Roctec RF-332C:n hihnat

Saku-foorumi » Classic Amiga » Yleinen keskustelu » Viestit 2018 » Roctec RF-332C:n hihnat « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

Max
Käyttäjätunnus: stude

Rekisteröity: 9-2012
Keskiviikkona, 7. marraskuuta, 2018 - klo 9.35:   
Omistan kaksi Roctecin RF-332C -levaria joissa on siis hihnaveto. Olen toiseen uusinut hihnan pari vuotta sitten itse ja toisen ostin hieman myöhemmin korjattuna. Nyt kummassakin on ongelma että levyke ei pyöri koneessa vaikka moottori pitää meteliä ts. todennäköisesti hihna luistaa. Avasin toisen ja kohtuullisen löysältä se vaikutti, toisaalta mietin että voisiko ongelma olla kumminkin voitelua kaipaavassa rullassa tms..

Onko muilla kokemuksia? Sain hihnan ekaan @lausvi:n kautta, mites Ville sulla itselläsi? Nettihaulla löysin vain juttuja hihnan vaihdosta.

 

lausvi
Käyttäjätunnus: lausvi

Rekisteröity: 2-2012
Keskiviikkona, 7. marraskuuta, 2018 - klo 20.07:   
Vaihdoin omiin kahteen asemaani hihnat silloin samasta erästä.

Sittemmin asemat ovat olleet varastoituna; sellainen mielikuva olisi että olisin joskus reilu vuosi sitten kokeillut toista, ja todennut saman että ei toiminut ja että vaikutti hihna löystyneen. En tutkinut enempää ja nyt en ole kokeillut. Voi toki olla että tämä kaikkialla ainoaksi-myynnissä-olevaksi-oikean-kokoiseksi-hihnaksi mainostettu ei olekaan riittävän paksu tai on liian tiukka, jolloin löystyy alkuperäistä nopeammin.

Jotenkin alkaa tulla olo että tuo pari milliä slimmimpi korppuasema ei ole tämän kaiken hihna-puljauksen väärti :-)

 

Max
Käyttäjätunnus: stude

Rekisteröity: 9-2012
Keskiviikkona, 7. marraskuuta, 2018 - klo 21.52:   
Jeps samaa mieltä, mulla on kolmaskin (non-slim) asema mutta siinä on omat ongelmansa. Ei silleen etteikö muitakin vaihtoehtoja olisi, mulla on jo A4000 jossa on iso limppu täynnä whdload-kamaa. On kumminkin lisäksi mukavankokoinen korppuarkisto jota on joskus kiva plärätä... mutta yhdellä asemalla se on toisinaan hiukka tuskaista.

 

Hanzu
Käyttäjätunnus: hanzu

Rekisteröity: 3-2010
Torstaina, 8. marraskuuta, 2018 - klo 14.12:   
Täällä on keskusteltu näistä slim asemista ennenkin:
http://saku.bbs.fi/cgi-bin/discus/show.cgi?3/10943
http://saku.bbs.fi/cgi-bin/discus/show.cgi?3/10943

En käsitä miksei kukaan ole tehnyt Gotek/HxC tms. joka mahtuisi tuohon slim koteloon, kun mitään teknistä estettä sille ei ole ja näin noista mielestäni hihnan takia kurjimmista Amiga-lisälevyasemista tulisi parhaita. Ehkä joku Lotharek ei tunne Ataristina Amigaa tarpeeksi että edes tietäisi että moisia slimamalleja on olemassa. Äkkiä tollainen olisi tehty.

Luulen että noista hihnoista tietää eniten Jope jonka tavoittaa paremmin EAB kautta. Joskus oli joku ketju hänen kommenteillaan, mutta taisi olla tori osastolla hänen hihnan myyti ilmoituksensa ja siksi jo poistettu satunnaisissa torisiivouksissa vai olikohan sittenkin sähköpostissani.

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: