AmigaOS 3.1.4 julkaistu

Saku-foorumi » Classic Amiga » Yleinen keskustelu » Viestit 2019 » AmigaOS 3.1.4 julkaistu « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

jPV
Käyttäjätunnus: jpv

Rekisteröity: 6-2009
Sunnuntaina, 30. syyskuuta, 2018 - klo 22.45:   
Hyperion julkaisi vanhaan kunnon 3.1:een päivityksen:
http://www.hyperion-entertainment.com/index.php/where-to-buy/direct-downloads/188-amigaos-314

 

kimmok
Käyttäjätunnus: kimmok

Rekisteröity: 10-2009
Torstaina, 4. lokakuuta, 2018 - klo 10.40:   
Ja tuolla on vissiin ensimmäinen sille tunattu tuunauspaketti:
http://lilliput.amiga-projects.net/BestWB.htm

tai jotain

 

Ibe U
Käyttäjätunnus: ibe_u

Rekisteröity: 10-2009
Torstaina, 4. lokakuuta, 2018 - klo 19.27:   
Jos joku aikoo tehdä itse oman kickstartin, niin se onnistuu kuten ennekin, mutta ei kannattaa jättää kokonaan pois kaikki BB1&2 moduulit.

 

Jani Kuituniemi
Käyttäjätunnus: janik

Rekisteröity: 10-2009
Sunnuntaina, 7. lokakuuta, 2018 - klo 12.31:   
Itse olen tämän kanssa kahden vaiheilla; pitäisinkö koneessa 3.9:n vai vaihtaisinko tuohon 3.1.4:aan.

 

TSK
Käyttäjätunnus: tsk

Rekisteröity: 4-2010
Sunnuntaina, 7. lokakuuta, 2018 - klo 14.21:   
Itse olen miettinyt pitäisikö tuommonen hankkia 1200:een. Mutta odottelen että joku tarjoaa noita ROMmilla. Itsellä ei ole tarvetta ROM-polttimille eikä mulla ole turbokorttia joten softkick ei onnistu.

 

Ibe U
Käyttäjätunnus: ibe_u

Rekisteröity: 10-2009
Sunnuntaina, 7. lokakuuta, 2018 - klo 17.31:   
Jani : Aminetistä löytyy install scripti joka päivittää 3.9.. Hyperionin foorumilta löytyy lisää ohjeita.

Ei tulisi mielenkään hylätä OS3.9

 

Jani Kuituniemi
Käyttäjätunnus: janik

Rekisteröity: 10-2009
Maanantaina, 8. lokakuuta, 2018 - klo 11.36:   
Ibe U: Kiitos vinkistä. Pitääpä kaivella jos tuohon kerran on semmonen upgrade scripti olemassa. Aiheuttaneeko nuo boing bagit, erityisesti epäviralliset semmoiset ongelmia 3.1.4:n kanssa tai onko muita patcheja/hackeja/tweakkeja, joita on syytä varoa?

 

Ibe U
Käyttäjätunnus: ibe_u

Rekisteröity: 10-2009
Maanantaina, 8. lokakuuta, 2018 - klo 18.13:   
Mun mielestä noita 3 & 4 ei kannata asentaa, ei ainakaan sillä scriptillä joka ne asentaa. Pystyy helposti ymmärtämään miksi ne eivät olisi tuettuja.

 

Tero Topra
Käyttäjätunnus: tapola

Rekisteröity: 8-2016
Tiistaina, 9. lokakuuta, 2018 - klo 9.40:   
Tulipa ostettua tämä A4000:selle. Vähän heräteostoksena... Ajatuksena oli että lähtisin CF kortille asentamaan tätä suoraan. Nyt tarvisin kuitenkin apuja ROMin polttoon.. pystyisikö joku täältä polttamaan filestä?

-T

 

Ibe U
Käyttäjätunnus: ibe_u

Rekisteröity: 10-2009
Tiistaina, 9. lokakuuta, 2018 - klo 13.37:   
A4000 ei tue 1mb kickstarttia suoraan. Joten siitä jätetään yleensä pois workbench.library. Tämän seurauksena Workbenchiin boottaavilla ohjelma korpuilla ja rompuilla pitää olla workbench.library LIBS hakemistossa, muuten se ei käynnisty. Valtaosassa vanhoista boottikorpuista ei sellaista ole.

Tämä voi olla erittäin vmäistä esim, jos vaikka ajattelet boottaavaisi rommin vaihdon jälkeen joltain boottikorpulta ja asentavasi OS:än suoraan adf imageilta.

Jos mitään erityistä syytä ei ole rommille, niin parempi käyttää loadmodule komentoa??

 

Hanzu
Käyttäjätunnus: hanzu

Rekisteröity: 3-2010
Keskiviikkona, 10. lokakuuta, 2018 - klo 15.49:   
En löytänyt tuolta lausuntoa minkä kokoinen kickstart pitää olla missäkin koneessa.

Johan Hyperion edellisessä myynnissään
http://www.hyperion-entertainment.com/index.php/news/1-latest-news/173-halloween-special-double-treat-for-the-classic-amigaos
Rebuildasi workbench.library 40.6 SAS/C 6.59:lla saadakseen tilaa. Itse ainakin käsitin, että tuo workbench.libraryn poisto ei siksi olisi näissä Hyperionin kickstarteissa tarpeen edes 512k kicstarttia tukeviin koneisiin.

Tuohon edelliseen verrattuna hinnoittelu on törkeä, kun viimeksi sai usemman koneen version samalla hintaa. Nyt ei hyvita ostaa jokaista versiota erikseen, vain siksi että omistaa kaikki nuo koneet tai useamman.

 

Ibe U
Käyttäjätunnus: ibe_u

Rekisteröity: 10-2009
Keskiviikkona, 10. lokakuuta, 2018 - klo 20.54:   
Voihan olla että kickstartissa on jokin workbench library, mutta se varsinainen on vähän alle 170kb, eli ei varmasti mahdu rommiin sisään.

 

Eero Rantanen
Käyttäjätunnus: webba

Rekisteröity: 1-2010
Lauantaina, 22. joulukuuta, 2018 - klo 10.43:   
Piti tehdä itelle joululahjaostoksia ja tuli tuo hommattua A1200:lle. Jos ehtisi pyhinä asenteleen.

Mutta tosiaan ei vieläkään ollut fyysisiä ROMmeja myynnissä, nii kysyn nyt kuten Tero tuossa ylempänä, että onko täällä ketään jolla olis polttovehkeet että saisi nuo piireille korvausta vastaan?
Erityisesti täällä Tampereen lähistöllä.

 

Tero Topra
Käyttäjätunnus: tapola

Rekisteröity: 8-2016
Lauantaina, 22. joulukuuta, 2018 - klo 12.11:   
Päädyin itse tilaamaan tämän ebaystä, myyjä tarkasti että olen hankkinut käyttöoikeuden eli ostosta piti olla tositteet. Samalla kaverilla on myynnissä myös Wb- asennuskorput, mutta jostain syystä ei A4000:selle.

Postissa on rom tällä hetkellä, odotellaan.

Tero

 

Tero S.
Käyttäjätunnus: protek

Rekisteröity: 10-2009
Keskiviikkona, 6. maaliskuuta, 2019 - klo 10.49:   
Itselle jäi vähän epäselväksi Hyperionin sivuilta lukiessa, eli sisältääkö tuo myös ROM imaget asennustiedostojen lisäksi?

 

Hanzu
Käyttäjätunnus: hanzu

Rekisteröity: 3-2010
Keskiviikkona, 6. maaliskuuta, 2019 - klo 12.50:   
Sisältää fileversiota ostamastasi ROMmista:

ROMs\to_burn (tämä siis kahteen jaettu tarvittaessa ja ilmeisesti swapattykin PC-pohjaisia prommereita varten)
ROMs\unsplit_unswapped (tämä yhden tiedoston versio lähinnä emulaattorikäyttöön)

Itse en enää ostaisi Hyperionin sivulta, kun sieltä saat vain ROM imaget ja ADF imaget, kun vain vähän kalliimmalla saat täältä myös ROMmit ja levykkeet: https://sordan.ie/search/?q=3.1.4

Tämä myyjä on myös ensimmäisenä Hyperionin dealers linkin takana. Muut Amiga myyjät yrittänevät myydä loppuun vanhat 3.1 ja 3.1 Cloanto Kickstarttinsa ensin kun heidän sivultaan ei tuota 3.1.4 vielä löydy.

 

Hanzu
Käyttäjätunnus: hanzu

Rekisteröity: 3-2010
Keskiviikkona, 6. maaliskuuta, 2019 - klo 12.56:   
Jaaha tilanne onkin muuttunut siitä kun noin kuukausi sitten katselin noita. Nyt saa täältäkin jo ja ehkä muualtakin:
https://amigastore.eu/en/689-amigaos-314.html

 

arttu
Käyttäjätunnus: arttu

Rekisteröity: 10-2009
Keskiviikkona, 6. maaliskuuta, 2019 - klo 22.13:   
Itsekin tilasin A4000:seen tuolta sordan.ie kaupasta, täydellisen levykkeineen. Laadukas paketti tosiaan, hyvä fiilis tuli noista korpuista ja ROM -piireistä, ihan kuin ennenvanhaan, ja sentään edellisestä ROM päivityksestä oli kulunut 25 vuotta. Yks asia mikä hieman harmittaa, että ton uuden intuition.libraryn joutuu silti lataamaan ROMUPDATE komennon kautta, eli yks ylimääräinen reboottaus. Siis jos haluaa sen ikkunoiden siirtelyn ominaisuuden käytöön, jolla ne menee yli näytön fyysisen reunan... Ja syynä on kuulemma graffakorttiajurin yhteensopivuusongelma tuon library version kanssa.

 

Tero Topra
Käyttäjätunnus: tapola

Rekisteröity: 8-2016
Torstaina, 7. maaliskuuta, 2019 - klo 22.30:   
Minullekin tuli sordanilta A4000 asennuslevykkeet sekä ROMit ja hyvä paketti oli kyllä. Taidan aloittaa tyhjästä tällä käyttiksellä seuraavaksi ja asentaa CF kortille.

Kone on vain ollut sivuraiteella jonkin aikaa (liian pitkään), inspiraatiota odottamassa.

 

Tero S.
Käyttäjätunnus: protek

Rekisteröity: 10-2009
Lauantaina, 9. maaliskuuta, 2019 - klo 21.43:   
Kuinka hyvin tuo uusi ROM pelittää A3660:n kanssa? Tai no itsellä on 3640 ja 68EC060 sovittimella. 3.1:n kanssa on toiminut vähän vaihtelevasti oikeilla libraryilla.

 

Tero S.
Käyttäjätunnus: protek

Rekisteröity: 10-2009
Torstaina, 21. maaliskuuta, 2019 - klo 10.52:   
Tulipa pistettyä ROMit ja levykkeet tilaukseen Amigastoresta. Katsotaan miten lähtee toimimaan tuon oman turbon kanssa. Pitäisi varmaan LC tai jopa RC versio hommata tuosta 060:sta. Oli vain sen verran tuskallinen saada tuo EC punnerrettua siihen adapteriin, että se ei taida ihan hevillä lähteä irti.

 

Hanzu
Käyttäjätunnus: hanzu

Rekisteröity: 3-2010
Torstaina, 21. maaliskuuta, 2019 - klo 12.08:   
Odottelen kanssa jo matkalla olevaa settiä Amigastoresta kun maksan mieluummin kuin ehdin alkaa tekemään levykkeitä ja CF-korttia.

Itsellä oli kanssa vielä muutama vuosi sitten 75MHz EC ja oli myös LC versioita. En suosittele, enemmän harmia kuin iloa eikä ole kaduttanut että myin. Vaikka tuo 75 speksi tuntui mukavan isolta, niin tavallinen rev 5 060 kellottunee aina pidemälle pitäen silti vielä FPU ja MMU kyydissä.

Olen työntänyt pienen teräväpäisen talttapäämeisselin 060 kannan ja prossun väliin ja alkanut kääntää sitä sivuttain eri kohdissa, jolloin se toimi tunkkina, eikä kisko yhtä helposti BGA kantaa irti omista juotoksistaan (vain CSPPC ja CS MK3). Haittana tuossa on se että saattaa tulla meisselin painaumia kannan muovipintaan.

 

Tero S.
Käyttäjätunnus: protek

Rekisteröity: 10-2009
Perjantaina, 22. maaliskuuta, 2019 - klo 11.56:   
Voi oilla, että mikäli päädyn RC:n jossain vaiheessa laittamaan, niin hommaan uuden adapterin ja myyn tuon EC:n pois adaptereineen.
Kokeilen kuitenkin ensin, miten tuo uusi versio lähtee sen kanssa toimimaan.

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: