Mun ja Waynen pointti Amiga Inc.:stä ...

Saku-foorumi » Yleinen keskustelu » Viestit 2003 » Viestit 06/2003 » Mun ja Waynen pointti Amiga Inc.:stä :-) « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti

Janne
Torstaina, 5. kesäkuuta, 2003 - klo 18.17:   
En halua aloittaa riitaa, mutta Wayne Hunt kiteytti mun pointin tässä tosi hyvin.

Subject : Re: Amiga Inc lost the trademark to "Amiga" on January 3rd, 2003
Posted : 2003/6/5 8:51
--------------------------------------------------------------------------------
{RANT ON}
What I find "unacceptable" is that some people here ACTIVELY refuse to differentiate the fact that Anti-Amiga Inc does NOT automatically equal pro-Genesi.

Up front and out in the open, it's true. There is not a single, solitary member of Amiga Inc's management that I have met personally that I either like, or would trust to return 50 cents. Unlike most of you -- except those out $150 for the pack and the t-shirt/coupon scandal -- I have EARNED my position wherein Amiga Inc's management is concerned.

Amiga Inc have repeatedly threatened me and this site.

When Amiga Inc hosted Amiga.org on their server, it was repeatedly turned off -- almost on a monthly basis -- for lack of payment (the aforementioned "bulldozer incidents" -- yes, I lied about those when I was an Amiga Inc cheerleader). This in itself was a big factor in our most recent move to our own servers.

Amiga Inc has consistently taken money from this community with promises and zero in return except for a volunteer written newsletter. (The difference is, we at Amiga.org wouldn't charge you $50 per year for a simplistic club newsletter).

Amiga Inc, and it's contractors have repeatedly lied about every single situation they are in, from T-shirts to trademarks, from evictions to auctions.

Amiga Inc have continually ignored the Amiga community which has created EXACTLY this type situation where everyone has gotten exceptionally touchy and pedantic about every little word (this post too will be picked apart by the likes of DaveP and others with their own agenda imposed).

Now, let's look at the "other side".

BBRV is abrasive and very blunt. He can at times be his worst enemy. 99.99% of all problems that some of you have with Genesi are caused by your dislike of BBRV's tactics and mannerisms.

You seem to have forgotten that Bill McEwen is, and has been in the past, the exact same way wherein public statements are concerned. (It's been almost a year since McEwen has even said one single word publicly, so I'll grant that most of you have probably forgotten this fact).

(Those of you who judge Genesi on the personality of Bill Buck are not bloody likely to buy any system in any event.)

Genesi has two working Amiga related products

Genesi has a shipping product which came delayed, but as promised. (Yes, some resellers still have a few in stock, so it is still technically available).

Pegasos 2 is on the way and I personally have ZERO reason to doubt it's creation or arrival based on the fact that the Pegasos I and MorphOS actually exists.

That does not make me a Genesi cheerleader by any stretch of imagination. Aside from my rant on BBRV's bluntness, these are facts. Amiga Inc has zero shipping available products (AmigaOne == Eyetech), Genesi has two, both of which are very, very cool.

Let's get something straight here. The subject of my "agenda". I am not here to sink Amiga Inc, nor am I here to praise Genesi, AROS, Amiga Forever, or any other specific alternative to the Amiga. I am here trying desperately to save what is left of the Amiga community despite what I clearly see as the best efforts of Amiga Inc to destroy it. Unlike some of you here (mostly the AI cheerleaders) I refuse to view the Amiga community in terms of black and white (or in this case Red or Blue) and that pisses some of you off. Can't help you there.

The Amiga community to me has several options available to it, from the AmigaOne/Linux platform, to the Pegasos/MorphOS platform, to emulators, to AROS, to any single thing that YOU feel is an alterative to the Classic Amiga.

I don't really care if a single person on this site likes my interpretation of "Amiga community" or not. I personally don't feel that Amiga Inc BOUGHT this community when they licensed the trademarks, and they damned sure have not done a single thing to earn our respect or support. That's just my opinion.

As I said however, I'm not here to kill Amiga Inc. They're doing that just fine without my help.... All I'm doing is running the projector, displaying all the facts that I can find on the big screen so that the audience can make up their own minds. The truth for some of you is very difficult to swallow.

By the way, the pictures of all that "second hand furniture and partitions -- (Quote `Fleecy` Moss)" are available on the auction site.

I guess we were lying about that too huh?

- Amiga Inc has no known employees (non-paid people are called `Volunteers`)
- Amiga Inc has no known offices. (I personally want the foosball table)
- Amiga Inc has no legal trademarks (just to stay on topic)
- Amiga Inc has only one shipping product (Microsoft Game pack), and whether it's "Amiga related" is extraordinarily debatable. Remember folks, neither the AmigaOne or AmigaOS is an Amiga Inc product.
- Amiga Inc has taken yearly "dues" for what they now claim (after taking the money) was for a newsletter, and they have yet to even deliver the aforepromised t-shirts.

What I can't understand is why everyone is so enamored with a group of amateur manager-type-wannabes who cannot even manage the trademark procedure to their own IP. These are the people you feel are able to deliver a working computer platform?

That makes Amiga Inc what? A user group?

linkki

Tuomo Möller
Torstaina, 5. kesäkuuta, 2003 - klo 18.28:   
Janne: Tämä on erinomainen ja totuudenmukainen tiivistelmä Amiga Inc:in tilanteesta.

Ibe U
Perjantaina, 6. kesäkuuta, 2003 - klo 8.24:   
Jaa

Mua ei henkilö kohtaisesti kiinnosta miten Amiga inc toimii, tai Bill Buckin persoona tms.

Ainoa joka kiinnostaa on:.. Amiga on yhä olemassa, uusi rauta on tullut johon odotellaan käyttistä.

Tossa ei ole mitään uutta.

Amigisti
Perjantaina, 6. kesäkuuta, 2003 - klo 8.40:   
Tuossa on paljon tottakin.

Musta Gateway teki oikein kun lakkautti MCC:n kehittämisen - ja vältti samaten huomattavat tappiot.

Amiga ei koskaan tule palaamaan parhaiden vuosien tasolle - tai mainstream koneeksi. Simple as that. Se fakta on vain hyväksyttävä.

Amiga Inc. teki oikein että käyttis ja emolevyn valmistus on ulkop. firmoilla. Muuten niitä ei olisi saatu koskaan pihalle. Mutta vaikka ne nyt saadaankin, älkää odottako miljoonien tietokoneiden myyntiä tässä PC-valtaisessa maailmassa.

Janne
Perjantaina, 6. kesäkuuta, 2003 - klo 10.18:   
"Amiga ei koskaan tule palaamaan parhaiden vuosien tasolle - tai mainstream koneeksi. Simple as that. Se fakta on vain hyväksyttävä."

Se on ollut totta ja ilmeistä kohta vuosikymmenen. Mutta en silti suostu hyväksymään sitä, ettei "emoyhtiönä" voisi toimia asiansa osaava ja oikeasti kunnioitusta ansaitseva pk-firma. Kuten vaikkapa Genesi, kenties Eyetech tai Hyperion. Amiga Inc. ei ansaitse mitään.

KimmoK
Perjantaina, 6. kesäkuuta, 2003 - klo 10.55:   
"Amiga Inc has zero shipping available products"

"Amiga Inc has only one shipping product"

Taitaa Amiga Inc:llä olla myynnissä enemmänkin kuin yksi "product".

Mutta joo... Wayne puhuu muutoin täyttä asiaa asiaa.

(Vieläköhän se AmigaForever hemmo jaksaa maksaa ROM lisensseistä AInc:lle? Varmaankin. Jos löytyy vain jokin maksun osoite...)

Janne
Perjantaina, 6. kesäkuuta, 2003 - klo 11.08:   
KimmoK: Michael Battilanan (Cloanto) tuntien hän hoitaa hommansa viimeiseen saakka hyvin. Jos Amiga olisi päätynyt tuollaisen osaavan pk-yrittäjän käsiin aikoinaan, tilanne voisi olla aika lailla toinen. Respektiä sinne.

Ei respektiä Amiga Inc.:lle.

Amigisti
Perjantaina, 6. kesäkuuta, 2003 - klo 12.18:   
Janne:
"Se on ollut totta ja ilmeistä kohta vuosikymmenen."

Mutta jos Gateway olisi hoitanut hommat suunnitelmien mukaan, emme olisi nyt tässä. Sen sijaan ehkä surffaisin netissä TV:n ääressä Amiga MCC:llä. Ehkä Amiga-yhteisö oli liian fanaattinen porukka Gatewayn vetämäksi.

Kun Gateway hyllytti ko. projektin, kaikki maailman PC-saitit tiedottivat kuinka Amiga on nyt lopullisesti kuollut ja kuopattu.

Nosta siitä sitten firma ylös - se on kova homma kenelle tahansa. Ei se mahdotonta ole, mutta oikeasti, kilpailijat ovat liian vahvoja. Esim. Applellä on ollut kova työ nousta mainstream koneeksi (eikä ole sitä maailman laajuisesti edelleenkään) - Amigalla tehtävä on miljoona kertaa vaikeampi.

Apple hoitaa asiansa nykyään esimerkillisesti ja PR on korkeaa tasoa. Apple on viimeaikoina myös rynninyt kotimarkkinoille. Puhutaan viihdelaitteesta eikä enää pelkästään ammattikäytössä olevasta konemerkistä.

Janne
Perjantaina, 6. kesäkuuta, 2003 - klo 13.52:   
Amigisti: Gatewayn fokus vain oli muualla. Se oli suuri ongelma. Toisaalta paha sanoa mitä he olisivat "aidolle Amigalle" tehneet... Sopivan "pienesti" vedetty pk-firma Amigan parissa olisi voinut hyvinkin menestyä, kenties vähän Hyperionin malliin tehden muutakin...

Amiga Inc. yritti monien dot-comien tapaan tavoitella kuuta hyvällä stoorilal ja ilman kokemusta tai kunnon management-osaamista ja tuli rytinällä alas. Katsotaan nouseeko enää.

itix
Perjantaina, 6. kesäkuuta, 2003 - klo 14.19:   
Varmaan kaikkein paras olisi jos joku toinen firma (ei Genesi) ostaisi AI:n ja alkaisi pyörittämään firmaa puhtaalta pöydältä. Vaan eipä firma taida olla myynnissä - ainakaan halvalla.

itix
Perjantaina, 6. kesäkuuta, 2003 - klo 14.27:   
> BBRV is abrasive and very blunt. He can at
> times be his worst enemy.

Tästä olen muuten samaa mieltä. Joskus jopa tuntuu ettei BBRV:llä ole mitään muuta tekemistä kuin boottailla Pegasosta toimistossaan ja kahlata kyllästyneenä lukemattomia threadeja. ANN:n Atari-threadia lukiessa tuli mieleen että onkohan toimiston foosball mennyt rikki vai mitä.. ;)

Janne
Perjantaina, 6. kesäkuuta, 2003 - klo 16.20:   
itix: On ilmeistä että bbrv:n tyyli on toisille todella pahaa myrkkyä. Mutta toisiin se puree. Hyvä kysymys on: Kumpi tekee enemmän plussaa tai miinusta?

En tiedä.

Hooligan/DCS
Perjantaina, 6. kesäkuuta, 2003 - klo 17.21:   
@Itix
>Varmaan kaikkein paras olisi jos joku toinen firma (ei Genesi) ostaisi AI:n ja alkaisi pyörittämään firmaa puhtaalta pöydältä. Vaan eipä firma taida olla myynnissä - ainakaan halvalla.

Nimenomaan ei halvalla vrt. hyötyyn, ostajan pitäisi ottaa mm.velkataakka harteilleen. Mutta kuka haluaisi konkurssikypsää ja velkaista firmaa ostaa yleensäkään, ottaen huomioon ettei se tuota mitään?

Joanna
Perjantaina, 6. kesäkuuta, 2003 - klo 22.52:   
itix: itse olen tullut siihen tulokseen että heidän seuraaminen (siis Pong theradi Ann.lu:ssa ja jutustelu luolamisenuotion äärellä AMigaorgissa) on sellaista että siihen pitäisi laittaa varoitus lukijoille .. (sanity risk)

Hooligan: Niin, no eiköhän se ole aika epätodennäköistä että tuota joku pelastaa yllättäen. Tai sitten jos se sattuu niin täytyy jo lähettää anteeksipyyntö Ray.lle :)

itix
Perjantaina, 6. kesäkuuta, 2003 - klo 23.38:   
Janne: No oikeastaan en usko että BBRV:n jutut ketään karkottaisi MorphOS-leiristä. Lähinnä se on vain hyvä tekosyy. Inhoan AI:ta yli kaiken mutta jos OS4 tulee joskus BPPC:lle saattaisin ostaa sen vanhaan Amigaani mielihyvin, MorphOS:n rinnalle.