Hyvä tekstieditori Amigalle?

Saku-foorumi » Classic Amiga » Yleinen keskustelu » Viestit 2002 » Viestit 01/2002 » Hyvä tekstieditori Amigalle? « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

M7
Keskiviikkona, 23. tammikuuta, 2002 - klo 9.05:   
Juuri äsken PC-maailmassa todistin taas Windowsin ihmeellistä "moniajoa": Tulostin tekstiä ja samalla klickasin Internet Explorerin päälle ja naps! Kone sanoi sinisellä ruudulla, että sovellusvirhe, sulje sovellus painamalla mitä tahansa näppäintä. Tästä pystyi jatkaa ainoastaan sammuttamalla koneen; resetointi ei toiminut.
Mutta asiaan: Löytyykö Amigalle PC:n UltraEdit-32:n tasoista tekstieditoria? Itse käytän Amigassa Blacks Editoria, mutta kaipaisin parempaa.

 

jPV
Keskiviikkona, 23. tammikuuta, 2002 - klo 10.57:   
CED eli CygnusED on editorien kruunaamaton kuningas, mutta GED eli GoldED on noussut haastamaan ja monien mielestä onkin jopa parempi. Vähän makuasia ja mitä ominaisuuksilta haluaa. GoldED on vähän bloatti joidenkin mielestä :-)
Viimeisimmät versiot luullakseni ovat: CED 4.x ja GoldED Studio 6.2.x

 

JPQ
Keskiviikkona, 23. tammikuuta, 2002 - klo 18.36:   
GoldED on paras. Ja tarkoitko tosiaan tekstieditori vai tekstinkäsittelyohjelma? jotkut sotkevat nämä siksi haluaisin varmistaa.....

 

M7
Keskiviikkona, 23. tammikuuta, 2002 - klo 18.43:   
Ihan tekstieditoria tarkoitan. Minkähänlainen saatavuus noilla editoreilla mahtaa olla? Löysin Aminetista 3:n megan paketin, missä on demoversio GoldED:stä ja hakemistosta misc/antiq demoversion CygnusED:stä. En ole vielä asentanut noita, mutta mietin, että miten mahtaa olla täysien versioiden saatavuuden kanssa.

 

Mika Hanhijärvi
Keskiviikkona, 23. tammikuuta, 2002 - klo 19.33:   
Tuossa syksyllä/kesällä muistaakseni GoldED Studio 5:n ainakin sai ilmaiseksi GoldED:n tekijöiden sivulta. Uudemmat GoldED:t on yhä kaupallisia/sw:tä.

 

jPV
Keskiviikkona, 23. tammikuuta, 2002 - klo 20.05:   
CED:iä saa ainakin Gentle Eyeltä...GoldED:stä kannattaa etsiä tosiaan se Studio 5 -versio jostain testattavaksi.

 

Ööh
Torstaina, 24. tammikuuta, 2002 - klo 8.01:   
C: hakemiston "ed" tarpeeksi hyvä mihin tahansa käyttöön, eikä sitä tarvitse erikseen asentaa.

 

M7
Torstaina, 24. tammikuuta, 2002 - klo 8.15:   
Voisiko joku vielä kertoa, mistä osoitteesta löytäisin tuon GoldED Studio 5:n? Altavistan haulla löisin osoitteen http://www.golded.f2s.com/ mutta sieltä selain ohjautuu sivulle http://golded.dietmar-eilert.de/, mistä kone sanoo "error 404: Datei nicht gefunden".

 

Jani Kuituniemi
Torstaina, 24. tammikuuta, 2002 - klo 9.56:   
Itse käytän vuodelta 92 olevaa Turbotext 1.02
ohjelmaa. Sellainen windowsin notepadin tyylinen
joskin hiukan enemmän toimintoja. Riittää kaikkeen
editointiin, onhan aina sitten FinalWriter ihan
tekstinkäsittelyyn :)

 

zipper
Torstaina, 24. tammikuuta, 2002 - klo 11.05:   
Pienellä etsimisellä löytyi joltain veli venäläisen serveriltä Golded 4.62. Viitosta ei tsida löytyä; joku (ruotsalainen?) oli syksyllä herättelemässä ideaa saada viitonen jonnekin ladattavaksi, mutta mitään ei ole kuulunut jatkossa. Kannattaa lukea ANN ja Amiga-News.de jne, sain itse aikanaan viitosversion kun olin ajoissa liikkeellä.

 

Jontsa
Torstaina, 24. tammikuuta, 2002 - klo 11.18:   
Viitos versio on ilmaisen jaossa. Itse imutin heti kun uutisen näin. Tosin en enään muista mistä url:sta mokoman löysin.

Tuo http://golded.dietmar-eilert.de/ vaikuttaisi oikealta. Sinne ainakin on linkki Czech amiga newsin sivuilla.

 

zipper
Torstaina, 24. tammikuuta, 2002 - klo 12.59:   
Niin, se oli jonkin aikaa...
Ja muistaakseni piti oikein laittaa jotain henkilötietoja; myöhemmin tuli jotain kuutosversion mainoksia ja tarjouksia kai puoleen hintaan.

 

M7
Torstaina, 24. tammikuuta, 2002 - klo 13.28:   
Joo kyllä linkki http://golded.dietmar-eilert.de/ on oikea. Aiemmin se vain jostain syystä nikotteli. Tosin sieltä löytyy vain demoversio GoldED Studio 6:sta... Olisin kiitollinen, jos joku osaisi kertoa, mistä se sen GoldED Studio 5:n löytää.

 

Mika Hanhijärvi
Torstaina, 24. tammikuuta, 2002 - klo 13.44:   
Sattumoisin mulla näyttäisi olevan vielä tuo GoldEd5 paketti tuossa
levyllä. Pistäppä mailia mulle, niin laitan tuon sähköpostina. Eipä
siinä kai mitään pahaa ole, kun tuo kuitenkin oli/on ilmaiseksi
webistä imutettavana.

 

Janne Sirén
Torstaina, 24. tammikuuta, 2002 - klo 20.01:   
CygnusEd on kyllä minun suosikkini. Ei niin rönsyile ominaisuuksia, mutta on todella nopea ja näppärä. GoldEdissä oli pitkään se ongelma ettei osannut oikeita tabulaattoreita eli tallentaa tabulaattorikoodia jne. (en tarkoita spaceja), vieläkö asia on näin? Se oli minulle aikoinaan riittävä syy unohtaa se softa.

CEdiä myydään rompulla, itse ostin muistaakseni Gentleltä mutta siitä on kyllä jo vuosia.

 

Mika Hanhijärvi
Torstaina, 24. tammikuuta, 2002 - klo 21.27:   
Tabulaattorien tallennoksen voi valita. Eli tallennetaanko
tabulaattoreina vai spaceina.

 

Mika Hanhijärvi
Torstaina, 24. tammikuuta, 2002 - klo 21.28:   
CED:ssä on vaan e, että sen käytöliittymä alkaa olla vanhahtava, saisi
tulla uusi versio siitä.

 

Janne Sirén
Torstaina, 24. tammikuuta, 2002 - klo 22.16:   
Mika: Ok, eli tuo on korjattu. No siitä on vuosia kun tekijältä kysyin sitä, silloin se sanoi ettei asialle mahda mitään että olisi liian työlästä korjata sitä. Joten unohdin koko jutun. Mukavaa jos on parantunut, CEdissä on tosi kätsyt tabit...

 

Jarmo Piippo
Torstaina, 24. tammikuuta, 2002 - klo 23.27:   
MEmacs rulettaa. (heh) Sillä tulee paljon äkkipikatarve-
kirjoittelua harjoitettua, koska se on salamannopea ja
silti onnistuu makrojen nauhoitus, toimintonäppäinten
ohjelmointi yms. räätälöinti. Puutteita toki löytyy,
kuten ei word wrappia (pahapaha), ja leikepöydän kautta
ei tunnu saavan kuin muutaman tekstikappaleen kerrallaan
siirtymään. Ja vakiona ilman omia näppistoimintoja se
olisi lähes mahdoton käyttää. Ohjelman vanhuus ei minua
haittaa pätkääkään, nythän oli kyse nimenomaan raakaa
teksturivoimaa tarjoavista ohjelmista, eikä DTP:stä.

Isompia tekstejä varten on toinen vanha softa InterWord,
joka on kaupallinen (tuli jollain kansidiskillä joskus).
Sekin on karu mutta salamannopea (joo, linja tuli jo kai
selväksi...)

 

Mika Hanhijärvi
Perjantaina, 25. tammikuuta, 2002 - klo 5.15:   
juu piti ihan tarkistaa tuo tabulaattorihommeli, kun yleensä käytän
enimmäkseen BED:ä. Tallensin GoldED:llä tekstifileen johon pistin pari
tabulaattoria. Latasin sen sitten BED:n ja tabulaattori oli tallella
(tabulaattorina). Eli sitä muistelinkin, että nykyään GED:llä tuo
tabu-hommeli toimii kyllä.

 

M7
Perjantaina, 25. tammikuuta, 2002 - klo 13.15:   
Saitko Mika sen sähköpostiviestini GoldED:n tiimoilta?

 

Hooligan/DCS
Lauantaina, 26. tammikuuta, 2002 - klo 13.22:   
Enempää ei voisi Cygnus Editoria mainostaa.. saattaa olla maailman täydellisin editori.

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: