Amiga 500 liittäminen nyky TV:hen

Saku-foorumi » Classic Amiga » Yleinen keskustelu » Viestit 2021 » Amiga 500 liittäminen nyky TV:hen « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

tisalmel
Käyttäjätunnus: tisalmel

Rekisteröity: 8-2017
Lauantaina, 13. helmikuuta, 2021 - klo 12.07:   
Hei!

Minulla on Amiga 500 ja toimii commodore 1084 monitorilla, mutta hluan myös liittää sen tv:hen vie vähemmän tilaa minulla on 520 tv modulaattori, mutta miten laitetaan nyky tv:hen jossa on digiboxi sisällä? Sinä on kyllä antennijohdolle paikka . https://www.samsung.com/fi/support/model/LE26R86BCX/FID/

 

flux
Käyttäjätunnus: flux

Rekisteröity: 2-2010
Lauantaina, 13. helmikuuta, 2021 - klo 15.23:   
Tuossa telkkarissa näkyy olevan pari scart liitäntää, joista toinen ottaa rgb. Jos 1084 on scartilla, sopii sama johto, mutta vaatinee johtoon rgb ohjaussignaalimodauksen telkkaria varten.

520 tv modulaattoria ei kannata käyttää, huono kuvanlaatu.

 

Ibe U
Käyttäjätunnus: ibe_u

Rekisteröity: 10-2009
Torstaina, 18. helmikuuta, 2021 - klo 11.18:   
SCART:illa saa parhaan kuvanlaadun. Tarvitaan vain oikea johto.

Yleensä noista 1084 tarkoitetuista SCART piuhoista puuttuu muutama johto.

Jos SCART päätä vähän avaa, niin tästä voi tarkistaa http://www.ianstedman.co.uk/Amiga/amiga_hacks/Amiga_SCART/amiga_scart.html

Piuhoja saa vaikka mistä uutena.

 

jPV
Käyttäjätunnus: jpv

Rekisteröity: 6-2009
Torstaina, 18. helmikuuta, 2021 - klo 15.41:   
Jos A520:lla haluaa kytkeä, niin siitä saa myös komposiittivideota ulos, jolla saa parempilaatuisen kuvan kuin antenniliittimellä (RF). Eli tavallisella RCA-johdolla TV-modulaattorin kyljestä löytyvästä "video out" -liittimestä TV:n sivusta löytyvään "video"-liittimeen. Ei vuoda punaiset yms värit niin pahasti kuin antennijohdon kanssa, eikä tarvi hakea kanavia tms.

Toki paras kuvanlaatu tulee kuitenkin SCART:lla ja tod.näk. halvimmalla löydät kaapelin kotimaiselta AmiGaragelta.

 

Joni Valtanen
Käyttäjätunnus: jvaltane

Rekisteröity: 7-2010
Lauantaina, 20. helmikuuta, 2021 - klo 23.50:   
Itse olen Raspberry Pi pohjaisia palikoita nyt A500:siin pari asennellut. https://github.com/c0pperdragon/Amiga-Digital-Video

Toki inan isompi homma kun tarvii kone aukoa, yksi piiri irroitella ja sit hommata adapteri + r-pi zero.

Kuva on todella hyvä.

 

flux
Käyttäjätunnus: flux

Rekisteröity: 2-2010
Sunnuntaina, 21. helmikuuta, 2021 - klo 13.38:   
Raspi juttu kiinnostaa. Huomasin sen ekan kerran muutama viikko sitten, kun huudossa oli myynnissä. Meni melko nopiaan. Kenties tehtailee niitä lisää myyntiin. Ebayssa näyttää olevan hetimiten saatavilla.

Mitenkähän paljon on viivettä, häiritseekö pelikäytössä?

 

BattleR0ntti
Käyttäjätunnus: rontti

Rekisteröity: 2-2020
Sunnuntaina, 21. helmikuuta, 2021 - klo 22.55:   
Mulla on niitä muutama käytössä, A2000 ja A500, ja tuosta Raspista saa parhaimman OCS/ECS kuvanlaadun ulos mitä pystyy.

Viive taitaa olla maksimissaan parisen millisekkaa, joten käytännössä sitä ei huomaa ollenkaan.

Youtubessa on paljon testivideoita vekottimesta, mutta itse voin suositella sitä vilpittömästi.

 

Joni Valtanen
Käyttäjätunnus: jvaltane

Rekisteröity: 7-2010
Sunnuntaina, 28. helmikuuta, 2021 - klo 22.44:   
flux, sulla varmaan kolvi sen verran pysyy käsissä että saat tuollaisen itsekin rakenneltua? Mulla on tuossa pari V2 piirilevyä ylimmääräisenä. Osia ei ole. Pistä emailia jos kiinnostaa.

V2:nen mulla on Vampiroidussa a500+:ssa ja V1:nen perus a500:ssa.

Todella pieni viive kuten edellä mainittiin.

Tuo toimii ymmärtääkseni ainoastaan OCS:n näyttötilojen kanssa.

 

flux
Käyttäjätunnus: flux

Rekisteröity: 2-2010
Maanantaina, 15. maaliskuuta, 2021 - klo 14.42:   
Ei nappaa pintaliitoskaman asennus. Ostin juuri huutonetistä Rainistolta hintaan 26 + 2 eur toimitus. Tällä kertaa hänellä oli ebayssa kovempi hinta.

Mini-hdmi johto pitäisi olla varastossa. Micro sd kortteja on iso kasa, mitä on löytynyt varsinkin ser-pisteiden luureista. Raspi zero puuttuu, mistä semmoinen kantsii ostaa?

 

flux
Käyttäjätunnus: flux

Rekisteröity: 2-2010
Maanantaina, 15. maaliskuuta, 2021 - klo 16.03:   
Otin helpon ratkaisun. Rainistolta zero 25 eur lisähintaan, jossa piikkirima valmiina.

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: