DMA kykyiset kovalevyohjaimet

Saku-foorumi » Classic Amiga » Yleinen keskustelu » Viestit 2019 » DMA kykyiset kovalevyohjaimet « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

kimmok
Käyttäjätunnus: kimmok

Rekisteröity: 10-2009
Torstaina, 5. joulukuuta, 2019 - klo 10.11:   
Onko jollain jo lapasessa tieto siitä mitä DMA kykyisiä kovalevyohjaimia on nykyisin Amigalle tuotannossa ja myynnissä?

Minulla on seuraavat DMA kyvyttömät kovalevyohjaimet:
-A600
-A4000
-BuddhaIDE
-z2:lle SCSI ohjain

Olisi siistiä päästä testaileen ja vertaileen miten DMA auttaa ja vaikuttaa 68k koneessa. Kuvittelen että multitaskaus menee entistäkin pehmoisemmaksi/sulavammaksi ja videoplayback kovalevyltä nopeutuu valtavasti.

***************
Ainokainen DMA kyvyn omaava on Tero Topralta saamani CSMK2:n SCSI ohjain joka ei toimi.
(jos toimitan mun A4k:n recappiä varten heselle, niin hän saa samalla vilkaista myös tuota SCSI ohjainta, jos haluvvaa. Jos lähtee toimimaan olen 50€ velkaa Terolle. ;-) )

 

Tero Topra
Käyttäjätunnus: tapola

Rekisteröity: 8-2016
Torstaina, 5. joulukuuta, 2019 - klo 23.05:   
Heh, ei mitään muistikuvia tästä :-)

Kone seisoo käyttämättä nurkassa, olisikoha tuolle ostajia jos päättäisin luopua?

Tero

 

jPV
Käyttäjätunnus: jpv

Rekisteröity: 6-2009
Perjantaina, 6. joulukuuta, 2019 - klo 16.02:   
Ei ole mitään vinkkiä nykyvehkeisiin, mutta kyllähän omassa käytössä oli ero kuin yöllä ja päivällä, kun A1200:n sisäisestä IDE-nuhapumpusta pääsi vaihtamaan Blizzardin SCSI-kitiin ja moninkertaisesti nopeampaan prossukuormattomaan massamuistin käyttöön. Jos käyttö on muutakin kuin pelien käynnistämistä, niin eron kyllä huomaa. Hienoa oli kyllä sen jälkeen poltella CD-levyjä jne, kun ei tunnu eikä näy missään.

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: