SCSI-kortti A4000:een

Saku-foorumi » Classic Amiga » Yleinen keskustelu » Viestit 2015 » SCSI-kortti A4000:een « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

macce2
Käyttäjätunnus: macce2

Rekisteröity: 9-2010
Perjantaina, 22. toukokuuta, 2015 - klo 20.30:   
Minulla on tuollainen A2000ssa käytössä ollut Supra Wordsync(?!) SCSI-ohjainkortti.
Pääasiallisena käyttökoneenani on A4000D, jossa Commodoren 040@25MHz kortti. Sis. IDE-väylässä kiinni 16 Gt IDE-kovo sekä kirjoittava cd-asema.
Mietin tuossa, mahtaisiko tuo Supran SCSI-kortti olla hitaampi/nopeampi tiedonsiirrossa noin yleisesti ottaen ?!
Pitääkö tuo sis. IDE-väylä jotenkin "terminoida", jos laittaa SCSI-korttiin kiinni kovon/kovoja..? Vai riittääkö, että nappaa kaapelin irti emolta .? :-o

 

Antti
Käyttäjätunnus: mustaan

Rekisteröity: 10-2009
Perjantaina, 22. toukokuuta, 2015 - klo 20.59:   
Ei tarvi tehdä mitään. IDEssä ja SCSIssa voi olla samaan aikaan laitteita kiinni. Minulla esimerkiksi on CDRW-asema IDEssä ja kovalevy SCSIssa. Nopeudesta en osaa sanoa mitään varmaa, varsinkaan kun WordSync ei näytä käyttävän DMA-siirtoa.

 

jPV
Käyttäjätunnus: jpv

Rekisteröity: 6-2009
Lauantaina, 23. toukokuuta, 2015 - klo 10.04:   
Ihan noin vanhoista ei voi myöskään olla varma toimiiko ne uudemmissa koneissa. Mulla ei joku ikivanha Supra lähtenyt toimimaan A1200:n Zorro-laajennoksessa. Ja tuo DMA:n puute vesittää kyllä melko pitkälle SCSI:n hyödyn... toki saahan siihen siltikin useamman laitteen kuin IDE-väylään, ja olisiko siltikin nopeampi kuin sisäinen IDE... ei kokemusta :-)

 

Hanzu
Käyttäjätunnus: hanzu

Rekisteröity: 3-2010
Maanantaina, 25. toukokuuta, 2015 - klo 9.10:   
Uskon että ei kyllä ole nopeampi kuin A4000 sisäinen IDE.

Tuon Wordsync kortin esitteessä väläytetään lukua 500K/s ja siihen sopivien uusimpienkin SCSI laitteiden sisäinen I/O ja hakuajat eivät ole enää pysyneet nykyisten uusimpien IDE laitteiden kanssa samalla tasolla.

Omasta A4000 sisäisestä väylästä olen saanut 3-4MB/s nopeuksia parhaimmillaan, mutta siihen on vaikuttanut myös PIO2 modaus ja 66MHz versio 060 prossusta ja vakio A4000 koneessakin pitäisi saada 1-2MB/s nopeuksia.

 

macce2
Käyttäjätunnus: macce2

Rekisteröity: 9-2010
Maanantaina, 25. toukokuuta, 2015 - klo 19.35:   
Mulla ollut sisäinen IDE-väylä joku 2200 Kt/s Sysinfon mukaan. Arvelen itsekin tuon Supran ohjaimen jäävän siirroissa noista lukemista. En muista, mitä ko. kortti antoi A2000ssa, mutta oli muuten suht luotettava kortti :-).
Btw, jos aiheesta hieman poiketaan, niin ajattelin, että tuon C=:n 040 korttini voisi koettaa kellottaa.
Siirtonopeudetkin varmaan nousisi hieman. Vapaaehtoisia ? Itellä ei laitteita hommaan/taitoa/ rohkeutta... :-p

 

Hanzu
Käyttäjätunnus: hanzu

Rekisteröity: 3-2010
Tiistaina, 26. toukokuuta, 2015 - klo 22.25:   
A3640-kortin ohjelmoidut PLCC-piirit käyvät aika kuumana jo vakiokelloilla ja niitä on siinä niin paljon, että kannattaa miettiä ottaako riskiä. Olen kerran pistänyt A3640-korttin 040 40MHz kiinni mutta pistin sen myös täyteen isoja puhaltimia. Kellotus vaatii pientä puukotusta piirilevyyn.

Jos haluaa kikkailla niin joku tälläinen voisi olla parempi idea:
http://www.amibay.com/showthread.php?64890-Amiga-WarpEngine-68040-68060-adapter

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: