BVision tulevaisuus

Saku-foorumi » Classic Amiga » Yleinen keskustelu » Viestit 2002 » Viestit 01/2002 » BVision tulevaisuus « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

M.Kuuva
Torstaina, 17. tammikuuta, 2002 - klo 16.00:   
Mitenkähän mahtaa olla BVision-kortin tulevaisuuden laita? Tulleiden PCI-väylälaajennusten vuoksi vain ajattelin. Voiko sitä enää käyttää? Voisiko joku kokenut/tutkinut hieman valottaa asiaa erinäisten grafiikkaratkaisujen osalta muuttuneen nykytilanteen vuoksi.

 

Kimmo Kannala
Torstaina, 17. tammikuuta, 2002 - klo 17.30:   
AmigaOne:n, Predator ja Grex laajennusten kanssa et voine sitä käyttää, mutta mm. mediator:n kanssa voit.

 

M.Kuuva
Perjantaina, 18. tammikuuta, 2002 - klo 13.35:   
Ihmetyttää, että DCE syrjäyttää omat vanhat tuotteensa.

 

JPQ
Perjantaina, 18. tammikuuta, 2002 - klo 13.50:   
No joskus on pakko. Toiseksi itseäni koko PCI-väylä vouhotus ei oikein edes innosta.

 

Kimmo Kannala
Perjantaina, 18. tammikuuta, 2002 - klo 13.56:   
Itse en ole phase5 (&powerup) miesten rahanahneudesta koskaan pitänyt. Grex pakottaa ostamaan kalliin PoverPC kiihdyttimen DCE:ltä, mutta toisaalta pakottaa aikaisemmin BVPPC/CVPPC:n ostaneet heittämään "hukkaan" entisen näytönohjaimensa (joka sekin oli hintava).

DCE varmaan sanoo ratkaisun syyksi sen että se oli helpoin toteuttaa, siinä PPC turbon näytönohjainliitännässä kun on paremmat valmiudet PCI:lle. Mutta takapuoltaan he kyllä kuluttajille näyttävät, minun mielestäni.

(minulla meni välit poikki P5:n kanssa kun jäin ilman SCSI kittiä, CV64-3D vei rahat ja antoi pettymyksen tilalle ja scandoublerissa on tyyppivika jonka takia sitä ei ilkeä käyttää muuten kuin hätätilassa, jos silloinkaan. Yli 10k mk edestä olen heitä tukenut, kuitenkin.)

Toivon että MorphOS:a ei sidota DCE:n/bplan rautaan.

IMO: On hyvä asia jos käyttisfirma ei ole sekaantunut HW/emolevypuoleen (huomaa x86 raudan halpa hinta vs apple raudan kallis hinta).

 

Mika Hanhijärvi
Perjantaina, 18. tammikuuta, 2002 - klo 17.59:   
Hmm PCI-väylä-vouhotus.. hmh :) Itse en enää mistään hinnasta palaisi takaisin ZII:n, vaikka sekin tekee A1200:sta jo hurjasti kivemman käyttää niin PCI:n kanssa vasta todellinen hauskuus alkaa :) Ohjelmat ja pelit suorastaan lentää nyt. Esim Napalm 640x480 resossa on nautittava kokemus. Ja mulla ei oikein koskaan ollut varaa ostaa mitään kortteja tuohon mun ZII:n, nyt Mediatorin kanssa voihdoinkin saattaisi olla varaa täyttää ne korttipaikat.

 

JPQ
Lauantaina, 19. tammikuuta, 2002 - klo 0.32:   
Minä tarvitsin nyt enkä kohta hyvän äänikortin.
Nyt tuetut kortit eivät riitä minulle.

 

JPQ
Lauantaina, 19. tammikuuta, 2002 - klo 0.33:   
Oikoluku virhe: kohta="kohta"=tuntemattoman ajan kuluttua.

 

kekkilä
Lauantaina, 19. tammikuuta, 2002 - klo 11.54:   
JPQ: Ihan uteliaisuudesta täytyy kysyä, että
millaisia ominaisuuksia vaadit äänikortilta?
Ilm. harrastat musiikkia vakavamminkin?

 

KimmoK
Lauantaina, 19. tammikuuta, 2002 - klo 12.59:   
MooBunny:ssä näkyy olevan mielenkiintoinen keskustelu äänikorteista.
Ilmeisesti mitään Creativen tekelettä ei kenenkään kannata ostaa.

 

JPQ
Lauantaina, 19. tammikuuta, 2002 - klo 19.52:   
Kekkilä: kyllä muuten oikein arvattu harrastan. Yritän saada joskus sitä vielä nettiinkin jakoon.
Ilmoitan tarkemmin. Haaveena olisi ihan oikean levyn/levyjen teko ei näillä tuloilla nyky hinnoilla vaan onnistu. Eikä sopivaa levy yhtiötä
taida maastamme löytyä?

 

JPQ
Lauantaina, 19. tammikuuta, 2002 - klo 20.19:   
Kekkilälle: Mieluiten RCA-tulot ja lähdöt. Hyvää/Erinomaista/Täydellistä siinä rajoissa kun digitaalinen koskaan voi äänenlaatua. YMS. Repulsea ei kannata neuvvoa kokeilin eipä toiminut minulla. Eli aivan minä olen se toinen repulsea Ei Commodoren Zorro väylässä käyttänyt tyyppi suomessa. Uskaltaakohan tämän sanoa toinenkaan ei saanut kuulemma toimimaan.
Ja toiseksi repulsessa on typerät 3,5 millin plugit. Joskus vielä ehkä Delfina Flipper. Itse asiassa asia ei ole minusta kiinni vaan kortin tekijöistä.:-)
Jos teet vakavissassi musiikkia olen minäkin saanut käsityksen ettei Creativen tekeleisiin kannata koskea.

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: