Amiga vs. Genesi :-) V

Saku-foorumi » Yleinen keskustelu » Viestit 2003 » Viestit 12/2003 asti » Amiga vs. Genesi :-) V « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

Anu Seilonen
Perjantaina, 12. syyskuuta, 2003 - klo 18.11:   
Keskustelua siirretty aiemmasta ketjusta.

 

Seppo
Torstaina, 11. syyskuuta, 2003 - klo 16.22:   
hooligan/dcs: Ei minulla mitään sääntöjä ole tänne kopioitavissa, minulla ei ole minkäänlaisia linkkejä/suhteita/rekisteröintiä AmigaWorldiin kuin muihinkaan Amigan uutissivuihin.

Itse vastustan sensuuria myös, mutta kannatan samalla sananvapautta ja itsemääräämisoikeutta siinäkin mielessä, että kullakin on oikeus päättää omista nettisivuistaan ja niiden sisällöstä, ja että sitä oikeutta tulee sivuilla vierailevien kunnioittaa. Tätä sääntöä olen aina pyrkinyt noudattamaan jos olen jollain foorumilla keskusteluun osallistunut, eikä tietääkseni minua ole koskaan tarvinnut kenenkään sensuroida :)

Ainakin minulle tuo jatkuva turhanpäiväinen ja välillä suorastaan jonninjoutava nahistelu Amiga Incin ja Genesin ympärillä (joka monesti perustuu monenlaiseen huhuun, väärinkäsitykseen tai jopa suoranaiseen FUD:iin), mihin törmää esim ann.lu:ssa on sangen rasittavaa luettavaa. AmigaWorld ei ole ehkä mikään maailman objektiivisin uutissivusto mutta ainakin siellä pyritään keskittymään ns. asialinjalle ja karsimaan nämä nahistelut pois, ja se ei varmasti miellytä kaikkia.

Tämä on sitten ihan henkilökohtainen näkemykseni, johon kenenkään ei tarvitse yhtyä :)

 

itix
Torstaina, 11. syyskuuta, 2003 - klo 16.34:   
Valitettavasti AmigaWorld toteuttaa "asialinjaansa" poistamalla tai piilottamalla negatiiviset kommentit. Esimerkiksi tuo Pirun postaama keskustelu poistui pääsivulta alle tunnissa.

Sivuston ylläpitäjä saa toki päättää mistä asioista saa keskustella ja mistä ei. Mutta olisi hyvä jos sivuston säännöissä myös mainittaisiin mistä asioista EI saa puhua. Säästäisi varmasti moderoijienkin työtä kun ei tarvitsisi poistella epämieluisia viestejä niin usein :)

 

Ibe U
Torstaina, 11. syyskuuta, 2003 - klo 17.57:   
Toisaalta ei ehkä voi puhua varsinaisesta sensuurista.

Eikös AW ole lähinnä amiga inc:ä oleva saitti?

Saahan firma päättää mistä puhutaan sen foorumeissa.

Ymmärrystä siis siinä mielessä että jos seurailee harvoin näitä foorumeja niin ei heti törmää riitoihin ja negatiivisiin kommentteihin.

Jos ollaan tarkkoja ei amiga ole mokaillut suht pitkään aikaan ja aw:n perustamisen jälkeen uutiset ovat olleet aika vaisuja, enemmänkin tyyliin täällä ollaan kuin meillä olisi kerrottavaa...

Eli vanhan tyylisiä uutisia

-1 vuoden kuluttua meillä on 10 potenssin 10 jotain.

-Ilmestyy kuukauden kuluttua

Nyt jos tulisi ilmoitus että amiga os julkaistaan kuukauden kuluttua, niin uskoisin sen aika varmasti.

Taitaa se tieto olla nyt hyperionin takana ja a inc:iä on kielletty aavistelemasta julkaisu päivää ilman lupaa.

 

miksuh
Torstaina, 11. syyskuuta, 2003 - klo 18.10:   
"Saahan firma päättää mistä puhutaan sen foorumeissa. "

Ibe U: öö ei AW ole mikään AmigaInc:n kontrolloima sivu, ei se ole niiden foorumi.
Mielipiteet ja asenteet on asia erikseen, mutta ihan riippumaton sivu se muuten on.

 

hooligan/dcs
Torstaina, 11. syyskuuta, 2003 - klo 18.13:   
>Jos ollaan tarkkoja ei amiga ole mokaillut suht pitkään aikaan

No eiväthän he ole tehneetkään mitään pitkään aikaan :)
Mitä nyt oikeustalolla McEwen piipahti hiljattain.

 

Seppo
Perjantaina, 12. syyskuuta, 2003 - klo 11.57:   
itix: Joskus on olemassa näitä kirjoittamattomia sääntöjä jotka tulee esiin kun 'lurkkii' sivuilla jonkin aikaa - esim AmigaWorldissa aika nopeasti käy selville pelin henki, jos vain seurailee näitä threadeja jonkin aikaa.

Moderaattorien elämä olisi helpompaa jos ihmiset vanhan hyvän netikettisäännön mukaan seuraisivat uutispalstoja/uutisryhmiä jonkin aikaa ennenkuin alkavat sinne postaamaan :)

Hyvä esimerkki on sellainen uutisryhmä kuin comp.sys.amiga.games, jossa on moneen kertaan kerrottu että ns. adf-requesteja/emulaattorikysymyksiä ei tulisi ryhmässä postailla ja muutenkin tulisi keskittyä keskusteluissa itse peleihin. Mutta ei, aina sinne tuon tuosta eksyy joku amatööri joka vähät piittää ryhmän 'säännöistä' - ei vaikka se sääntö olisi kirjoitettuna (c.s.a.games FAQ on nykyisin säännöllisesti postattu ko uutisryhmään)...

 

Joanna
Perjantaina, 12. syyskuuta, 2003 - klo 13.30:   
Seppo: Toivon kyllä ettet tarkoita tuolla sitä etteikö esimerkiksi Janne Siren osaisi noudataa hyviä tapoja ja sääntöjä? :)

Sensuuri on sensuuria, eikä se siitä muutu vaikka joku baordin moderaattori väittää kuinka ja mitä.

Muuten.. itse siitä sitestä välitä. Suurin riesa siitä on silloin kun siellä normaalisti majailevat (ja muuten maailmaa näkemättömät) trollit pomppivat muille boardeille. Eikä niistä silloinkaan juuri ole harmia...

 

Seppo
Perjantaina, 12. syyskuuta, 2003 - klo 13.51:   
Joanna: Sinä vedit tuon johtopäätöksen, en minä :)

Eli en tarkoita. Mutta ketä sinä tarkalleen tarkoitat noilla "siellä normaalisti majailevilla trolleilla"? Oletan nyt että tarkoitat AmigaWorldia...

 

Joanna
Perjantaina, 12. syyskuuta, 2003 - klo 14.18:   
Seppo: no et varmaan tarkoittanut sitä sillä tavoin.. Itse en kyllä menisi edes yrittämään kirjoittaa sinne .. pelkkä nimmari riittäisi varmaan syyksi poistaa kommentit.

Ann.lu:n tapauksessa suurimpana ongelmana on olleet 'punaiset' anonyymi-trollit. En ole jaksanut alkaa erittelemään koska ei se ole sen arvoista... Ei niitä onneksi montaa tunnu olevan, pari elämäsä hukannutta (tosin ainakin yksi ilmiselvästi seuraa näitäkin boardeja)

En sano etteikö siellä olisi varsin kärkeviä Amigaincin arvostelijoitakin (enkä mene sanomaan että kaikki kommentit olisivat olleet asiallisia) mutta he sentään enimmäkseen käyttävät vakiinuneita nimimerkkejään.


Amiga.org:issa on ollut rauhallista (keskimäärin).. pahimmat höyrypäät ovat olleet ihan muita (esim Doomaster ja hänen Priofessionall Amiga2000 jossa on vain militäärikomponetteja) joista ei oikein parhaalla tahdollakaan tiedä itkeäkkö vai nauraa.

 

itix
Perjantaina, 12. syyskuuta, 2003 - klo 14.56:   
Seppo: Niin tosiaan. AmigaWorldin pääperiaate on ettei Amiga Incistä saa sanoa negatiivista :) Niin ja tietysti saitin periaatteisiin kuuluu että Amiga == Amiga Inc :) Hehe...

Tosiaan olisi hyvä että tuolla AmigaWorldissä olisi FAQ jossa listattaisiin aiheet joista ei saa puhua. Vaikka onhan se totta että aina sinne eksyy muutama jotka eivät piittaa FAQ:sta ja postaavat eriäviä mielipiteitä :)

 

Seppo
Perjantaina, 12. syyskuuta, 2003 - klo 15.49:   
itix: muuten oikein mutta tuo jälkimmäinen 'AmigaWorld Rule' menee varmaan jotenkin näin:

Amiga == AmigaOS+Classic Amiga == OS4+AmigaOne

Itse esimerkiksi lisäisin tuohon klausuuliin vielä "== OS4+Pegasos" :)

Meinaan vaan että vaikka itse Amigaworld.net sangen "Amiga Inc" -myönteinen onkin, niin väitän että valtaosa sen vakituisista käyttäjistä on varsin neutraalisti Amiga-asioihin suhtautuvia.

 

Janne
Perjantaina, 12. syyskuuta, 2003 - klo 16.29:   
Seppo: Ongelmallista, mielestäni, on se että AmigaWorld.netissä asiallinen kommentointi joka heijastuu negatiivisesti Amigan emoyhtiöön teilataan trollaukseksi ja flamebaittaukseksi, sen sijaan negatiivinen kommentointi kilpailijoista jää moderaattoreilta autuaasti huomaamatta - he jopa osallistuvat siihen silmää vilkauttaen.

Hei, ainakin Saku-foorumissa kaikki saavat sydämensä kyllyydestä olla eri mieltä ja kinata siitä mikä onkaan fakta ja mikä fiktio. :-)

 

Tero
Perjantaina, 12. syyskuuta, 2003 - klo 16.37:   
No negatiivista palautettakin voi antaa monella eri tavalla. Joko asiallisesti tai tarkotushakusesti sotaa etsien. Valitettavasti AmigaInc:n kohdistuvan kritiikin kohdalla suurimmassa osassa tapauksista se kritiikki on esitety kaikkea muuta kun asiallisesti.

 

Janne
Perjantaina, 12. syyskuuta, 2003 - klo 16.44:   
Tero: AmigaWorldissa näin on ollut todella harvoin. Siellä, kuten esim. tuossa Mikey_C:n sensuroimassa ketjussa, porukka on selvästi yrittänyt parastaan koska ympäristö on pakottanut olemaan huolellinen sanoissaan. Harva "siniverkkarinen" tai Amiga Inc.:iin kypsynyt siellä edes jaksaa käydä. En huomannut itse mitään trollausta tai epäasiallista ao. ketjussa. Tigger ja Fabio olivat hyvinkin asiallisia, enkä nyt mielestäni itsekään pahemmin trollaillut. :)

 

Jupp3
Sunnuntaina, 14. syyskuuta, 2003 - klo 12.41:   
hooligan:
>Toiseksi, voitko pastettaa sen säännön AmigaWordlilta jossa sanotaan ettei Amiga Incia saa arvostella? Itse en sitä löytänyt.

Käsittääkseni Amiga inc:n arvostelu Amigaworldissa on täysin sallittua...

Kunhan siis arvostelu on positiivista...

 

Janne
Sunnuntaina, 14. syyskuuta, 2003 - klo 14.05:   
Jupp3: ;-)

 

Piru
Torstaina, 2. lokakuuta, 2003 - klo 9.18:   
Tuomari Lasnik allekirjoitti paperin.

"This court hereby orders, judges and decrees, that Diana S. Shukis, Stephen P. VanDerhoef & Cairncross & Hempelmann P.S. may withdraw as counsel of record for Defendant Amiga, Inc. The withdrawal is effective immediately upon entry of this Order.

DONE IN OPEN COURT this 30th day of September, 2003.

/s/

Robert S. Lasnik"

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: