Amikit

Saku-foorumi » Yleinen keskustelu » Viestit 2008 » Viestit 12/2008 asti » Amikit « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

jmjkl
Torstaina, 3. heinäkuuta, 2008 - klo 13.05:   
Jotenkin masentavaa luettavaa täällä viime aikoina...

Mutta! Innostuin tässä ajatuksesta laittaa tuon Amikit -ohjelman. Tällöin voisi "kyykyttää" Amiga Doomin ym. Ehkä emuloida tätä kautta PC:tä PC-task:lla ja taas testaamaan?

Voiko joku kertoa hyvinkin perusteellisesti kokemuksistaan ja tiedoistaan Amikitistä?

 

jPV
Torstaina, 3. heinäkuuta, 2008 - klo 15.39:   
Kerran olen testannu asentaa tuttujen koneelle ja vähän käytinkin :-) Ihan mukava systeemi. Asentui OK OS3.9:n cd:n avulla. Siitä saa hyvän kuvan highend-amigasta, mutta eihän toisen tekemät asetukset koskaan omaan käteen kunnolla istu. Saahan ne säädettyä mieleisekseen, mutta esim. Magellanin asetukset oli mulle ihan mahdottomat, vaikka Magellan fani ja käyttäjä olenkin. Parempi kuitenkin kuin ilman :-) Mutta ei nyt sen perusteellisempaa kokemusta ole.. ei hirveenä ole noita emulaattoreita tullu käyteltyä ja itse virittäny omat (aidot) systeemit.

BTW. Vähemmän masentavaa luettavaa tuolla MorphOS-puolella ;) 2.0 julkaistiin just, mikä on todella hienoa, mutta itse en ole vielä ehtiny kunnolla testaileen, mutta innostus on nousussa koko ajan :-) Tää on kyllä hienointa mitä amiga-maailmassa on vuosiin tapahtunu :) On muuten aika rouhee tsydeemi :P Kommentoin enemmän jahka olen testaillut.

 

hooligan/dcs
Torstaina, 3. heinäkuuta, 2008 - klo 15.56:   
Käytän aina silloin tällöin. Helvetin pätevä ja helppokäyttöinen värkki. On ilmiselvää että siihen on kulutettu paljon aikaa, paketista löytyy kattavasti oikeastaan kaikki tarvittava ja ulkonäöllisestikin on onnistuttu erittäin hienosti.

Asennuskin on maailman yksinkertaisin, ensin asennat sen Wintoosaan, käynnistät, ekalla käynnistyksellä kysytään mikä AmigaOS halutaan asentaa, cd-sisään ja OK. Thats it. Seuraava bootti on JPV:n mainitsemaan "high-end-Amigaan"

Suosittelen.

 

jmjkl
Torstaina, 3. heinäkuuta, 2008 - klo 18.32:   
Eli? Voin pyhittää wanhan Athlon (2600+) koneen tälle projektille? Amikit oli kai freewarea. WB 3.9 löytyy kyllä. Pelkään vain etten onnistu projektissa jollen saa hyvin selviä ohjeita. Kokemusta löytyy sen verran - mistä olen ylpeä - että asensin kerran WinUAE:n, loin siihen kiintolevyn, asensin WB 3.1:n ja Picasso-ajurit ym.

 

zipper
Perjantaina, 4. heinäkuuta, 2008 - klo 8.02:   
Ei kai siinä muuta ole kun hiirellä klikkailua ohjeita seuraten - suurin vaiva lienee jos haluaa laittaa omalle partitiolle, kuten itse laitoin, tietenkin olin varautunut siihen jo Windowsia asennettaessa.

 

hooligan/dcs
Perjantaina, 4. heinäkuuta, 2008 - klo 9.28:   
@Zipper
Mitäs sillä voittaa että olis omalla partitiolla, vs että systeemi on ntfs-osiolla omassa hakemistossaan?

@jmjkl
Lyön vasemman pallini vetoa ettet kohtaa ainuttakaan ongelmaa asennusvaiheessa. Mainittakoon tosin että oikean pallin hävisin jo aikoja sitten.
Nyt ei tarvitse asentaa mitään muuta kuin se käyttis-cd asemaan :)

 

jmjkl
Perjantaina, 4. heinäkuuta, 2008 - klo 11.58:   
Kiitos neuvoista! Kerron sitten miten kävi, kun joskus on aikaa laittaa Amikit.

 

zipper
Perjantaina, 4. heinäkuuta, 2008 - klo 12.44:   
>@Zipper
>Mitäs sillä voittaa että olis omalla partitiolla, vs että systeemi on ntfs-osiolla omassa hakemistossaan?

Varmuutta. Ja kokeilepa joskus defraggata Amiga-osastoa Windowsin puolelta.

 

hooligan/dcs
Perjantaina, 4. heinäkuuta, 2008 - klo 13.23:   
@Zipper

Jaa.. ikinä käyttäny muuta kun directorymodea eikä ole koskaan ollut ongelmia, fingers crossed. Ei kai sen luulis defragmentoivan yhtään enempää emulaattorin puolelta kuin Windowsin puoleltakaan... kuvittelisin. Voin toki olla väärässä.

 

zipper
Perjantaina, 4. heinäkuuta, 2008 - klo 16.04:   
Muistan vain että kesti älyttömän kauan edellisellä läppärillä partition kokoon verrattuna. Ja parempi pitää erillään ettei toisen sekoaminen sotke toista.

 

Jupp3
Sunnuntaina, 6. heinäkuuta, 2008 - klo 1.52:   
Ja se etu tossa hardfilessä on, että ainakaan windows ei salli joitain tiedostonnimiä, jotka amigalla ovat ihan valideja. Esim. juuri 3.9:n levyllä oli muistaakseni AUX-niminen tiedosto, josta windows ei tykkää yhtään. Vastaavia ogelmia voi toki tulla muillakin käyttiksillä.

 

zipper
Sunnuntaina, 6. heinäkuuta, 2008 - klo 13.02:   
Pitänee paikkansa - mutta siellä se AUX lepää Amiga-partition Storage/Dosdriversissa ihan kiltisti näköjään. Ei taida windows sitä tietää enkä kerro.

 

Jope
Maanantaina, 7. heinäkuuta, 2008 - klo 13.46:   
"Windows ei salli" tarkoittaa sitä, että ne pitää dellata Amiga-emulaattorin puolelta, ei Windowsista.

 

Hessu
Lauantaina, 19. heinäkuuta, 2008 - klo 21.08:   
Hyvin meni ainakin OS3.9 installointi Amikitillä, nyt on ihka 0s3.9, amikitin karkkien sijaan :D Aikas aidon näkoistä, kun vertaa vieretysten, patchitkin meni kitisemättä perille, saa sitten nähdä kuinka solmuun saa Vistan lopultaan näillä kokeiluhimoilla.
Vaikeusaste siihen on kyllä olematon :P

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: