Yhteinen lcd+näppis&hiiri?

Saku-foorumi » Yleinen keskustelu » Viestit 2007 » Viestit 12/2007 asti » Yhteinen lcd+näppis&hiiri? « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

PR
Torstaina, 20. syyskuuta, 2007 - klo 20.23:   
Moi, nyt se teki sen eli osti pc;n Amigoidensa rinnalle että saa Firefoxin toimimaan. Eihän tuo ollu kun 399¤ ja pari gigaa jopa muistia.

Kysymys taas olis semmonen kun pitäis saada sama lcd,näppis ja hiiri AmigaOnen kans pelittää eli joku switch boksi kai olis tarpeen. Myyjä sano et olis dvi olevinaan tässä cp:ssä kun mulla johtokin valmiina mutta eipähän ollu. Pitää joko kone palauttaa tai ostaa se boxi (jos on olemassa) ja vielä ostaa lisä rgb johto. Tuli tuo dvi kallis jo ostettua. Onko yleensä toi shitimarketin Acer Aspire kannattava kun vielä sais rahat pois? Tarviis vaan sen Firefoxin ja polttaa dvd:tä ja pelata uusimpia pelejä tietty.

Eli boxia mihin sais kaks konetta yhtäaikaa samaan VievSonicin littuun, Logitechin näppikseen ja hiireen? Jos jollain on suosituksia niin katon paljonko lie maksaa ja saa vistasta suorat sanat sanoa... En vielä bootannu konetta em. puutteen takia.

 

jPV
Torstaina, 20. syyskuuta, 2007 - klo 20.51:   
Onhan niitä switchejä, mutta ei ne koskaan kuvaa paranna. KVM-kytkimiksi myös kutsutaan noita, jotka jakavat monitorin, näppiksen ja hiiren (keyboard, video, mouse). Kuvanlaadullisesti parasta tosiaan olisi käyttää monitorin kahta inputtia, mikäli sellaiset on. Eli esim toinen kone DVI:hin ja toinen VGA:han.

Yks vaihtoehto on myös käyttää toista konetta nettipiuhan yli etänä. Esim rdesktopilla käytellä Windowsia Amigan screenillä. Se rajoittaa pelijuttuja, mutta hyötykäyttöön toiminee ihan ok.

Siihen Firefoxiin ja DVD:n polttoon ois tietty ollu kaikista halvin vaihtoehto asentaa Linux Amigalle ja käytellä sitä tarvittaessa ;)

Miksei myös erillisen DVI:llisen näytönohjaimen ostoa voi harkita...

Switchien hintoja kannattaa vertailla.. sillä KVM hakusanalla vaan nettikaupoista. Näytti olevan melko halavalla HalvatHinnat.fi:ssä tollanen.. 15e.. tiedä sitten onko halvan laatukin :)

 

PR
Perjantaina, 21. syyskuuta, 2007 - klo 9.35:   
Kiitos vastauksesta, 35¤ on paikallisessa KVM. On mekaaninen ettei tarttee asennella mitään joten toimis Amigassakin jollain näppäimistö- painalluksella pitäis tunnistaa kumpi kone kyseessä.
Ei kuulemma huonone laatu ja kaikki johdot tulee mukaan. (Ou jee lisää johtoja)Pitää käydä tinkimässä ja ostaa samalla joku skype systeemi ja värilaaseria kattoa ainakin.
Pitää sitten tuonnempana ostaa PCIExpress paikkaan grafiikkakortti jossa DVI jos OS4 ei ala tukemaan sitä sitten.(UBoot vaan näkyy) Mietin sitä Linuksia mutta tais jäädä tekemättä näillä taidoilla. Ehkä laiskuus voi olla syy;)

 

IBE U
Perjantaina, 21. syyskuuta, 2007 - klo 14.25:   
KVM:ssä täytyy olla oma virtalähde jos kuvaa on oikeasti tarkoitus katsoa :)eikä vain vilkuilla.

 

hooligan/dcs
Lauantaina, 22. syyskuuta, 2007 - klo 10.53:   
@PR

Minkämerkkinen ja mistä? Olen itsekin katsellut mutta ne vaihtoehdot mitä olen löytänyt joko huonontavat kuvanlaatua tai joutuu ostamaan kalliita kaapeleita kylkiäisiksi.

 

Ibe U
Lauantaina, 22. syyskuuta, 2007 - klo 15.03:   
Aika paljon KVM :iä tullut raijattua asiakkaille, järjestään kaikki joissa EI ole omaa virtalähdettä huonontavat kuvan laatua.

Jos KVM maksaa 35€ niin sanoisin et siiä ei ole virta lähdettä.

PS. Enpä ole ttavannut KVM :ää jonka vuoksi olisi pitänyt asennella mitään

 

PR
Keskiviikkona, 26. syyskuuta, 2007 - klo 15.32:   
Tämä oli 30€ kun oli vähän muutakin ostettavaa, molempiin koneisiin lähtee omat johdot ja piti vain plugata monitorin ja näppis+hiiri johdot. Toimii kuvanlaadussa ei maallikko ainakaan huomannut mitään. Ei omaa virtalähdettä eikä ääniliitäntöjä tässä mallissa. Konig merkiltään joku kiinalainen..

 

Matti Kuuva
Torstaina, 27. syyskuuta, 2007 - klo 23.06:   
Minulla ongelmia, kun ei hiiri toimi amigan puolelta ollessaan kvm-kytkimen takana. Muuten hyvä, kun on vielä PC:n kanssa samassa kotelossakin.

 

tommiii
Lauantaina, 29. syyskuuta, 2007 - klo 9.49:   
TwinVNC? Pelaa ainakin mulla Ubuntu <-> OS4 loistavasti.

 

Matti Kuuva
Keskiviikkona, 3. lokakuuta, 2007 - klo 23.48:   
Minulla Edimaxin kytkin ja Mika Leinosen hiiriadapteri Classic A1200:ssa. Sinänsä hiiriadapterissa ei mitään vikaa.

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: