Amiga Mechforce

Saku-foorumi » Classic Amiga » Pelit » Viestit 2014-2019 » Amiga Mechforce « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

Kuusnepa
Käyttäjätunnus: kuusnepa

Rekisteröity: 4-2017
Lauantaina, 23. joulukuuta, 2017 - klo 13.44:   
Tulee taas pelattua vanhaa klassikkoa ja tulee mieleen kysymys mechin kuljettajan tai teknikon skilleistä. Tätä mietittiin jo yli 25 vuotta sitten :-)
Skillejä on vaikka miten monta erilaista ,mutta onko vain tietyistä hyötyä. Esim gunnery/mech ja piloting ovat tärkeitä mechin ajajalle.
Valittavana on esim personality,diplomacy,gunnery/artillery,bow/blade ymm. Itse olen siinä käsityksessä ,että monet skillit ovat vain muodon vuoksi mukana (FASAn säännöistä kun löytyvät) Mistään ohjeista ei saa tarkempaa selitystä noille tietyille skilleille. Kiinnostaa ihan sen takia,että vaikuttavatko ne tekoälyn käyttäytymiseen ,joka on kyllä uskomattoman hyvä näin vanhassa pelissä. Muistaako joku?

 

Hanzu
Käyttäjätunnus: hanzu

Rekisteröity: 3-2010
Sunnuntaina, 24. joulukuuta, 2017 - klo 23.48:   
Hyvä kysymys, mutta luulen että vastausta ei löydy ellei itse tee laajoja testejä eri skillisillä hahmoilla.

Luulisi että artillery vaikuttaisi esimerkiksi long range aseiden osumatarkkuuteen. Blade kenties melee tilanteissa. Personality ja diplomacy ovat aika varmasti mukana vain tarinan värittämisen takia.

Tekoäly oli kyllä uskomaton. Suunnittelin kerran Turtle nimisen mechin itse ja täytin sen long range aseilla siten että sen liikkumiskyky oli huonoin mahdollinen, siis ihan olematon. Erässä cooperative pelissä pelasimme lukumääräisesti ylivoimaista AI vastustajista koostuvaa tiimiä vastaan ja kun viimeiset vihollismechit oli tuhottu, meidän mecheiltä puuttui käsiä, jalkoja, panssaria, heatsinkkejä yms. Ihmettelimme miksi peli ei lopu voittoomme. Bugittaa ajateltiin. Hortoilimme ympäriinsä toivoen että peli julistaisi meidät voittajiksi, mutta kun olimme käyttäneet varmaan kymmeniä vuoroja liikkumiseen ja vuorojen skippaamiseen nousi kartan reunavuoren päälle kuin tyhjästä heavy luokan mech joka alkoi heti tykittää ja siinä yhteydessä tunnistin sen itse tekemäkseni Turtleksi. Se tykitti long range missileilla meitä sieltä vuorelta ja vaikka juoksimme vaikea kulkuisessa maastossa sitä vastaan täyttä vauhtia että oltaisiin saatu se edes tehokaiden keskimatkan aseidemme rangen sisälle, se tuhosi koko jäljellä olevan tiimimme ennenkö saimme ammuttua siihen laukaustakaan ja siihen peli sitten loppui. Se oli käyttänyt koko pelin sille vuorenhuipulle kiipeämiseen joka oli 1-2 ruudun päässä kartan reunasta. Vuoren huipulla oli muistaakseni lisäsi osumatarkkuutta. Ilmeisesti kaikki muut sen tiimiläiset aloittivat saman vuoriston takaa, mutta olivat järjestäen nopeampia tai jetpackeillä varustettuja ja tulivat muutenkin eri reittiä kimppuumme, joten ei ollut syytä olettaa että tuolla paikalla olisi enää ketään ollut. Oli vähän "Oh no, I created a monster"-olo sen jälkeen. Taitaa olla vielä jollain korpulla tallessa nuo peliin itse tehdyt mechit. Tein myös itselle täysin aseettoman lähitaisteluun erikoistunut Budokan nimisen mechin jossa aseiden ja heatsinkkien tilalla oli panssaria ja maksimipainoa. Monen pelin verran luulin että se oli voittamaton kun lähirähinään päästyään se teki hakkelusta vihollisista eikä sitä aseiden puuttumisen takia tarvinnyt jäähdytellä, kunnes sitten tuli ensimmäisen kerran critical hit sen päähän ja ohjaaja pelastautui heittoistuimella ja näin löytyy senkin akilleen kantapää.

Pelin tekijää Ralph Reediä (muistinko vielä oikein) en tavoittanut kirjeellä edes silloin kun peli oli tuore ja olisin sen halunnut maksaa ja rekisteröidä. Raha meni, mutta en saanut rekisteröitymistä enkä vastausta. Liekö sitten seteli pöllitty matkalla tai jotain muuta pelintekijästä riippumatonta.

Hieman myöhemmuin hän tuohonhan tuli myös jonkinlainen warrior editori jolla pystyi muutella arvoja. Itse en sitä koskaan suostunut käyttämään koska halusin luoda täydellistä pelihahmoani vain reilusti pelaamalla, paitsi kerran kun yksi kaveri meni vanhingossa pelaamaan hahmollani ja halusin poistaa pelin lopputuloksen siksi että en ollut sitä itse ollut pelannut.

Loistava peli kertakaikkiaan. Erikoisen interlaced resoluution vuoksi myös hyvä flicker fixerin toimintaa testaava peli. Oli myös niitä harvoja pelejä jotka toimivat aina vaan vaikka vaihtoi Amigaa nopeampaan ja lisäli turboa ja muuta erikoisuutta mikä yleensä sai muut pelit guruttamaan. Varmaan toimi siksi niin yhteensopuvasti koska oli tehty Worbench ikkunaan.

http://www.sarna.net/files/programs/games/mechforce_amiga/

 

Kuusnepa
Käyttäjätunnus: kuusnepa

Rekisteröity: 4-2017
Maanantaina, 25. joulukuuta, 2017 - klo 14.56:   
Mullakin on säästynyt kaikki vuosien varrella tehdyt jutut mechforceen. Kymmeniä mechejä,karttoja,tiimejä,missioneita ja kaikkea mahdollista. Mechien suunnittelu eri tilanteisiin sopiviksi optimaalisesti on tosi hauskaa. Esimerkkinä Dragon luokka.
Nopeahkot hyvin suojatut mechit flamereilla varustettuna.
Näillä kun pääsee lähelle ,loppuu vihollisen ammuskelu aika nopeaan,kun paikat hehkuu tulipunaisena:-)

Samoiten omien karttojen ja missionien teko on mukavaa.

Jossain vaiheessa aloin käyttää Headquarters ja sen jälkeen MechforceHQ all in one ohjelmaa,joilla saa tehtyä kaikki taistelujen väliset toimet kerralla. Mutta luovuin näistä kokonaan,koska ne mahdollistavat ylikokoisten (yli 100tonnia) ja modattujen mechien teon.Tupladamagea ja pitkää kantomatkaa ymm.

Loppujen lopuksi menee koko pelistä mielenkiinto modailun takia. Aina voi tehdä vaan rajumman ja ylivoimaisemman mechin ,kunhan rahaa löytyy. Sen takia poistin kaikki mahdolliset modatut mechit kirjastoista ja pelaan orkkis rajoituksilla. Ja homma pysyy paljon mielenkiintoisempana.

 

Thematic
Käyttäjätunnus: thematic

Rekisteröity: 11-2010
Torstaina, 28. joulukuuta, 2017 - klo 18.08:   
Nuo alkuperäiset rajoitukset lienee perusteltuja, sikäli kuin painovoiman ja materiaalien vuorovaikutus (siis mielikuvituksessa) otetaan huomioon.

Millä konstilla grafiikka piirretään ikkunaan, siis varsinkin varsinaisessa pelissä maisemat ym.? Arvaan, että tarvitsee chip-muistissa olevan bittikartan, eli ei siis näyttökortilta.

 

SunDwn
Käyttäjätunnus: sundwn

Rekisteröity: 6-2015
Perjantaina, 29. kesäkuuta, 2018 - klo 0.16:   
Itse pelasin tätä aikanaan pelkällä shareware-versiolla, jossa ei muistaakseni voinut tallentaa pilotteja tai muutella muutenkaan mitään. Silmät muistavat vieläkin sen ihanan värinän mikä ruudulla kävi kun pelailin vanhan Goldstar-telkkarin kautta.

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: