Kaatuileminen

Saku-foorumi » Classic Amiga » Yleinen keskustelu » Viestit 2002 » Viestit 03/2002 » Viestit 04/2001 » Kaatuileminen « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

Tatu Tamminen
Keskiviikkona, 4. huhtikuuta, 2001 - klo 19.24:   
Koneeni on A1200 Infinitivin tornissa + ppc 040/200 + BVision jne. Mistä ihmeestä johtuu, että kone kaatuilee n. 15 sisään. Koko kone jää täysin jumiin. 040 on lisätty siili ja siihen on cd-rom paikasta käsin laitettu kaksi tuuletinta. BVisionissa tosin ei ole vielä mitään jäähdytystä.. pitääkö siihen laittaa vai onko vika jossain muualla? Jos siihen pitää laittaa jäähdytys on kortit suunniteltu perseelleen.. :( Eihän minkään kortin pitäisi kuumeta noin paljoa.

 

Thematic
Keskiviikkona, 4. huhtikuuta, 2001 - klo 23.38:   
Toimi(i)ko paremmin ilman BVisionia? Ainakaan BlizzardPPC ei tunnu
toimivan hyvin Kickstart 3.0:lla, joten 3.1 olisi syytä olla.

 

Mika Hanhijärvi
Torstaina, 5. huhtikuuta, 2001 - klo 3.14:   
No kyllä Permediakin kuulemma aika kuumana välillä käy. muuta en
äkkiseltään osaa sanoa, kun en PPC:tä omista.

 

Henri Urpalainen
Torstaina, 5. huhtikuuta, 2001 - klo 8.43:   
Onko kone aiemmin toiminut, kuulostaa vähän ehkä poweri ongelmalta. Onko Bvision korttia ylikellotettu. Kyllä se toimii ilman tuuletusta tavallisesti.

 

J.a.b
Torstaina, 5. huhtikuuta, 2001 - klo 10.21:   
Minulla oli myös tämä hermoja raastava ongelm (koneeni on myös A1200 Infinitiv/Blizz040/240MHz ja BVision).Kone kaatuili joskus vain bootatessa ja myös tavallisessa käytössä.Ongelman ydin (ainakin minun tapauksessa) on että 040 ja Bvision yhteensä tarvitsevat liian paljon virtaa.Ongelman ratkaisemiseksi täytyy ainakin liittää Floppy liitin tornin PSU:sta emon Floppy liittimeen (tämä asia selitetään myös Bvision manuaalissa).Varmempi tapa on syöttää lisää virtaa Blizzard kortin tuuletinkaapeleita(power kaapeli) pitkin.Tämä on paras tapa ja tämän jälkeen koneeni ei ole enään kaatuillut.Toivottavasti tämä on avuksi!

 

Tatu Tamminen
Torstaina, 5. huhtikuuta, 2001 - klo 10.47:   
Pitääpäs kokeilla! Toi ongelma on kyllä sydäntä raastava.. :( Mutta kiitos avusta! Lisää vinkkejä voi lähettää, jos toi nyt ei vaikka satukkaan toimimaan. :) J.a.b miten koneesi kaatui? Oliko samalla tavalla kuin mun koneessa eli ruutu jämähti yhtäkkiä paikoilleen eikä sen jälkeen liiku mihinkään. Hiiri + näppis on kokonaan pois pelistä jne.

 

Markku Heikkinen
Torstaina, 5. huhtikuuta, 2001 - klo 11.37:   
Itselläni oli kans aikanaan samanlaisia ongelmia ja syylliseksi osoittautui juuri toi liiallinen kuormittuminen. Mun kone kaatui silleen et yhtäkkiä vaan ruutu paukahti mustaksi, eli totaalinen jämähtäminen. Ongelman korjautui kun virittelin poweri Adapteriin (siihen pikku palikkaan koneen persuuksissa) ylimääräiset hyppylangat. Kaippa ne foliot meinaa olla liian hepposet kun perässä on useampia laitteita (Bvision,PPC,PCMCIA-verkkokortti,Idefix. Liekkö sitten vika siinä mutta siltä se kumminkin vaikuttaa että kuorma kasvaa liian suureksi ja kun tarpeeksi monta pullon kaulaa yhdistyy niin....crash!.....(toi on siis mun teoria ja olettamus)
PS: Oma mielipiteeni on että koko Infinitiv torni on oikea murheen ja itkun ruumiillistuma ja maksoikin aikanaan maltaita

 

Ace
Torstaina, 5. huhtikuuta, 2001 - klo 15.30:   
Itselläni jämähtämisiin auttoi Bvisionin jäähdytys.

 

RPM
Torstaina, 5. huhtikuuta, 2001 - klo 18.54:   
Kyllä tuon permedian jähdytys auttoi ainakin
mua ja ennen kuin kone jumittui niin teksti
sekoili.

 

Tatu Tamminen
Torstaina, 5. huhtikuuta, 2001 - klo 22.28:   
Ok.. Pitääpäs laittaa tohon siili. "siilestä" puheen ollen ajattelin kysästä että oisko tohon Permidia 2:sen päälle jotain cooleria(eli tuuletin + siili yhdistelmää), jonka sais nätisti clipseillä kiinni tai jollakin muulla systeemillä hyvin kiinni. Kortti kumminkin on pystysuunnassa, joten siileen on laitettava jokin kiinnitys. Heikkisen Markulle vielä tosta Infinitivistä että on toi ollu kyllä aika riesa pesäke toisaalta, mutta on toi muovi kotelo toisaalta ihan kätevä. Ehkä liian ahdas paikka paikoin.

 

Tatu Tamminen
Sunnuntaina, 8. huhtikuuta, 2001 - klo 15.51:   
Vielä jos joku osais kertoo mikä tunnetumpi piiri olis samankokonen kuin toi Permidia 2? Ajattelin huomenna käyä kattoo tietokoneliikkeistä noita coolereita... Onkos noissa piirien koissa jotakin standardia? Tyyliin A4 paperiarkki on yleensä samankokoinen.. ;)

 

Kannala Kimmo
Sunnuntaina, 8. huhtikuuta, 2001 - klo 20.26:   
On olemassa lämpöä johtava tarrateippi, jota voi käyttää siilien kiinnitykseen, silloin kun klipsiä ei voi käyttää. Kerran kyselin 3M:n, tai minkä lie, valmistamaa teippiä. Sitä myytiin suht pitkinä pätkinä (rullina) ja hinta nousi useisiin satoihin markkoihin, ei tullut kauppoja. Porukalla moista voisi ostaa. Lämmön johtavuus ei ole välttämättä yhtä hyvä kuin pastalla, mutta ero lienee aika mitätön.

Sopiiko muuten 060 prossuun mikään klipsi?
(ylikellotus mielessäin...)

 

Jontsa
Sunnuntaina, 8. huhtikuuta, 2001 - klo 21.37:   
Minulla on tuuletin+siili yhdistelmä 060:ssa. En nyt muista sanoa mikä
koko tai mistä sen sain, mutta siinä on klipsit joilla siili pysyy
paikallaan. Juuri 060:n kokoinen.

Permediassa mulla on semmoinen siilintapainen. Siilintapainen siksi
että se on todella erikoisen muotoinen. Muistaakseni se on jostain
Voodoosta. ehkäpä Voodoo ykkösestä. Sopii juuri permediaan.

 

jPV
Maanantaina, 9. huhtikuuta, 2001 - klo 13.23:   
Vaihdoin tuossa vähän aikaa sitten tuuletin+siili yhdistelmän uuteen, kun vanha alkoi metelöimään. Vanhan klipsit eivät sopineet 060:n päälle, mutta tuo uusi kyllä kiinnittyy ihan hyvin vaikka onkin vähän pienempi kuin 060. Klipsit joutuvat pikkuisen venymään, mutta hyvin on kuitenkin pysynyt :) Toi uusi on Crystal cooler niminen 486:n tuuletin..ostin Y-Daattasta Oulusta.
Sen vanhan tuulettimen kiinnityksen olin tehnyt nippusiteillä, jotka ovat erittäin hyödyllisiä tietokonejutuissa ;)

 

J-P
Perjantaina, 27. huhtikuuta, 2001 - klo 9.36:   
Onkos kellään muulla ollut BVisionissa sellaista ongelmaa, että esim. QuakeGL:ssä Heretic-II:ssä, siis 3D-peleissä lähinnä, että tekstuurit muuttuvat vihertäviksi?

Ilmeisesti johtui ainakin osittain grafiikkamuistista, ei ole ilmennyt sen jälkeen, kun vaihdoin WB:n 24bit->16bit...

Olisikohan yhteyttä asennuksessa irronneeseen & itse takaisinasennettuun pintaliitosvastukseen?

J-P

 

Tommi Nieminen
Lauantaina, 28. huhtikuuta, 2001 - klo 1.11:   
Mulla samanlainen jumittuminen ilmeisesti johtui MCP ohjelmasta (uusin beta), sillä kun poistin sen _täysin_ enkä vain disabloinut kaikkea, jumittuminen katosi 75%. Loput 25% johtunee bugisesta softasta ja pikkuviallisesta PPC:tä...

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: