Myykö kukaan enää kamojaan?...

Saku-foorumi » Yleinen keskustelu » Viestit 2007 » Viestit 06/2007 » Myykö kukaan enää kamojaan? « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

Christian Rethmann
Torstaina, 28. kesäkuuta, 2007 - klo 0.48:   
Mulla on tuolla kaapissa laatikollinen Amigakorppuja, suuri osa niistä on pelejä ja demoja jotka saa kyllä netistäkin imuroitua ja emulaattorilla katseltua mutta ompa siellä muutakin. Niitä muita ei sitten netistä löydäkään, niitä omia tuotoksia ja kokonainen setti varmuuskopioita 30 megan kovalevystäni. Ja kun ei nämä peeseet noita korppuja lue (No joo, lukee niillä viritelmillä mutta en ole kiinnostunut) niin Amigan hankinta on pyörinyt mielessä jo vuosia ja nyt se sitten on 'tilattu'.

Koneeksi on tulossa 6satanen 4 kikan kovalevyllä, eli käsittääkseni ei ihan niitä halutuimpia Amigoita mutta sopinee mun tarpeeseen.

Jo tuota konetta etsiessäni havaitsin että ei ole helppoa. Enemmän tai vähemmän raiskattuja A500+pelipaketteja löytyy esim huuto.netistä vielä jonkunverran, mutta toi vaatimus kovalevystä kutisti valikoimia jo huomattavasti. Nyt mulla olisi hakusessa monitori tolle vehkeelle mutta ei, eihän niitä oikein ole.

Nyt sitten tuleekin mieleen että mitä sitten jos tarviikin hiirtä, levyasemaa, virtalähdettä tai jotain muuta lisälaitetta. Eikö noita enää ole olemassa vai onko ne kaikki jo päätyneet keräilijöille jotka ei niistä luovu?

Eikä mulla sitten muuta, tuollaista vaan olen tässä pohtinut päissäni :-)

p.s. Kannattaakohan mun edes kuvitella että huolellisesti säilötyt varmuuskopiokorput vuodelta '91 vielä toimii :-)

 

Joanna
Torstaina, 28. kesäkuuta, 2007 - klo 1.07:   
Kai niitä on, nillä ketkä eivät vielä ole järkiintyneet ja heittäneet kaikkea pois. :)

Itsellä on koneista tallessa vain A1000 ja siitä en vähällä luovu. Irtosälää on kai korppuasemaa, A2000 mallista hiirtä yms.. Alkuperäisiä ohjelmia lienee pahvilaatikko/pari, samoin lehtiä ja jotain kaapeleita tuolta ajalta.

 

Jarmo Piippo
Torstaina, 28. kesäkuuta, 2007 - klo 9.14:   
Jos korput on hyvin säilytetty, eikä ole välillä käytetty, on varsin todennäköistä että ovat yhä luettavissa. Korppuasemahan A600:ssa on vakiona, ei pitäisi tarvita hankkia toista, jos se vain on kunnossa. Hiiri ja virtalähde tarvitaan, mutta konepaketeissa luulisi niiden olevankin mukana(?). Monitoriksihan käy hätätilanteessa televisiokin, vaikka antennipiuhan kautta jos ei muuten onnistu.

 

Tohtori Aivoturmio
Torstaina, 28. kesäkuuta, 2007 - klo 11.34:   
Ja tavaraahan saa esimerkiksi myös tästä osoitteesta: http://www.gentle-eye.fi/

 

jPV
Torstaina, 28. kesäkuuta, 2007 - klo 11.47:   
Kumman hyvin noi vanhat korput ovat toimineet... omat ja muualta saadut.

Jos käyttötarkoitus on lähinnä saada vanhat kamat talteen tai pientä testailua, niin silloin tosiaan riittää näytöksi televisiokin.. tai jopa tv-kortin kautta toiseen tietokoneeseen.

Hiiriä, virtalähteitä, a500-raatoja (joista löytää korppuasemia) jne löytyy kyllä pienellä etsimisellä... joko ostoilmoituksella foorumeihin/newseihin tai sitten ihan kierrätyskeskuksia tai kirppiksiä katselemalla. Uutenakin voi löytyä Gentle Eyeltä... ainakin hiiriä.

Ilman hiirtäkin voi tehdä noi pelastusoperaatiot, silllä Amigallahan voi hiirtä ohjata näppäimistöltäkin. Amiga-näppäin pohjassa nuolinäppäimillä voi ohjata pointeria ja shiftin kanssa nopeampaa. Vasemman puolen Amiga+Alt yhdistelmä toimii vasempana hiirennappina ja oikealla puolella vastaavasti. Ja tietty shortcuteja löytyy ja shellillä voi tehdä monet asiat myös.

 

Jakodemus
Torstaina, 28. kesäkuuta, 2007 - klo 12.37:   
Kyllähän huuto.netissä näyttäisi nytkin olevan myynnissä hiirtä, virtalähdettä, tv-modulaattoria ja ym. Kannattaa vain laittaa tuonne torille ilmoitus, että ostetaan niin johan alkaa myyjiä löytymään.

 

Amiga4ever
Lauantaina, 30. kesäkuuta, 2007 - klo 2.41:   
mutta totta tuo, et amiga tavaraa on nykyään melko vaikea saada.. ite jouduin metsästää 1200/4000:sta noin 5 vuotta.. tonnisen löysin tuurilla lähikirpparilta(myyjä ei tiennyt mitä myi) 500:sia on useita kertynyt.. nekin vuosien saatossa. PC romua on nurkat pullollaan, et roskin rollissa ei lava riitä.. itellä vois olla pari ylimääräistä scarttia mistä vois luopua(ainakin yks) :) ja yks 500:nen + pari 500:sen poweria + 1081 monitori(lähi osto ja myyntiliikkeessä ois 1084 kohtuu hintaan jos tarvetta?)

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: