Alien Breed 3d II -TKG

Saku-foorumi » Classic Amiga » Pelit » Viestit 2002 » Viestit 06/2002 asti » Alien Breed 3d II -TKG « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

Ibe U
Tiistaina, 15. tammikuuta, 2002 - klo 13.00:   
Heh

Enpäs ollutkaan aikaisemmin huomannut että AB3DII:N lähdekoodit on julkaistu.

Löytyy AmigaFormatin CD:ltä en muista numeroa nyt

Ehdoissa sanottiin sen olevan freeware, kunhan ei pistä myyntiin tai osaksi kaupallista ohjelmaa.

Onko ollut paranneltuja versioita, tai kuinka vaikeaa on kääntää alkuperäiset C-koodit omalle koneelle?

AlienBreed3dII on nimittäin varmasti amigan paras "alkuperäinen" 3d peli en ole vain koskaan nähnyt sen toimivan kunnolla ;-)

Lataus jumittaa ilman kikkailuja... joita en voi käyttää koska RemApollon kanssa rebootilla käynnistys ei toimi (

Hiiren ja joystickin käyttämin kaataa pelin vääjämättä ennemmin tai myöhemmin

Nopeus on......... 68040 - 40mzh jotain muuta kuin pitäisi olla (

Harmittavinta on kokoruudun puuttuminen, koska käytän Micronickin PC-näppis adapteria, "ominaisuutena" siitä puuttuu numero näppäimistön Enter...

Mutta joka tapauksessa kentätä on suunniteltu hyvin, tehtävät vaihtelee samoin kuin maisemat ja peli näyttää hyvälle.

Ehdottomasti lähempänä Quakea kuin Doomia, vapaa katse, esineiden ja paikkojen alla voi olla, kauniit valo effektit, pyöreitä seiniä tms..

Oliskohan ketään kiinnostunutta kääntämään tämän vaikka RTG:lle, millä tarkoitan sitä järjestelää jossa pyydetään valitsemaan C2P ja resoluutio.

Kuten esim aminetistä löytyvä Hexenin versio 060, toimii muuten mainiosti 040:lla

Grafiikka kortilla varustetut koneet saisivat aivan uuden pelin ja AGA käyttäjät ensimmäisen "oikeasti" toimivan version.

Jos joku on kiinnostunut toimitan lähdekoodit mielelläni ... jos vain pääsen beta testaajaksi ;-)

 

zipper
Tiistaina, 15. tammikuuta, 2002 - klo 15.12:   
Ja onhan siitä olemassa (huononpuoleinen) RTG - patchi.

 

Kimmo Kannala
Tiistaina, 15. tammikuuta, 2002 - klo 17.00:   
AB3D2 voisi RTG tai jopa Warp3D versiona olla mielestäni kaupallisestikin validi teos, puhumattakaan AmigaDE versiosta.

Tai nooh, ainakin minä ostaisin. Oli se niin v-mäisen HAASTAVA peli (sikavaikea ja siksi kiehtova).

 

pVC
Tiistaina, 15. tammikuuta, 2002 - klo 18.25:   
Eikös sen AB3D2:n sorsat ollu aika sekaista assyä, joten sitä tuskin kukaan alkaa uudelleen kääntelemään tai parantelemaan.

 

Kimmo Kannala
Tiistaina, 15. tammikuuta, 2002 - klo 20.53:   
Voi hitsinvitsi, oispa ollu VP assyä... ;)

Toimiiko AB3D2 muuten JIT UAE:llä?
Onko nopeeEEee?

(060/50:llä ei voi vielä puhua täydellisen sulavasta tai edes sulavasta, ei ainakaan 320x256 kuvakoolla)

 

Jarmo Piippo
Maanantaina, 28. tammikuuta, 2002 - klo 21.45:   
KimmoK: munkin mielestä TKG oli yksi parhaita Amiga-pelejä
koskaan, harmi tosiaan että nuo sourcet ovat lähestulkoon
mahdottomat hyödyntää. Ja kyllä, haaaastava peli se on,
lievästikin ilmaistuna... Itse jäin jumiin tasolle F, enkä
ole jaksanut jatkaa taistelua, toisin kuin AB3D ykkösen
kanssa jonka loppuradat menin tuossa vastikään läpi.

 

Code X
Tiistaina, 29. tammikuuta, 2002 - klo 11.47:   
Kaverit ei vaan osaa ;-)

Mä tein eilen illalle AB3DII-TKG:stä PPC version joka pelittää 54 fps 1024x768

Tänään mä konvertoin sen itse tekemällänikääntäjällä JAVA:lle

 

M.K
Keskiviikkona, 30. tammikuuta, 2002 - klo 9.31:   
Siis sä et kyllä oikeen hanskaa näitä juttuja kun mä sovitin käskyt 68000:lle ja pelailen sitä A500:lla verkossa kaverin kanssa 1600*1200-tilassa 15kHz monitorilla.

 

Jon
Keskiviikkona, 30. tammikuuta, 2002 - klo 12.38:   
Ibe U, jos se vain oiskin ollut C:tä :/

Niin sitten se ois varmaan portattu PPC-koneille ja Warp3D:lle
jo aikoja sitten..Se RTG-pätchi kaatuu eikä eikä muutenkaan toimi
ainakaan minulla.

 

Mika Hanhijärvi
Keskiviikkona, 30. tammikuuta, 2002 - klo 17.58:   
Joo se RTG-patchi on aika kökkö. Itselläni silloin kun se ei kaadu heti alkuunsa alkaa parin askeleen jälkeen graffat sekoilla eikä pelaamisesta tule mitään. Olisi kiva pelailla sitä nyt Voodoo 3 ruudulla...

TKG on kyllä edelleen pelinä hiton hyvä, harmi vaan että edes 060:lla se ei oikeen jaksa pyöriä AGA-ruudulla.. :( Kunnollinen graffalautoja tukeva versio olisi kiva, mutta muistelen kans, että se TKG:n koodi oli aika hirveää luettavaa.

 

jPV
Keskiviikkona, 30. tammikuuta, 2002 - klo 18.26:   
Hmm...kyllä toi RTG-patch tais mulla CV3D:llä toimia, mitä nyt vähän matkaa eka kenttää pelailin. Voodoo3:lla en ole nyt kokeillut.

 

Mika Hanhijärvi
Keskiviikkona, 30. tammikuuta, 2002 - klo 19.33:   
No en mäkään Voodoo3:lla ole testinyt vielä. Mutta zii-graffalaudan kanssa kylläkin. Tiedä sitten onko ongelmana P96, mutta mulla toi ei oikeen koskaan ole toiminut pelattavasti.

 

Ibe U
Torstaina, 31. tammikuuta, 2002 - klo 9.52:   
ZII-graffalaudan kanssa kaikki 3d pelit ovat hitaanpia kuin AGA:lla MOT

Ei kukaan GURU haluis sankari mainetta, kansainvälistä palvontaa, patsaita kaupunkien toreille, nimeä kuka on kukin kirjaan, kiljuvia faneja, tavata Elviksen????......

Tässä keskustelussa on hyvä vihje miten se tehtäisiin.

;-)

 

Zipper
Torstaina, 31. tammikuuta, 2002 - klo 15.03:   
Tulipa kokeiltua Voodoo3/Prometheus/P96 yhdistelmällä
RTG-patchia ja toimi paremmin kuin joskus PicassoIV:lla
tai CVPPC:llä. Mutta kaatui kyllä alle puolen tunnin jälkeen.

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: