Ison scsi-kovon toimivuus Amigassa

Saku-foorumi » Classic Amiga » Yleinen keskustelu » Ison scsi-kovon toimivuus Amigassa « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

macce2
Käyttäjätunnus: macce2

Rekisteröity: 9-2010
Keskiviikkona, 22. kesäkuuta, 2022 - klo 22.56:   
Tuli aiemmin ostettua tuollainen HP Fujitsun 73 Gt U320 10000 rpm 3,5" kiintolevy.
Kyseessä (pitäisi) on uusi käyttämätön levy.
Tuota varten olin jo aiemmin tilannut Kiinasta Scsi-adapteripalikan 68p-68p male.
Nyt adapterin vihdoin saavuttua tullista kiire kokeilemaan uutta levyä Amiga 4000:ssani;
jossa ohjaimena Fastlane kortti.
Hämmästys (ja pettymys) oli suuri, kun en saanutkaan ko. asemaa tunnistumaan lainkaan HDToolboxissa.
HP:n kiintolevyssä on muutamia siltauksia, joiden kaikkien merkityksestä en ole varma; esim. wide/narrow, term enabled jne.
Adapterini ei sisällä mitään siltauksia; eikä virtaliitintä.
Hiukan ihmetyttää tuo uuden kovon hiljaisuus; herää vahva epäilys, ettei tuo kyllä pyöri lähellekään 10000 rpm.
Vrt. vanha Fujitsun scsi kovoni pyörii 7200 rpm ja kun sen käynnistää; ei voi olla huomaamatta "kiihdytystä".
Voisiko joku ystävällinen sielu kertoa mahd. kokemuksistaan noista U320 (?!) jne levyistä classic Amigassa; pitäisikö toimia ok ..?
Itse tässä nyt tosiaan hiukan hukassa niinku..
Pakko vielä lisätä, että minulla kyllä on ns. perus-tietämys Amigasta, kovojen käyttöönotosta sekä scsi-laitteista (vanhemmista; scsi1- ja scsi-2-) ... !?

 

Pekka Sippola
Käyttäjätunnus: zipper

Rekisteröity: 10-2009
Torstaina, 23. kesäkuuta, 2022 - klo 1.01:   
Eikös Fastlane ole ZorroIII, SCSII ja 50 pin liittimillä? Joka tapauksessa levy pitäisi asettaa (jumppereilla?) SE (Single ended) moodiin. Term power pitäisi jonkin laitteen toimittaa väylään. U320 toimii hienosti minulla, muutama on CSPPC:ssä kiinni.

 

jPV
Käyttäjätunnus: jpv

Rekisteröity: 6-2009
Torstaina, 23. kesäkuuta, 2022 - klo 22.14:   
Jos levy ei tunnistu ollenkaan, niin muistithan valita ohjainta vastaavan devicen HDToolboxissa? Saattaa unohtua helposti, jos ei ole hetkeen säätänyt :-)

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: