"Laajennetusta" Amiga-yhteisöstä...

Saku-foorumi » Yleinen keskustelu » Viestit 2003 » Viestit 09/2003 » "Laajennetusta" Amiga-yhteisöstä « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

Janne
Torstaina, 17. heinäkuuta, 2003 - klo 16.45:   
Keskustelin täällä samfacen kanssa Amiga-yhteisöstä ja "kloonien" asemasta siinä.

linkki

Mitä mieltä te olette? Pitäisikö MorphOS:n ja AROS:in kuulu Amiga-yhteisöön? Voisimmeko hyötyä tästä sopasta, vai onko kilpailu pienillä markkinoilla pahasta?

 

Rebb
Torstaina, 17. heinäkuuta, 2003 - klo 17.06:   
Kyllä mielestäni niin AROS,MorphOS kuin muutkin Amiga "kloonit" tai "variantit", miten niitä nyt halutaankin kutsua, kuuluu Amiga-yhteisöön. Rajan veto Amiga kloonin ja emulaattorin välille onkin hiukan kinkkisempää. Amiga OS4 on tietysti ilmestyessään se "aito" Amiga käyttöjärjestelmä.

Nykyistä palettia sotkee lähinnä käyttäjien/valmistajien/kehittäjien turhan päiväinen nahistelu keskenään. Kuka on milloinkin haastamassa toista oikeuteen.

Amiga markkinat ovat kuitenkin niin pienet, että olisi parempi keskittyä yhteistyöhön, kuin riitelemiseen. Amiga harrastajia tässä kuitenkin kaikki ollaan.

 

Jon
Torstaina, 17. heinäkuuta, 2003 - klo 17.31:   
Kilpailu voi tiettyyn rajaan asti olla hyvää, mutta ei tällä "yhteisöllä" paljon voi bisnestä tehdä. Itse olen sitä mieltä, että pitäisi puhaltaa enemmän yhteen hiileen eikä riidellä (dream on). Nykyään vähän jokainen vääntää enemmän tai vähemmän samaa asiaa oma leirissään - "onko järkee vai ei?"...

Tällä hetkellä Amiga ei ole minulle niinkään kone, vaan käyttöjärjestelmä. Toki on coolia olla "intel outside" :)

 

itix
Torstaina, 17. heinäkuuta, 2003 - klo 18.45:   
No jaa. MorphOS ja AROS ovat osa Amigaa. Jos osa yhteisöstä ei halua sitä tunnustaa niin oma on ongelmansa.

Esimerkiksi PC-maailmasssahan ei enää tunneta käsitteetä "Klooni-PC" tai "IBM PC", vaan kaikki x86-pöytäkoneet ovat PC-koneita merkistä riippumatta.

Ja eivätkös kaikki autotkin ole Daimler/Benz klooneja? :) Eli jos haluat ostaa aidon ja alkuperäisen auton, osta Mersu.

Eli kunhan aikaa kuluu niin MorphOS ja AROS ovat luonnollinen osa Amiga-yhteisöä. UAE on jo sitä.

 

Rebb
Torstaina, 17. heinäkuuta, 2003 - klo 18.57:   
itix: "klooni-Pc" ja "IBM Pc" ajaa samoja softia.
MorphOS ja AmigaOS eivät ole keskenään täysin yhteensopivia. Ainakaan rautaa suoraan käskyttävät demot ja pelit eivät toimi.

 

Janne
Torstaina, 17. heinäkuuta, 2003 - klo 19.07:   
Mielestäni PC:tä parempi vertaus ovat aina olleet *nix:it... UNIXit, BSDt, Linuxit... kaikki ovat hyvin samanlaisia, ajat hyvin pitkälle samoja softia (ainakin käännettynä) jne., mutta ovat eri tahojen valmistamia, perustuvat eri koodiin jne. Niissä on yhteinen API monella tapaa, kuten on AmigaOS:ssä, AROSissa ja MorphOS:ssä.

 

Janne
Torstaina, 17. heinäkuuta, 2003 - klo 19.07:   
Antaa kaikkien kukkien kukkia... se on mun mielipiteeni. :-)

 

itix
Torstaina, 17. heinäkuuta, 2003 - klo 19.27:   
Rebb: Ennen vanhaan kaikki PC:t eivät ajaneet samoja softia vaikka oli sama käyttöjärjestelmäkin ;) Mutta se mitä ajoin takaa oli se että pidemmän päälle kukaan ei välitä mikä on "aito" Amiga ja mikä ei jos ne kaikki tekevät samaa asiaa.

OS4 ei muuten tule ajamaan yhtään ainutta softaa joka hakkaa rautaa suoraan. CSPPC:llä osa voi toimia ja sittenkin vain jos se ei tapa käyttistä. Hardis-riippumaton OS3 softa sen sijaan toimii sekä OS4:ssa ja MOS:ssa. Tekisi melkein mieli sanoa että OS4 on MOS klooni erilaisella näkemyksellä ;)

 

Joanna
Torstaina, 17. heinäkuuta, 2003 - klo 21.00:   
Janne: luultavimmin tuo Unix vertaus on lähinnä tulevaisuudenkuvaa.. Eli kirjastorajapinnat on ainakin enimmäkseen samoja. Jokaisella on omia laajenuksiaa ja omia binääreitään mutta yhteensopivutuus tulee sorsakoodin kautta ja emulatiokirjastoista.. (esim SCO unix ajaa semmoisella Linux binäärejä).

Samface:ta.. Luulen että siinä tapahtuisi hirveitä jos joutuisi samaan paikkaan hänen kanssaan. (viite .. B5 .. 2-kausi G'kar ... "I'm prepared to open up ... A Dialog with him" ) :)

 

JPQ
Torstaina, 17. heinäkuuta, 2003 - klo 23.31:   
Janne: sitä paitsi esim. AmigaOS,AROS,MorphOS,Linux,NetBSD,QNX on oikeita käyttiksiä toisin kuin Windows perhe.:)
Kaikki: Tosiaan yhteistyö on poikaa.

 

Jon
Perjantaina, 18. heinäkuuta, 2003 - klo 8.50:   
JPQ: määrittele "oikea käyttis"? Moni pitää AmigaOSia puhtaana leluna, eikä sitä kyllä oikein kehtaa verratakaan mihinkään, muutenkun käytettävyytensä ja sutjakkuutensa takia.

Ei niin että Windowsista PITÄISIN, mutta jotain rajaa :)

 

miksuh
Perjantaina, 18. heinäkuuta, 2003 - klo 12.39:   
Mun puolestani Morphos ja aros voi kuulua ihan hyvin amiga yhteisöön, mikäli tyypit osaavat elää osana sitä ymmärtäen myös sitä virallista puolta. Sellasta tahallista porukan hajalle repimistä ja OS4:sta ja AmigaDE:stä jne kiinnostuneiden fanaatikoiksi haukkumista jne minä en sulata.
Sillon saavat mun puolestani olla ihan vapaasti vaikka sitten Ataristeja.

Mutta niinkun sanoin, niin jos porukka osaa elää sovussa ja niin, että hyväksyy toisen puolen,ei yritä tahallaan vahingoittaa toista puolta ja edes yrittää puhaltaa samaan hiileen niin mulla ei ole mitään sitä vastaan jos on osa Amiga yhteisöä.

 

miksuh
Perjantaina, 18. heinäkuuta, 2003 - klo 12.57:   
Niinhän se on muutenkin ihan vaikkapa kahden ihmisen välillä. Jos tulee hyvin toimeen kekenään, niin miksi ihmeessä pitäs erota ? Jos taas yhdessäolo on pelkkää tappelemista, niin sillon on parempi kummallekin ja ympärillä oleville, että kumpikin lähtee omiin suuntiinsa, sillon voi ainakin jatkaa elämäänsä. ihan sama pätee musta tohon Amiga yhteisöjuttuunkin.

 

Janne
Perjantaina, 18. heinäkuuta, 2003 - klo 13.39:   
miksuh:
>Mun puolestani Morphos ja aros voi kuulua ihan
>hyvin amiga yhteisöön, mikäli tyypit osaavat
>elää osana sitä ymmärtäen myös sitä virallista
>puolta.

Two-way street. :-)

Minkäs sille mahtaa että virallinen puoli on tällä hetkellä sellainen show.

 

itix
Perjantaina, 18. heinäkuuta, 2003 - klo 13.43:   
Mutta eikö AmigaDE revi porukkaa hajalle? Taikka entäs AROS? Miten on UAE tai Amithlon? Minun mielestäni jotkut OS4 fanaatikot (norjalaiset sellaiset lähinnä) eivät ole tehneet yhteiseloa yhtään sen helpommaksi.

Miksuh, mitä mieltä olet jos MOS yhteisöön ilmestyisi yhtäkkiä 100% yhteensopiva MOS/Pegasos klooni? Pitäisikö MOS-yhteisön hylkiä sitä koska se ei ole "virallinen" MOS? Ennen kaikkea haluan kyseenalaistaa sitä että mitä väliä on sillä onko kyseessä virallinen tuote? Uskoakseni _laatu_ ja _tarjonta_ ratkaisevat. Sellaista kuin alkuperäinen Amiga ei enää olekaan: se kuoli Commodoren mukana. AmigaOS 4 voi olla hyvä jatkumo, ehkäpä se pystyy hakkaamaan MOS:n maan rakoon mennen tullen, kuka tietää...

Joka tapauksessa MOS tulee olemaan osa Amiga-yhteisöä, halusi toiset sitä tai ei. Ja ainakin MOS on myös pelastanut osan Amiga-yhteisöstä. OS4:sta odotellessa moni olisi jo kypsynyt ja lähtenyt omille teilleen.

 

miksuh
Perjantaina, 18. heinäkuuta, 2003 - klo 14.08:   
itix: Sähän käännät täysin päälaelleen sen mitä mä just sanoin. Just tommonen asenne on se ongelma.

Janne: Sinä myös vääristelet sitä mitä sanoin. minä puhuin käyttäjistä ja niistä jotka on siitä kiinnostunut noista. Minä en sanonut sanaakaan Amigainc:stä firmana.

Minusta kyllä tuntuu, että monesti MOS tyypit on se suurempi ongelma, kuten nytkin noi kaksi viimestä kommenttia osottaa.

itix: Myös se virallinen OS4 on osa Amigaa vaikka jotkut ei ehkä siitä pitäisi. Siitä tosiasta ette ette eroon pääse, että OS4 on kuitenkin se virallinen käyttis.

Taas toi homma väännettiin ja käännettin ihan solmuun, pakko myöntää, että vaikka mulla ei henkilökohtasesti ole MOS:a vastaan mitään, niin mä hyvin suuresti epäilen sitä onko Amiga yhteisön sisällä yhteiselo kahden porukan välillä mahdolinen. Mä todella epäilen sitä, kun ihmisten kommentteja lukee.

 

miksuh
Perjantaina, 18. heinäkuuta, 2003 - klo 14.24:   
itix: mähän juist sanoin, että JOS PORUKKA OSAA ELÄÄ SOVUSSA, ja vaikka mä teinkin selväksi, että mun mielestäni toi koskee sitten myös MOS väkeä, niin tottakai se koskee myös kaikia muita.

Mä en niinkun tajua, että miksi siitä piti alkaa vänkäämään jostain hylkimisestä, kun minä nimenomaan sanoin että jos osaa olla sovussa jne.

 

miksuh
Perjantaina, 18. heinäkuuta, 2003 - klo 14.58:   
Mut pointti oli siinä, että se voiko porukka oikeasti pysyä yhtenä yhteisönä riippuu aika paljon siitä osaako porukka olla sovussa. Tottakai, kuka meistä ei toivois et porukka pysys yhdessä ? Senkin kannalta se on aika tärkeetä, et onko nää uudet koneet vaan tekohengitystä Amigalle, vai uus alku edes pienessä mittakaavassa.

 

Jontsa
Perjantaina, 18. heinäkuuta, 2003 - klo 15.12:   
miksuh: naulan kantaan.

 

Janne
Perjantaina, 18. heinäkuuta, 2003 - klo 15.14:   
>Minusta kyllä tuntuu, että monesti MOS tyypit on
>se suurempi ongelma, kuten nytkin noi kaksi
>viimestä kommenttia osottaa.

Koska toinen kommenteista on minun, oletan että lasket minut MOS-tyypiksi. Miksi? En omista sen enempää AmigaOnea kuin Pegasosta. Yksi Classic Amiga sen sijaan löytyy. En usko että ostan AmigaOnea tai Pegasos II:ta, tyydyn toistaiseksi katselemaan sivusta. Aika ja sitä kautta kiinnostus ja keskittymiskyky ei riitä muuhun.

Virallinen puoli on mielestäni melkoinen show ja saat aika paljon tuoda pöytään näkemystä, että saisit minut objektiivisesti näkemään asian toisin. Viimeksi alkukesästä yritit ehdottaa ettei Amiga Inc.:n huutokauppa ole se pakkohuutokauppa johon kaikki todisteet osoittivat. No, se OLI pakkohuutokauppa. Heillä ON rahat todella, todella vähissä. He OVAT monen oikeusjutun kohteena ja OVAT hävinneet juttuja ollen kymmeniä tuhansia dollareita velkaa työntekijöille. Heillä EI ole toimistoa ja Amiga-klubin T-paidat ovat VUODEN myöhässä. AmigaOS 4.0 on yli KAKSI VUOTTA myöhässä (vrt. Party Pack, on schedule and rockin'). AmigaOnen ostajat eivät ole saaneet alennuksiaan. AmigaOS:n piti näkyä alkuvuodesta parilla messuilla suurin toitotuksin. Ei ilmestynyt kummallakaan.

Touhu on lähinnä surkuhupaisaa. Show se on, ei sitä muuta lainkaan se minkä Amiga-tyylisen ratkaisun itselleni valitsen tai olen valitsematta. Genesillä on ollut omat haasteensa, mutta he porskuttavat aivan eri tavalla. Se vain ei ole samanlainen "show". Älä minua siitä syytä.

Ja ei, en näe miksi minun pitäisi aiheesta olla hiljaa. Ei se liity yhteisön yhteyteen mitenkään. Firmat ovat firmoja ja yhteisön hyvän nimissä niistä onkin hyvä puhua avoimesti. Ollaan rehellisiä ja objektiivisia, niin kukaan ei pääse naruttamaan meitä liiemmälti.

Mutta MOS-ihmiseksi itseäni en laske. Voisin harkita sellaiseksi ryhtymistä, mutta juuri nyt ei ole aikaa eikä innostusta. Genesin asioita olen Sakuun tuonut vuoden aikana jonkun verran esille kun siellä puolella tuntuu selvästi enemmän tapahtuvan. Muistutan että silti olen paljon enemmän effortia Sakussa vuosien saatossa käyttänyt Amigan emoyhtiöiden mielistelyyn. Amiga Inc., Hyperion ja Eyetech vain eivät olleet samalla tavalla kiinnostuneita auttamaan ja tukemaan Sakua kuin Genesi. Se on fakta. Yritin paljon enemmän houkutella Amiga Inc. & co.:ta kuin Genesiä. Muutkin yrittivät. Ei herunut tukea, Genesiltä herui.

Minulla on syyni pitää toisista yrityksistä enemmän kuin toisista. Mielestäni ne ovat hyviä syitä. En tiedä mitkä ovat sinun syysi, mutta voimme keskustella niistä jos haluat. Se että olemme eri mieltä ei muuta sitä tosiasiaa, että kuulumme mielestäni samaan yhteisöön - enkä aseta asialle mitään ehtoja sinun kuin muidenkaan puolesta. Emme me käyttäydy MOS-, AROS- tai OS4-ihmisinä. Vain ihmisinä. Osoitat sormilla väkeä nimeten heidät MOS-ihmisiksi, toteat että he ovat mielestäsi ongelma (henkilökohtaisesti) ja sitten ihmettelet miksi joku nousee takajaloilleen?

Jos hankit OS4:n, hyvä niin. Mielestäni se on hyvä juttu. Toivon että pidät siitä kun sen saat. Vilpittömästi. Voin paheksua Amiga Inc.:n kaltaista firmaa avoimesti, olematta silti lainkaan sitä mieltä että sinun teknologiavalinnassasi olisi jotain vikaa. AmigaOS 4.0 voi olla todella mielenkiintoinen tuote ilmestyessään. Vielä on vaikea arvioida.

Mielestäni se on suuri ongelma, ettei Amiga Inc. ole joutunut riittävästi vastuuseen teoistaan. Aika näyttää miten siellä käy.

 

Janne
Perjantaina, 18. heinäkuuta, 2003 - klo 15.24:   
Lähinnä kai yritin sanoa sitä, että opitaan puhumaan asioista asioina - ja sopivasti pilkettä silmäkulmassa. Henkilökohtaisuudet ja turhat defenssit narikkaan? :-)

 

itix
Perjantaina, 18. heinäkuuta, 2003 - klo 15.27:   
No AmigaOne että Pegasos tulevat varmasti jäämään pieniksi muutaman tuhannen käyttäjän ryhmiksi. Se kumpi on "suurempi" on täysin yhdentekevää.

Olin tässä neljä päivää lomalla ja takaisin tullessa todella harmitti lukea Samfacen kommentteja. Samaa vanhaa ****** ja se sai minut huonolle tuulelle. Mutta ainakin täällä Suomessa tullaan varmasti olemaan hyvässä sovussa OS4 ja MOS käyttäjien kesken vaikka mielipidekiistoja onkin.

Eikä se kuilu OS4:sen ja MOS:n välillä niin iso ole. Monet MOS-käyttäjät vertaavat innolla OS4:sen ominaisuuksia MOS:iin, puntaroivat OS4:n mahdollisuuksia pärjätä kilpailussa jne. ja toivovat ettei Hyperion lyö päätään siihen kuuluisaan Karjalan mäntyyn.

Hyväntahtoisuutta löytyy mutta se ei välttämättä aina näy ulospäin. Joten ei muuta kuin ota rennosti ja odotellaan mitä OS4 tuo tullessaan. Siinä välissä voi ottaa vaikka yhden oluen ja nauttia auringosta :)=

 

miksuh
Perjantaina, 18. heinäkuuta, 2003 - klo 17.51:   
No mun loppukommentti on, että kuten aikasmmin sanoin niin mun puolestani MOS jne on iha tervetulleita Amiga yhteisöön jatkossakin. Mutta tosiaan jonkunlaista sopua toivosin. Sehän se pointti kokoajan oli.

Ja musta sen, mitä firmat pälleilee ei pitäs saada antaa sotkea amigistien välkejä. Sikä'li todella tyhmää, että noin on käynyt. Tekihän se Commodorekin mokia, itseasiassa AInc jne on mokannut suhteellisen vähän verrattuna commoon :) Ajat on vaan muuttunu melkosesti commodoren ajoista, nykyään touhu on paljon raaempaa ja selviminen paljon vaikeempaa.

 

JPQ
Perjantaina, 18. heinäkuuta, 2003 - klo 21.50:   
Jon: No se että Windows tahmaa kaikissa tuntemissani koneissa ja sekoileekin enempi. Plus mainitsemasi tekijät.

 

Janne
Perjantaina, 18. heinäkuuta, 2003 - klo 22.04:   
Minä ainakin toivon että olemme kaikki täällä frendejä ja hyvää pataa! Meillä on tilaa kaikille vaihtoehdoille. Mitä asioihin tulee, niistä voidaan jutella asioina eikä niiden tarvitse vaikuttaa meidän henkilökemioihimme!

Utopiaa? Maailmalla. Varmasti. Suomessa? Tuskinpa. Piiri on niin pieni ja ilmapiirikin kauttaaltaan parempi. Pidetään siitä kiinni!

 

Joanna
Perjantaina, 18. heinäkuuta, 2003 - klo 22.55:   
Juuh.. eiköhän se siitä suttaannu.. liian lämmintä tapella sivuseikoista kumminkin :)

 

Janne
Lauantaina, 19. heinäkuuta, 2003 - klo 1.07:   
Joanna: Kuka sanoi ettei sivuseikoista saisi tapella? Sehän olisi tylsää. ;-) Mutta kunhan tapellaan asioista ja asiallisesti. Se on pop.

 

Joanna
Lauantaina, 19. heinäkuuta, 2003 - klo 1.23:   
Saa kai.. mutta ei jaksa kun on kuuma..

Itse olen viimeksi lukenut semmoisia kuin Big book of Hoaxes ja Big book of Losers .... Erittäin opettavaisia ja aina välillä tuntuu että olisi pari vinkkiä editorille jos vaikka tekisivät uuden laajemman painoksen. :)

 

Joanna
Tiistaina, 16. syyskuuta, 2003 - klo 22.29:   
Asiaan liittyen/liittymättä.

Amigafuturen kyselyn tuloksia... Eli mitä ihmiset käyttää
tällähetkellä.

http://www.morphos-news.de/index.php?lg=en&nid=457&si=1

 

Esa Haapaniemi
Keskiviikkona, 17. syyskuuta, 2003 - klo 11.25:   
Minä ainakin olisin vastannut tuohon kysymykseeni omalta osaltani AmigaPPC, vaikka minulla onkin AmigaOne. Vasta kun katsoin tarkemmin, huomasin tuon noin "oudosti" erotellun. Liekö sitten joku MorphOSsin käyttäjä samaa mieltä...

 

miksuh
Keskiviikkona, 17. syyskuuta, 2003 - klo 17.32:   
Ja tässä äänestystulokset siitä mitä porukka aikoo käyttää :)I

http://www.amigart.com/...

 

hooligan/dcs
Keskiviikkona, 17. syyskuuta, 2003 - klo 19.14:   
@Miksuh

Nytkö se on AmigaOne tilattava? :)

 

miksuh
Keskiviikkona, 17. syyskuuta, 2003 - klo 19.23:   
Ihan kuinka vaan :) Itse en kyl vielä tilaa mitää ku ei oo varaa :)

 

Joanna
Keskiviikkona, 17. syyskuuta, 2003 - klo 22.03:   
Miksuh: kannattaa tuon kanssa mainita että amigartin webb-poll on
ollut siellä vuoden ... Uskoisin että monenkin mieli on voinut muuttua
sinä aikana. :)

 

miksuh
Torstaina, 18. syyskuuta, 2003 - klo 8.55:   
Mutta tuskin kaikkien. Ja se on tietenki voinu muuttua suuntaan jos toiseen kummankin käyttiksen odotusteella.

 

Ville
Torstaina, 18. syyskuuta, 2003 - klo 11.00:   
Ratkaisu pulmaan: hommaa classic-koneen rinnalle Pegasoksen. Eli sitten on kummatkin koneet käytössä,vanhat ohjelmat ja pelit toimii ja samalla uudet softat pegasoksessa. Voi sitten vertailla kans :)

 

Joanna
Torstaina, 18. syyskuuta, 2003 - klo 11.26:   
miksuh: juuh.. lähinnä tuli esimerkkinä mieleen juttua koskeva kaskustelu ann.lu:ssa .. Koskien SharkPPC-n äänestäjää.

http://www.ann.lu/comments2.cgi?show=1063728144...

Samainen ihminen kertoo asiasta lisää myös..
http://amiga.org/.../topic_id=11130...

[Edit: Linkit korjattu. -Thoriel]

 

miksuh
Torstaina, 18. syyskuuta, 2003 - klo 13.28:   
No Shark:ssa on vaan se ettei sitä ole lainkaan ilmestynyt vielä, eikä kukaan tiedä tuleeko se joskus vai ei. AmigaOnea on sentään saanut jo ostaa sekä G3, että G4 versiona vaikkei OS4 olekaan vielä valmis. Eli sikäli aika eri tilanne.

Toki kaikki kyselyt on vastaavia kun kaikenmaailman tilastot muutenkin, eli varauksella pitää suhtautua.

 

Seppo
Torstaina, 18. syyskuuta, 2003 - klo 18.41:   
miksuh: En hämmästyisi vaikka se Shark vielä ilmestyisikin. Sanottakoon Elboxista mitä tahansa, he yleensä toimittavat se raudan minkä lupaavat. Ja jos tuo myyntiin tulee eikä hinta oli mikään räikeä, niin ehkäpä sillä tulee puhallettua uutta elämää vanhaan aseveljeen... :)

 

miksuh
Perjantaina, 19. syyskuuta, 2003 - klo 12.38:   
Joo kyllä mäkin varmasti Sharkin hommaan jos ne sen joskus saa myyntiin.

 

Jupp3
Lauantaina, 20. syyskuuta, 2003 - klo 12.27:   
miksuh:

Onhan siinä vielä sekin "mutta", että saavatko sille käyttistä...

Elbox sanoo, että OS4 on tulossa sille, Hyperion taas sanoo, ettei ainakaan nykysuunnitelmien mukaan ("Ei ainakaan vielä")

MorphOS tiimi ei ole saanut minkäänlaista development materialia Mediatorillekaan, ja uhattiinhan OpenPCI:n tekijääkin oikeusjutulla, jos julkaisee Mediatoria tukevan version... Eli siltä suunnalta tuskin olisi pahemmin intoa tukea kyseistä platformia...

 

miksuh
Lauantaina, 20. syyskuuta, 2003 - klo 12.30:   
Jupp3: Hyperion on sanonut, että mikäli Elbox toimittaa niille tarvittavat tiedot ja raudan, niin ne olis valmiita tukemaan Sharkkia. Eli ei ne sitä mahdollisuutta ole kieltänyt.

 

Jontsa
Lauantaina, 20. syyskuuta, 2003 - klo 12.33:   
Jupp3: Kyllä Elbox varmasti sen tietää että heidän on ensin taottava sopimus Hyperionin kanssa. Odottavat vain nyt jostain kumman syystä että Amigaone versio on ensin valmis.

 

Janne
Lauantaina, 20. syyskuuta, 2003 - klo 12.33:   
Kuinka moni Pegasos-omistaja/fani hengailee Amigart.com:ssa joka ei edes pahemmin julkaise uutisia Pegasoksesta. Sama kun kysyisi asiaa AmigaWorld.netissä tai päinvastaisena esimerkkinä kyselisi MorphZone.orgissa. :)

 

miksuh
Lauantaina, 20. syyskuuta, 2003 - klo 13.02:   
Janne: Amigart ei ole mikään Amiga only site, vaika sen kuvan haluatkin antaa. Samaa, joku sano ANN:ssa ja sitten pyörti omat puheensa ja sano et oho ei se olukka noin. Sitäpaitsi tuossa Amigart:n gallupissa on vastanneita 4396, kun tossa Amiga futuren gallupissa on vain 2683. Kyllä musta tuntuu, että tuola on pyöriny aika moni Pegasos tyyppikin. Mutta eihän se tietty kaikille sovi ajatukseen..

 

miksuh
Lauantaina, 20. syyskuuta, 2003 - klo 13.05:   
Sitäpaitsi muistan, että toi Amigart:n galluppi oli esim ANN:n uutisissa jne, eli vaikka sielä ei muuten kaikki pyörisi, niin se ei estä vastaamasta galluppiin.

 

Janne
Lauantaina, 20. syyskuuta, 2003 - klo 13.43:   
miksuh: Minun ei ole vaikea uskoa etteikö AmigaOne olisi massojen keskuudessa Amiga-yhteisössä suositumpi nimensä ja virallisen taustansa ansiosta kuin Pegasos, vaikka aika ja tapahtumat ovatkin monen kelkkaa kääntäneet. Itseasiassa minä uskon että niin on. Nimi on monille niin tärkeä. Maailmassa yleensäkin. Pegasos on siinä mielessä altavastaaja ja tulee olemaan ellei kehitä omaa brändiään.

Sen sijaan Amigart on linjansa valinnut ja uskon että sillä myös on vaikutusta kyselyn tulokseen, kuten myös sillä että se on järjestetty vähän liian pitkän ajan kuluessa ollakseen kovinkaan selkeä "näin ajattelemme nyt" -mittari.

Mutta by all means, vakuuta minut siitä ettei Amigart olet Amiga(tm)-painotteinen saitti. :)

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: