Amiga 4000 ja PicassoIV

Saku-foorumi » Classic Amiga » Yleinen keskustelu » Viestit 2019 » Amiga 4000 ja PicassoIV « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

pami
Käyttäjätunnus: p68ami

Rekisteröity: 1-2018
Lauantaina, 19. lokakuuta, 2019 - klo 16.24:   
Moikka,omistan A4000:sen vuodelta -93 ja PicassoIV kortin vuodelta -97. Noh nyt vuosien jälkeen päätin hommata kun kohdalle sattuu eBaystä "uuden" cäpätyn ja muutenkin päivitetyn emon vanhaan nelitonniseeni. Uusi emo löytyi saksasta ja nyt se on jo asennettu & koeajettukkin … toimii. Mutta Picasson kanssa kävi niin, että kun sitä käytin "uuden" emon kanssa se ei enää näyttänyt native amiga resoja (esim. sysinfo) pääruudulla, vaan minun piti virittää noita vanhimpia näyttötiloja varten scartti-tv koneen viereen … aikaisemmin siis pystyin samalla TFT-näytöllä (samsung syncmaster 245B) katsomaan kaikki resot. Eli nyt tuo amiga pelittää kyllä hienosti, mutta näyttötilat menee kahdelle ruudulle erikseen … samoin kuin esim. Vapiressa V2 tällä hetkellä. Eli jos joku osaisi kertoa mahdollisesta syystä tai seurauksesta tässä minun koneen tapauksessa … olisin kovasti kiitollinen.


Picasson ajuri on uusin .. olikohan v2.7, ennen emon vaihtoa käytin orginaalia disketiltä v1.33


A4000:sen käyttis rommit on myös vaihdettu tähän "uudempaan" emoon … Gloanton versiot (3.1) vanhassa kokoonpanossa oli myös 3.1 mutta Hyperionin versio (40.68).


Itse olen miettinyt joko vanhempaa ajuria kokeilla, taikka sitten vaihtaa nuo Hyperionin rommit Gloanton tilalle ???

 

Pekka Sippola
Käyttäjätunnus: zipper

Rekisteröity: 10-2009
Lauantaina, 19. lokakuuta, 2019 - klo 18.23:   
Taitaa olla vika tooltype-asetuksissa ettei ohjaa Amigavideota ja RTG:tä samaan paikkaan. Tuolla http://aminet.net/package/driver/video/PVS voi laittaa DisplayChainin kohdalleen.

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: