Game On vielä pari päivää...

Saku-foorumi » Yleinen keskustelu » Viestit 2003 » Viestit 12/2003 » Game On vielä pari päivää « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

jansa
Keskiviikkona, 10. joulukuuta, 2003 - klo 18.03:   
Tennarin Game on -näyttely on esillä vielä tämän viikon eli jos retroilu ja pelit kiinnostaa niin vielä ehtii.

Itse kävin siellä tänään. Amigan suhteen näytillä oli A500, jolla sai pelata Sensible Socceria sekä lasivitriinissä A1000. Musiikkinurkkauksessa sai kuunnella jotakin Amigalla tehtyä musaa. Mielenkiintoisena detaljina pystyi vertailemaan LED Storm pelin musan ST ja Amiga versioita ja uskokaa pois, että Amiga versio oli todella paljon parempi.

Pelattavia pelejä oli yli 120, mutta valitettavasti suurin osa konsoleilla. Esimerkiksi Populousta, Eliteä ja Sim Cityä piti pelata jollain rupuisilla Nintendoilla :(

Kaikki näyttelyssä tarjottu tietokaan ei pidä ihan paikkaansa. Commodoresta muun muassa todetaan, että nykyinen oikeuksien omistaja on Escom ja Atari ST:stä puhutaan konsolina, Atari Lynx on saanut uuden nimen etc.

Kuitenkin kaiken kaikkiaan ihan mielenkiintoinen tapahtuma. Liput opiskelijoilta 5 euroa ja aikaa kannattaa varata ainakin useampia tunteja.

 

explo
Keskiviikkona, 10. joulukuuta, 2003 - klo 18.50:   
Minäkin ihmettelin tuossa näyttelyssä vähän konsoleitten esilläolomäärää pelinpyörittiminä. Kuitenkin Amiga oli joskus 80-luvun lopussa vähintäänkin vaivatta vertailun konsoleitten kanssa kestävänä pelialustana, eikä kuuslankkukaan IMO saanut niin paljon esittelyä kun olisi ansainnut. Eikä Sensible Soccer ehkä ollut näyttävin mahdollinen peli esittelemään suorituskykyä... Joku hirmuisen määrän parallaksivieritystä heittävä peli olisi ollut visuaalisesti varmasti katu-uskottavampi, vaikkei tarkoitus SS:aa olekaan mollata noin pelinä.

Siitä tonnisesta Amigasta piti kyllä ottaa valokuva. ;) Kyllä tuo ihan käymisen arvoinen näyttely oli; hinta ei huimannut päätä ja näkemistä oli kohtalaisesti.

 

jansa
Keskiviikkona, 10. joulukuuta, 2003 - klo 19.48:   
"Siitä tonnisesta Amigasta piti kyllä ottaa valokuva. "

Täh, kuinka sä tossa onnistuit! Itse olisin halunnut valokuvata Pongin, PDP-1:sen ja Computer Spacen, mutta ei onnistunut, koska valokuvaaminen tuolla oli kiellettyä...

Tosiaan C64:sia taisi olla myös peräti kaksi vaivaista kappaletta koko näyttelyssä, Atarin mikrot puuttuivat kokonaan, kuten myös esim Vic-20. Yleensäkin voisi ehkä todeta, että kotimikrot olivat melkoisen huonosti edustettuna.

Lisäksi esim tossa tonnisessa mua häiritsi se, että vaikka se oli lasivitriinissä, niin se oli aika paskasessa kunnossa. Olisivat voineet edes pahimmat liat pyyhkiä pois.

 

explo
Keskiviikkona, 10. joulukuuta, 2003 - klo 22.12:   
jansa: Köh jaa ;) Minä en kieltoa kait sitten vain huomannut, eikä kukaan tullut valittamaan missään vaiheessa mitään vaikka kamera roikkui kaulassa koko näyttelyn kiertämisen ajan. :) Vaan ei todellakaan harmita, että näin kävi.

Eipä tuolla tosin tullut otettua kun joku kymmenkunta kuvaa, eikä salamaa tullut käytettyä, joten huomionherättäminen ei ehkä sitten ollut niin suurta kaulassa killuvasta kamerasta huolimatta. Suurin osa ajasta toki meni omalta ja seuran osalta katsellessa mitä kaikkea oli tarjolla.

 

Lu0maska
Torstaina, 11. joulukuuta, 2003 - klo 12.36:   
Ihan hauska näyttely, kannattaa käydä. Useampi tunti vierähti, vaikkei tullutkaan näyttelyn seuraamisen lisäksi pelattua kuin paria mielenkiintoisinta peliä.

(Valokuvaamiskielto ei näköjään päde kaikkiin, ainakaan meidän seurueemme sai luvan kun kysyimme.)

 

JPQ
Torstaina, 11. joulukuuta, 2003 - klo 17.17:   
Lu0maska: luulen että erikseen ilmoitettu onnistuukin ne pelkää ehkä rahaa tekeviä kuvaajia jos ymmärtte mitä tarkoitan.

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: