Demoscene nykyään

Saku-foorumi » Classic Amiga » Yleinen keskustelu » Viestit 2017 » Demoscene nykyään « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

Joni Valtanen
Käyttäjätunnus: jvaltane

Rekisteröity: 7-2010
Lauantaina, 14. tammikuuta, 2017 - klo 3.14:   
Imasin 2015 ja 2016 vuoden demot pouetista ja...

1. Luulis hamppien tajuavan että executable bitti ei pysy, jos homman pakkaa väärin. Kertoo että sitä ei ole koskaan ajettukaan oikealla koneella. Aiemmin näitä on ollut muutamia, mutta nyt ihan liikaa. argh.

2. Tässä vaiheessa kun kyse on demoista eikä introista. Luulisi hamppien tajuavan tallentaa tilan ja palaavan takaisin esim. wb:hen. Tästä on netissä ihan postauksia miten pitäisi toimi, mutta ei kiinnosta. argh.

3. Näyttäisi että demot jaetaan ADF:nä. Itsekin tykkään käyttää floppy-emulaatioita, mutta mitä ihmettä kuvitteleeko nuo hampit että emulaattorilla jotain demoja kielputellaan. Ihan hyvin ne voi katsoa youtubesta sitten. Suurin osa toki on sekä adf.nä että exe:nä mutta silti. argh.

Rohkenen uskoa että osaa demoista ei ole ennen julkistusta edes pyöräytetty aidossa koneessa. argh.

 

Joni Valtanen
Käyttäjätunnus: jvaltane

Rekisteröity: 7-2010
Lauantaina, 14. tammikuuta, 2017 - klo 3.31:   
No pitää nyt myöntää että sattui pari huonoa kipaletta kohdalle. Nyt kun olen muutaman lisää katsonut niin ei tila ihan noin paha ole, ainakaan ihan vielä.

 

jPV
Käyttäjätunnus: jpv

Rekisteröity: 6-2009
Lauantaina, 14. tammikuuta, 2017 - klo 15.13:   
Jooh... näin vanhana Amiga-traderina ottaa kyllä pahasti pannuun tämä nykymeno noiden kohtien 1 ja 3 tyyliin ainakin, mutta toki kohta 2:kin on tärkeä muulta kannalta. Tuotoksia jaellaan zippeinä, rarreina, exeinä ja ties minä muodoissa, joissa protection bitit katoaa matkan varrella ja jotka on vaikea purkaa aidoilla laittteilla.

Eikä ylipäätään mitään kunnioitusta vanhoja standardeja, sääntöjä, formaatteja tai säädyllisyyttä kohtaan. Itse olen aikani korjaillut protection bittejä, lisäillyt/korjaillut file_id.diz-tiedostoja, uudelleenpakkaillut ja uudelleennimennyt paketteja, mutta nyt alkaa menemään jo luovuttamisen puolelle. Pariin vuoteen en ole enää jaksanut tukea jäljellä olevia purkkeja demoja uppaamalla, vaikka pitkään hommaa jatkoinkin. Lähes kaikissa uusissa tuotoksissa kun joutuisi korjailemaan em. asioita ennen uppaamista. Omalle pitkäaikaiselle demosivustollenikin (http://amiga.bbs.fi/) lopetin lisäilemästä muita kuin helposti korjattavia relluja ja dumppaan mitä jaksan vaan fileinä roskahakemistoihin... sieltä voi kyllä lukea vähän purnaustanikin asiasta.

Menneinä vuosina gruupit olisivat kyllä saaneet pitkin korvia moisista julkaisuista ja lamerin maineen, mutta nyt ei kukaan tunnu enää muistavan mitään tai välittävän mistään mitään. Raakileita pistetään jakoon jonnekin lyhytikäisiin dropbox-linkkeihin eikä yritetäkään tehdä kunnon julkaisuja. Nykyään kun olisi vielä helppokin käydä lukemassa esim. file_id.diz:n kokorajoitukset vaikka Wikipediasta, mutta ei... pahimmillaan siihenkin tungetaan kokonaisia readmeitä/nfo:ja, jos ylipäätään edes muistetaan koko tiedoston tekemistä.

Noh, kaipa tää on ihan turhaa nurinaa emulaattorikäyttäjien mielestä, mutta minun mielestäni "argh" tosiaankin :-)

 

BriteLite
Käyttäjätunnus: britelite

Rekisteröity: 10-2009
Tiistaina, 17. tammikuuta, 2017 - klo 14.06:   
Valitettava tosiasia on että suurin osa porukasta ajelee demoja emulaattorissa, ja yleensä vielä ihan päin helvettiä konffatussa WinUAE:ssa. Ja jos ei tätä devatessa ota huomioon niin saa sit kuunnella valitusta siitä ettei demot toimi tai katsella ihan kauheita captureita youtubesta...

Ja olen samaa mieltä että zip/adf releaset ovat syvältä. Jonkun file_id.diz:in puuttumisesta ei jaksa pahemmin välittää, mutta harmillisen moni ei pistä mukaan minkään sortin infofilua missä olisi esim produn konevaatimukset listattuna.

 

Hooligan/DCS
Käyttäjätunnus: hooligan

Rekisteröity: 10-2009
Perjantaina, 20. tammikuuta, 2017 - klo 21.26:   
Jotain kun saa ilmatteeksi niin siitäkin valitetaan.

 

Joni Valtanen
Käyttäjätunnus: jvaltane

Rekisteröity: 7-2010
Tiistaina, 24. tammikuuta, 2017 - klo 12.53:   
Juu. Ollaan vaan totuttu liian hyvään. Alkaa ottaan päähän kun tulee jotain pientä vastoinkäymistä.

Tosin pitää sanoa että helpointa oli katsella noita ADF:iä perus A500:lla Gotekinkanssa. Pisti listan kuntoon, niin oli aina se 15 levyllistä vaihdettavana.

Ne protection bitit eniten itseäni ärsytti.

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: