Mikä maksaa näissä ?

Saku-foorumi » Yleinen keskustelu » Viestit 2003 » Viestit 06/2003 asti » Mikä maksaa näissä ? « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

JPQ
Sunnuntaina, 13. huhtikuuta, 2003 - klo 2.06:   
Mikä maksaa Pegasoksessa ja AmigaOnessa ?
Jos ei myyntilukuja lasketa.

 

Hooligan/DCS
Sunnuntaina, 13. huhtikuuta, 2003 - klo 3.12:   
Varmaan se että markkina-alue on pieni.
Toisaalta 320e emo+prossu+käyttis .. en pidä kovinkaan korkeana hintana. Mutta se meni jo ;-)

 

JPQ
Sunnuntaina, 13. huhtikuuta, 2003 - klo 13.44:   
Hooligan: noi tarjous pegasokset olikon ok hintaisia.
PS. Eikun haaveilemaan max. 1200e pegasos/amigaone tietokoneesta vai siirrynkö suosiolla CommodoreOne käyttäjäksi noh softat pitää silloin tehdä itse...:(
Tuossa hinnassa pitäisi olla kaikki muu paitsi näyttö.

 

Rebb
Sunnuntaina, 13. huhtikuuta, 2003 - klo 15.29:   
Jep eiköhän se markkinoiden pienuus nosta valmistus kustannukset pilviin, jos vertaat esim. Pc-raudan hintaan. Koviin hintoihin pitäisi olla jo tottunut? :)

 

JPQ
Sunnuntaina, 13. huhtikuuta, 2003 - klo 17.03:   
Rebb: no jaa pitäisikö ?
Nimimerkki lähes kaikki käytettyä.

 

Markus
Sunnuntaina, 13. huhtikuuta, 2003 - klo 17.21:   
JPQ: Odota, että Pegasos II tulee, jolloin joku Pegasos 1:n ostanut kenties myy sinulle Peg1:n halvalla. :)

 

JPQ
Sunnuntaina, 13. huhtikuuta, 2003 - klo 18.16:   
Markus: joopa joo muuten hyvä idea entäs jo mun nyky Amiga lahoaa sitä ennen mitäs sitten teen ? ja aina sitä paitsi riski ettei just silloin ole rahaa tai tyyppi myy sen jollekkin toiselle.
Nimimerkki Pienituloinen

 

JPQ
Sunnuntaina, 13. huhtikuuta, 2003 - klo 18.17:   
Markus: ai niin Pegasoksella ei voi AmigaOS4.0:sia ajaa...:(
PS. Ylläpito nämä viestini saa jos näkee tarpeelliseksi yhdistää.

 

rebb
Sunnuntaina, 13. huhtikuuta, 2003 - klo 20.18:   
JPQ: Sarkasmia :) Ei itselläkään varaa ostaa noita uusia Amigoita. Ja ainakaan vielä siihen ei mitään syytä edes ole, jos haluan eksoottisen Linux koneen ostan Alphan.

Pc:t on kyllä sen verran kilpailukykyisiä hinta/laatu suhteeltaan, että ainakin minun eurot menee siihen suuntaan. Windowsin kanssakin kyllä oppii olemaan.

 

JPQ
Maanantaina, 14. huhtikuuta, 2003 - klo 1.47:   
Rebb: ahaa vähän kylla ajattelin. Ja minua Windows innosta eipä sovi ajattelemaani hommaan täysin siinä ei saa kone ns. pätkiä eikä kaatua ns. nolo ei ikävä tilanne. Eli midi sekvenseristä puhun.

 

rebb
Maanantaina, 14. huhtikuuta, 2003 - klo 9.19:   
Taitaa olla Windows pohjaiset sekvensserit aika yleisiä :) Eli kyllä ne vakaita on. Ongelmaa tuottaa jos saman käyttiksen alle änkee muutaman betaversion jostain pelistä yms tauhkaa. Itselläkin käytössä midi softat, vaikka midiä en niin käytäkkään.

Olen jo Windowsiin tottunut, kun sitä on olosuhteiden pakosta käyttänyt monta vuotta. Amigan sekvensserit on jäänyt jo valovuosia Pc:n vastaavista, äänikortit on naurettavan hintaisia laatuun nähden, näytönohjaimista nyt puhumattakaan. Lisäksi Pc puolella Vst instrumentit alkaa olla kovaa tasoa, rautasyntikoihin verrattuna ja hinta/laatu suhde on taatusti kohdallaan.

 

JPQ
Maanantaina, 14. huhtikuuta, 2003 - klo 12.22:   
Rebb: joo ehkä mutta paljonkohan niitä kunnon keikka käytössä on. Ja Windows se epävakaus pulma on ei sekvenseri.
PS. Minä tykkään rautasynistä.

 

rebb
Maanantaina, 14. huhtikuuta, 2003 - klo 13.17:   
kyllä niitä taitaa jo nykyään keikoillakin näkyä.
Ilman ylimääräisiä roinia, windowskin on kyllä ihan yhtä vakaa kuin mikä tahansa muukin käyttis.

ps. minäkin tykkään rautasynista, mutten niiden hinnoista :)

 

JPQ
Maanantaina, 14. huhtikuuta, 2003 - klo 13.30:   
Rebb: minä taas en pceiden hinnoista kun ostat arvo laskee aivan liian alas ja liian pian.
PS. Pitää jos sopivaa amigaa en saa hankkia varmaan Mac...
PPS. Monet Softa synat on liian dance tyyliini. Vaikka onhan FM7:skaa,Reaktoria esimerkiksi...

 

rebb
Maanantaina, 14. huhtikuuta, 2003 - klo 13.38:   
Onneksi Amigan arvo nousee :) Ei ne nyt niin kauheasti putoa, jos ei halua ostaa sitä kalleinta ja nopeinta. Esim. 1700+ XP ja emo irtoaa reilusti alle 200€:n ja jaksaa vääntää aika mukavasti softasynia. Eikä sillä arvolla ole hirveämmin merkitystä, kun en ole konetta taas hetkeen päivittämässä. Opettelee mielummin ensin nämäkin softat kunnolla, ennenkuin rupeaa haalimaan lisää.

Suurin osa preseteistä on kyllä dance tyylisiä, mutta onneksi niitäkin voi itse ohjelmoida. Ja ilmais synatkin on aika mukavan kuuloisia.

 

miksuh
Maanantaina, 14. huhtikuuta, 2003 - klo 13.39:   
No varsinkin noiden uusien Pegasos aja amigaonejhen kohdalla ei voi ainakaan raudan kalliutta/hintaa kirota kun puhutaan laajennuskorteista. Jos esim Radeonit ei riitä ni jo on kumma :) Niille Amigoille joissa ei ole PCI-väylää toki rauta maksaa.

 

miksuh
Maanantaina, 14. huhtikuuta, 2003 - klo 13.39:   
ärh typoja

 

rebb
Maanantaina, 14. huhtikuuta, 2003 - klo 13.59:   
Jep, kunhan niille saisi ohjelmia/kunnon käyttiksen :) Ei oikein innosta tuo linuxin ajelu.

Muutenkin tuo pci väylän käyttö on aika rajoitettua, kun ei ole ajureita kuin noille perusvermeille esim.sb 128. Ja sitten tulee tietysti eteen softan puute.

 

JPQ
Maanantaina, 14. huhtikuuta, 2003 - klo 14.16:   
miksuh: pci väyläiseen classic amigaan taas ei vielä saa minusta ok äänikortteja.
PS. mutta nyt tarkistus laskelmia tekemään.

 

KimmoK
Maanantaina, 14. huhtikuuta, 2003 - klo 15.15:   
JPQ & rebb: uusi delfina & flipper pitäis olla tuotannossa näillä hetkillä. En tiedä kelpaako teille, mutta luulis olevan parempi kuin SB128 tai emolevyn audio...

 

rebb
Maanantaina, 14. huhtikuuta, 2003 - klo 15.19:   
Kyllähän tuon delfinan pitäisi olla ihan laatukortti? Vieläkun saisi jonkun sortin virtuaalisyntikka systeemin Amigallekin.

 

JPQ
Maanantaina, 14. huhtikuuta, 2003 - klo 20.01:   
KimmoK: no minulle kelpaa mutta siinä onkin se pulma toimiiko nykyisellä Zorro väyläkortillani jolla
Ei toimi:
Repuluse (testasin itse,työn takana oli näkymiin saaminen mutta se oli yksi kerta ja softien heitto piirille ei toiminut , onneksi löytyi aluksi tuo Delfina Lite vaikka se pyykiikin samplauksessa ja nyt on tuo Sunrize AD516 jossa ei pulmia)
X-Surf (kuulemma , kuultu ilmeisen luettavasta lähteestä)
Toimii:
Ariadne II (nytkin juuri kun tätä naputtelen käytössä)
Delfina Lite (jäänee eläkkeelle sitten kun saan ostettua SoundFX:än sen tekijältä)
Sunrize AD516 (nytkin käytössä,jää eläkkeelle jos Delfina Flipper osoittatuu paremmaksi)
Cybervision 64/3D (nytkin käytössä)

Ja toiseksi koska tulee AmigaOne/Pegasos/Mediator tuki sille ?

Rebb: öö joku saattaa sellaisesta ideasta haaveilla. Pahuskun mistä löytyisi resofilsan kaavoja ja tietäisi riittääkö 68060 tuki ja se että homma ei ole reaaliaikainen. Täytyy tutkia jos noi MusicDSP listan kaavat saisi toimiin ja saisi alkeellisen edes esi laksevan synan tehtyä. Eli minulla on syna projekti mielessä...
PS. PPC tuki uupuu kun sitä tukevaa C kääntäjää en omista enkä PPC:tä.

 

rebb
Maanantaina, 14. huhtikuuta, 2003 - klo 20.30:   
Nyt alkaa mennä jo aika rajusti aiheen vierestä :)

Itse vääntelin joskus 90-luvun puolivälissä FM emulaatiota Amigalle. Ei ihan reaaliaikaista tullut, mutta kyllä tuolla muutamat kello soundit ja purinat teki.

Jos optimoisi koodin 060:lle ei ainakaan tuollaisen 303 emun saaminen reaaliaikaiseksi ole mikään mahdottomuus. Lisäksi mielessä on käynyt CV adapteri esim. levari porttiin. Kun tuossa olisi tuo Modular projekti vielä kesken.
Löysin kirjastosta tuollaisen kirjan kuin Foundations of computer music, josta tuon FM synteesin laskukaavankin nappasin.

 

Joanna
Maanantaina, 14. huhtikuuta, 2003 - klo 21.19:   
rebb: itse olen käyttänyt PC:llä semmoista kuin Orion Platinum. Kätevä ja kohtuuhintainen ohjelmisto jossa on liki kaikki tarpeellinen mukana (sekvensseri, mikseri, softasyntikoita, siistejä efektejä, audiotrackkejä yms).. . Mietin jo tuossa saisiko sen tekijän porttaamaan sen MOS:ille ... (tai lainaamaan sorsia :)

http://www.synapse-audio.com/
Demoversiot imuroitavissa..toimii ok jopa NT4:lla. CPU:ta se tarvitsee, mutta se nyt ei ole mikään yllätys kun puhutaan softasyntikoista + efekteistä ...

 

Rebb
Maanantaina, 14. huhtikuuta, 2003 - klo 21.35:   
Jep Orion on tuttu. Ihan hyvän oloinen softa tuokin. Itse olen vaan niin tottunut tracker ympäristöön ettei noilla "oikeilla" sekvenssereillä tahdo saada mitään aikaiseksi.

Onneksi tuo Renoise softa on ihan huippulaatua, myös Vst tuen osalta (http://www.renoise.com) Toisin kuin monet ns.kolmannen sukupolven trackerit esim. Buzz. Eikä hintakaan ole hirmuinen $45

 

JPQ
Maanantaina, 14. huhtikuuta, 2003 - klo 23.55:   
Rebb: minäkin koti FM:llä olen leikkinyt. Ja löytyykö tuosta kirjasta Filtteri kaavoja?

Minä taas keksin FM synteesiä ihan itse (vahingossa) ja keksin myös pehmennys tavan jota ei saa reaali aikaiseksi..
Joanna: tai PC softista...
PS. Tuon FM synteesin laajennus sahaa,pulssia yms. sallivaksi on kehitys työn alla.

 

Rebb
Maanantaina, 14. huhtikuuta, 2003 - klo 23.59:   
No eihän tuo FM synteesi yksinkertaisimmillaan ole kuin läjä siniaaltoja :)

Taitaa olla jo 4 vuotta kun viimeksi tuon kirjan lainasin, joten en oikein muista mitä muuta siinä oli. Kannattaa joka tapauksessa kirjastosta tuo kirja hankkia, jos matikka pysyy hanskassa.

Filtteröintiin löytyi ainakin jotain omia kirjoja ja laskukaavoja, jotka meni ainakin minulta ns. yli ja kovaa.

 

JPQ
Tiistaina, 15. huhtikuuta, 2003 - klo 0.03:   
Rebb: no eipä ole tosiaan muuta mutta älkäämme kaikea kertoko ja mun parannetussa ideassa saat sitten jo sahaa ja pulssi yms. Ja toiseksi sellainen pikku seikka vielä että olin reilusti ala ikäinen kun tuon homman keksin ja oliko viime vuoden lopuella päivitetyn painoksen...

 

Rebb
Tiistaina, 15. huhtikuuta, 2003 - klo 0.08:   
Ei kai se ikää katso? :) Kannattaa laitta vaikka tuo saha-aalto moduloimaan osaa sini aaltoja niin alkaa irtoamaan aika vänkää purinaa. Vähän Lfo:n tapaan.

Kannattaisi varmaan Amigalle saada aikaiseksi jonkun sortin "standardi" noiden instrumentti viritysten suhteen? Saisi niidenkin kehitykseen hieman vauhtia, eikä kaikki vetäisi köyttä eri suuntaan.

 

deeq/RNO
Tiistaina, 15. huhtikuuta, 2003 - klo 0.36:   
SoundFX:stä löytyy jo FM synteesi amigalle. Jos en väärin muista niin tuohon taisi pystyä importoimaan DX-7:n sysex filejä..

 

JPQ
Tiistaina, 15. huhtikuuta, 2003 - klo 2.15:   
deeq: minä tiedän ja kysyn miten ihmeessä tuolla saa ääntä aikaiseksi ? ja toiseksi mulla tulee moduloiville taajuuksillel verhokäyrätkin ehkä jopa taajuuksille itselleen verhokäyrät. Ja mun idea on ehkä jopa Open Source.
Rebb: mitä sanoisit VST rajapinnasta siihenhän kuulemma vapaat dokumentit ?
Kuule kyllä katsoo ikää koska en tunne kovinkaan monta jotka vahingossa löytää jotain tuollaista jota aluksi ei edes tajua mitä teki.
(yritän etsiä niitä ja yksi opensource rajapinta linuxille jota voisi yrittää käänyttää).
Kaikki: kertoisitteko tarkemmin mitkä yksityis kohdat nostaa noiden emojen hintaa ?
PS. Harhautui keskustelu aiheesta. lieventävä tekijä on se että itse aloitin keskustelun.

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: