Mun A4k ja A2k kelpuuttais moisen CF-...

Saku-foorumi » Classic Amiga » Yleinen keskustelu » Viestit 2015 » Mun A4k ja A2k kelpuuttais moisen CF-IDE adapterin « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

kimmok
Käyttäjätunnus: kimmok

Rekisteröity: 10-2009
Tiistaina, 5. toukokuuta, 2015 - klo 13.21:   
Ihan vain spämmään tämän kun se mun mielestä näyttää kätevältä. eli FYIkkis

Ei tarvitse avata konetta vaihtaakseen "kovalevyn".
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/11632/cxcnt/DeLOCK-IDE-40pin-CF-bracket-adapteri

 

Hanzu
Käyttäjätunnus: hanzu

Rekisteröity: 3-2010
Tiistaina, 5. toukokuuta, 2015 - klo 13.35:   
Itse on noita vastaavia kaksi. Huonointa niissä on mielestäni se että IDE liitin on alaspäin ja haastavinta on A4000D kotelossa IDE kaapelin reititys daughterboardin tukkiessa lähes kaiken tilan IDE puolelle.

Ratkaisin laittamalla pyöristetyn IDE kaapelin juuri ja juuri emolevyn pintaa pitkin daughterboardin liittimen takaa ilman että U198 irtoo paikaltaan kaapelia oikoessa:
http://relay.pp.fi/Amiga/A4000/A4000U198/01.jpg

Jos alimmssa Zorro paikassa on PIV joka on isoin tuntemani kortti, niin kaapelin tuonti sieltä on vielä haastavampaa kun kortti tukkii kaikki reitit.

FastATA4000- tai Buddha-kortilla voidaan siirtää IDE-kaapeli kokonaan korttipaikkojen puolella olevaksi.

 

virgo
Käyttäjätunnus: virgo

Rekisteröity: 10-2009
Tiistaina, 5. toukokuuta, 2015 - klo 22.46:   
kimmok

jep käteviä ovat mulla on purkkikoneissa just tuollaiset
tai siis oli kun Ide puoli oli vielä hengissä...
tosin en ole saanut niitä tukemaan 4g kortteja suurempia 8g ei enään toiminut :-(

 

Tero S.
Käyttäjätunnus: protek

Rekisteröity: 10-2009
Keskiviikkona, 6. toukokuuta, 2015 - klo 9.46:   
Tuollainen on omassakin Nelitonnisessa. Kyllähän se elämää helpottaa.

 

Hanzu
Käyttäjätunnus: hanzu

Rekisteröity: 3-2010
Keskiviikkona, 6. toukokuuta, 2015 - klo 9.58:   
A4000D koneessa tuo on aina ylösalaisin jolloin sekä master/slave jumpperin vaihtaminen, että kaapelin laitto on hankalampaa. Samoin ledit ovat vähemmän näkyvällä puolella.

Irroitin piirilevynkin bracketistä että olisin laittanut sen toisin päin, mutta bracket on tehnyt niin toispuoleiseksi, että eihän siitä mitään tullut.

Lisäksi kortti saisi jäädä 5mm pidemmälle näkyviin, niin siihen olisi helpompi tarttua vaihtotilanteessa.

Olisi mukava joskus saada vastaava joka on suunniteltu A4000D kotelossa käyttöä silmällä pitäen.

 

jPV
Käyttäjätunnus: jpv

Rekisteröity: 6-2009
Keskiviikkona, 6. toukokuuta, 2015 - klo 11.23:   
Tuossa on vastaavanlainen DX:ssä ja se sanoo ainakin tukevansa kortteja 32 gigaan asti.

 

Hanzu
Käyttäjätunnus: hanzu

Rekisteröity: 3-2010
Keskiviikkona, 6. toukokuuta, 2015 - klo 11.35:   
Hienoa. Ei muutakuin tilaamaan. Tuossa jää CF-kortista melkein puolet ulkopuolellekin, mitä olen toivonut, kun koneen takana on kuitenkin aina sen verran tilaa korttipaikkasyvennyksen ja kaapelien töröttämisen takia. Myös master/slave jumpperi on, vaikka ei teksteissä sitä mainitakaan.

 

Kalle Mansikkaniemi
Käyttäjätunnus: ocean

Rekisteröity: 11-2009
Keskiviikkona, 6. toukokuuta, 2015 - klo 22.53:   
Jep, mulla on A2000:ssa samanlainen vekotin, jota ajaa AT-Bus 2008. Tällä combolla en myöskään saanut toimimaan kortista kuin 4 Gt, mutta sillä mennään. Kone oli muuten näytillä Tampereen Sakussa syksyllä.

 

PR
Käyttäjätunnus: pr

Rekisteröity: 10-2009
Perjantaina, 8. toukokuuta, 2015 - klo 11.56:   
A1200 ja se on siinä?

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: