Amiga 1200 WB 3.1 kuvat sekoaa?

Saku-foorumi » Classic Amiga » Yleinen keskustelu » Viestit 2016 » Amiga 1200 WB 3.1 kuvat sekoaa? « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

The Thing
Käyttäjätunnus: thething

Rekisteröity: 10-2012
Sunnuntaina, 24. heinäkuuta, 2016 - klo 23.58:   
Mulla nyt WB 3.1 ADV, jossa scalos. Miksi esim TIFF-imagea kun klikkaa, niin kuva ikäänkun skrollaa niin nopeaan ettei se näy?

Kun yritän asetuksia muutella ja katsoa, niin myös taustakuva lopettaa toimintansa jonkin ajan jälkeen kunhan aikansa yrittää ongelmaa selvittää!

Kun yritän ajaa WLAN ajureita ja AmiTCP-pinkkaa, niin en saa toimimaan WLAN salausta ja kun yritän niin Prism2Defailt herjan jälkeen koko workbench skrollaa, joka johtuu että siellä oli se asettamani taustakuva(Scaloksen kautta tottakai), joka ei vaan suostu näkymään, vaan jotenkin sekoaa! Siis koko kone ikään kun sekoaa???

Koneessa ei ole vika, mutta ihmettelen mikä rikkoo koko asennuksen noin ettei asetuksien takas muuttamallakaan toi koko Workbenchin sekoaminen lopu! Nyt on taas menossa uus levykuva johon olen tehnyt asennukset valmiiksi...suurin ongelma on toi kuvien sekoaminen, koska esim SAKU-lehden disketit ei tällöin näy.

Kuvat näkyy Dpaintissa, jos ei suostu siihen kun se kysyy että muutetaanko kuva kokoon 640x496(joka on sen kuvan koko)...jos suostuu, niin kuva sekoaa ja en pääse sekoavasta kuvasta edes pois. Jos ei suostu, niin kuva näkyy oikein ja ongelmaa ei ole.

Siis aika outo juttu ja hermoja raastava ongelma. WINuae:lla olen yrittänyt sekoaiskos sillä sama asennus, mutta sillä en saa sekoamaan asennusta!!??

Levy on 8GB CF

 

Ibe U
Käyttäjätunnus: ibe_u

Rekisteröity: 10-2009
Maanantaina, 25. heinäkuuta, 2016 - klo 8.36:   
En osaa sanoa, mutta omissa testeissäni hylkäsin scaloksen liikaa ongelmia aiheuttavana.

Onko ongelmia ilman scalosta?

 

The Thing
Käyttäjätunnus: thething

Rekisteröity: 10-2012
Maanantaina, 25. heinäkuuta, 2016 - klo 12.18:   
Mulla on toisella CF-kortilla Classic WB full-asennus jossa ei ole scalosta ja siinä tämmöistä ongelmaa ei ole. Ei kai toi Classic WB ADV eroa mitenkään sen ihmeemmin muista versioista kun kuitenkin saa ihan itte valita mitä näyttötiloja käyttää vaikka on ns suunniteltu "(Designed for Multisync/Interlaced 640x512)"?

Itse epäilen ongelman aiheuttajaksi Scalosta ja että WB:n oma taustakuva-asetus sekoittaa homman, koska kun yrittää ongelmaa korjata, niin WB:n oma taustakuva(jos asetettu sinne kuvaa tai muuta taustahässäkkää) vilahtaa nopeasti. Tällöin myös Scalocsen kautta asetettu kuva ei näy. Tämän jälkeen ei auta enää mikään, vaan käyttis sekoaa vaan pahemmin mitä yrittääkään tehdä, jopa ikkunaruksit katoaa osassa ikkunoista ja muuta "jännää". Olen miettinyt että miten ton WB:n omat tausta-asetukset saisi kokonaan pois siten ettei kone huomioi koko hommaa lainkaan??

 

The Thing
Käyttäjätunnus: thething

Rekisteröity: 10-2012
Maanantaina, 25. heinäkuuta, 2016 - klo 18.23:   
Noniin, toi kuvan sekoaminen johtui että WB ADV-versiossa oli VGA ajurit määritelty käynnistystiedostoon ja se aiheutti ongelmia plasmatelkkuni kanssa. Tod näköisesti olis TFT littutelkulla kuvat näkyneet oikein?

Sitten kun ja jos joskus jaksaa tapella lisää niin pitäs selvittää miksi toi prism2 ajuri sekoaa ja herjaa ja miksi ylipäätään ei toimi WLAN edes WEP-salauksella kun se toisella käyttiksellä ja samoilla softilla ja raudalla taas toimii.

 

Ibe U
Käyttäjätunnus: ibe_u

Rekisteröity: 10-2009
Tiistaina, 26. heinäkuuta, 2016 - klo 12.01:   
Mulla käytössä prisim2v ajuri, sen asentaminen ja käyttäminen on ollut helppoa eikä mitään ylimääräistä ole tarvinnut tehdä.

Muistaakseni tuota pystyy debuggaamaan suunnilleen näin komentoriviltä wirelessmanager prisim2v.device -V

Jos tuota wirelessmanageria ei ole, niin kyseessä on vanha versio.

 

The Thing
Käyttäjätunnus: thething

Rekisteröity: 10-2012
Tiistaina, 26. heinäkuuta, 2016 - klo 14.22:   
Uus versio itelläkin prism2-ajurista ja ei sen kanssa ole toisella käyttiskokoonpanolla ollut ongelmaa. Tällä on ku jos säätelee ja yrittää asettaa WEP tai WPA-salausta nii jonkin ajan kulutta käynnistyksessä alkaa herjaamaan prism2default-asetuksia.

Nyt huomasin myös että kone jumittaa sillon tällön kun kuuntelee musiikkia tai käynnistelee emulaattoreita, esim c64-emua. WHDload-pelien kanssa en ole huomannut ongelmaa.

Kun käynnistän koneen perus grafiikoilla, ilman scalosta, niin ei tilttaa missään eikä milloinkaan, ainakaan mitä tossa eilen usean tunnin testasin. Voi olla että scalos on syyllinen kaikkeen outoon.

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: