Amigaworldin radio

Saku-foorumi » Yleinen keskustelu » Viestit 2003 » Viestit 06/2003 asti » Amigaworldin radio « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

Markus
Lauantaina, 17. toukokuuta, 2003 - klo 1.24:   
En tiedä, onko tämä uusi asia, mutta ainakaan Sakufoorumilla asiasta ei ole aiemmin hiiskuttu (itse huomasin juuri). Eli Amigaworld.net'llä on Amiga-aiheinen nettiradio (soi Amigaan tavalla tai toisella liitettävisssä olevia musiikkikappaleita) - http://amigaworld.net:8000/ Tätä kirjoittaessani soi Jogeir Liljedahlin Guitar Slinger. Tällä hetkellä näköjään 3 henkilöä kuuntelee...

 

Piru
Lauantaina, 17. toukokuuta, 2003 - klo 7.40:   
Nectarinessa 42 kuuntelijaa näin aamutuimaan.

 

Markus
Lauantaina, 17. toukokuuta, 2003 - klo 15.47:   
Tuolla Nectarinessa on paljon tasokkaampaa kamaa, kuin Amigaworldin radiossa - ainakin tähänastisen vaikutelman perusteella. Amigaworldin modeihin nähden omatkin modini kuulostavat hyviltä. :) Tuli sieltä viime yönä tosin Instant Remedyn Great Giana Sisters remix, mutta omalla kohdallani pääsääntö on se, että en pidä dance-musiikista. Liian usein se on liian yksinkertaista ja hengentöntä "pump-pump-pump"-roskaa. Nuo Instant Remedynkin remixit menevät kaikki samalla kaavalla, huipentuma on jossain karkeasti ottaen puolen välin paikkeilla, ja sen jälkeen tuleva kama ei ole kuuntelemisen arvoista. Hänen Comic Bakery-remixinsä ovat tosin ihan hyviä, vaikka ovat tuota samaa IR-kaavaa.

 

JPQ
Lauantaina, 17. toukokuuta, 2003 - klo 19.22:   
Markus: ei se tuollaista ole sinä et taida tuntea genreä mutta ei sun silti siitä tarvi pitää eikä minunkaan.

 

Markus
Lauantaina, 17. toukokuuta, 2003 - klo 20.17:   
JPQ: Arvasin, että puutut tähän. Hyvä on, annan paremman kuvauksen.

pump - pump - pump - pump - pump - pump'n lisäksi patternin loppuosaan laitetaan suurella nopeudella monta kertaa jonkinlainen rumpusoitin tyylin (s = rumpuinstrumentti):
s s s s s s s sssssssssss
, ja hakataan muutaman kerran cymbaalia ja taustalle lätkäistään miljoona kertaa käytetty bassokuvio. :)

 

Markus
Lauantaina, 17. toukokuuta, 2003 - klo 20.18:   
Joskus tuon kaiken kaavaimaisuuden joukkoon on saatu jotain ideaakin. Joskus.

 

JPQ
Lauantaina, 17. toukokuuta, 2003 - klo 22.50:   
Markus: se on on 909:sin virveleistä yksi lyön vaikka vetoa.
Ja tajuan mitä tarkoitat mutta noi onkin tanssi jytke sovituksia.
Kuten sanoin sinun tarvitse siitä pitää eli kun minäkään en pidä mutta silti yritän olla avoin.

 

JPQ
Lauantaina, 17. toukokuuta, 2003 - klo 22.56:   
Markus: se on on 909:sin virveleistä yksi lyön vaikka vetoa.
Ja tajuan mitä tarkoitat mutta noi onkin tanssi jytke sovituksia.
Kuten sanoin sinun ei tarvitse siitä pitää eli kun minäkään en pidä mutta silti yritän olla avoin. Vaikka itse pitäisin sinun ei tarvitsisi pitää.
PS. Mistä arvasit ?

 

Markus
Lauantaina, 17. toukokuuta, 2003 - klo 23.15:   
:) Sanotaan nyt vaikka, että kun sinulla on tapana kommentoida vähän kaikkea, ja joskus otat turhan kirjaimellisesti, mitä ihmiset kirjoittavat. :)

En minä nyt niin vakavasti tuota dance-kuvausta kirjoitanut; se ei ole ote tutkielmasta "Tanssimusiikin peruselementit". :)

Yksi mielestäni hyvä dance/club-kappale on Reyn Ouwehandin "Parallax title"-remix Galway Remixed -levyllä.

SID-kappaleiden remixaajien keskuudessakin on käsite "cheap dance -remixes", millä nähdäkseni viitataan yksinkertaisiin, mielikuvituksettomiin dance-remixeihin.

 

JPQ
Sunnuntaina, 18. toukokuuta, 2003 - klo 0.02:   
Markus: Turhan samanlaisia silti eikö totta ?
PS. Jos jotain kumastuttaa komentointini yms. määrä johtuu siitä että mulla loppujen lopuksi "pirun" tylsää.
Siksi "pirun" eikä pirun amigistien keskuudessa piru on nousut merkitykseen arvaamattomaan...:)

 

Markus
Sunnuntaina, 18. toukokuuta, 2003 - klo 0.28:   
Muuten tuossa mainitsemassani hyvässä kappaleessa ei ole tuota "monta rumpua nopeasti peräkkäin"-elementtiä, eikä yhtään cymbaalia. Tuo taitaakin olla enemmän jonkinlaista club-tyyliä...

 

itix
Sunnuntaina, 18. toukokuuta, 2003 - klo 2.50:   
Noista SID-remixeistä löytyy kyllä omat kuluneet kliseensä. Kaksi miljoonaa The Last Ninja remixiä ja kaikki samanlaisia. Hohhoijaa.

 

miksuh
Maanantaina, 19. toukokuuta, 2003 - klo 12.13:   
Mulla ei oo kyllä mitää dance musaa vastaan :)
Itseasiassa pidän siitä ihan yhtälailla kun rock ja pop tyyppisestäki musasta. Toki dance musa on parhaimmillaan sillon kun bailtaaan muutenkin.

Kaikki ei voi pitää samoista asioista, mutta se jos ei itse pidä jostain niin ei se tee siitä huonoa. Esim itse kyllä en yhtään pidä oopperamusasta, musta se on kiljuntaa ja ulinaa mikä kuulostaa siltä kuin jotain puristettas kurkusta tai rääkättäs muuten. Mutta silti monet siitä pitää ja se on ihan okei mun mielestäni. Vaikka se musa *MUN* korviani satuttaakin niin ei mulla mitään sitä vastaan ole enkä sano sitä roskaksi.

 

miksuh
Maanantaina, 19. toukokuuta, 2003 - klo 12.14:   
bailataan jopa

 

Markus
Maanantaina, 19. toukokuuta, 2003 - klo 12.59:   
Minun filosofiani mukaan on olemassa universaali kauneuden, komeuden jne. idea. Sama pätee musiikkiin. Eli vähintään 80 %:sesti kaikesta musiikista voidaan objektiivisesti sanoa (tarkastelijan täytyy tietysti olla tarpeeksi kehittynyt), onko se hyvää vai huonoa, loput 20 % on subjektiivista.

 

miksuh
Maanantaina, 19. toukokuuta, 2003 - klo 13.02:   
Pah, kauneus on katsojan silmässä ja kuuntelijan korvassa. Ei tota todellakaan voi yleistää.

 

Markus
Maanantaina, 19. toukokuuta, 2003 - klo 13.03:   
En tarkoita ilkeillä, mutta tuohon yllä olevaan jatkaisin, että jos siis joku tykkää roskasta, se ei tee siitä hyvää. :)

 

miksuh
Maanantaina, 19. toukokuuta, 2003 - klo 13.04:   
"tarkastelijan täytyy tietysti olla tarpeeksi kehittynyt"

.... En ees viiti sanoa mitä tosta ajattelen :P

 

miksuh
Maanantaina, 19. toukokuuta, 2003 - klo 13.05:   
Markus: kääntäen, jos joku ei pidä jostain ei se tee siitä roskaa kuten jo aikasemmin sanoiun.

 

Markus
Maanantaina, 19. toukokuuta, 2003 - klo 13.11:   
Miksuh: Kyllä, tuo pätee myös (jos joku ei pidä jostain, se ei tee siitä roskaa). Tosin sillä edellytyksellä, että tässä tarkastelija ei ole tällainen "tarpeeksi kehittynyt". En usko, että tässä maailmassa kukaan ihminen tosin voi olla tuollainen "tarpeeksi kehittynyt", joka pystyisi sanomaan objektiivisesti kaikesta onko, jokin hyvää vai huonoa.

Kauneus on katsojan silmissä ja kuuntelijan korvissa pätee AINA ns. lokaaleissa konteksteissa, missä hyvä ja huono ei edusta välttämättä universaalia hyvän ja huonon, kauneuden ja rumuuden ideaa. Mutta se ei päde yleisesti.

 

Markus
Maanantaina, 19. toukokuuta, 2003 - klo 13.18:   
Tarkennetaan vielä, että jos ns. "tarpeeksi kehittyneen henkilön" mielestä jokin on roskaa, se sinänsä ei tee siitä roskaa, vaan kysymys on siitä, että se alunperinkin ON roskaa.

 

Markus
Maanantaina, 19. toukokuuta, 2003 - klo 13.21:   
Olennaista tuossa idea-ajattelussa on se, että on olemassa jotain kiinteä, absoluuttista, eikä ole niin, että kaikki olisi häilyvää ja/tai suhteellista.

 

JPQ
Maanantaina, 19. toukokuuta, 2003 - klo 13.28:   
Hyvä rouva/herra Ei Taas!: miksi et uskalla olla oikean nimen kanssa olisit uskottavampi.
PS. Minä tarkistan kyllä tekstini mutta silti siihen voi jäädä virheitä kuten olet huomannut. Ja onko se niin kamalaa jos virhe ei sotke ajatusta. Ymmärrän siis vielä sanajärjestys mokavalitukset ja sellaiset että väärä sana mutta että kirjain on tai se puuttuu virheet ja niistä sanotaan ne on vähän hoh hoijaa. Sano pois ei se mitään yritinkin sanoa tärkeysjärjestyksen.

 

Markus
Maanantaina, 19. toukokuuta, 2003 - klo 13.31:   
JPQ: Uskon, että on niin, että kun kuka tahansa postaa tarpeeksi usein tiettyyn paikkaan, niin tarpeeksi isossa joukossa jonkun hermostumisen kynnys ylittyy jostain syystä.

 

miksuh
Maanantaina, 19. toukokuuta, 2003 - klo 13.36:   
JPQ: Ei kannata välittää :) Itsekin tulee typotettua :) Omalla kohdalla tuntuu olevan suurin ongelma, se, että tulee kirjotettua monesti ehkä liian nopeasti. Pitäs tietty aina yrittää muistaa lukea se postaus läpi tossa esikatselussa, mutta silti välillä läpi lipsahtaa iso kasa typoja :) Tonkin takia olis hyvä, jos sakufoorumiin vois halutessaan kirjauduttua sisään omalla tunnarilla, ja vois sit muokata postauksiaan jälkikäteen.

 

JPQ
Maanantaina, 19. toukokuuta, 2003 - klo 17.19:   
miksuh: en minäkään välitä kunhan kaikki pysyy asiallisena niinkuin täällä. Ettei käy näin (kaksi tapaa,plus yksi "hauska" "moka"?):
MI-TÄ IH-MET-TÄ TAR-KOI-TAT ? tai sitten että tyyppi tekee solvaus viestin tai kirjoittaa jonkun yhdyssanan itse ilmeisen vahingossa väärin. Olen saanut yhden selkeän solvaus viestinkin joskus tuolta uutisryhmistä (ei Amiga).
Mullakin lienee nopeus syynä ja ainakin luen yleensä 1-3 kertaan sen läpi.

 

Anu Seilonen
Maanantaina, 19. toukokuuta, 2003 - klo 22.20:   
Häirikköviesti poistettu. -Thoriel

Foorumi on onneksi säästynyt näiltä pelleilijöiltä aika hyvin. Kirjautuminen olisi tietenkin mahdollista ottaa käyttöön, mutta olemme pitäneet foorumin mahdollisimman "avoimena", jotta kynnys osallistua keskusteluun pysyisi mahdollisimman matalana. Lisäksi vain Discuksen maksullisessa Pro-versiossa (hintaa 150 jenkkitaalaa) on mahdollisuus muokata omia viestejä. Foorumimoottorin vaihtaminen taas on asia, josta on keskusteltu aiemminkin... Tilanne ei siitä ole muuttunut.

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: