Mikä näyttö ? (monta ali kysymystä......

Saku-foorumi » Yleinen keskustelu » Viestit 2004 » Viestit 12/2004 asti » Mikä näyttö ? (monta ali kysymystä...) « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

JPQ
Torstaina, 8. heinäkuuta, 2004 - klo 8.18:   
Onko järkeä ostaa käytetty sony/eizo/nec (ehkä myös nokia/panasonic) kaupasta mielummin kuin uusi lg/viewsonic/samsung (taas kaupasta) ? eli onko nuo kolme ekaa (plus ne kaksi suluissa) merkkiä oikeasti parempia vai maksaako niissä merkki ? ja Katselin erästä NEC monitoria ja kysyn onkohan sen hinta ero noin saman speksisiin LG/Samsung/Viewsonic näyttöihin laadusta vai merkistä johtuvaa ? (siis enempi jos johtuu molemmista) Onko monitoreja jota suositelisitte ? tai välttäisitte ?
PS. bitin testejä en lue enkä tfteetä osta.(Syy hinta,väritoisto,vialliset pikselit,vain yhden resoluution kunnon tuki ja muut syy lisäksi)

 

J
Torstaina, 8. heinäkuuta, 2004 - klo 9.16:   
Itselläni on ollut 11v NEC 6FGp ja ei ole tietoakaan kuvan vääristymistä ja kontrastia, kirkkautta piisaa vieläkin vaikka mihin.

 

miksuh
Torstaina, 8. heinäkuuta, 2004 - klo 13.24:   
Osta heti TFT, jos vaan suinkin on varaa. Toki CRT putkt on halvempia vieläkin, mutta TFT näyttöjen hinnat on pudonnut hurjasti. Halvimmat jopa 19" TFT:t on jotain n. 600EUR. 17" TFT lähtee jo alle 500EUR:lla. TFT:n kansa ei tarvitse väristymiä pelätä jne.

 

miksuh
Torstaina, 8. heinäkuuta, 2004 - klo 13.25:   
Niin ja 15" TFT on ollut halvimmillaan 300EUR mitä olen nähnyt.

 

JPQ
Torstaina, 8. heinäkuuta, 2004 - klo 15.26:   
miksuh: minä en osta TFTtä värien toiston takia koska hyvällä väritoistolla oleva TFT on aika sika kallis (eikä silti ymmärtääkseni CRTeen veroinen). Plus vialliset pikselit ja monen näyttötilan tuki. Eli jos luit koko viestini niin kertaus olisi voitu välttää.:) ja toiseksi joskujs loppuu 1024x768 tila kesken...(kuten tuota OpenTTD:tä pelatessa pelaan sitä Ambientin päällä 1152x864 tilassa ja ikkunan kokona on 1024x768)

 

Jon
Torstaina, 8. heinäkuuta, 2004 - klo 15.29:   
Itse ottaisin TFT:n jo pelkästään sen viemän vähän tilan vuoksi. 17 tuuman ja isommat kuvaputket vie aivan liikaa tilaa.

 

miksuh
Torstaina, 8. heinäkuuta, 2004 - klo 15.51:   
Mä olen esim koululla kattonu TFT:tä päivittäin jo parin vuoden ajan, kotona joutuu vielä tyytyyn CRT:hen.

Mä en kyllä ole milestäni huomannu uusien TFT näyttöjen väritoiston olevan miten huono. Laatueroja toki varmasti on eri mallien välillä, mutta kyllä väritoiston, kirkkauden ja katselukulman suhteen kehitystä on tapahtunu paljon.

TFT:n etuna on se, että sen kuva on erittäin terävä ja mun silmät tykkää siitä. vääristymiä ja vanhemmiten tulevaa suttusuutta ei ole ja tilaa menee vähän.

 

JPQ
Torstaina, 8. heinäkuuta, 2004 - klo 15.52:   
Jon: riippuu ihan siitä mistä tykkää... eli jos luit perustelut
ymmärtänet kantani... jos et niin ihme jos toisen mielipiteet ei
kelpaa... jokainen valitkoon toki toiveittensa näytön itse viime
kädessä...

 

JPQ
Torstaina, 8. heinäkuuta, 2004 - klo 16.41:   
miksuh: perus käytössä se ei näy ja toiskesi jos noi TFTeet mitä olet katsonut onkin kalliita malleja... ja myönnän että TFTeelläkin on puolensa...

 

J
Torstaina, 8. heinäkuuta, 2004 - klo 16.49:   
Edelliseen viestiini lisäisin sen, että tää katodisädeputki (NEC Multisync 6FGp) on kuin uusi yli kymmenen vuoden käytön jälkeen. Onhan tällä massaa ja syvyyttä, mutta ne on pieniä harmia, kun saa kunnon väritoiston, hyvän tuen eri resoluutioille, ei kuolleita pikseleitä, eikä vääristymiä kuvassa (en tarkoita, että näitä vääristymiä löytyisi TFT:stä) näinkään pitkän käytön jälkeen.

TFT:n puolesta minulle puhuu ainoastaan koko. Painollakaan ei ole väliä, kun ei sitä putkea jatkuvasti siirretä paikasta toiseen ja toi kokokin on siinä ja siinä, että välitänkö siitäkään, kun pöydälläni on kuitenkin tilaa reilusti.

En tosin osaa sanoa, että vieläkö näin kymmenen vuoden kuluttua saa isoja CRT:tä, jotka on edelleen yhtä laadukkaita kuin ennenkin.

 

JPQ
Torstaina, 8. heinäkuuta, 2004 - klo 17.27:   
J: lisäksi kevyt näyttö kääntyy äkkiä väärään asentoon.:) ja oletan että lähinnä isoja CRTtä saa mitkä laatua koska kirjapaino yms. graafinen työ käyttää vielä paljon mielellään CRTtä.:)

 

Palle
Torstaina, 8. heinäkuuta, 2004 - klo 18.20:   
Kyllä nuo TFT:t alkaa mennä CRT-putkien ohitse joka rintamalla. Meille töihinkin Fujitsu toimittaa kaikki uudet työkoneet 17" TFT näytöillä, CRT-näytöistä ovat luopuneet kokonaan.

 

JPQ
Torstaina, 8. heinäkuuta, 2004 - klo 21.09:   
Palle: mitäs te sitten teette ? ainoa poikkeus ala tosiaan missä CRT kait suositaan on graffa hommat. Ja minä en tykkää TFTstä...varsinkin kun isompi resoluutioiset maksaa melkoisesti ja joskus ei vaan 1024x768 riitä. Ja sanotut ongelmat.:)

 

Esa Haapaniemi
Torstaina, 8. heinäkuuta, 2004 - klo 23.14:   
Tiedoksi tämän oman TFT:ni ominaisuuksista: 1280x1024 resoluutio (ja pienemmät jopa 640x400), 80 Hz taajuudella, 16 bittisellä värillä ja stereoäänellä. Kuvaruudun koko on nk. 17", joka on todella nätti AmigaOnen kanssa!-)

Malli on MicroStar, sitä myi vielä vuoden alussa HelpJet, joka sittemmin on vaihtanut ainakin nimeä. Ja hintaa oli vain 420 euroa!!

Olen pari kertaa kokeillut löytää niitä kuolleita pikseleitä, mutta MonitorTest ohjelma ei niitä näytä löytävän (tasaisia väripintoja eri tarkkuukisilla).

 

JPQ
Perjantaina, 9. heinäkuuta, 2004 - klo 0.01:   
Esa Haapaniemi: näyttö maksanee liikaa budjettiini plus edelleen ne muut ongelmat. ja voi olla säkää että sait näytön ilman viallisia pikseleitä.:)

 

Sepi
Perjantaina, 9. heinäkuuta, 2004 - klo 0.09:   
JPQ: No kerropa montako kuollutta pikseliä olet itse nähnyt ja monessako näytössä? Haisee urbaanilegendalta nuo perustelus.

 

JPQ
Perjantaina, 9. heinäkuuta, 2004 - klo 0.53:   
Sepi: en ole tarpeeksi TFTtä nähnyt siihen mutta tiedän että niitä on.
En ole noita näkemiäni noin 5 tarkkaan syynnänyt. Lisäksi väritoiston
havaitsin jo katsoessani. Lähinnä TFTeen ylivertaisuus on urbaani
legenda. Eli molemmille on paikkansa en sitä kiellä.

 

Sepi
Perjantaina, 9. heinäkuuta, 2004 - klo 0.58:   
"En ole nähnyt mitään mutta kaverin kummin kaima kerto että niitä on ja tiedän että niitä on." Selevä... faktat hallussa. Kärsi ihan rauhassa sitten.

 

JPQ
Perjantaina, 9. heinäkuuta, 2004 - klo 1.53:   
Sepi: edes valmistajat eivät kiellä niiden olemassa oloa eli jotenkin
en viestiäsi ymmärrä.:(

 

JPQ
Perjantaina, 9. heinäkuuta, 2004 - klo 1.53:   
Sepi: Ai niin mistä muka kärsin???

 

Rebb
Perjantaina, 9. heinäkuuta, 2004 - klo 6.21:   
Eipäs tehdä tästä mitään lääkäri palstaa :) Omalääkäri osaa varmasti määrätä riittävän vahvat lääkkeet itse kullekin.

TFT kelpaisi minulle. Muutama vuosi takaperin tuli ruuvailtua näyttöjä mainostoimistoille ja muille vastaaville ja itse en ymmärrä mikä CRT putkesta tekee esim. väreiltään paremman? Se että TFT näyttö aluksi tuntuu oudolta ei tee siitä huonompaa. Sama tottumis ongelma on näiden "suorien" kuvaputkien kanssa.

 

JPQ
Perjantaina, 9. heinäkuuta, 2004 - klo 8.52:   
Rebb: joo ei tietenkään mutta värit näyttää eriltä enkä pidä. Kalliita
en ole katsonut tietääkseni mutta ne halvatkin maksaakin liikaa jo.
Kaikki: Miksi muuten tyrkytätte jotain mitä ei ole minulla halua
ostaa?? kai varmaan siksi kun ette usko sanaani.:)
PS. jokainen päättäköön itse tietyistä asioista...

 

Jon
Perjantaina, 9. heinäkuuta, 2004 - klo 11.38:   
Läppärissä yksi pikseli palaa sinisenä ja töissä näkyi sellainen TFT, jossa oli kolme pikseliä mennyt. Mutta harvoin niitä edes huomaa enkä usko että muutama palanut pikseli käyttöä haittaa, siis jos niitä edes on.

JPQ: ei tässä kukaan tyrkytä sinulle mitään, puolustellaan vaan omia mieltymyksiä kokemuspohjaisesti.

 

Piru
Perjantaina, 9. heinäkuuta, 2004 - klo 12.48:   
Daewoo LCD17HGM 17" 1280x1024 TFT
Kuva on todella tarkka, värit oikein, kontrastia löytyy. Näyttö kykenee jopa 320x240 tilaan (pientä säätöä ModeEdit:ä), eikä skaalaus ole häiritsevä. Yhden kuolleen pikselin (yksi komponentti kateissa) olen löytänyt, mutta sitä saa etsimällä etsiä.

Tämä TFT on valovuosia parempi kuin 19" CRT-putkeni.

TFT-näyttöjen laatu on parantunut huimasti sitten muutaman vuoden takaisen tilanteen. Itse en enää suostuisi CRT-putkeen vaikka maksettaisiin.

 

KimmoK
Perjantaina, 9. heinäkuuta, 2004 - klo 14.54:   
On muuten putkinäytössäkin pimeitä pikseleitä. Olen kolmessa CRT monitorissa moiset tavannut. Olen 99% varma että monista edukkaammista CRT näytöistä löytyy kohtalaisen paljon pieniä fiboja ihan vain siksi että ne on jonkin isomman merkin II-luokan kamaa.

hmmm... kaiholla muistelen niitä aikoja kun sai firman sisäisesti tilata Nokialaisia II tai III luokan näyttöjä...

 

JPQ
Perjantaina, 9. heinäkuuta, 2004 - klo 15.30:   
KimmoK: no CRT näytöissä on nähty tosiaan fiboja halpa mallistossa. Myönnän oudolta tuntuu vain vialliset pikselit tosin olen joskus ennenkin niistä kuullut jopa CRT puolella.
kaikki: TVPaint käytössäni haittaa tuo pikseli juttu (Ainakin siinä) ja ei se kivaa ole valokuvia katselessakaan eikä videoita katsoessa.
Ja katsotaan mitä kaksi firmaa vastaa... eli mitä toinen suosittelee ja onnistuuko toisen kanssa erään monitorin musta malli...

 

itix
Perjantaina, 9. heinäkuuta, 2004 - klo 15.38:   
No se on varmasti pian niin että CRT-näyttöjä ei saa mistään kaupasta. Oppilaitokset ja yritykset ostavat vain TFT-näyttöjä joten TFT-näyttöjen hinnat ovat tulossa alaspäin ja CRT-näyttöjen hinnat ylöspäin.

Mielenkiinnolla odotan aletaanko firmoissa pian käyttää myös pienempiä tietokoneita.

 

JPQ
Perjantaina, 9. heinäkuuta, 2004 - klo 16.20:   
itix: uskoisin että aletaan jos on perus konttorista kyse. Tosin unelma toimisto kone olisi minusta tietysti Pegasos2 ja AmigaOne kelpaisi muuten mutta hinta ja se ettei lopullista AOS4.0 ole vielä ulkona hankaloittaa...
PS: lienet oikeassa CRT jutussa eli luulen että Proot CRT jää vielä ainakin joksikin aikaa.

 

antime
Perjantaina, 9. heinäkuuta, 2004 - klo 19.16:   
Kunhan nyt vielä DVI-liitäntäisten näyttöjen hinnat laskisivat järkevälle tasolle..

 

JPQ
Perjantaina, 9. heinäkuuta, 2004 - klo 23.47:   
anrime: joo ja sitten kun eizo tekee kauniita. Eizon CRT menee vielä mutta TFT muotoilu on aivan hirveä.

 

Joanna
Tiistaina, 13. heinäkuuta, 2004 - klo 21.47:   
Reilun vuoden vanha mutta asiaa sisältävä, ensisijaisesti ergonomiaan yms liittyvä CRT/LCD artikkeli.
http://ergo.human.cornell.edu/Pub/LCD_vs_CRT_AH.pdf

 

JPQ
Tiistaina, 13. heinäkuuta, 2004 - klo 22.34:   
Joanna: täytyykin lukaista vaikka tuo Eizo ongelmani ei ole kuin sisustustekninen plus mainitut TFT ongelmat päälle.:)

 

JPQ
Tiistaina, 13. heinäkuuta, 2004 - klo 22.44:   
Ei mitään uutta auringon alla eli ymmärrän tekstin pointit jotka ei omiani kumoa.:)

 

miksuh
Keskiviikkona, 14. heinäkuuta, 2004 - klo 13.22:   
JPQ: mä en kyllä ole nähnyt pitkiin aikoihin TFT näyttöä, jossa olis silmin hvaittavia kuoleita pikseleitä. Kyllä tossakin on tekniikka ja laadunvarmistus nykyään mennyt ison harppauksen eteenpäin.

 

Jope
Keskiviikkona, 14. heinäkuuta, 2004 - klo 13.24:   
Se TFT:n väritoistojuttu on kyllä aika moot point, pitäähän CRT ja printterikin kalibroida, että saa "oikeat värit" .. Lisäksi myös kahden samanlaisen CRT:n välillä olen nähnyt samoilla asetuksilla ihan kauheat värierot..

Oikeastaan ainoa todellinen TFT:n ongelma on hinta, eikä sekään nyt enää niin kamala ole.

 

miksuh
Keskiviikkona, 14. heinäkuuta, 2004 - klo 13.25:   
Musta toi ajatus, että hyvälaatusen TFT:n pitää edelleen maksaa hirveästi ei oikeen enää pidä paikkaansa. TFT näyttöjen myynti on kasvanut pakljon, ja se taas on painanut näyttöjen hintoja melkosesti alaspäin. Toisaalta kyllä hyvälaatusesta CRT putjkestakin saa maksaa.

 

miksuh
Keskiviikkona, 14. heinäkuuta, 2004 - klo 13.32:   
Mutta joo, jokainen voi toki tehdä itse oman valintansa :) Itse en tosiaan CRT näyttöä enää ostas, mut se on vaan mun mielipide.

 

JPQ
Sunnuntaina, 22. elokuuta, 2004 - klo 21.29:   
Jope: niin olen minäkin unohdin sanoa. Ja monitorit on Samsung 755DF
monitoreja tosin väri ero muistin varassa mutta tälläistä asiaa ei
muisti vääristä tai vääristää muttei näin paljoa.:)
PS: ensi kuussa onkin aika uuden näytön.

 

Pera
Maanantaina, 23. elokuuta, 2004 - klo 23.41:   
Tässä NEC 3D Multisync näytöllä katselen Picasso
IV:n tiloja. ADSL -yhteyden sain tänään
Amigaan! (Pieni tappelu Miamin kanssa)

Onko monitorisuosituksia ammattilaisilla?

Hyvin näkyy tähän saakka.Ainakin 640*480 näyttää
jo huonolta ilman 16M värejä mihin oli tottunut...

AmigaOnext?

 

JPQ
Tiistaina, 24. elokuuta, 2004 - klo 1.02:   
Pera: mihin käyttöön ? ja toiseksi ajateltu hinta ?
PS. PicassoIVestä saa 16miljoonaa väriä myös irti kuten tuosta
näytöstäkin.
Huom. en ole ammattilainen tosin vaadin näytöltä silti aika paljon. Ja
ensi kuussa jos hyvin käy ostan uuden näytön...

 

Janne
Tiistaina, 24. elokuuta, 2004 - klo 12.54:   
Yksi ääni lisää kerhoon: ei CRT:tä enää ikinä. :) Kun on tottunut TFT:n skarppiin kuvaan niin putken pehmoilme ei maistu millään...

En silti väitä etteikö peli- tai joissain grafiikkasovelluksissa voisi olla erikoistarpeita jotka puoltaisivat vielä putkea. Yleiskäyttöön ei kuitenkaan mielestäni enää.

 

JPQ
Tiistaina, 24. elokuuta, 2004 - klo 13.46:   
Janne: riippuu putkesta ja kun on tottunut CRTeen kaunisiin väreihin
niin steriilit TFT värit kelpaa. Ja olen samaa mieltä jos toimisto /
musasoftia ajaa niin TFT voi olla valinta paitsi jos budjetti ei vain
salli TFTtä. Koska kyllähän hyvää TFTtä (eizo,sony? tms) minäkin
ehkä kokeilisin mutta hinta niin hirveä että mielummin samalla rahalla
jotain ihan muuta..........

 

itix
Keskiviikkona, 25. elokuuta, 2004 - klo 20.14:   
Asiasta kolmanteen... multa levisi 17" Panasonic-putki pari viikkoa sitten (jotakin paloi poroksi ja kuva oli vain kapea kaistale keskellä putkea) ja niinpä jouduin hankkimaan korvaavan.

Erittäin mielelläni olisin hankkinut TFT:n tilalle mutta kun entinen paloi niin yllättäen ei oikein ollut varaa sijoittaa lituskaan... Niinpä kävin hakemassa tilalle uuden LG 17" putken. Ihan hyvä se on, ei geometriavirheitä, sen sijaan kuvan reuna on joskus kaarella vähän kuin TV:ssä Amiga-aikoina ikään. Mutta jos tuo kestää seuraavat 6 vuotta niin hyvä on.. sitten TFT on jo niin halpa ettei "vanhanmallisia" kuvaputkimonttuja enää edes tehdä.

 

JPQ
Keskiviikkona, 25. elokuuta, 2004 - klo 22.36:   
itix: ennustan oman LGeeni tuntien kestää 2-3vuotta ihan hyvin joskin
omani kärsii nyt 6kuukauden kuluttua kolme vuotiaana sumeasta kulmasta
jne. Uudet voi paremmin kestää vaikka vaikea uskoa.
PS. mikä malli ? mulla on kyllä muotovirheitä jotka on eri asia nyt
kun geometria virheet kait sinä tarkoitat kait että kuva näyttää
sitä että kuva näyttää suunilleen suorakaitelteelta minä taasen että
ympyrät on ympyröitä eikä soikioita suorakaitelteelta näyttö ei
pahemmin ole ongelma ja tuo sinun juttusi eräät näytöt tuntien tuo
kaarella olo yksilö vika mutta mikähän kulma jos saa silti kysyä ?
Entäs kun raijaat samaa ikkunaa paikasta toiseen ruudulta näyttääkö
ikkuna samankokoiselta jos niin ongelmani mitä kärsin on ratkaistu.

 

JPQ
Keskiviikkona, 25. elokuuta, 2004 - klo 22.38:   
Siis sinun osaltasi ratkaistu koska nykyään halvat näytöt on yksilöitä
(minusta tuntuu että vieläkin enempi kuin ennen) eikä 17 tuumaisena
saa helpolla muita enkä tiedä onko vaikkapa uudet Necit edes mistään
kotoisin.

 

itix
Keskiviikkona, 25. elokuuta, 2004 - klo 23.26:   
Uusi monitori on LG 702B, entinen oli Panasonic PL70/Pro (tai jotain).

Vanhassa monitorissa pikselit olivat jotenkin hitusen leveämpiä reunoilla kuin keskellä, joissakin tiloissa taas kaikenlaisia vääristymiä. Noh, ehkä siinä oli syynsä että sain sen suhteellisen edullisesti vain puoli vuotta käytettynä. Kuitenkin ihan kelpo kuva kun siihen tottui ja jaksoi säätää tilat kohdalleen.

Mutta tässä LG:ssä sivureunat menevät hiukan kaarelle... tai siitä sen huomaa parhaiten. Kuva pienenee ja suurenee veppisivujen tahdissa.

 

JPQ
Keskiviikkona, 25. elokuuta, 2004 - klo 23.45:   
itix: Mulla taasen reunoja kohti pikselit menee ohuemmkiksi. Olen katsonut järkeväksi säätää kuvan muodon ja koon humoioiden että keskellä kaistale hyvää. plus oikea yläkulma nousee hieman ylös.
PS. seuraavaksi ehkä viewsonicin litteä putkista kokeilen. ja ainakin 700B hintaisekseen ihan kelpo näyttö sanoisin olen sellaisenkin nähnyt. (kuoret eroaa tuskin mikään muu 702Bhen nähden)

 

Pera
Torstaina, 26. elokuuta, 2004 - klo 20.14:   
JPQ: Tiistailta jatkoa,kone sekoili eilen...
Netti,GFX ja oikeastaan kaikkeen käyttöön.
Hyvä jos vanhat tilatkin näkyisi kun on sen
verran kasaantunut softaa alkuajoista lähtien.
Litteitä 15" näyttöjä katselin pari vuotta vanhoja 150-200e.Uusi voisi olla tietysti kannattavampi kunhan hinta ei hirveästi ylity.Muuten isompi 19" putkimalli myös tulee kyseeseen kun mahtuu hyvin.
Picasso 16M väriä + Nec kyllä on toiminnassa,800*600 tarkkuudella. Tarkempi alkaa
olla aika sihrustamista tällä 3D:llä.

 

JPQ
Torstaina, 26. elokuuta, 2004 - klo 21.17:   
Pera: tarkoitatko vanhoja tiloilla amigan alkuperäis piirisarjan
vaikkapa videotiloja jos niin en usko että ainakaan putkinäyttöä saa
joka osaisi amigan videotilat enään mistään erästäkään joka osasi en
löytänyt erään firman sivulta viimeksi kun katselin. Ja minulla on TV
PAL/NTSC tiloille....

 

zipper
Perjantaina, 27. elokuuta, 2004 - klo 14.31:   
No Microvitec on edelleen hengissä kotisivunsa perusteella ja tekee edelleen mm. 14" 1402 15-40 kHz monitoria jos sellaista välttämättä haluaa. Firma tekee teollisuuden ja lääketeollisuuden tarpeisiin lähinnä; tuskin löytyy muutoin kuin tilaamalla suoraan ja luonnollisesti ei varmaankaan kovinkaan halvalla.

 

JPQ
Perjantaina, 27. elokuuta, 2004 - klo 14.46:   
zipper: kotec?in kautta suomesta sai joskus microviteccejä tosin nyt
kun katsoin siellä ei ole enään videotila malleja normaali kuorin
ainakaan.(eli räkki yms. paloja saattoi olla)
PS. tietäisipä jos saa lottovoiton onko noi monitorit hyviä tietyillä
vaatimuksilla...(asiakkaat ja hinnan huomioiden luulisi)
PPS. voihan olla että Kotec edelleen hankkii jos joku maksaa
tarpeeksi. tuo Kotec siis ulkomuistista.

 

antime
Perjantaina, 27. elokuuta, 2004 - klo 17.00:   
Hankin tuossa viime viikolla ViewSonicin VX715:n. Toistaiseksi ei ole moittimisen aihetta, ja kun sitä PC:n kanssa kokeilin niin totesin että täysin pelikäyttöönkin riittävä vaikka on "vain" 25ms vasteaika. Hyvin on toiminut myös Pegasoksen kanssa, oikeastaan ainoa huono puoli tässä on että vanha kuvaputkinäyttö on yhtäkkiä kovin sumean näköinen.

 

Pera
Perjantaina, 27. elokuuta, 2004 - klo 20.44:   
JPQ: Joo Pal-tiloja eli lähinnä demo+peli osastoa ja vanhoja ohjelmia joita ei saa promotattua uusiin.

Luulin et jos on picassossa scandoubler ja flicker fixer niin saa kaikki tilat toimimaan
suoraan nyky näytöissä.

Onneksi saa kahta monitoria käyttää
yhtäaikaa ( Multisync tai Philips CM8832-II
(vastaava Commodore 1084S) löytyvät kyllä multa.

Hyvin tämänhetkisellä pärjää.
Alkuperäinen kysymys oli vaan et jos olis
suositeltavia esim.litteitä näyttöjä Amigassa
mitkä toimis hyvin joka suhteessa.
Älä ota liikaa vaivaa, Kiits. Ja hyvää vko:nloppua..

 

JPQ
Perjantaina, 27. elokuuta, 2004 - klo 23.16:   
Pera: saa joo noin toki unohdin tuon.
PS. otan sopivasti vaivaa kun itseänikin kiinnostaa hyvät näytöt ja toiseksi mitäpä tässä asemassa oleva ihminen pahemmin muuta tekisi.
Nimimerkki kahdehdin PicassoIVtä tosin Radeon7000 Pegasos2:sessa korvaa sitä hyvin...
Melkein unohdin onhan softia joiden PALin käytöstä oikeasti iloa...

 

Pera
Sunnuntaina, 29. elokuuta, 2004 - klo 21.19:   
JPQ: Kannattaa kadehtia sitä AmigaXP:tä tai
Pegasos II(mikä on sulla, kadekadekade) konetta jotka on joskus tilauksessa..
Se on sitten menoa ja Radeon on kyllä hommattava
ilman muuta. (Versio voi olla silloin jo yli 9X00) Saapiko muuten kysyä mistä kaupuntista olet?
Itse olin JoenYössä.

 

JPQ
Maanantaina, 30. elokuuta, 2004 - klo 0.04:   
Pera: PegasosII on ja kyllä PicassoIV on kateuden aihe yritän
pitää classic amigankin niin ajo kunnossa kuin voin. Ja saat kysyä en
ole kaupungista olen joskus sanonut sen täällä olen viialasta joka
tampereen lähellä oleva noin 5500asukkaan tuppukylä.

 

Pera
Maanantaina, 30. elokuuta, 2004 - klo 0.33:   
Ja niin se kokous on kai Tamperesteella?
(Saku) On se kiva kun on luotettavasti toiminut Amy ihan guruilematta. En olis uskonut tän virittelyn jälkeen. Meillä töissä pc (vein Amigan pois ja ostettiin läppäri...) on se kone vähän niin ja näin. Mainokset on mun koneella et kaikki vielä Amigalla. Kukaan ei osaa tehdä niin hienoja cp:llä... Nyt on poikettu aiheesta ainakin kunnolla. Eiköhän keksitä vielä kummempia juttuja näin yöllä. Meillä on noin 55000 asukasta täällä ja pari karhua (osa pulloissa) ja susia aikalailla.

 

JPQ
Maanantaina, 30. elokuuta, 2004 - klo 4.30:   
Pera: mikäs väli sillä on mistä olen ?
Tästä kulkee myös joskus ohi susia. Ja mitä väliä mistä olen kotoisin
? ja jos jutella offtopiccia lisää haluat niin mailaa osoite on
nicknamen takana.

 

Frn
Tiistaina, 31. elokuuta, 2004 - klo 3.03:   
Pera: Ihan mielenkiinnosta, mitä mainoksia olet tehnyt ja millä ohjelmilla? Joensuussa törmäsin kesällä karhuihin, mutta ne eivät olleet kovin vaarallisia ja loppuivat.

 

JPQ
Tiistaina, 31. elokuuta, 2004 - klo 3.31:   
Frn: kappas sinuakin noi mainokset kiinnosti.:)
PS. oliko karhut pieni kokoisia ruskeita ? :)

 

Pera
Keskiviikkona, 1. syyskuuta, 2004 - klo 0.01:   
FM:lle. Omalle yritykselle ihan perinteisellä DPIV:llä ja FinalWriterillä josta alkoi koko homma.(KindWords tietty ekana) Kaikki on tehty alusta asti ja "käsin" Amigalla ilman mitään
kikkailuja. Pikseli pikseliltä jos tiedät.
On ollut hyötyä A500>A4000 (nykyisin A1200) harrastuksesta.

(En osaa(/halua) edelleenkään tehdä p:n vertaa cp:llä mistä olen ihan ylpeä!)
Anteeksi PC vastaisuus mutta olen käyttänyt sitä
ja en taaskaan tykännyt. Se on kun esim. jenkkiautolla kerran ajaa niin japsi 1.0 litrainen tuntuu aika
mopolta...(En omista itse kuin 1,8i Vectran etten vaan hankaluuksia saa)

Sitten PPaintilla kun DP ei niin täysin vakaa ollut turbojen kanssa.
Pagestream pitäis kai ostaa jos jotakin lehteä meinais tehdä mitä ei tule näillä näkymin kuitenkaan... Karhut ne vaan juoksentelee isoissa ruskeissansa. Kaatoivat täällä kai turhan monta.

 

JPQ
Keskiviikkona, 1. syyskuuta, 2004 - klo 0.07:   
Pera: miksei enään a4000 ?
PS. en minäkään pceellä halua tehdä vaikka paljon osaankin.
PPS. saako kysyä millaiselle firmalle (ala riittää) teet noita ?

 

Pera
Keskiviikkona, 1. syyskuuta, 2004 - klo 0.20:   
Sori Frn!(FM?) Joko oli lukihäiriö tai sitten näyttövika (mistä tämä threadi piti olla alunperinkin) Voi olla että tämä Nec:in näyttö vieläkin heittää... En saa selvää nimimerkistä, Apua tuokaa Karhuja..

 

Pera
Keskiviikkona, 1. syyskuuta, 2004 - klo 0.27:   
A4000 meni aikanaan kyllästyksestä Amigan huonoon
supporttiin(ja 16000 markkaa_!) ja intohimoon siihen aikaan rumpujen soittoon(Vaihdoin kunnon pönttöihin!) Nyt on huonommat pöntöt ja tonnikakssatanen paremmalla kortilla.
Teen ihan omille lafkoille. Nyt ollaan majoituksessa.

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: