Reititin

Saku-foorumi » Yleinen keskustelu » Viestit 2007 » Viestit 06/2007 asti » Reititin « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

jPV
Maanantaina, 22. tammikuuta, 2007 - klo 20.29:   
Vanha reitittimeni sanoi työsopimuksensa irti ja ajattelin ostaa uuden, jossa on valmius langattomiin yhteyksiin. Onko kukaan testannut Buffalon WHR-HP-G54 tukiasemaa/reititintä? Toimiikohan web-interface Amigan selaimilla (lähinnä IBrowsella)?

 

Jani Kuituniemi
Tiistaina, 23. tammikuuta, 2007 - klo 7.41:   
Mulla on joku tuollainen Buffalon kytkin/WLAN AP purkki siltaavan Zyxellin perässä kotona. Toimii ainakin noin muuten ihan jees. En ole kokeillut web-interfacea Amigan selaimella kylläkään, joten jälkimmäiseen kysymykseen en tiedä vastausta.

 

KimmoK
Tiistaina, 23. tammikuuta, 2007 - klo 10.38:   
Onko nuissa palomuuria itessään?

Mulla ois ADSL purkki ennenestään ja siinä joku 4 portin kytkin tms.

Uuteen taloon ois tarkoitus päivittää ja kovopohjainen palomuuri tuntuis huolettomalta ja luotettavalta ratkaisulta jossain välissä.
Talon verkko tulisi olemaan langaton JA langallinen.

 

Ibe U
Tiistaina, 23. tammikuuta, 2007 - klo 13.57:   
Nykyään melkein kaikissa ADSL modeemeissa on palomuuri.

Itse käyttelen sitä pelkällä NAT:illa, takaa ihan riittävän turvallisuuden.

 

jPV
Tiistaina, 23. tammikuuta, 2007 - klo 17.15:   
Kuulemma toi Buffalo ei oisi toiminu Amigan selaimilla. Ainakaan vanhemmilla, uusinta IB:tä ei oltu kokeiltu. Lisäksi siinä ei ilmeisesti olisi ollut dyndns-loggautumista, josta ainakin itselleni on hyötyä. Muuten kyllä sain kuvan, että olisi varsin pätevä laite hyvällä kantamalla jne.

Ostin sitten Linksys WRT54GL:n, jonka kuulin toimivan Amigan selaimillakin. Muuten kyllä näyttää toimivan, mutta toistaiseksi save-nappula ei tee toivottua tulosta :-). Pitää testailla mistä johtuisi... no onneks ppc-linuxille löytyy selaimia ;) WRT54GL:ään löytyy myös muiden tekemiä firmwareja ja voi vaikka itse säätää oman Linuxin siihen ;) Vähän isokokoisempi vaan kuin tuo näppärä Buffalo ois ollu.

KimmoK: kummassakin on palomuuri ja varmaankin kaikki tarpeellinen mitä tarvisit tuollaisen pienen perus sekaverkon tekemiseen.. yhdessä paketissa.. tietysti isommalla rahalla saa enemmän ominaisuuksia jne, mutta esim nämä kaksi vaihtoehtoa tuntuivat nettikommenttien mukaan paljon paremmilta kuin monet yleiset halpamerkit.

 

Thoriel
Tiistaina, 23. tammikuuta, 2007 - klo 18.23:   
jPV: Itse hommasin muuton jälkeen tuon Buffalon, kun tiesin että oma kone tulee ihan muualle kuin missä ADSL-purkki majailee, enkä jaksanut enää piuharumbaa. Itselläni se on tosin kytkin/palomuurin jatkeena pelkästään Access Pointina, eli en hyödynnä sen reititysominaisuuksia.

Luulisi tuon webbiliittymän toimivan Amigallakin. Mulla ei WinUAE:ssa ollut muuta kuin ikuwanha AWeb-II 3.4APL (vuodelta 2002 :-), ja silläkin tuo liittymä päällisin puolin toimii, vaikka layout onkin vähän hassullaan. Olettaisin uudemmilla selaimilla toimivan moitteetta.

Sikäli olen värkkiin ollut tyytyväinen, että se on toiminut niin kuin pitääkin, ja kantama on hyvä. Kuuluu tuonne pihamaallekin, että ukko saa säätää auton tietsikkaa. :)

 

jPV
Tiistaina, 23. tammikuuta, 2007 - klo 19.42:   
No höh, meni sitten vähän ristiin Amigalla käytön kannalta :). Noo, hyviä varmaan kumpikin noin muuten sitten ja eihän niitä hirmu usein tarvi konffata :)

 

tohe
Keskiviikkona, 24. tammikuuta, 2007 - klo 20.29:   
Minulla tosiaan on tuo Buffalon verme kans, käyttöliittymä tosiaan on sen verran sekaisin ja ainakaan itse en päässyt kaikkiin asetuksiin/pystynyt niitä tallettamaan (siis vanhoilla Amiga-selaimilla, uusilla ne ole viitsinyt kokeilla).

Mutta laitteena tosiaan on ihan kyllä erittäin varmatoiminen eikä mitään ongelmia ole ollut toisin kuin vanhassa D-Link:ssä.

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: