CF kortin formatointi

Saku-foorumi » Classic Amiga » Yleinen keskustelu » Viestit 2018 » CF kortin formatointi « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

kimmo
Käyttäjätunnus: fix

Rekisteröity: 5-2011
Maanantaina, 5. maaliskuuta, 2018 - klo 17.27:   
Tässä on yritetty viikonloppuna formatoida 4GB CF korttia Winuae :lla .Viimeisin yritys
Winuae HDtoolsboxissa SCSI_DEVICE_NAME=uaehf.device ja uae käytössä hd valikossa.
Kun käynnistää HDtoolsin niin on kaksi SCSI laitetta 0 ja 1 Unknown molemmat ?
Jos valitsee SCSI 0 -> change drive type -> Define new -> Read Configuration -> continue tulee
Drive does not support the SCSi Inquiry command!
Jos valitsee SCSI 1 -> change drive type -> Define new -> Read Configuration -> continue tulee
Unit is not a disk (type 32)
Select a Drive Type valikossa ei ole kuin SCSI ja XT .

Pitääkö tuohon Define a New Drive Type laittaa käsin oikeat arvot cyl./heads ym. ???
Olen myös kokeilut SCSI_DEVICE_NAME=scsi.device ide/scsi jolloin ei löydy mitään.

Kone on A500 , GVP HD+ (8mt) + SCSI-ide adapteri, Cf kortti , mites tällä vois tehdä saman homman ?
Olen kyllä joskus vuosia sitten tehnyt tämän mutta mutta nyt ei kyllä tajua mikä mättää.

 

Joni Valtanen
Käyttäjätunnus: jvaltane

Rekisteröity: 7-2010
Maanantaina, 5. maaliskuuta, 2018 - klo 18.19:   
Itse en ole käyttänyt WinUAE:ta mutta...

Lyhyt lainaus (http://eab.abime.net/showthread.php?t=54321) -- "start winuae as admin-> load classic wb-> ad harddrive-> harddrive: (unk(3,7g,rw)sandisk sdcfh-004g) then i select: ide0, read write ->start emulation."

Ihan ensin cf-kortti kait tyhjäksi osoista. Loppu pitäisi mennä kuten kuvasit. HDToolboxiin uaehf.device jne...

Jos A500:ssa tarpeeksi uusi kickstart niin homman pitäisi olla myös melko suoraviivainen kunhan adapterit toimii ja SCSI-terminoinnit on kunnossa. HDToolbox:iin SCSI_DEVICE_NAME=gvpscsi.device. Joku toisenkin niminen device oli muistaakseni gvp:n vanhemmilla scsi-ohjaimilla, mutta muistaakseni juuri tuo gvpscsi.device on tuolla ohjaimella. Korjata saa jos muistan väärin.

1.2 tai 1.3 kickstart tapauksta en kommentoi ollenkaan.

 

Jani Mäkelä
Käyttäjätunnus: makeljan

Rekisteröity: 2-2017
Tiistaina, 6. maaliskuuta, 2018 - klo 19.08:   
Itselläni oli suuria ongelmia vastaavan tilanteen kanssa. Parhaiten onnistuin kun WIN10 kone oli käynnistetty ja sitten HAMA:n korttikoneeseen kortti kiinni ja sitten WinUAE käyntiin. Tottakai piti selittää WIN(10)nnille että ei saa formatoida jne. Sen jälkeen WinUAE:ssa onnistui mikä tahansa. En tiedä onko apua mutta jaan tämän kuitenkin.

 

kimmo
Käyttäjätunnus: fix

Rekisteröity: 5-2011
Tiistaina, 6. maaliskuuta, 2018 - klo 23.15:   
Näyttää että A1200 pitää olla asetuksissa.Rom 3.1
SCSI_DEVICE_NAME=uaehf.device toimii mutta
koko ei ole kuin 2,3gt.

 

arttu
Käyttäjätunnus: arttu

Rekisteröity: 10-2009
Keskiviikkona, 7. maaliskuuta, 2018 - klo 20.29:   
Moi!

Muistan hämärästi että oli itsellänikin sama ongelma jossain vaiheessa.

Oletko varmasti käynnistänyt WinUAE:n järjestelmänvalvojana? Entä onko kyseinen kortti missä formaatissa? Sehän pitää poistaa wintoosan formaatista eli esim.diskpart ohjelmalla dos kehoitteen kautta--->

http://knowledge.seagate.com/articles/en_US/FAQ/005929en

Niin olisko noista apua?

 

kimmo
Käyttäjätunnus: fix

Rekisteröity: 5-2011
Torstaina, 8. maaliskuuta, 2018 - klo 18.20:   
Kiitokset ohjeista.
Diskparttia olen käyttänyt.
Jotenkin outoa, välillä lyötää välillä ei (CF korttia)
Nyt olen saannut kortin kahteen osioon 500m ja loput 3,3gt, en onnistunut 3,3gt jaettua pienempiin osiin mutta olkoon näin.
Seuraavaksi yritetään siirtää WB kortille.

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: