Amiga ohjelmointi

Saku-foorumi » Classic Amiga » Ohjelmointi » Viestit 2001 » Amiga ohjelmointi « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

Tatu Tamminen
Torstaina, 26. huhtikuuta, 2001 - klo 12.29:   
Ois hyvä jos mahdollisimman moni amiga ohjelmoija kertois hyviä sitejä mistä löytys amiga ohjelmoinnista lisää tietoa. Kaikki sivut missä on pseudo-koodia käy myös. Tietysti aminet kannattaa kaikkien tonkia, mutta sieltäkään ei löydy kaikkea. Etenkin jos joku tietää mistä löytys jotain tutoriaaleja tai vastaavia. Onko esim. CU amigan tutoriaalit vapaassa levityksessä?

 

Kari-Pekka Koponen
Torstaina, 26. huhtikuuta, 2001 - klo 14.13:   
http://www.amigau.com/c-programming/cphome.html
http://privat.schlund.de/a/amiga/

Siinä on nyt ainakin muutama linkki.
lisäksi aika hyvä:
http://www.programmersheaven.com/

minua kiinnostaisi Amiga C++ linkit ja
millaisia C++ kääntäjiä käytätte?
ilmaisia? gcc? mielipiteitä..?

 

J-P
Torstaina, 26. huhtikuuta, 2001 - klo 15.48:   
Olen itse aloitteleva ohjelmoija, AMOSilla olen
ohjelmoinut siitä lähtien, kun Amigan sain, mutta
vähitellen olen alkanut siirtyä (Storm)C:hen.

Olen sentään saanut jotain C:llä ohjelmoitua valmiiksikin,
halukkaat (rohkeat) voivat tutustua osoitteessa:
http://www.ratol.fi/~jujokela/dl/matopeli.exe

Ikävä kyllä, tämä on vain PC:lle, ja koska peli
on suunniteltu käyttämään PC:n Amigaan nähden
ylivertaisia grafiikkaominaisuuksia, on sen
kääntäminen Amigalle (ainakin minulle) vaikeaa...

(Pakkohan sitä oli JOTAIN ohjelmointitunneilla tehdä...)

Kun PPC:kin tuli hankittua, ajattelin kysäistä, olisiko
syytä vaihtaa toiseen C-kääntäjään, ennen kuin jatkaa
opiskelua?

Etuja / haittoja / eroja StormC:hen?

Lähinnä ilmaiset/PPC kiinnostaisivat.

J-P

 

Tatu Tamminen
Perjantaina, 4. toukokuuta, 2001 - klo 16.15:   
Tänne alueeseen pitäis saada lisää tekstiä.. :) Ois kiva, jos joku kirjottas artikkelin Sakuun Amiga Peli ohjelmoinnista! eri piirto-tekniikoista ja audio hommeleista.

 

dodge
Perjantaina, 4. toukokuuta, 2001 - klo 17.37:   
tai demokoodauksesta c:llä juttu.

 

britelite
Perjantaina, 4. toukokuuta, 2001 - klo 17.57:   
Eihän nyt demoja C:llä koodata ;)

 

JPQ
Perjantaina, 4. toukokuuta, 2001 - klo 18.52:   
Kyllä nykyään demoja jonkun verran c:llä taidetaan vääntää.Jotain juttua voisi saada
sakuunkin kasaan.

 

Kannala Kimmo
Lauantaina, 5. toukokuuta, 2001 - klo 0.09:   
PC demot kai väännetään nykyään pääsääntöisesti c:llä ja kyllä kai PPC amigatkin c:llä tehtyjä demoja pyörittää tukka putkella.

Mutta vanhanaikaistahan moinen on. Nykyään koodataan VP assulla, ettekö sitä tienneet !!! ;-D

 

Tripper
Lauantaina, 5. toukokuuta, 2001 - klo 1.34:   
No PEEECEEEdemot nyt sooditaan vaikka basicillä, kun tehoja riittää. Ihan lamee touhuu sellanen ;)

 

JPQ
Lauantaina, 5. toukokuuta, 2001 - klo 18.24:   
Kaiken lisäksi PC Tappoi demoskenen hengen.

 

dodge
Lauantaina, 5. toukokuuta, 2001 - klo 19.11:   
hmm...

no suomalaiset amigistit sais soodata vaikka basicillä kunhan vaan tekis demoja.

ei ehkä sentään mutta ainakin c:llä demojen tekemisen aloittaminen on paljon helpompaa ku asmilla.

 

Tatu Tamminen
Lauantaina, 5. toukokuuta, 2001 - klo 22.48:   
Elikkä yhteenvetona vois sanoa, että joku joka on tehnyt demoja tai pelejä vois valistaa meitä(ainakin minua ;)) tietämättömiä hieman ja kertoa jotain amiga ohjelmointi jippoja! :) Vaikkapa Sakun artikkeliin kokoais sellasia hyödyllisiä graffa ja audio rutiineja. C:llä mieluiten kun demotkin alkaa kai siihen siirtyä.

 

IKE
Tiistaina, 8. toukokuuta, 2001 - klo 13.52:   
Tarvisi jotain C/C++:n conio.h:n korvaavia aliohjelmia tms. Amigaan... Onkohan jossakin kääntäjässä "tuki" tuolle. Ei nimittäin jaksa noita PC soodauksia muuttaa Amigan ymmärtämäksi includiksi.

Joku oli muistaakseni tehnyt tälläisen itse, ainakin joillekin C/C++:n conio.h:n osille. #AmigaFIN kanavalla oli asiasta juttua. Valittevasti vain hukkasin koodinpätkän ja logia ei ole tallessa. :( Onkohan noita logeja mistään saatavissa?

Jos jollakin on intoa kirjoittaa Sakuun ohjelmointi artikkelia, niin olisi loistavaa. Jos demo-ohjelmointi kiinostaa ja C/C++:n perusta on hallussa, kannattaa katsoa AmigaInfo-lehden ohjelmointiartikkeli. Jos jollakin on myynissä näitä kaunokaisia, niin laita myyntiin myydään osastolle. OBS: vaatii jonkinlaisen ruotsin taidon. Usch! Aikoinaan tuon sorsan sai netistäkin, en tiedä saako enään.

Myös AmigaActivessa pyöri/pyörii C/C++ tutoreita. Aiheena on ollut ainakin tietokantaohjelmointi.

Vaikea sanoa ovatko nuo CU-Amigan tutorit vapaassa levityksessä, mutta ei kai noiden lehtien ja CD:iden ostaminen nyt niin kalliiksi tule...

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: