.

Monet AmigaInc vastaiset ihmiset jaksaa valittaa kaikesta mahdollisesta. Kuten esimerkiksi siitä että 3D kirjasto ei vieläkään olisi saatavana AmigaSDK:lle.
Ihmettelenpä sitten miten Quake2 voi olla portattu AmigaDE:lle. ;)

 

Jarmo Piippo
Lauantaina, 26. tammikuuta, 2002 - klo 22.04:   
Toisaalta ehkäpä tuo tilanne kertoo myös, että Linux/Mac/Amiga-
markkinoilla voisi paremmin menestyä omat exclusive-pelit, joita
ei saisi Windowsille... Käytännön esimerkkinä pelikonsolit,
niillähän on pelitarjonnassa ja ominaisuuksissa sen verran eroa
että useampikin "platformi" pärjää hyvin (ainakin toistaiseksi).
Pakko tietysti myöntää että pelin tekeminen alusta asti on isompi
urakka kuin Win-pelien kääntäminen muille koneille, mutta omasta
nöyrästä mielestäni sellaiset olisivat kiinnostavampia. Hyvä
esimerkki on Payback, jonka ostinkin heti kun se ilmestyi.

"AmigaDE kaiken muuttaa voi..." niin voi, mutta sama vanha virsi
killerisovelluksen tärkeydestä pätee yhä. (hymiö)

 

JPQ
Sunnuntaina, 27. tammikuuta, 2002 - klo 2.01:   
Hyvä juttu. Spesiaali pelejä tarvittaisiin juu. Minä taas luulen että pelin kääntö oikeasti on vaikeampaa.

 

Jon
Maanantaina, 28. tammikuuta, 2002 - klo 13.06:   
JPQ: mietippä sellaista projektia, mihin pitää luoda megatavu-kaupalla grafiikaa, ääntä, musiikkia ja hieman koodia että designiakin :)

 

KimmoK
Maanantaina, 28. tammikuuta, 2002 - klo 15.21:   
Ja oma ideakin tarttis keksiä jossaki välissä... ;)

 

M. Kuuva
Maanantaina, 28. tammikuuta, 2002 - klo 17.01:   
Kaikessa tässähän mitä topicin alla alunperin puhuttiin on kyse yleisestä ohjelmisto kaupan perusperiaatteesta: tavalliset käyttäjät (kotimikroineen) kopsivat piraatteja uudesta Windowsista - Yritysmaailma maksaa laskun. Koska lain on helpompi valvoa ohjelmien laillisuutta firmoissa, on käytännössä pakko käyttää aitoja ohjelmia siellä. Ohjelmistojen kesken tehdään valinnat käyttöön otettavista tuotteista, johon usein vaikuttaa levinneisyys, kuten Win:in kohdalla. Silloinhan Microsoftin on kätevää nostaa yritysten käyttäjälisenssien hintaa sen verran, jotta piraattitappiot kompensoidaan. Tämä on jatkuva kierre, josta hyötyy (rikolliset)kotikäyttäjät sekä ohjelmistotalo - viulut maksaa yritys.

 

JPQ
Maanantaina, 28. tammikuuta, 2002 - klo 20.18:   
Ai niin unohdin kaiken muun paitsikoodauksen.

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: