PHP Nuke 7.0 toimii Amigalla

Saku-foorumi » Yleinen keskustelu » Viestit 2004 » Viestit 06/2004 asti » PHP Nuke 7.0 toimii Amigalla « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

miksuh
Torstaina, 4. maaliskuuta, 2004 - klo 13.37:   
Nyt on säädettynä hieno systeemi :)

MySQL tietokantapalvelin mulla on jo pitemmän aikaa latautunu aina, kun Amigan poottaa AmigaOS:n. Mutta..

Nyt säädin Apache webbiserverin, PHP:n ja PHP Nuke 7.0 Webbibortaalisysteemin toimimaan myös :)
Pitäs päivittää toi PHP Nuke uusimpaan versioon 7.1 kun jaksan, toi 7.0 nyt sattu olemaan valmiiks imutettuna CD:llä.

Eli nyt on tosiaan MySQL, Apache, PHP, Perl ja PHP Nuke täydessä toiminnassa koneella.

Nyt voi alkaa suunitella vaikka hienoa webbibortaalia. En nyt tuota Amigaa meinannut julkiseksi webbiserveriksi laittaa ainakaa iha heti, eipä ole nettipiuhaakaan :) Mutta nyt voi Amigalla oikein hyvin opetella käyttään PHP Nukea ja samalla suunnitella ja väsäillä hienoa sivua.

Hyvin toimii, tosin no millään alle 040 ti 060 pohjasella Amigalla ei varmaan kannata tuommoista alkaa väsäämään :) 060 + reilusti muistia näkyy riittävän hyvin.

Voipa nyt kotona tehdä opiskeluun liittyviä PHP ja Perl projektitöitäkin paremmin. Pitäs just viikonloppuna väsätä yksi PHP+Perl+MySQL webbisovellus, mikä pitää palauttaa ens viikolla opelle.

 

Thematic
Torstaina, 4. maaliskuuta, 2004 - klo 14.49:   
Onko tuo MySQL se jota ei esim. saa lopetettua?
Viime vuonna yritin jotain php webbiboardia ottaa käyttöön, mutta ei
siitä mitään tullut. Luultavasti en osannut.

 

miksuh
Torstaina, 4. maaliskuuta, 2004 - klo 15.00:   
Hmm toi MySQL on siis se SixK:n porttaus. En ole ihan varma, tuosta sammutamisjutusta. Voi hyvin olla että tuo mysql serveri on semmoinen ettei sitä saa sammutettua kun sen on kerran käynnistänyt. Eli mysqld-serveri voi olla semmoinen, mysql-komento jolla tietokantaa käsitellään on kyllä lopetettavissa.

Mulla se serveri tosiaan pyörii aina, enimmäkseensähän se idlaa vaan jos sitä ei mihinkään käytä. Eli mä en ole huomannut mitään haittaa siinä vaikka se pyöriikin kokoajan taustalla. Pääseepä sitten aina helposti ja nopeasti MYSQL tietokantaan.

Ei Amigalle kai edes ole muita MySQL porttauksia kuin tuo SixK:n versio.

Thematic: Niin jos se Webbisysteemi mitä kokeilit oli PHP Nuke, niin siinä on näköjään yksi juttu, mitä pitää tehdä ensin.

Ainakin itse jouduin ensin asentamaan uusimman version Amigan Apache:sta ja sitten päivittämään PHP:n.

Joissakin niissä Amigan Apachen paketeissa on jo PHP libit jne mukana, mutta ainakaan mulla PHP Nuke ei lähtenyt toimimaan niiden kanssa. Tuli jotain herjoja, että PHP-koodissa olisi vikaa. Esim Amigan Apache version 1.3.20 mukana tulee PHP 4.0.5. Tuo PHP versio on mitä ilmeisimmin liian vanha ainakin PHP Nuke 7.0:lle.

Homma alkoi pelittää vasta, kun päivitin PHP:n version 4.1.1. Eli asensin tuon PHP version Apachen mukana tulleiden PHP libbien päälle, varmistin myös ettei muuallekaan geekgadgets hakemistoihin jäänyt vanhoja PHP libbejä jne, vaan että kaikki oli korvattu tuolla 4.1.1:llä

Eli nyt mulla on Apache 1.3.20 ja PHP 4.1.1 ja nyt toimii. Ja nuohan löytyy täältä:

http://www.stud.uni-karlsruhe.de/~uck4/AmigaApache/webpage/download.shtml

Amigalle on kyllä myös PHP 4.3.0, mutta sen toimivuudesta Apachen kanssa en tiedä varmasti. Käsittääkseni siitä on vain standalone versio joka toimii ilman Apachea.

[Edit: Neljä viestiä yhdistetty. --Moderaattori]

 

miksuh
Tiistaina, 9. maaliskuuta, 2004 - klo 19.14:   
Joo no nyt ton kanssa enemmän hommailtuani voin sanoa, että toimii, mutta...

Kieltämättä 060 tukehtuu tohon aika tehokkaasti :)
Apache jne vielä menee, mutta toi PHP Nuke alkaa olla liikaa :) Tämähän ei kyllä ollut mikään yllätys :) Mutta ompahan asennettuna odottamassa uudempaa konetta.

Ainakin se tuli todistettua, että homma toimii Amigalla.

 

Thematic
Keskiviikkona, 10. maaliskuuta, 2004 - klo 6.14:   
Se oli php-kyllästetty Apache 1.3.12 jossa yritin asentaa phpBB 2.0.6, kyllä se jotain teki. Ehkä vielä vaati jotain lisää php-puolelta.

Ei ole ollut aikoihin Apachea ajossa mutta nuo 1.3.20 ja uudemmat eivät toimineet missään mielessä. Enkä siis kääntänyt niitä vaan otin binäärit.

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: