SAM myynnissä Pianetassa

Saku-foorumi » Yleinen keskustelu » Viestit 2007 » Viestit 12/2007 asti » SAM myynnissä Pianetassa « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti

Janne
Sunnuntaina, 23. syyskuuta, 2007 - klo 8.46:   
"In brief:

SAM was available for purchase. For desktop users, there will be
two choices of on-board memory (256 or 512 MB) and two
choices of CPU frequency (533 or 666 MHz). The price was
around the 550 EUR mark (it was something more than 500 but I
cannot be sure about the tens since I was focusing on examining
the board). The 533 MHz version costs 60 EUR less (I did not ask
about the half-memory version but I do not think it is a great
choice for desktop computing anyway). I heard Enrico Vidale
from ACube telling another (potential) customer that the price
excludes VAT. OS4 for classic should be here in a few weeks and
a tentative price should be 79 EUR plus VAT, which makes about
100 EUR in Italy. As a side note, the board is very beautiful to
look at and appears extremely well manufactured. One board
was powered up and was showing the UBoot prompt."

AmigaWorld.netin ketjusta OFFICIAL Pianeta Amiga 2007 News
Here!

hooligan/dcs
Sunnuntaina, 23. syyskuuta, 2007 - klo 12.18:   
Aika kova hintalappu kun vertaa Efikaan, about samaa romuahan nuo on. 550+alv alkaa olemaan sellainen summa rahaa ettei sitä ihan hetken mielijohteesta osteta... satanen voisi olla siinä ja siinä.

Piru
Sunnuntaina, 23. syyskuuta, 2007 - klo 20.08:   
Aika kallis on kun käytettävyys on sitä luokkaa että näkee firmiksen promptin.

Janne
Maanantaina, 24. syyskuuta, 2007 - klo 9.57:   
"Yes. UBoot screen was shown, CruxPPC was working (a bit more unstable and uncomplete than the Efika and Pegasos versions that were running side by side, for instance regarding the audio part). There is also a very basic Debian distro for Sam , but I didn't see it live (if it was shown, that is). And then..."

"Announcement and presentation came actually at 5pm, instead of 11am. Price is 489 Euro +VAT for the 667MHZ version with 512MB RAM. Since RAM is not very expensive and the difference between a 667MHz CPU and 533MHZ is some 15 Euro, the price for the lower end versions won't be much lower. At the show there was a special offer, and Sam440Ep could have been yours for "just" 449 Euro +VAT, which is the price that will be offered to developers. Complete systems should be about 700 Euro (VAT included). The complete system from ACube themselves might cost a bit more because they have chosen quality pieces (the Nexus case, for instance).
AmigaOS 4 is not bundled right now with Sam440Ep, it should cost in the region of 70-80 Euro + VAT. The classic version is almost done and won't be delayed due to the "legal affair". It just needs finishing the installer part. ACube is not willing to wait forever for AmigaOS 4 on Sam, they have set some kind of deadline for the situation to resolve legally... Otherwise, they might proceed anyway (but don't quote me on this, wait for those who attended carefully the whole announcement, I had a couple of machines, Peg2 and Efika, to take care, too... )."

linkki

En lähde vertailemaan Efikaan kun en ole perehtynyt, mutta näinä Amiga Inccien, Troikien ja ACKien aikana on kiva nähdä Amigaan (löyhästi?) liittyvä ryhmittymä Genesin/bPlanin/MorphOS Teamin ja Hyperionin rinnalla joka oikeasti ansaitsee vähäsen respectiä.

Janne
Maanantaina, 24. syyskuuta, 2007 - klo 10.01:   
Täällä kuvia, mm. Minimig:

http://tizeta2.altervista.org/amiga/misc/pianeta_amiga_2007/index.html

itix
Maanantaina, 24. syyskuuta, 2007 - klo 19.01:   
Minimig olisi kiva vekotin kotiin.

Matti Kuuva
Torstaina, 27. syyskuuta, 2007 - klo 23.14:   
Anteeksi, en ole ollut täällä vähiin aikoihin. Mitä ovat SAM ja Minimig?

Jupp3
Perjantaina, 28. syyskuuta, 2007 - klo 17.10:   
Minimig: Hardwarella toteutettu "A500-emulaattori", vähän samaan tyyliin kuin C64 DTV.

Sam: Lähinnä embedded-käyttöön kehitetty PPC-emolevy, jolle on (toistaiseksi tuloksetta) yritetty saada AmigaOS4-lisenssiä.

mkl
Keskiviikkona, 3. lokakuuta, 2007 - klo 15.24:   
Onkos jo Minimig siirrostettu Sam-emolevyn FPGA:lle? Siinä voisi ajaa sitten vaikka OS3.jotain versiota, kunhan lisäksi PPC emuloisi 68k-sarjan suoritinta.

Joanna
Keskiviikkona, 3. lokakuuta, 2007 - klo 22.14:   
mkl: Näkemättä laitteiden skemoja yms on aika mahdotonta varmaksi sanoa onnistuuko se ollenkaan tuolla nykyisellä kytkennällä koska Minimig Chip-emulaatio tarvitsee kohtuullisen hyvän liitynnän Ram-muistiin näyttöpiirejä varten. Luultavimmin ainakin jotain muutoksia tarvitaan laitteiden erilaisuuden takia.

Lisäksi Samin FPGA on eri arkkitehtuuria ja (tulkintani mukaan) hieman pienempi kuin Minimig:issä (Lattice LfxP6 vs Xinilx Spartan xc3s400) ... Ero ei ole iso joten se voisi mahtuakkin tuohon Latticen chippiin, mutta se selviää kun joku yrittää sitä sinne taitella.

Matti Kuuva
Keskiviikkona, 3. lokakuuta, 2007 - klo 23.47:   
Niin niin... taisivat tehdä aikanaan liian hyvän koneen kun vieläkin on vaikeuksia päästä samaan nykytekniikalla. :)

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: