Pianeta Amiga 2004

Saku-foorumi » Yleinen keskustelu » Viestit 2005 » Viestit 06/2005 asti » Pianeta Amiga 2004 « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

itix
Tiistaina, 14. joulukuuta, 2004 - klo 2.36:   
Vuosittainen (?) Amiga-tapahtuma Italiassa oli jälleen.

Raporttia MorphZonessa

MorphOS:n puolelta esittelyssä oli mm.

- MorphOS 1.5:n komponentteja (tinygl, muicon, paula-emulaatio ym)
- Quake 2 MorphOS:lle
- Freespace 2 MorphOS:lle
- Hexen 2 MorphOS:lle
- Virtual Grand Prix 2 MorphOS:lle
- Papyrus Office
- MOSTitler
- BurnIt
- läjä SDL-pelejä (Neverball, the Battle for Wesnoth, TuxRacer...)


MorphOS-käyttäjien huomiot AmigaOS 4:sta :

- Freespace
- Duke 3D
- Warp3D
- Petunia
- Moovid
- DVPlayer

 

Jon
Torstaina, 16. joulukuuta, 2004 - klo 10.02:   
Jotain valokuvia:

Täällä

 

itix
Torstaina, 16. joulukuuta, 2004 - klo 16.30:   
Juttua ANN:ssa:

Kommentti 16:

"On the other hand I shot much more MOS because there were NEW apps I (and in some cases, also everyone else) never saw before (Freespace2, Papyrus Office, FooBillard). There's an hell of a lot of SW I didn't portrait, including MOSTitler (sorry), or Zero/Universe running on a Peg1"

\o/

;-)

 

Esa Haapaniemi
Perjantaina, 17. joulukuuta, 2004 - klo 9.34:   
Valokuvien perusteella tuolla oli jopa vähemmän väkeä kuin suomalaisissa Saku tapahtumissa. Toisaalta läheisyyden tunnelmaan tuollakin mahtoi päästä. Ja tila oli vielä enemmän kellarin hämäryyttä korostava.

Hieman ihmettelen sitä, että MOSsissa joku BurnIt on merkittävä softa, kun minä en ole siitä laisinkaan pitänyt classicissa, ja MakeCD on toiminut vallan hyvin.

 

miksuh
Perjantaina, 17. joulukuuta, 2004 - klo 10.49:   
Joo en mäkänn ole oikeen ikinä tykänny BurnIT:sta. Sille pitäs tehdä ainakin uus GUI, että sitä viittis käyttää, nykynen gui on liian omaperänen. Muutenkin makeCD tuntuu toimivan paremmin.

 

Jupp3
Perjantaina, 17. joulukuuta, 2004 - klo 11.25:   
>Valokuvien perusteella tuolla oli jopa vähemmän väkeä kuin suomalaisissa Saku tapahtumissa.

No saman kuvan sain kyllä myös esim. AmiWestistä, jos "isommalle mantereelle" mennään.

>Hieman ihmettelen sitä, että MOSsissa joku BurnIt on merkittävä softa, kun minä en ole siitä laisinkaan pitänyt classicissa, ja MakeCD on toiminut vallan hyvin.

Paitsi että MakeCD ei tietääkseni polta DVD-levyjä kovinkaan hyvin.

Lisäksi BurnIt:in käyttöliittymä taitaa olla aika paljon vanhaa parempi. Onhan minulla joku versio siitä, mutta MakeCD:tä olen enemmän käyttänyt "vanhasta tottumuksesta" :)

 

JPQ
Perjantaina, 17. joulukuuta, 2004 - klo 11.51:   
Sitä paitsi BurnIT lienee natiivi sekin tekee minusta p*skastakin
softasta merkittävän. Tämä ei tarkoita BurnIT olisi p*ska en sano
siihen mitään koska en ole kokeillut.

 

Joanna
Perjantaina, 17. joulukuuta, 2004 - klo 12.26:   
Esa: Sitä ylikorostamista tuntuu tapahtuvan joka poppoossa joilla on vähän ohjelmia.. Jos olisi tuhansia ohjelmia niin tuskin webbisivuilla jaksettaisiin mainita jokaista Gnu-työkalua (kuten Grep) erikseen..

Lajemmin käytetyillä ympäristöillä tuommoinen poltto.ohjelma ei juuri nostaisi keskustelua.. OSX:ssä tulee käsittääkseni riittävät ohjelmat mukana (kuten myös linuxeissakin) ja Windowssin kanssa polto-ohjelmia on nurkat täynnä. Esim kun ostin Btc-1108 DVD+-RW aseman (59.95€ tms) niin mukana tulei OEM versio Nero 6 softapaketista..

 

hooligan/dcs
Perjantaina, 17. joulukuuta, 2004 - klo 12.33:   
BurnIt:n kohdalla ei voida edes puhua aikaisemmista versioista, pitkälti uudelleenkirjoitettu koko paske.

GUIsta on muutamia kuvia:
http://www.titancomputer.de/ami/burnit/burnit3.html

viime kuun alussa tuli tuki myös tuplakerros-lätyille.

 

JPQ
Perjantaina, 17. joulukuuta, 2004 - klo 16.21:   
hooligan/dcs: ei todellakaan tuolloin voi puhua.

 

itix
Perjantaina, 17. joulukuuta, 2004 - klo 16.28:   
No MakeCD:tä ei enää käytännössä kehitetä muuta kuin satunnaisin pikkupäivityksin. Siinä on vissi ero BurnIt:n ja MakeCD:n välillä.

 

miksuh
Perjantaina, 17. joulukuuta, 2004 - klo 16.30:   
itix: No eipä se MakeCD edes ole mitenkään särki, että sille hirveästi mitään tarviisi tehdä :)

 

hooligan/dcs
Perjantaina, 17. joulukuuta, 2004 - klo 16.34:   
@Miksuh

tänä päivänä sillä vaan ei tee paskaakaan, MakeDVD vois olla jo jotain :)

 

miksuh
Perjantaina, 17. joulukuuta, 2004 - klo 16.44:   
No kyllä mä ainakin teen sillä iha pirusti :) Ja ainakin Espoossa kaupoissa myydään yhä enempi CDRW kuin DVDR levyjä :)

 

miksuh
Perjantaina, 17. joulukuuta, 2004 - klo 16.46:   
Sitäpausti kirjotettavat DVD levyt on iha törkeen kalliita vielä toistaseksi. Mulla ainakaan ei ole mitään hirveetä intoa alkaa niitä edes käyttää vielä vaikka voiski.

 

Jupp3
Perjantaina, 17. joulukuuta, 2004 - klo 17.41:   
>Sitäpausti kirjotettavat DVD levyt on iha törkeen kalliita vielä toistaseksi.

No jos hinta on liian kallis, niin ostaa jostain halvemmasta paikasta kuin Suomesta, vaikka esim. verkkokaupasta :)

Sama koskee tietenkin myös CDr-levyjä.

Ja kyllä DVD-levyjä voi hyvinkin mennä vähemmän kuin CD-levyjä, mahtuuhan niille monta kertaa enemmän tavaraa :)

 

hooligan/dcs
Perjantaina, 17. joulukuuta, 2004 - klo 17.58:   
@Miksuh

Pirun kalliita onkin. Edelliset mitä ostin makso peräti 30 senttiä.

 

itix
Perjantaina, 17. joulukuuta, 2004 - klo 18.20:   
miksuh: Mieluummin tukee sellaista tuotetta jota kehitetään kuin sellaista jota ei kehitetä. Toki MakeCD toimii edelleen mutta jos uutta softaa on ostamassa niin silloin valitsisin ennemmin BurnIt:n.

DVD-RW -levyt ovat muuten aika halpoja nykyään. Kalliimpia kuin CD:t mutta mahtuuhan niille enemmän tavaraakin...

 

miksuh
Lauantaina, 18. joulukuuta, 2004 - klo 11.21:   
hooligan: on ne cdrw levyihin verrattuna kalliita. Ja et sä kyllä tolla hinnalla saa mistään dvd levyjkä ellet osta hirveää määrää kerralla.

 

miksuh
Lauantaina, 18. joulukuuta, 2004 - klo 11.25:   
itix: mahtuuhan niihin DVD levyille toki enemmän tavaraa, mutta mihin sitä lisätilaa oikeastaan tarvii ? Varsinkaan Amigalla ? Ainut mihin CDRW ei riitä on leffojen säilömiseen. Kaikkeen muuhun CDRW on enemmän kun tarpeeksi iso. Sä tuskin saat hirveän montaa DVD levyä täytettyä Amigan softalla vaikka tunkisit sinne kaikki softat mitä omistat ja olet Aminetista hakenut. Toki DVD voi olla näppärä varmuuskopioiden ottoon kovalevystä, mutta tuskin siihenkään käyttöön hirvän montaa levyä menee.

 

miksuh
Lauantaina, 18. joulukuuta, 2004 - klo 11.36:   
En mä siis kiellä että DVD on hyvä kehitysaskel CD-levyjen jälkeen, itse en omakohtasesti vaan kyllä näe mitään tarvetta kirjottavalle DVD:lle ainakaan toistaseksi. Jos netistä alkas warettaa leffoja urakalla, ni ehkä sitten.

Lisäksi DVD:n käyttämisen "korpun korvikkeena" tekee musta arveluttavaksi se, että sillä yhdellä lätyllä on tosiaan sitten paljon enempi kamaa kuin CDRW:llä. Ja jos se yksi levy sitten vaikka naarmuuntuu niin voi sanoa hyvästiut hirveälle määrälle softaa jne. Jo CDRW levynb menettäminen harmittas, saati sitten täyden DVD:n.

 

JPQ
Lauantaina, 18. joulukuuta, 2004 - klo 11.49:   
Sitä paitsi CDR soi CD soittimella mutta DVD ei soi joten molemmilla
on paikkansa mulla ei ole paikkaa DVDeelle. eli ei ole vielä edes DVD
soitinta.:) Lisäksi tavara määrieni kanssa tosiaan teen mielummin
monta CDtä kuin yhden DVDeen.

 

Joanna
Lauantaina, 18. joulukuuta, 2004 - klo 12.24:   
Miksuh: ihan pikaisena kommenttina.. voisitko selittää puolet vähemmän, ja vaikka kokeeksi avata silmäsi maailma muutokselle. Se ei ole enää se sama paikka kuin silloin kun Amiga 1200 suuniteltiin.

A) Siis DVD:tä ei ole koskaan tarkoitettukaan korpun korvikkeeksi.. siihen tarkoitukseen on olleet Usbipalikat jo vuosia.. 64MB on varmaan sinulle riittävän iso ja semmoisen saa suomestak kymmenistä kaupoista alle 20 eukin. (katso hintaseurantaa ellet usko)

B) Laatumerkkiä olevia DVD-R levyjä saa 25kpl alle 20 Eurolla. Hinta sisältää postikulut kimppatilauksesta (ostimme huisat 75 levyä kerralla) ja tuote tulee tulli yms vapaasti EU alueelta.

 

miksuh
Lauantaina, 18. joulukuuta, 2004 - klo 12.30:   
Joanna: Jos sua häiritsee se määrä mitä kirjotan, niin ÄLÄ LUE. Mutta lopeta toi valittaminen.
Minä en ole sua pakottanu lukemaan yhtään mitään.

"ja vaikka kokeeksi avata silmäsi maailma muutokselle. Se ei ole enää se sama paikka kuin silloin kun Amiga 1200 suuniteltiin. "

Mä en viiti edes sanoa mitä ajattelen tomosista kommenteista.

 

hooligan/dcs
Lauantaina, 18. joulukuuta, 2004 - klo 12.30:   
>hooligan: on ne cdrw levyihin verrattuna kalliita. Ja et sä kyllä tolla hinnalla saa mistään dvd levyjkä ellet osta hirveää määrää kerralla.

No ihan vertailupohjaksi niin kerro mihin hintaan sä niitä cd-rwtä hankit, ilmeisesti ilmaiseksi kuiteskin jos dvd-aihiot on kalliita :)

for the record 100 kpl hommasin viimeks, eli ei puhuta mistään "hirveästä" määrästä.

 

hooligan/dcs
Lauantaina, 18. joulukuuta, 2004 - klo 12.33:   
@JPQ

>Sitä paitsi CDR soi CD soittimella mutta DVD ei soi joten molemmilla on paikkansa mulla ei ole paikkaa DVDeelle. eli ei ole vielä edes DVD soitinta

No eikö sitä cd-soitinta voi heittää mäkeen ja hommata dvd-soitin. Näin se vie saman määrän tilaa ja toistaa molemmat formaatit. Mulla on itellä kolme dvd-soitinta eli sikäli ymmärrän kyllä tilanvientitarpeet ;)

 

miksuh
Lauantaina, 18. joulukuuta, 2004 - klo 12.33:   
hooligan/dcs: kerro sä mitä sä laitat noille sadalle DVD:lle ? 98 leffaa ja kahdelle levylle amigan softaa ? 100DVD:tä on hirveä määrä kun on kyse Amigan softan säilömisen tarpeesta, Windowsissa jne asia olis eri.

 

Jupp3
Lauantaina, 18. joulukuuta, 2004 - klo 12.33:   
>DVD levyille toki enemmän tavaraa, mutta mihin sitä lisätilaa oikeastaan tarvii ? Varsinkaan Amigalla ?

No, jos sä pärjäät yhdellä CD-levyllä niin mikäs siinä. Minä en, ja käyttäisin paljon mielummin yhtä/muutamaa DVD-levyä kuin nippua CD-levyjä :)

>Ja jos se yksi levy sitten vaikka naarmuuntuu niin voi sanoa hyvästiut hirveälle määrälle softaa jne. Jo CDRW levynb menettäminen harmittas, saati sitten täyden DVD:n.

Polta sitten aina sama sisältö vähintään kahdelle eri DVD-levylle. Toimii myös CD-levyillä :)

Mutta jos "täysin laillisia käyttökohteita" DVD:lle etsitään, niin esimerkiksi juuri kovalevyn varmuuskopiointi, Linuxin asennuslevy, omat videot, omien CD-levyjen poltto DVD:lle mp3:na helppoa kuuntelua varten (DVD-soittimella tai tietokoneella)

 

miksuh
Lauantaina, 18. joulukuuta, 2004 - klo 12.36:   
"No eikö sitä cd-soitinta voi heittää mäkeen ja hommata dvd-soitin"

Noin se maailma pelastuu, heitetää kaikki täysin toimiva elektroniikka kaatopaikalle ja hommataan uutta vain koska "CDRW levyt on vanhanaikasia" "Maailma ei ole enää sama paikka kuin millon A1200 suunniteltiin" jne.

 

miksuh
Lauantaina, 18. joulukuuta, 2004 - klo 12.41:   
Mulla on edelleen LP-soitinkin, ja iso kasa kasetteja, enkä mä silti näe mitään tarvetta luopua niistä ja heittää niitä mäkeen, vaikka kaiken voisikin tunkea DVD:lle.

 

JPQ
Lauantaina, 18. joulukuuta, 2004 - klo 13.04:   
hooligan/dcs: kuule mulla on NAD L40 cd soitin,vahvistin,radio yhdistelmä joka sen verta arvokas ja hyvä soundinen etten mitään rupu dvdtä hanki tilalle lisäksi tykkään että jokaisella laitteella on tehtävänsä. Kuten mulla nykyään Pegasos käytännössä muut jutut paitsi retroilu ja midi sequ,plus trackerit ehkä jossain määrin. Lyhyesti: Eli jos DVD hajoaisi voisin silti kuunnella CDeetä.
PS. Sitä paitsi yritän tehdä musaani myyntiinkin joskus eikä kaikilla ole DVD soitinta.
miksuh: minullakin kasetteja ja LPeitä jotka tarvii siirtää CDeelle kun ei ole soitinta koska en näillä nakki käsillä voi sellaista omistaa ei vaan voi mitään
että silloin kun mun mielimusaani tehtiin CD soitin oli vasta suunnitelu pöydällä. Lisäksi remasteroidut kuulostaa kököiltä käytännössä aina.

 

JPQ
Lauantaina, 18. joulukuuta, 2004 - klo 13.05:   
miksuh: tuo maailman pelastumiskin juttu on näkökohta josta olen yhtä mieltä.

 

miksuh
Lauantaina, 18. joulukuuta, 2004 - klo 13.23:   
Mä en oikeen ymmärrä sitä nykystä kulutushysteriaa, että kaikki pari vuotta vanha tekniikka on ikivanhaa ja käyttökelvotonta ja kaikki pitäs hetipaikalla sitten korvata uudella.
Se on yks syy miksi en oikeen sulata PC mainstreamiakaan.

Maailmassa on vaikka kuinka paljon ihmisiä, jotka olis täysin onnellisia länsimaiden ihmisten "käyttökelvottomien" pari vuotta vanhojen laitteiden ja tekniikoiden kansa.

Kyllä mäkin varmaan joskus tulevaisuudessa hommaan kirjottavan DVD aseman (viimestään sitten kun nykynen CDRW asema hajoaa), mutta nykysellään mulla ei kertakaikkiaan ole sille yhtään mitään käyttöä kun CDRW asemakin riittää oikein hyvin.

Mä en jaksa ymmärtää sitä, että DVD on se ainut oikea tapa jatkaa, "kun se on uusin ja isoin". Ensinnäkään DVD tuskin on viimenen, muutaman vuoden päästä DVD voi olla jo taas "vanhanaikasta" tekniikkaa.

Miksi pitäs välttämättäh ommata DVD kärvennin ja sitä tukeva softa, vain koska DVD nyt on uusinta uutta tekniikkaa ? Tarpeenmukaanhan tommoset aisat pitää hoitaa, ja jos kerran CDRW:lläkin pärjää, niin hitot siitä onko se muka "vanhanaikasta" tekniikkaa. CDRW levyt kuitenkin ON yhä halövempia kuin DVD.

 

cahva
Lauantaina, 18. joulukuuta, 2004 - klo 14.36:   
Jos saa pikkaisen mainostaa niin http://www.cdrohlinge24.com on paikka josta saa tosi halvalla CD ja DVD aiheista tavaraa. Myös mustekasetteja,usb-muisteja ym. löytyy.

Myös CD/DVD säilytykseen tarkoitetut kansiot ym. saa tuolta paljon halvemmalla kuin suomesta. Itse ostin nahkaisen DVD/CD laukun johon mahtuu 300 levyä. Maksoi about 11eur. Suomessa tuolla hinnalla ei varmaan saa edes kymmenen levyn säilytyskoteloa :D

Avopuolisokin tykkäsi kun tilaa tuli mukavasti lisää kun sain vuosien varrella kertyneet levyt yksiin kansiin :)

Henk.koht. en kyllä usko että DVD formaattina katoaa minnekään vielä piiitkään aikaan. Sen verran paljon noita DVD-soittimia menee kaupaksi nykypäivänä(enemmän kuin perusvideoita). Eikä se DVD nyt enää kovin uusi keksintö ole.

DVD on tosiaan loistava backuppiin millä saa vaikkapa monta tavallista CD:tä samalle levylle. Eli esim. sulla on aminet cd-levyjä tai muuta tauhkaa iso läjä niin ei muuta kuin imageiksi vaan ja saat n. 5 CD:tä laitettua yhdelle DVD-levylle.

 

hooligan/dcs
Lauantaina, 18. joulukuuta, 2004 - klo 16.07:   
@Miksuh

No kysytään näin: mihin sä tarvitset cd-rw:tä kun dvd-r:iä saa HALVEMMALLA? Avainsana on se HALVEMMALLA. Polttimenkin saa 70 eurolla joka on naurettava hinta.
Sitäpaitsi et vastannut kysymykseeni mistä hommaat cd-rw:t ja paljonko maksat niistä. Vai mistä tuo kommentti "dvd-aihiot ovat törkeen kalliita" oikein tulee. Suoraan sanoen, taidat poika puhua asioista joista et tiedä paskaakaan, silloin on parempi olla hiljaa.

@JPQ

Mulla on itellä Yamahan 5000mk maksanut soitin joka on laadukkaamasta päästä dvd-soittimia. Philipsin viisi kertaa halvempi dvd-soitin yltää kuvan ja äänentasossa tismalleen samaan, plus soittaa mp3set. Se että jokin on kalliimpi ei välttämättä tarkoita että se on parempi, edistys edistyy kato.

 

itix
Lauantaina, 18. joulukuuta, 2004 - klo 16.07:   
miksuh: "mahtuuhan niihin DVD levyille toki enemmän tavaraa, mutta mihin sitä lisätilaa oikeastaan tarvii ?"

No vaikka mihin. Mulla on Pegasoksessa 80 gigan levy ja siihen mahtuu vaikka mitä. Pelkästään nettiradiosta tallennettua musaa on yksi giga ja lähdekoodia löytyy toinen mokoma lisää. Helpottaa kummasti jos voi ahtaa koko hakemiston kerralla yhdelle levylle.

Ohjelmathan eivät vie mitään. Tällä hetkellä 86 megatavua ohjelmia.

 

Boogie/GE
Lauantaina, 18. joulukuuta, 2004 - klo 16.15:   
Samaa taktiikkaa ja tekniikkaa vaan keittiöön, yhteen isoon laatikkoon kaikki välineet ja toiseen kaikki kupit, lautaset ja muu. Sit yx sellanen Fadjango-machine, jolla keittää kahvit, munat, paahtaa leivät, lämmittää ruuat, etc.. ja kait siihen kohta tulee astianpesukonetoiminnotkin - Singles Cream !
Hyviä kortisto-ohjelmia teillä jätkillä, kun pysyy tollaiset datamäärät (data-)hansikkaassa ? :) Itsellä kun riittää jo hyllyllinen leffoja ja nyt alkaa miettiä että, 'tota mä en haluuuu, eikä tota - tullut TV:stä just, eikä toi,..'.
Sit funzikaaz sit'et copicopicopi -stuff menee vuosien päästä Ö:lle ja sit onkin magzant siit mit'on ø:iin.
Eli ehkä kandeis panostaa ton kehon hyvinvointiin mOrX, kuin turha-pOstuumin keräilyyn - Toisaalta - Ehkä tää lisää hengen hyvinvointia, kun voi FrendEin kanz pamblaa: 'Paaz tziigaa gutaa zykee' ja ReDiz DvD.
:) Not My Way of.. (siis, mähän en skrivaa tääl!)

 

JPQ
Lauantaina, 18. joulukuuta, 2004 - klo 16.46:   
hooligan/dcs: tiedän että edistys edistyy. Minulle tuo 5000 on
todellakin iso summa. ja oletko varma että vahvistus osa pystyy samaan
??? eli oletko mitannut ihan tieteellisesti taajuus vasteet??? ja minä
tiedän ettei hinta sano mitään. Lisäksi edelleenkään tuo DVD soitin ei
toimi vahvistimena eikä ainakaan halpa philips näytä minulta toisin
kuin tuo NAD. Eli näyttää maultani eli en halua maksaa designistä
kitarat tietysti eri juttu...

PS. mutta jokainen tekee päätöksensä
itse kyllähän minäkin heti kun tärkeämmät ostokset sallii hankkinen
DVD soittimen varsinkin kun nykyään jo saa muutamia kiinnostavia
leffoja DVDeellä.:)
Nimimerkki saate pitää kaukosäätimistä vaikken minä pidäkkään.:)

 

Jupp3
Sunnuntaina, 19. joulukuuta, 2004 - klo 14.00:   
Polttava DVD-asema (suhteessa polttavaan CD-asemaan) ja DVD:n polttosofta (suhteessa CD:n polttosoftaan) ovat "optioita"

Jos CD-levyt riittävät, on ihan sama kumpia käyttää. Mutta jos yhtäkkiä haluaakin polttaa DVD:n, niin se ei onnistukaan polttavalla CD-asemalla & CD:n polttosoftalla.

BurnIt näyttää monellakin tavalla paremmalta ohjelmalta kuin MakeCD (varsinkin käyttöliittymänsä puolesta) ja uskoisin sen olevan sitä CD:n poltossakin :)

(onhan minulla siitä joku beta-versio, mutta ei ole tullut kokeiltua vielä)

 

Fabio
Maanantaina, 10. tammikuuta, 2005 - klo 8.33:   
Ja onko tuossa phillipsissä täsmälleen samat liitännät kuin siinä 5000 laitteessa, eli hintaa saa myös laskettua vähentämällä ominaisuuksia tai rautaa eli esim. liitäntöjä. DVD:t on pian historiaa kun blue ray tekniikka yleistyy.

Myös ympäristö kysymykset on hyvä ottaa huomioon kun ajattelee uuden tekniikan hankintaa. Siis jos vanha toimii ja sen ominaisuudet riittää niin miksi vaihtaa. Myös pitää ottaa huomioon että kannattaako laittaa yhdelle dvd:lle vai viidelle cd:lle kun ottaa huomioon kuinka paljon 5 cd:n valmistus kuluttaa resursseja verrattuna yhteen dvd:hen

 

JPQ
Maanantaina, 10. tammikuuta, 2005 - klo 12.28:   
Fabio: tietysti mutta se kuinka paljon arempi on yksi DVD kuin viisi 5
CDtä ? onko hajuakaan...

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: