Vanha Amiga-rauta myyntiin?

Saku-foorumi » Yleinen keskustelu » Viestit 2003 » Viestit 12/2003 asti » Vanha Amiga-rauta myyntiin? « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

itix
Torstaina, 25. syyskuuta, 2003 - klo 16.25:   
Onko kukaan uuteen PPC-koneeseen siirtynyt myynyt vanhan Amigansa jo? Siis ostanut AmigaOnen tai Pegasoksen ja heivannut vanhan 68k-raudan mäkeen kun parempaakin on?

Olen alkanut vakavasti harkitsemaan vanhan A1200:ni myymistä. Kannattaako sitä pitää kun ei kiinnosta AGA eikä oikein muukaan? Viimeisen puolen vuoden aikana en ole käyttänyt AmigaOS:ia juuri ollenkaan. Onko muilla samanlaisia tuntemuksia?

 

miksuh
Torstaina, 25. syyskuuta, 2003 - klo 16.41:   
Mä tuskin myyn pois A1200T:ni jos suinkin vaan voin sen välttää. Mutta mä en ookkaan pahemmin koskenu AGA:n jne aikoihin :) Mediator on kiva olla :) Se lisäsi kyllä käyttöikää varmaan toiset 10v vähintään :)

 

hooligan/dcs
Torstaina, 25. syyskuuta, 2003 - klo 18.13:   
_o/

Pegasos auheutti sen että sekä Amithlon että oikea Amiga saivat kenkää.

 

itix
Torstaina, 25. syyskuuta, 2003 - klo 19.26:   
@miksuh

Mediator on tietysti yksi ratkaisu mutta ainakaan minä en aio enää ostaa uutta rautaa vanhaan tonnikaksisataseen. Eli kokoonpano tulisi olemaan se mikä se tällä hetkellä on (BPPC+BVision, 4GB HD). Ei oikein innosta ja se emolevykin lahoaa joskus...

 

Ville
Torstaina, 25. syyskuuta, 2003 - klo 20.33:   
Hei jos oot myymässä Amigaas ni olisin kiinnostunu tosta bvision-kortista.Ihan vinkkinä vaan... ;)

 

Markku Heikkinen
Torstaina, 25. syyskuuta, 2003 - klo 21.54:   
Enpä itsekkään mahda myydä A1200:ni pois, sen verran paljon siihen tullu kaikkine PPC+Bvision virityksineen laitettua rahaa että sama pitää muinaismuistona, kaiken lisäksi emokin on joutunut kolvin käsittelyyn kun piti PCMCIA verkkokortille viritellä tarvittavat boottausta helpottavat kytkennät.
Ja tottahan toki se saa vielä palvella AmigaOne/Pegasos ? apurina vielä pitkän tovin.

 

jPV
Torstaina, 25. syyskuuta, 2003 - klo 22.35:   
Mä en ainakaan raaski myydä tätä vanhaa sotaratsuani koskaan, sen verran pitkään ja hyvin palvellut. Ikävä tulisi kuitenkin ennemmin tai myöhemmin :). Vanhoja pelejä ja demojakin haluaa varmasti kokeilla vielä vuosien päästä...

 

Jon
Torstaina, 25. syyskuuta, 2003 - klo 22.37:   
En myy! :) Vaan eipä ole A1:stä tai Pegasostakaan vielä.

Toivon että voisin käyttää MOSia ja OS4:stä BPPC:lläni...(Piru...? :)

 

JPQ
Perjantaina, 26. syyskuuta, 2003 - klo 0.34:   
jPV: tuskin minäkään päin vastoin mieleni halajaa kakkos koneeksi A3000/A4000:ista.

 

itix
Perjantaina, 26. syyskuuta, 2003 - klo 0.48:   
Tuossa A1200:sen kohdalla on se pieni ongelma että talosta löytyy vain yksi monitori. Mikään 2-värinen AGA *ei* kelpaa :)

Ainut mikä tuli mieleen olisi etäkäyttö. Tekisi A1200:sta modplayerin tai jotain muuta vastaavaa... AGA-demoja en ole katsonut vuosiin.

 

jansa
Perjantaina, 26. syyskuuta, 2003 - klo 10.00:   
Itte en vanhoja Amigoitani enää myy vaikka ostaisin minkä ihmekoneen tahansa. Kerran olen sen virheen tehnyt ja myöhemmin kadutti.

 

ZAK
Perjantaina, 26. syyskuuta, 2003 - klo 18.18:   
Yhden laajennellun 1200:n ja perus 500:n pidän vaikka muistona,kun niihin on pelejä ja ohjelmiakin hehtollinen hyllyssä.

 

Virgo
Sunnuntaina, 28. syyskuuta, 2003 - klo 16.09:   
empä taida koskaan myöskään T1200 myydä
sen on ajan saatossa tullut rakkaaksi
käytöskin on parantunut koko ajan
toisin kuin nuo PC jota aina tuntuvat temppuavan
syystä tai toisesta

seuraava täysin uusi kone on tuo C1
muuta en sitten tarvitsekkaan pitkään aikaa.

 

JPQ
Sunnuntaina, 28. syyskuuta, 2003 - klo 18.59:   
Virgo: jahas sinäkin siitä olet kiinnostunut no hyvä auttaa itseäänikin kiinnostumaan lisää.:) Harmittavan vähän siitä on vielä tietoa jos viime tietoni pätee joiden iästä en ole varma.

 

itix
Lauantaina, 4. lokakuuta, 2003 - klo 17.53:   
Nyt kun on pari päivää käytellyt Pegasosta niin kyllä se vähän siltä vaikuttaa ettei tolle A1200:lle löydy mitään järkevää hyötykäyttöä. On aivan selvää ettei nettiä kannata surffata vanhalla koneella kun Pegasos tekee saman paljon nopeammin _samoilla_ ohjelmilla (IBrowse) ja koodaaminen sujuu hetkessä (isonkin sorsan kääntäminen menee muutamassa sekunnissa, tee sama 68k:lla). Uusimpien pelien pelaamisen Pegasos on myös ihan hyvä koska WUP/PUP emulaation on. Eli hyötykäyttö on täysin järjetöntä vanhalla Amigalla samoin uudehkojen pelien pelaaminen. Eli ei tuolla tonnikaksisataselle ole muuta käyttöä kuin Supercars II ym. vanhat kivat pelit...

Varmaankin myyn tuon BPPC:n ja BVisionin pois ja ostan tilalle muistikortin (4MB) ja teen siitä puhtaasti pelikoneen. Pegasokseen voisi ostaa joskus myöhemmin verkkokortin niin saa tuon A1200:sen taas verkotettua, PCMCIA-verkkokortti siinä kun jo on. Tornia ei kannata myydä jos haluaa kiintolevyn (tila- ja virransyöttöongelmat..) eli kai tuo kone pysyy tuolla.

Mutta täytyy nyt ensin katsoa kuukausi niin tietää paremmin.

 

Lasse
Tiistaina, 7. lokakuuta, 2003 - klo 12.13:   
Olen vähän aikaa sitten laajentanut oman Amiga 1200:sen tornilla uudella kiinolevyllä ja cd asemalla sekä asentanut siihen muistia 32 mt. Lisäksi minulla on siihen paljon kaikenlaisia ohjelmia ja pelejä.

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: