Shapeshifter ja oma partitio.

Saku-foorumi » Classic Amiga » Yleinen keskustelu » Viestit 2017 » Shapeshifter ja oma partitio. « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

Niko
Käyttäjätunnus: patanegra

Rekisteröity: 4-2014
Torstaina, 20. heinäkuuta, 2017 - klo 19.47:   
Olen vuosia käyttänyt Shapeshifteriä omalla partitiolla ja ilman mitään ongelmia. Jostain syystä tuo partitio lakkasi toimimasta. Oon vaihtanut tässä vuosien varrella Ide-kovalevystä scsi-kovalevyyn ja sittemmin tuollaiseen Ide flash moduleen. Tein uuden partition ja siirsin sen alle ensimmäisen 4 gigan alueelle. Shapeshifter käynnistyy kun boottaan sen Macos8 cd:ltä ja sanoo, ettei tunnista partitiota ja kysyy haluanko alustaa sen. Kun laitan kyllä formatointi alkaa ja menee ihan loppuun, jonka jälkeen ilmoittaa, ettei alustus onnistunut. Aiemmin ei ollut mitään ongelmia. Osaako kukaan sanoa mikä voisi olla ongelma? Koneena on A4000 060 turbolla ja Os 3.9 käyttiksellä ja kaikenlaista patchia tietenkin.

 

Ibe U
Käyttäjätunnus: ibe_u

Rekisteröity: 10-2009
Perjantaina, 21. heinäkuuta, 2017 - klo 0.45:   
Eikös olekkin niin, että noissa CF korteissa pitäisi AINA valita pika-alustus?

 

jPV
Käyttäjätunnus: jpv

Rekisteröity: 6-2009
Perjantaina, 21. heinäkuuta, 2017 - klo 10.23:   
Pika-alustus on sen takia, että ei heikennettäisi kortin elinikää (jätetään käyttämättömiä soluja, joilla kortti voi korvata vaurioituneet), mutta ei sen kai pitäisi välttämättä vaikuttaa formatoinnin onnistumiseen? Jollei sitten moduulissa ole jo vikaa...

 

Niko
Käyttäjätunnus: patanegra

Rekisteröity: 4-2014
Perjantaina, 21. heinäkuuta, 2017 - klo 20.40:   
Joo. Amiga-puolella oon kyllä käyttänyt tuota pika-alustusta, mutta Macos8 ei tuollaista kuin pika-alustus tunne. Ei ainakaan suoraan se alustus vaihtoehto mitä Macin käyttis tarjoaa.

 

Niko
Käyttäjätunnus: patanegra

Rekisteröity: 4-2014
Tiistaina, 12. joulukuuta, 2017 - klo 4.24:   
Näköjään oli syy se, että olin Shapeshifterin tooltypeista jostain syystä mennyt laittamaan päälle remap8k-tooltypen. Sen kun laitoin pois päältä pystyi mac-puoli taas alustamaan partition ongelmitta. Puoli vuotta ainakin tätä ihmettelin niin ajattelin tätä vanhaa postausta päivittää jos jollain muulla on samanlainen ongelma joskus. Johtuuko sitten 060:stä vai mistä? Kait jokin tarkoitus tuolla remap8k-tooltypella on. Liittynee siihen prepareemul hommaan jotenkin myös?

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: