Assembly 2005 GameDev-compon tuotokse...

Saku-foorumi » Yleinen keskustelu » Viestit 2005 » Viestit 12/2005 asti » Assembly 2005 GameDev-compon tuotokset julkaistu « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

Jupp3
Keskiviikkona, 27. heinäkuuta, 2005 - klo 0.07:   
Assembly 2005 GameDev-compon tuotokset on julkaistu, ja ne löytyvät täältä..

Tällä kertaa mukana on omakin tuotos (Thurst). Jos joku haluaa kokeilla, niin siitä löytyy jo päivitetty versio täältä (ja toivottavasti torstaihin mennessä vielä enemmän päivitetty versio :) )

(Deadline lähestyi eikä windows-versio meinannut toimia, mutta oli PAKKO julkaista joku versio, jotta pääsee kilpailuun mukaan)

Kilpailussa näyttää olevan yhteensä 9 peliä joten kilpailua on :)

 

fragment
Keskiviikkona, 27. heinäkuuta, 2005 - klo 10.29:   
Onkos tuossa minkäänlaista timeriä pitämässä peliä hillinnässä? Meni koti-PCllä niin hurjaa vauhtia ettei näkynyt oikein mitään. Pelaajien lukumäärääkin valittessa oli vaikeuksia saada sitä oikealle kohdalle.. :)

Suosittelen lukaisemaan solin SDL tutoriaalista ainakin tuon timerin käytön:
http://www.iki.fi/sol/

SDL_GetTicks() on ystävä

 

Jupp3
Keskiviikkona, 27. heinäkuuta, 2005 - klo 12.36:   
>SDL_GetTicks() on ystävä

...ja sitä käytänkin. Kahdella eri koneella testattuna nopeus on suunnilleen sama, joten "kaipa se toimii".

Lisäksi keinotekoinen hidastus (Delay(jotain) joka framella) kasvattaa frameskippiä.

 

Jupp3
Keskiviikkona, 27. heinäkuuta, 2005 - klo 12.50:   
Hupsista... Taisi unohtua ylimääräistä koodia viimeisimpään käännökseen...

Mitenkäs alusten kääntymisnopeus ja ammusten nopeus? Niiden pitäisi kuitenkin olla normaaleja uudemmallakin versiolla. Lisäksi alusten nopeuden pitäisi olla oikea vanhassa versiossa (missä taas suunnilleen kaikki muu on rikki)

 

Jon
Keskiviikkona, 27. heinäkuuta, 2005 - klo 16.18:   
Joo, peli oli liian nopea (myös valikossa) pc:llä.

Kokeilen jossain vaiheessa uudelleen.

Ps. jos jossain vaiheessa tuosta tulee open source -versio, niin lupaan kääntää OS4:lle ;)

 

Jupp3
Keskiviikkona, 27. heinäkuuta, 2005 - klo 18.09:   
>lupaan kääntää OS4:lle

No sanotaampa suoraan, että se on tällä hetkellä mahdotonta. Peli käyttää 3D-kiihdytystä, ja tinygl ei riitä. Ja ainakaan tällä hetkellä en siihen ala (MESA on kuitenkin tulossa "sitten joskus")

Hakemistossa on nyt päivitetty versio. En tiedä auttaako nopeusongelmaan, mutta ongelman korjaamista saattaisi auttaa, jos joku kertoisi pelin lopettamisen jälkeen tiedostosta stdout.txt löytyvän numeron vaika sähköpostilla :)

 

C=
Torstaina, 28. heinäkuuta, 2005 - klo 0.59:   
OS4:lle on tulossa 3D kiihdytytstuki suoraan SDL:n. Eli voi käyttää SDL:n kutsuja.

 

itix
Torstaina, 28. heinäkuuta, 2005 - klo 20.50:   
SDL:n 3D-rajapinta on pelkkä OpenGL-wrapperi.

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: