Alternative Party kaapelitehtaalla

Saku-foorumi » Yleinen keskustelu » Viestit 2007 » Viestit 11/2007 » Alternative Party kaapelitehtaalla « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

Teppo
Maanantaina, 17. syyskuuta, 2007 - klo 9.47:   
Meneekös Sakusta ketään paikalle?

 

Wizor
Tiistaina, 18. syyskuuta, 2007 - klo 7.13:   
Tarkoitus olisi. Pitää vain lauantainan käydä siinä välissä laivalla piknik risteilemässä, mutta muun ajan tod.näk. kaapelilla.

 

Joanna
Tiistaina, 18. syyskuuta, 2007 - klo 11.53:   
Oli mielessä, mutta ei onnistu ajalisesti tänä vuonna.

 

Thoriel
Tiistaina, 18. syyskuuta, 2007 - klo 21.26:   
Hälytys!

Alt ry. kyseli, olisimmeko kiinnostuneita hyökkäämään Alternative Partyille Helsinkiin esittelemään Suomen Amigasceneä ja kertomaan, mitä Amigalle kuuluu nykyisellään.

Lähinnä siis vähän samaa kuin vuonna 2003:kin, jotain uutta ja vanhaa konekantaa kaipasivat näytille, ehkä jotain retropelejä jne. eli melkeinpä sitä mitä ollaan muutenkin viime aikojen häppeningeissä tehty.

Jotain Amiga-aiheista kilpailua ja esim. hauskaa esitystä Amigaan liittyen ehdottelivat myös... Mutta voihan sinne toki mennä myös esittelemään vain koneita ja jauhamaan läppää. Olemme vaikutelman mukaan mukavaa ja toimeliasta porukkaa =)

Notta oisko vapaaehtoisia, jotka ovat muutenkin menossa käymään? Jotain kulunkejakin voidaan yrittää maksella, jos yhdistyksen nimissä jotain järjestetään. Epävirallisemminkin toki saa osallistua, sitä esitteenruppanaa meillä kai vielä on ja vieraskirja toki olisi mukava olla näytillä.

Ilmoitelkaapa! Nyt on vielä aikaa vähän suunnitella. Harvoin meille enää tilaisuuksia tulee, joihin oikein pyytämällä pyydetään ja kinutaan. (:

 

Jupp3
Keskiviikkona, 19. syyskuuta, 2007 - klo 11.26:   
Moi!

Ainakin minä olen menossa paikalle, ja tarkoitus olisi ottaa mukaan vähintään CD32 "esittelykoneeksi", ehkä myös Pegasos 2.

Uutta tietoa tapahtumaan liittyen:
Paikalle saapuu erikoisvieraaksi mm. Leisure Suit Larry -pelisarjasta tuttu Al Lowe.

Musiikkipuolesta vastaavat David Hasselhoff Big Band, jota säestää Al Lowe saksofoninsa kanssa. Lisäksi paikalle tulevat myös
Lackluster, Takomo ja kokeellisen elektroniikan seura.

 

Wizor
Lauantaina, 22. syyskuuta, 2007 - klo 18.25:   
Enemmän kyllä tarvittaisiin aktiivisteja siellä kuin minä ja jupp3 :=) varsinkin kun mulla on tuo lauantain vironkeikka vielä siinä keskellä päivää.

Mutta katsotaan josko muitakin on tulossa. Meinasin kyllä konepaikan ottaa jos Amigan sinne roudaisi mukana!

Vai mahtuisiko ne Jupp3 samalle paikalle cd32:sen kanssa? Jos se cd32 ois mun Amigan TV-kortissa kiinni ;) Ja vahdit sit niitä lauantaipäivän.

Eikö muita tulossa? pitääpä #AmigaONE poppoota patistaa. siellä ollaan aika aktiivisia.

 

Anu Seilonen
Lauantaina, 29. syyskuuta, 2007 - klo 17.04:   
Joop, nyt kun tämä yhdistyksen vuosikokous on saatu alta pois, niin voisi Alt-edustusta kehitellä paremmin. Pippalot ovat siis 2.-4.11. Helsingin kaapelitehtaalla. Itse en paikalle pääse, harmi kyllä, mutta mielellään näkisin edustusta siellä, varsinkin kun sitä nimenomaan on pyydetty ja toivottu. Toistan että harvoin meitä enää mihinkään näin epätoivoisesti rukoillaan paikalle, joten hullua olisi jättää tilaisuus käyttämättä...

 

Thoriel
Torstaina, 11. lokakuuta, 2007 - klo 9.53:   
Eikö mitään kukaan? Nyt alkaa hävettää.

 

JPQ
Torstaina, 11. lokakuuta, 2007 - klo 13.27:   
Thoriel: minuakin mulla ei itsellänikään ei ole mahkuja hommia ja kaukana ja yksin en pääsisi ja budjetti tiukalla mutta luulis olleen joku muu :) joka olisi ehtiny jne. PS. tosin luin päiväyksen jo menneeksi joten vasta sitten hävettää kun tapahtuma on ohi eikä kukaan ole ollut siellä.

 

jansa
Torstaina, 11. lokakuuta, 2007 - klo 19.33:   
Pitääkö Sakua tonne edustamaan lähtevienkin kuitenkin siis maksaa normaali sisäänpääsymaksu?

 

tohe
Torstaina, 11. lokakuuta, 2007 - klo 20.39:   
Niin vaikka Anu taisi mainitakin että 'kulunkejakin voidaan yrittää maksella, jos yhdistyksen nimissä jotain järjestetään', niin luulisi että Alt-partyn porukka on tarjonnut vapaalippua (??)

Eikös Hki:n suunnalta löydy innostunutta porukkaa?

 

Joanna
Torstaina, 11. lokakuuta, 2007 - klo 22.23:   
Aiemmin ehdotin että osana vuosikokousta järjestö hyvittäisi Anulle ja mahdolisesti muille konkareille (kunhan löytyy riittävästi päättäjiä jotka eivät ole jäävejä) Liput + matkat..

Ilmeisesti ideaa ei kukaan ottanut esille paikanpäällä kokouksen aikana tai ainakaan päätöstä ei tehty? Mielestäni ainakin tuollainen "järjestöjen välisen yhteistoiminnan tukeminen" olisi Sakun toiminan sääntöjen ja hengen mukaista?

 

Jarmo Piippo
Perjantaina, 12. lokakuuta, 2007 - klo 6.05:   
Joanna: Ei tuo niin iso päätös ole, että siihen vain vuosikokous olisi pätevä. :-) Mutta kuten totesit, yhdistyksen tarkoituksen mukaista toimintaa tuo olisi. Anu itse jo sanoikin, ettei ehdi lähteä, tosin ei hänellä olisi siellä esiteltävääkään, kuten ei monella muullakaan "konkarilla". Mutta ei yhdistyksen edustajan siellä ole pakko hallituksen jäsen ollakaan.

 

Silmät selässäkin
Perjantaina, 12. lokakuuta, 2007 - klo 21.55:   
Eikös Jupp3 ja Wizor ollut menossa tonne. Eikös he voi edustaa yhdistystä ???

 

Jarmo Piippo
Lauantaina, 13. lokakuuta, 2007 - klo 7.50:   
Voivat toki, käsitin vain aiemmasta etteivät halua, kun Anu kerran kyseli yhä lähtijöitä?

 

Joanna
Lauantaina, 13. lokakuuta, 2007 - klo 15.41:   
Jarmo: Aika harvalla mitään *uutta* ja ihmeellistä olisikaan näyttää, että sen puoleen paikallemenon perusteet on varsin vähissä. Sis jonkin A1:sen tai Pegasos 1/2:n vieminen tuntuisi hieman vanhan lämmittelyltä...

Toimiva MiniMig voisi ehkä olla jotain, mutta niitä kai ei kovin montaa ole kierrossa. Ehkä Efika uudekka MOS:illa olettaen että semmoinen joskus julkaistaisiin vosi myös olla siinä sivussa.

 

jPV
Lauantaina, 13. lokakuuta, 2007 - klo 17.35:   
Eihän sinne välttämättä niin *uutta* välttämättä pyydettykään. Jo AGA-Amigoiden pelipuoli jne voi kiinnostaa ihmisiä ja useimmat kävijät eivät enää varmaan tiedä Amigasta muutenkaan paljoa. A1 ja Pegasos voi yhä tuntua monille varsin uudelta ja eksoottiselta. Ei niitä niin monessa paikkaa ole voinut nähdä tähänkään mennessä. Tuohon sisäänpääsyyn olisi kiva saada virallista tietoa. Aika suolaisen hintaisia nuo liput näyttävät olevan, jos ei ole muuten menossa.

 

Wizor
Perjantaina, 19. lokakuuta, 2007 - klo 10.34:   
Siis miten niin ei halua?

Olen kyllä menossa ja löysinpäs laatikosta jemmasta jopa vanhan nimilapunkin jossa lukee:
Oma Nimi
Suomen Amiga käyttäjät RY
:)

Mutta lauantaina en ole päivällä paikalla. Tulen sitten illalla 20-21 maissa takas. Jupp3 oli viemässä cd32:sta sinne pelinurkkaukseen ja itse ajattelin sitten sinne samaan nurkkaan viedä yhden pikku A1200:sen. Jos sinne mahtuu.

Eipä ketään muita ole vielä ilmoittautunut mukaan. Vielä ehtii... :)

 

Jarmo Piippo
Perjantaina, 19. lokakuuta, 2007 - klo 17.55:   
All righty, hyvä juttu. :)

 

Thoriel
Sunnuntaina, 21. lokakuuta, 2007 - klo 13.13:   
Wizor, Jupp3: Voisin lähettää yhdistyksen vieraskirjan sinne, kaipa se tallessa pysyy vaikka jatkuvaa valvontaa ei olekaan? Pienen esitenipun kenties myös. Kummalle ja mihin osoitteeseen?

Voisin myös Alt-puuhamiestä informoida että ainakin te kaksi olette menossa, joten jos jotain miitinkiä tai katselmusta haluavat järjestää niin ottaisivat suoraan yhteyden teihin. Irkissä näyttää tuokin lojuvan.

Matkakuluista ja lipuista sen verran, että se onnistuu tarvittaessa. Kysyin aikanaan asiaa tilintarkastajalta asiaa muuta tapahtumaa varten.

Esim. VR:n sivuilta näkee lippujen hinnat, ja tarvittavat rahat voidaan siirtää tililtä tilille tai liput voidaan maksaa "firman" tililtä ja toimittaa postitse. Ensimmäisessä tapauksessa esittelijän täytyy lähettää minulle jälkikäteen matkaliput tositteeksi kirjanpitoon. Jälkimmäisessä tapauksessa sama juttu lippujen kanssa, eli ne pitää liittää tositteeksi kirjanpitoon. Samoin täytyy menetellä pääsylippujen kanssa.

Mutta enivei, jos liput ja matkat korvattaisiin, olisiko etelään lähtijöitä? Toki edellä mainitussa hengessä eli edustamaan yhdistystä, esittelemään laitteita ja muuta vastaavaa höpinää. :)

Toki paras vaihtoehto kuitenkin olisi se, että paikallisia aktiiveja löytyisi, koska pitempimatkalaisilla on aina majoituksen tarve. Myös paikallisagenttien pääsyliput voidaan korvata!

 

Frn
Perjantaina, 26. lokakuuta, 2007 - klo 17.16:   
Sain itsekin vasta varmistettua kyseisen viikonlopun melkolailla vapaaksi, joten voisin tulla porukkaan mukaan. Pegasos 2 ja A1200T/060 löytyy, voisin saada ehkä roudattua mukaan.

 

Thoriel
Sunnuntaina, 28. lokakuuta, 2007 - klo 14.21:   
Frn: No ilman muuta! Sopikaa Jupp3:n ja Wizorin kanssa tarkemmin vaikka hommista. Minä edelleen muistutan niistä pääsymaksuista, että ne voidaan korvata.

PS: Vieraskirja ja pieni nippu esitteitä on matkalla.

 

Wizor
Sunnuntaina, 28. lokakuuta, 2007 - klo 16.21:   
Mulle päin tulossa? Tietää sitten odottaa. :)

Mut yritän ton tornin saada konffattua tai sit tavallisen A1200:sen johonkin kuosiin tuonne partyille.

Eiköhän se tästä sutviinnu :)

 

Thoriel
Maanantaina, 29. lokakuuta, 2007 - klo 22.42:   
Wizor: Juu siis toki sulle.

Frn: Oletko yhteydessä joko suoraan minuun (sähköpostiosoite nickissä) tai kommentoi tähän ketjuun mahdollisimman pian, niin saadaan varmistettua konemäärät ja muut.

 

Jupp3
Keskiviikkona, 31. lokakuuta, 2007 - klo 10.41:   
Al Lowe on saapunut

 

hooligan/dcs
Keskiviikkona, 31. lokakuuta, 2007 - klo 11.25:   
Presidentiaalinen vastaanotto :D

 

Thoriel
Keskiviikkona, 31. lokakuuta, 2007 - klo 22.24:   
Frn tarvisi näytön koneeseensa. Löytyykö pääkaupunkiseudulta keneltäkään lainaksi? Litteä toki mielellään, mutta lainahevosen suuhun ei tässä tapauksessa katsota, kunhan nyt ei ihan pelkkä videomonitori ole kyseessä. Olisi hippasen kiirus! Vastaukset ketjuun tai minulle sähköpostitse.

 

Jupp3
Torstaina, 1. marraskuuta, 2007 - klo 10.52:   
Thoriel:

Putkinäyttö järjestyy.

Lisäksi linkki niille, jotka eivät paikan päälle pääse: DHBB feat. Al Lowe live on Slay radio

 

Frn
Torstaina, 1. marraskuuta, 2007 - klo 10.58:   
Saanen kyllä näytön hommattua itsekin, kiitos tarjouksista. :) Onko muuten hajua mihin auton saisi tuupattua säilöön Kaapelin lähettyville?

 

Jupp3
Sunnuntaina, 4. marraskuuta, 2007 - klo 1.39:   
Edellämainittu keikka mp3-muodossa. Alussa on muuta, keikka tiedoston viimeisenä.

Hyvin se saksofonin soitto näytti sujuvan :) Lauantaisessa puheessa päästiin kuulemaan juttuja mm. Sierran alkuajoilta.

Classic amigoita paikalla on ainakin 6kpl, Pegasos kakkosia 2kpl. Toki paikalla on myös 8bit-koneitakin + ns. "tavallisia PC-koneita" eri käyttöjärjestelmillä.

Tapahtuma on kaikin puolin onnistunut hyvin, ja järjestetään melko varmasti myös ensi vuonna.

 

jPV
Maanantaina, 5. marraskuuta, 2007 - klo 14.38:   
Keräskö Amigat mielenkiintoa? Onnistuko esittelyt? Kuvii?

 

Thoriel
Torstaina, 4. syyskuuta, 2008 - klo 23.21:   
Hei, onko kenelläkään paikalla olleella kuvia ko. tapahtumasta, erityisesti yhdistykseen liittyen? Pitäisi jokunen saada pientä valokuvaraporttia varten kotisivuille ja Sakuun.

Jupp3: Saako Al Lowe -kuvaa käyttää?

 

Jupp3
Tiistaina, 9. syyskuuta, 2008 - klo 11.36:   
Thoriel:

Ainakin minun puolestani saa käyttää. Kuvia löytyy muilta, omia en ole vielä(kään) saanut pistettyä nettiin, pistän tänne infoa kunhan saan jonkin sortin gallerian pystyyn.

Ja tosiaan, Amigoita on tulossa myös tämän vuoden Alternative Partyille, erilliselle tietokonenäyttelyalueelle (toki muutkin merkit ovat edustettuna)

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: