Ftp-palvelin

Saku-foorumi » Yleinen keskustelu » Viestit 2006 » Viestit 07/2006 asti » Ftp-palvelin « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

jap
Perjantaina, 17. helmikuuta, 2006 - klo 14.53:   
Tuleeko Genesisen mukana ftp-palvelinta? Pitäs siirtää kotiverkossa tietoja Windows-koneen ja Amigan välillä.

Tämä ei kuulu Amiga-foorumille, mutta kysynpä kuitenkin. Onko Windows XP:ssä valmiina ftp-palvelinta?

 

Jani Kuituniemi
Perjantaina, 17. helmikuuta, 2006 - klo 14.55:   
En tiedä, toisaalta, miksi et käyttäisi Sambaa Amigassa? Ei tarvitsisi säätää FTP:n kanssa, senkun kopioisi kuin miltä tahansa verkkolevy-asemalta. Niin minä teen.

 

jPV
Perjantaina, 17. helmikuuta, 2006 - klo 15.24:   
Tulee (serv/ftpd), mutta enpä ole itse koskaan testannu sitä. Tullu käytettyä vaan erillisiä ftpd:eitä. Aminetistä löytyy muutama ilmainenkin... rc-ftpd on uusimmasta päästä ja graafinen.

Mutta tosiaan jos haluaa pienimmällä vaivalla, niin Windowsin jaot voi mountata Amigalta yhdellä käskyllä, eli smbfs:llä. Ei tarvi asennella koko sambaa tms.

 

jap
Lauantaina, 18. helmikuuta, 2006 - klo 17.20:   
SMBFS vaikutti lupaavalta, mutta se kaatui heti käynnistyksessä.

 

jPV
Lauantaina, 18. helmikuuta, 2006 - klo 17.54:   
Mjaa.. kyllä se mulla toimii Amigalla ja Pegasoksella...

 

jap
Lauantaina, 18. helmikuuta, 2006 - klo 20.33:   
AOS 3.9:ssä se kaatui mulla heti, kun se ei saanut muodostettua yhteyttä Windows-koneeseen. AOS 4.0:ssa kaatumisongelmaa ei ilmennyt.

Mäkin kovalevyyn pääsin käsiksi ongelmitta AmigaOnella, mutta Windows-kone ei suostu yhteistyöhön.

 

Jani Kuituniemi
Lauantaina, 18. helmikuuta, 2006 - klo 21.18:   
Hmmh.. täällä Amiga-PC-Mac-*NIX seka-verkossa Samba on toimiva ratkaisu. Muistaakseni mulla oli myös tuon SmbFs:n kanssa kaatuilu-ongelmia.

 

jap
Lauantaina, 18. helmikuuta, 2006 - klo 22.58:   
Nyt sain viimein levyjaot toimimaan. En oikein tiedä missä oli aiemmin vika. Ilmeisesti Windowsin puolella oli asetuksissa jotain hämärää.

Nyt AmigaOne näkee mäkin ja windowsin levyt ja mäkki ja windows toistensa levyt. Pitää kokeilla kopioida AmigaOnesta SMBFS-skriptit 3.9 Amigaan, jos SMBFS rupeaisi sitten toimimaan vanhassa Amigassa.

On tämä nyt paljon kätevämpi ratkaisu kuin ftp. Kiitoksia SMBFS-vinkistä :)

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: