Cyberstorm MK-II 060 ylikellottaminen.

Saku-foorumi » Classic Amiga » Yleinen keskustelu » Viestit 2015 » Cyberstorm MK-II 060 ylikellottaminen. « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

Niko
Käyttäjätunnus: patanegra

Rekisteröity: 4-2014
Lauantaina, 25. huhtikuuta, 2015 - klo 12.19:   
Tervehdys taas. Minulla on otsikon mukainen turbokortti Amiga 4000D:ssä kiinni. Tähän asti olen saanut sen toimimaan 72 mhz:n kideoskillaattorilla. Löytyy myös 80 mhz oskillaattori, mutta sillä ei ole aiemmin buutannut. Kortilla on neljä 32 megan simmi kampaa. Sain päähäni kokeilla ottaa Simmit pois ja kokeilla 80 mhz:n kidettä. Kone lähtikin boottaamaan, ja tössäsi Blizkickiin, tarvinnee muistia kortille. Kokeilin sitten yhdellä simm-kammalla ja kone boottasikin workbenchiin ja suhthyvin toimi 80 mhz:llä. Ehkä pari vähän erikoista kaatumista kävi. Jos lisää enemmän simm-kampoja niin sitten alkaa boottausongelmat. Ajattelinkin, että onkohan nämä minun simmit liian hitaita? Osa netistä suosittelee 50ns simmejä.

Näistä mun neljästä 32 megan simmeistä kaikki on Kingstonin valmistamia. Kaikissa on kahdeksan piiriä kummallakin puolella. Kahden kamman piireissä lukee VG2617405EJ-6 ja ne tuntuvat vähän paremmin soveltuvan tuohon 80 mhz:n kahdessa muussa lukee MT4C4M4E8DJ-6 piireissä ja ainakin toinen niistä kun oli yksinään ei turbo edes sitä tunnistanut, koska tyssäsi sillä Blizkickkiin taas.

Mietinkin tässä olisiko järkevää korvata nuo simmit neljällä 32 megan 50ns kammalla. Haluaisin kuitenkin nuo täydet 128 megaa tähän korttiin. Ja jos joltakulta löytyisi tuollaisia simmejä niin voitaisiin neuvotella kaupoista.

 

Hanzu
Käyttäjätunnus: hanzu

Rekisteröity: 3-2010
Lauantaina, 25. huhtikuuta, 2015 - klo 12.39:   
En olen nähnyt 32MB 50ns ikinä, ainakaan FPM tyyppistä. Itsekin sellaista laittaisin kyllä CSPPC-kortteihini jos sitä löytäisin.

Minulla on kyllä ollut CS2 ja useamapia 64MB 50ns EDO kampoja, mutta niillä ei ole mahdollista saada ainakaan CSPPC ja ei ehkä muissakaan Cyberstormeissa täyttä 128MB, samoin kuin ei 128MB kammoillakaan.

Täällä: http://amiga.resource.cx/exp/cyberstorm2
Sanotaan näin: RAM access is 70 ns even with 60 ns SIMMs
Voi silti 60ns ja 50ns paremmin kuumuutta ja kellotusta sietää, joten ehkä kannattaisi koittaa heatsinkittää kampasi piirit esim. VGA RAM heatsinkeillä ja lisätä 90 tai 120mm puhallin täälle. Voi olla että sekään ei kyllä auta.

Jos löydät 32MB 50ns, se on todennäköisesti EDO-tyyppistä, joten jos omistat CS2 manuaalin, katso mitä siitä sanotaan. Itsellä kokemukset EDOista on se että Blizzardeissa toimivat hyvin, Cyberstormeissa heikommin tai ei ollenkaan ja A4000 emossa niistä voi käyttää siten että niistä niiden muistista näkyy vain neljäsosa, eli kahdella 32MB EDOlla saa A4000 emossa 16MB Fast ja yhdellä 8MB FPM kammalla saa 2MB Chip.

 

Niko
Käyttäjätunnus: patanegra

Rekisteröity: 4-2014
Lauantaina, 25. huhtikuuta, 2015 - klo 14.13:   
Manuaalissa ei mielestäni puhuttu halaistua sanaa pitääkö olla edo vai fpm muistia. Puhuttiin vain, että 32 mb olisi maksimi kamman koko. Mulla on a1200:ssa Blizzard 1260 jossa muistaakseni 64 megan yksipuolinen Simmi ja scsi-kitissä taisi toinen 64 meganen olla. Niitä kumpaakaan ei tunnu tunnistavan, joten taitaa pitää paikkansa se 32 megan simm - kampa rajoitus.

 

zipper
Käyttäjätunnus: zipper

Rekisteröity: 10-2009
Lauantaina, 25. huhtikuuta, 2015 - klo 14.30:   
Blizzardille kelpaa 128 MB per slotti asti.

 

Niko
Käyttäjätunnus: patanegra

Rekisteröity: 4-2014
Lauantaina, 25. huhtikuuta, 2015 - klo 14.51:   
JOO Blizzardissa toimivat, mutta Cyberstormiin kun ne siirsin niin ei enää toiminut. Eli näköjään pitää paikkansa manuaalin 32 megan rajoitus per Simmi.

 

Hanzu
Käyttäjätunnus: hanzu

Rekisteröity: 3-2010
Lauantaina, 25. huhtikuuta, 2015 - klo 15.13:   
CS2 julkaistiin 1995 ja EDO-muisti samana vuonna, joten oletan että siitä ei vielä tiedetty tarpeeksi manuaalia kirjoitettaessa ja kun kortinkin suunnittelu on varmasti alkanut sen verran aiemmin.

Oma kokemus on että Cyberstormeissa ja A4000 emolevyssä kaksipuoleisesta EDO:sta näkyy joskus neljäsosa ja yksipuoleisesta ei mitään.

 

zipper
Käyttäjätunnus: zipper

Rekisteröity: 10-2009
Lauantaina, 25. huhtikuuta, 2015 - klo 18.43:   
Lähinnä riippuu muistin virkistystekniikasta - P5:n korteille ei kelpaa 4k tai 8k virkistys; 4k-muistit näyttävät vain puolet kapasiteetista jos toimivat.
http://www.oempcworld.com/support/2K_vs_4KRefresh.htm

 

hese
Käyttäjätunnus: hese

Rekisteröity: 11-2009
Lauantaina, 25. huhtikuuta, 2015 - klo 19.14:   
Amibayssa oli tänään myyty 32 megaisia 50ns kampoja. Kannattaa varmaan kysellä myyjältä, onko kampoja vielä tarjolla.

 

Niko
Käyttäjätunnus: patanegra

Rekisteröity: 4-2014
Lauantaina, 25. huhtikuuta, 2015 - klo 22.24:   
Kiitos ilmoituksesta Hese. Lähetin priva viestiä tolle kundille joka niitä oli myynyt. En oo jaksanut lukea noita amibayn sääntöjä. Onko siinä joku amibayn protokolla kun ihmiset laittaa niihin ilmoituksiin niitä declaring interest ja withdrawing interest yms... viestejä. Miksi eivät vaan laita priva viestejä?

 

tripper
Käyttäjätunnus: tripper

Rekisteröity: 1-2013
Sunnuntaina, 26. huhtikuuta, 2015 - klo 6.53:   
Käsittänyt, että declaring interest varaa sen mitä on ostamassa ja sitten maksusta sovitaan privana.

 

Niko
Käyttäjätunnus: patanegra

Rekisteröity: 4-2014
Maanantaina, 27. huhtikuuta, 2015 - klo 21.08:   
Sellaista vielä, että tässä mun Cyberstorm MKII:ssa on 68060 rev 6. Mitä netistä olen lukenut niin tää lienee uusin ja parhaiten ylikellottuva? Onkohan tuo alkuperäinen vai onkohan se 68060 joskus vaihdettu?

 

Hanzu
Käyttäjätunnus: hanzu

Rekisteröity: 3-2010
Maanantaina, 27. huhtikuuta, 2015 - klo 22.08:   
Vaihdettu koska rev 6 eli mask E41J julkaistiin 1999 ja kortti 1995.

 

Niko
Käyttäjätunnus: patanegra

Rekisteröity: 4-2014
Maanantaina, 27. huhtikuuta, 2015 - klo 23.19:   
Ookkei eikös näitä nuo ole kellottanut ihan 100 mhz asti? Lisäksi tuo kide ei ollut tässä kortissa sen saatuani kunnolla juotettuna kiinni, vaan Kiteen kantojen reiät on juotettu pohjasta siististi umpeen jolloin uusia kiteitä voi helposti vaihdella.

 

Kalle Mansikkaniemi
Käyttäjätunnus: ocean

Rekisteröity: 11-2009
Tiistaina, 28. huhtikuuta, 2015 - klo 12.50:   
Amibayssa tosiaan ilmotetaan kiinnostus myynnissä olevasta kohteesta ilmottamalla "Declaring interest". Jos joku on jo ehtinyt, niin aina voi laittaa "Next in line", jolloin jos ensimmäinen jostain syystä peruu kiinnostuksen niin kaupantekoa hierotaan seuraavan kanssa. Kohteliasta on myös vastata ketjuun "Paid" ja "Received", niin ylläpito tietää sulkea valmiit ketjut.

Itse olen ostanut sieltä jotain romppeita niin, että olen kännykällä kirjoittanut pikaisesti sen interest-tekstin ja sitten myöhemmin jatkanut kauppaa privassa. Ihan toimiva systeemi, pitää vaan olla nopea että saa mitä haluaa ;-)

 

Niko
Käyttäjätunnus: patanegra

Rekisteröity: 4-2014
Keskiviikkona, 29. huhtikuuta, 2015 - klo 23.41:   
Tämä kaveri joka osti ne 50ns simmit, ei saanut niitä toimimaan omassa Cyberstorm mk2:aan, ei kuulemma tunnista muisteja. Tarjosi minulle niitä. Hänellä kuulemma 80MHz kellotettu. En sitten ollut kiinnostunut Voisikohan noissa kuitenkin olla jotain yksilö eroja noissa korteissa? Voisiko tuo rev6 prosessori jotain vaikuttaa? Ajattelin vaan kannattaisiko ottaa riski ja kokeilla toimisivatko minun Cyberstorm mk2 :ssa?

 

Hanzu
Käyttäjätunnus: hanzu

Rekisteröity: 3-2010
Torstaina, 30. huhtikuuta, 2015 - klo 10.56:   
Tuossa kortissa yksilöerot on hyvin pieniä tietääkseni.

Rev 6 ei auta 50ns toimintaa hyvin suurella todennäköisyydellä.

Veikkaan että 50ns on EDO ja ei toimi siksi.

Tärkeämpi kysymys on sinulla nyt 4x32MB 60ns ja mitä hän pyysi 4x32MB 50ns setistä?

Ajattelin vaan että jos ei pyydä hirveästi, niin olisit voinut nuo ostaa, kokeilla ja jos ei toimi niin minä olisin voinut ostaa sinulta samalla hintaa, koska CSPPC pitäisi ymmärtää myös joitakin EDO-muisteja vaikka ei varsinaisesti tue EDO-ominaisuuksia.

 

Niko
Käyttäjätunnus: patanegra

Rekisteröity: 4-2014
Torstaina, 30. huhtikuuta, 2015 - klo 11.26:   
Hanzu: Haluaa 70 euroa + shipping + paypal maksut. Mites tehdään? Näistä omista 4 x 32 mb simmeistä en tiedä onko ne 60 ns vai 70 ns. Ehkä noilla numeroilla mitä on piireissä voisi saada ongittua selville?

 

Hanzu
Käyttäjätunnus: hanzu

Rekisteröity: 3-2010
Torstaina, 30. huhtikuuta, 2015 - klo 12.08:   
Aika paljon haluaa etenkin jos shipping on vielä jotain älytöntä.

Vertailun vuoksi identtiset 4 kpl 32MB FPM 60ns SIMM-72 kalikoita
http://www.ebay.com/itm/181377398183
maksaisi 26,82€ ja noin 14 euron toimituskulut (mikä on vähän kun tilataan jotain rapakon takaa) olisi yhteensä 40,82€

Tarkasta nyt ainakin onko nykyiset muistisi 60ns, jonka näet siitä että piirissä on pitkän piirin tyypin perässä kaikissa 6 tai 60 eikä 7 tai 70.

Koska itselläni on kyllä noita 32MB 60ns yhdeensä, jolloin vaihtelu välirahalla olisi mahdollista jos 50ns EDO ei toimi. Suurin osa omista muisteistani on juuri tuosta yllä olevasta linkistä. Siellä näköjään jäljellä enää viimeiset 4 kpl, jos jotain kiinnostaa.

 

Niko
Käyttäjätunnus: patanegra

Rekisteröity: 4-2014
Torstaina, 30. huhtikuuta, 2015 - klo 13.27:   
Toi asuu Puolassa, joten Kait shipping kulut pitäisi olla kohtuulliset. Kyllä nuo mun simmit on ilmeisesti 60 ns, mutta kun niitä googlailin niin ilmeisesti on edo mallia, mutta tunnistuu kyllä 32megaisiksi.

 

Niko
Käyttäjätunnus: patanegra

Rekisteröity: 4-2014
Sunnuntaina, 3. toukokuuta, 2015 - klo 0.08:   
Sain tinkastuu noi simmit 50 euroon+5 euroa postikuluja. Jos en noita saa toimimaan niin oletko Hanzu vielä kiinnostunut niistä tohon hintaan?

 

Hanzu
Käyttäjätunnus: hanzu

Rekisteröity: 3-2010
Sunnuntaina, 3. toukokuuta, 2015 - klo 0.12:   
Hyvä. Olen kyllä.

 

Niko
Käyttäjätunnus: patanegra

Rekisteröity: 4-2014
Tiistaina, 12. toukokuuta, 2015 - klo 17.00:   
Nonnih. Nytten tuli tänään nuo neljä 32 megan 50 ns simmiä. 66 mhz:n kiteellä turbo ne tunnistaa ja toimii ihan hyvin. Edo muistia ovat. Mutta kun vaihtaa kiteen 80 mhz:n niin enää ei tunnu tunnistavan muisteja. Kone kuitenkin boottaa, mutta tyssää blizkickiin kun ei kait tunnista noita muisteja. Jännä homma, että noilla vanhoilla 60 ns simmeillä ei kone 80 mhz:llä bootannut ollenkaan kun oli simm paikat täynnä, näillä taas boottaa mutta kortti ei tuolla 80 mhz tunnista muistia ollenkaan. Jännä homma on myöskin, että yksi noista vanhoista 60 ns 32 megan simmeistä on sellainen, että kun se on yksinään kiinni turbossa, niin turbo toimii. Netistä olen lukenut, että tuon cyberstorm MKII kehittäjä olisi aikoinaan julkaissut epävirallisen firmwaren, jolla turbo toimisi nopeammilla megahertseillä, ilmeisesti tekisi juuri jotain noihin muistihommiin. Onko kenelläkään tietoa kyseisestä epävirallisesta firmwaresta? Lisäksi onnistuin hajottamaan 72 mhz:n kideoskillaattorini laittamalla sen väärinpäin. Olisiko kenelläkään myydä kideoskillaattoreita? Itselläni löytyy 50, 60, 66 ja 80 mhz, mutta joku tollainen 72 mhz kiinnostais tai vaikka 75mhz..

 

Hanzu
Käyttäjätunnus: hanzu

Rekisteröity: 3-2010
Keskiviikkona, 13. toukokuuta, 2015 - klo 1.40:   
Hyvä että ilmoittauduin varasijalaiseksi, kun muuten et ehkä olisi noita uskaltanut noita hankkia. :-)

En ole tietoinen epävirallisesta firmwaresta. Ilmeisesti sinulla on nyt kuitenkin V8.6 tuolta: http://phase5.a1k.org/index.php?driverslibraries

Itselläni on noiden luettelemiesi oskillattoreiden lisäksi 75MHz ja 100MHz, mutta tuo 75MHz taitaa olla kiinni yhdessä CSPPC:ssäni ja muistaakseni sen jouduin hankkimaan Ebaystä kun ei ole ihan yleisimpiä kokoja.

Jos laittaisit tekstejä tuosta 60ns kalikasta joka toimii yksinäänkin niin voisin katsoa onko itselläni sattumalta juuri sitä mallia, kun minulla on 32MB kalikoita ainakin viittä erillaista.

 

Niko
Käyttäjätunnus: patanegra

Rekisteröity: 4-2014
Keskiviikkona, 13. toukokuuta, 2015 - klo 13.31:   
Itse asiassa mulla on toinenkin samanlainen 32 mb 60 ns simmi ja nyt onnistuinkin saamaan koneen toimimaan 80 mhz:llä ja 64mb laittamalla keskimmäisiin neljästä simmi paikasta nuo simmit. Kone ei kuitenkaan toimi kovin pitkään luotettavasti vaan alkaa kaatuilemaan jonkin aikaa kun on käyttänyt. Yhdellä 32 megan simmillä tuntuu kuitenkin toimivan ihan luotettavasti 80 mhz:llä, joten tuskin prosessorin ylikuumenemisestä johtuu? Minulla on lämpöteipillä laitettu sellainen siili+tuuletin yhdistelmä prossun päälle.

En ole noihin virallisiin Firmwareihin koskaan perehtynyt kun olen ajatellut, että ne ovat vain scsi päivityksiä ja tässä kortissa ei tuota scsi-kittiä ole minulla koskaan ollut, pitää kuitenkin kattoa jos sen virallisen Firmwaren ainakin uskaltaisi laittaa.

Pitkän etsimisen jälkeen löysin tuon epävirallisen Firmwaren tästä threadista:

http://eab.abime.net/showthread.php?t=70960

Suora linkki siihen epäviralliseen firmwareen on kun vähän kelaa alaspäin, tässä se linkitettynä:

http://eab.abime.net/attachment.php?attachmentid=37220&d=1381742711

Kiinnostaisiko jotain osaavaa vähän perehtyä tuohon? Se Firmware on tuossa paketissa nimellä Mkxdiag tai sinnepäin... Vähän pelottaa, että uskallanko tuohon lähteä... Että toimiiko kortti vielä... Mutta ilmeisesti tuo Carsten Schlotte, joka tuon on tehnyt on Cyberstorm MKII:n entinen Phase5:n suunnittelija...

Lisäksi siinä paketissa taitaa olla jotain epävirallisia 68060 libraryja.

 

hese
Käyttäjätunnus: hese

Rekisteröity: 11-2009
Keskiviikkona, 13. toukokuuta, 2015 - klo 14.12:   
Epävirallisessa firmwarepaketissa on mukana Mk2Backup-softa, joka kopioinee kortin nykyisen firmwaren levykkeelle. Jos joistain syystä kortti ei lähde enää firmware-päivityksen jälkeen käyntiin, saadaan kortti viimeistään tolpilleen lähettämällä se tänne, niin palautan alkuperäisen firmwaren.

 

Niko
Käyttäjätunnus: patanegra

Rekisteröity: 4-2014
Perjantaina, 15. toukokuuta, 2015 - klo 13.05:   
Uskaltauduin nytten tuon epävirallisen firmwaren asentamaan. Ei se tunnu vaikuttavan mitenkään toimivuuteen ylikellotetttuna, mutta ei kait siitä haittaakaan ole toivottavasti. Readme fileessä lukee seuraavaa:

The startup is fully compatible with the old one, but includes a complete
integer emulation routines for all those integer mnemonics disapearing on 060
CPUs.

Tarkottaisikohan tuo, että voi luopua CyberPatcher softasta?

Lisäksi tuossa paketissa on jotain uusia 68060.libraryja en niitä ole kokeillut vaan viimeisimmät Phase5:n 68060 libraryt on edelleen käytössä.

 

Niko
Käyttäjätunnus: patanegra

Rekisteröity: 4-2014
Perjantaina, 15. toukokuuta, 2015 - klo 15.31:   
Ja nyt tapahtu mielenkiintoinen seikka. Asensin samalla myös tuon 8.6 rommin missä ne cyberscsi softat on. Ajattelin ettei siitä varmaan mitään haittaakaan ole. Tänään havahduin siihen että fastlane z3 oleva scsi asema ei enää toiminutkaan. Flashasin uudestaan tuon scsi softan Cyberstormiin ja resetoin ja taas toimi, mutta kun sammutin koneen niin ei enää toimikaan. Eli ilmeisesti tuon cyberstorm scsi device ei jotenkin tykkää fastlanesta. Mitenköhän tuosta cyberstormista saisi nytten pois nuo scsi softat? Ilmeisesti tuo fastlane softa pääsi jotenkin valloilleen kun Flashasin uudestaan, mutta kylmäkäynnistyksen jälkeen lakkaa toimimasta.

 

Niko
Käyttäjätunnus: patanegra

Rekisteröity: 4-2014
Perjantaina, 15. toukokuuta, 2015 - klo 16.21:   
Ja tällä hetkellä fastlanessa kiinni mulla on vain cd-rom asema.

 

hese
Käyttäjätunnus: hese

Rekisteröity: 11-2009
Perjantaina, 15. toukokuuta, 2015 - klo 16.30:   
Mikä sarjanumero Cyberstormissasi on? Osassa korteista on ongelmia mm. Fastlanen kanssa (lähde: http://amiga.resource.cx/exp/cyberstorm2).

 

jakodemus
Käyttäjätunnus: jakodemus

Rekisteröity: 10-2009
Perjantaina, 15. toukokuuta, 2015 - klo 16.32:   
Ihan mielenkiinnosta, niin mitä eroa näillä EDO-muisteilla on "normaaleihin" simmeihin verrattuna. Aika moni turbo väittää niitä tukevansa.

 

Niko
Käyttäjätunnus: patanegra

Rekisteröity: 4-2014
Perjantaina, 15. toukokuuta, 2015 - klo 17.11:   
Pitää katsoa tuo sarjanumero, mutta kun aikaisemmin, ennen flashauksia toimi fastlane hyvin, niin ei uskoisi, että tuossa on vika.

 

ShK
Käyttäjätunnus: shk

Rekisteröity: 10-2012
Perjantaina, 15. toukokuuta, 2015 - klo 17.14:   

quote:

Ihan mielenkiinnosta, niin mitä eroa näillä EDO-muisteilla on "normaaleihin" simmeihin verrattuna. Aika moni turbo väittää niitä tukevansa.


Toimii, muttei hyödynnä: Apollo 1260

 

Niko
Käyttäjätunnus: patanegra

Rekisteröity: 4-2014
Perjantaina, 15. toukokuuta, 2015 - klo 19.42:   
Nyt huomasin taas erikoisen asian. Koneen kun siis käynnistää ei se tunnista fastlanessa olevaa cd-asemaa. Ei auta vaikka konetta resetoi ja boottaa uudelleen workbenchiin. Mutta sitten kun koneen resetoi ja menee hiiren napit pohjassa early startup menuun ja sitten boottaa niin yhtäkkiä fastlane tunnistaakin siihen kytketyn cd-aseman.

 

Hanzu
Käyttäjätunnus: hanzu

Rekisteröity: 3-2010
Perjantaina, 15. toukokuuta, 2015 - klo 23.24:   
Voin olla väärässä, mutta kuulostaa mielestäni siltä, että Fastlade tarvitsee tietyn määrän viivettä löytääkseen CD-aseman ja tämä uusi firmware on vähentänyt tuota viivettä, mutta Early Startuppiin meno taas luo riittävät viiveet CD-aseman löytymiselle.

 

Niko
Käyttäjätunnus: patanegra

Rekisteröity: 4-2014
Sunnuntaina, 17. toukokuuta, 2015 - klo 19.47:   
Ehkäpä Hanzun teoria oli oikea. Laitoin startup-sequenceen Blizkick riviin MuMove4k option. Sen seurauksena cd-rom alkaa toimimaan kokeilin myös waitide optiota, mutta sillä ei ollut vaikutusta. En muistaakseni tuota MuMove4k ole koskaan käyttänyt. Eikait siitä haittaakaan ole.

 

Niko
Käyttäjätunnus: patanegra

Rekisteröity: 4-2014
Tiistaina, 26. toukokuuta, 2015 - klo 21.35:   
Tilasin ebayn kautta 75mhz:n kiteen. Silläkään ei ihan ongelmitta selviä. Mulla on kaksi Kingstonin 32mb:n kampaa joilla kone toimii täysin. Muilla kammoillani tulee epävakaaksi. Olisiko Hanzu sinun kätköissäsi(tai jonkuun muun kätköissä vastaavia). Seuraavia tekstejä lukee kammoissa.

Ylimmässä piirissä tarra jossa lukee:

KINGSTON-CE
KTH-VL4/64 K2
2174-004.A00

Toiseksi ylimmässä piirissä seuraavanlainen tarra:

9902174-004.A00
245435
ASSY IN IRELAND

Ja piireihin itseensä on painettu:

VG2617405EJ
SBOGOS-6

Painatus on niin haalistunut, etten aivan varma ole sainko selvää täysin.

 

Hanzu
Käyttäjätunnus: hanzu

Rekisteröity: 3-2010
Tiistaina, 26. toukokuuta, 2015 - klo 23.02:   
Ainakaan minulla ei ole Kingstonin SIMMejä.

Tässä olisi noihin ekoihin merkintöihin täsmäävät vielä kohtuu hintaan:
http://www.memoryx.com/pb72e32.html

Postikulut rapakon takaa tietysti voivat olla törkeät.

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: