Mikä polttajista parhain?

Saku-foorumi » Yleinen keskustelu » Viestit 2005 » Viestit 12/2005 asti » Mikä polttajista parhain? « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

I. P.
Torstaina, 20. lokakuuta, 2005 - klo 2.53:   
Niin, kuten otsikosta tuli selville, mikä mahtaa olla teidän muiden amigistien suosima CD-polttaja? Itse olen räpeltänyt (todellakin räpeltänyt!!!) Plextorin RW-asemalla (PlexWriter 40/12/40 A u) ja nyt kyllä toden teolla alkaa käämit kärventyä ja hihat palaa rakkineen kanssa (JO KOLMAS VAJAAN 2-VUODEN SISÄLLÄ!!!). Viimeisimmän kanssa ei ensiksi brobleemoja MakeCD:ssä, mutta nyt täyttä v*...uilua datan ja audion poltossa. (TAAS KERRAN) kaikki kaapelit ja johdot on tullut tarkistettua ja olenpa yrittänyt, huonolla menestyksellä, myös firmwaren päivitystä, mutta... waste of Time!!! Saattaa tietenkin olla niin, että jotain on jäänyt multa vielä tutkimatta, mutta ei ainakaan kaaliini kävele. Antakee ilman muuta infoa jos vain teiltä joltain sellaista löytyy.

(Mikäli tästä tiedosta mitään apua on niin: käyttis OS3.5 & OS3.9, täysin rekisteröity MakeCD v3.2d (rekisteröidyllä DAO-tuella), koneessa CV64-3D, Blizzard 060, 64MB muisti.)

 

Ville
Torstaina, 20. lokakuuta, 2005 - klo 3.32:   
Mulla käytössä ollut Yamaha 4416S ja hyvin on toiminut.

 

JPQ
Torstaina, 20. lokakuuta, 2005 - klo 14.33:   
I. P.: minä käytän erästä liteonia pegasos2 koneeessani ja amigassa
ihan ok toimiva HP 7200Plus. levyn tyhjäys ei vaan
ainakaan jälkimäisessä kunnolla toimi jos RWeistä on kyse. Mutta se
mitä nyt sanon jos 2vuodessa on mennyt 3 plextoria niin eikun
kuluttaja neuvojaan yhteys koska lain muttei siis annetun takuun
puitteissa tietojeni valossa vähintäänkin 2vuotta pitäis kestää
aseman. Sanon siksi että saisit sen mihin sinulla oikeus lain eikä
takuun (se on vapaaehtoista lain noudatus mitä ilmeisemmin
ei) puitteissa.

 

I. P.
Torstaina, 20. lokakuuta, 2005 - klo 19.48:   
JPQ:joo, senpä voisinkin tehdä, sillä 2-vuotta on todellakin harmittavan lyhyt aika. Muutenkin korpeaa se, että nykyisin halvempaa/kannattavampaa on ostaa uusi polttaja kuin ruveta korjauttamaan vanhaa viallista. Näin hyvää materiaalia kerääntyy ongelmajätekeskuksiin ja kaatopaikoille karmaisevia määriä. Kaapistani löytyy jo entuudestaan vanha poltaja vuodelta 2000 (kyseinen malli sattumoisin juuri HP CD-Writer 7200 plus), ja aivan samat oireet kuin PlexWriterillä: lukee ja polttaa data-levyjä vaihtelevalla menestyksellä. Käsittääkseni MakeCD:ssä ei vieläkään ole kunnolla tukea kyseiselle HP:n mallille (dao not supportet).

 

JPQ
Torstaina, 20. lokakuuta, 2005 - klo 20.37:   
I.P.: ei ole kunnon tukea edes tuolle liteonille ja tuo on tosiaan
totta että vanha roskiin uusi tilalle on kauheaa. ja minulla tuon
hpeen kanssa lähinnä takkuaa maxxel? levyt. ja yhden aseman jo pitäs
kestää musta 2vuotta (enempikin tietäen miten ahkerassa käytössä
hpeeni oli edellisellä omistajalla ja ostin sen koska makecd tuki
sitä edes jotenkin...) mutta jos menee tuossa ajassa 3 niin tosiaan
suosittelen.

 

itix
Perjantaina, 21. lokakuuta, 2005 - klo 13.58:   
No se ei välttämättä ole MakeCD:n vika. Mulla on ollut HP 7200i ja se toimi miten sattuu. Se on yksinkertaisesti paska malli HP:n paskatehtaalta (heh). HP:ssä ei muuten ole oikeaa DAO-tilaa lainkaan. Ainoastaan TAO.

Vaihdoin sen viime vuonna LG:n halpismalliin mikä toimi mainiosti. Pegasos kakkosen myötä se vaihtui Samsungin CDRW/DVD-ROM comboon. Aivan OK sekin.

 

JPQ
Perjantaina, 21. lokakuuta, 2005 - klo 14.37:   
itix: tuo ihan ok laite mulla siltä osin kuin toimii ja kivan tukeva
muihin näkemiini nähden. Eli en sanoisi paskaksi.

 

tomazkid
Perjantaina, 21. lokakuuta, 2005 - klo 16.32:   
Mulla on Nec-1000 AmigaOnessa, Nec-1300 ja Nec-2500 pc-koneissa. Toimii hyvin. :)

 

Piru
Perjantaina, 21. lokakuuta, 2005 - klo 16.57:   
Liteonin asemat on ihan jees.

 

tomazkid
Perjantaina, 21. lokakuuta, 2005 - klo 17.14:   
Unohdin. AmigaOnessa on myös Liteon cdrw.
Sekin toimii ihan hyvin.

 

Jon
Perjantaina, 21. lokakuuta, 2005 - klo 17.26:   
Itsellä kokemuksia 4:stä LG-kombosta ja kaverillakin taitaa olla pari. Ei pahaa sanomista.

 

jPV
Perjantaina, 21. lokakuuta, 2005 - klo 18.31:   
A1200:ssa toimi Plexwriter RW 4/2/20 SCSI -asema ihan hyvin, kunnes se vaan eräänä päivänä lakkasi tunnistamasta mitään levyjä. Muutama muukin SCSI-asema toiminu ok, mutta tuntuu vaan olevan aika rajallista niiden kesto.

Pegasoksessa toiminut toistaiseksi hyvin LG CD-RW/DVD 52/32/52 -asema.

MakeCD:tä käytän kummallakin koneella. Viimeisintä betaa, jonka saa makecd:n sivuilta. Ja a1200:ssa päivitetty 1230scsi.device... kuulemma vaikuttaa joidenkin asemien toimivuuteen.

 

densho
Perjantaina, 21. lokakuuta, 2005 - klo 18.56:   
LG GSA-4163B täällä. Toiminut erittäin hyvin FryingPanin kanssa.

 

Thematic
Perjantaina, 21. lokakuuta, 2005 - klo 23.08:   
Vieläkö noi Plextorit ja Yamahat päivettyy :^) sillä vanhalla Amiga-softalla? Toimiiko se MOS:ssa/OS4:ssä?

Minulla toimii A1:ssä LG CD-RW hyvin ja A1200:ssa vanha SCSI Philips -rakkine kohtalaisesti.

 

I. P.
Tiistaina, 1. marraskuuta, 2005 - klo 18.51:   
Kiitos kaikille vinkeistä. Muuten, kun tuo LG:n polttaja kerran alkaa olla vähän itse kullakin, niin onko mitään hajua siitä, miten kyseinen asema suoriutuu tuosta DAO-poltosta? Ainakaan MakeCD:n listassa tuetuista asemista ei LG:n asemaa mainita lainkaan. Vaikka tietenkin olisi tarkoitus pääsääntöisesti kärvennellä tuota dataa, niin silti myös musaa tulee aina välillä vipattua R-levyille (musaholisti kun olen :) ). Siispä, jos vain vielä voisitte valaista tuota seikkaa mulle, niin olisin kiitollinen.

 

itix
Keskiviikkona, 2. marraskuuta, 2005 - klo 12.18:   
Kun viimeksi polttelin MakeCD:llä kopion audio-cd:stä niin DAO ei toiminut LG:llä vaan se antoi jonkun virheilmoituksen. TAO:lla kopiosta tuli kuitenkin identtinen.

Nykyiset CDRW-asemat ovat muuten standardoituja ja käyttävät samoja käskyjä toistensa kanssa. Poltto-ohjelman ei enää tarvitse tukea mitään asemaa erikseen.

 

JPQ
Keskiviikkona, 2. marraskuuta, 2005 - klo 14.58:   
itix: ei välttämättä taida olla kaikki asemat ihan standardeja... en
usko oikein.

 

Miikka
Keskiviikkona, 2. marraskuuta, 2005 - klo 15.10:   
JPQ:

Joo, periaatteessa niiden pitäisi olla MMC-yhteensopivia. En tosin tiedä, onko kaikki uudet (SAO ja mimtäniitänytonkaan) sisällytetty tuohon standardiin.

Lienet oikeassa, ettei kaikki ole standardeja.

Make-cd:n sivuilta:

The CDR_SCSI3_ATAPI.driver most likely does, even if the drive is not recognized yet. All modern drives use the MMC standard, and the MakeCD driver is able to adapt to the slightly differing implementations automatically.

heh, "slightly differing implementations automatically" :|

 

JPQ
Keskiviikkona, 2. marraskuuta, 2005 - klo 15.40:   
Miikka: päättelen jo siitä ettei kaikki usb kortinlukijatkaan ole moni
mitä myydään standardi rautana ei ole.

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: