Amiga-tapahtuma Ruotsissa lauantaina

Saku-foorumi » Yleinen keskustelu » Viestit 2003 » Viestit 06/2003 asti » Amiga-tapahtuma Ruotsissa lauantaina « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

Janne
Perjantaina, 28. maaliskuuta, 2003 - klo 11.50:   
http://www.amigbg.com/startsida/

AmiGBG
Lördagen den 29:e Mars 2003
Lindholmen, Göteborg 12.00-17.00

 

Jon
Perjantaina, 28. maaliskuuta, 2003 - klo 17.37:   
Niin, ne tukka&partamessut (ann.lu)

 

Hooligan/DCS
Perjantaina, 28. maaliskuuta, 2003 - klo 22.29:   
mulla on tukkaa ja partaa !

 

Jon
Perjantaina, 28. maaliskuuta, 2003 - klo 23.15:   
Jos löytyy vielä ruutupaita ja henkselit niin jes!

 

miksuh
Lauantaina, 29. maaliskuuta, 2003 - klo 11.57:   
Olis ees tukholmassa noi mut ku ei, jossain korvessa mihin ei pääse ees laivalla suoraa.
Jos siirtäsivät noi tukholmaan ni vois joku kerta mennä käymäänki. Vois sit yhdistää biletysmatkan ja messuilla käynnin yhteen :)

 

Janne
Lauantaina, 29. maaliskuuta, 2003 - klo 14.29:   
Täällä livekuvia:

http://www.amigbg.com/live/live.asp

 

KimmoK
Sunnuntaina, 30. maaliskuuta, 2003 - klo 15.22:   
raporttia pukkaa: amigaorgissa

 

Janne
Sunnuntaina, 30. maaliskuuta, 2003 - klo 17.42:   
http://amigbg.com/gallery/graak/pages/d_mvc-038f.htm

Ja siitä klikkailette oikealle niin saatte Redhousen slide-shown OS4:stä ja AmigaOnesta.

 

Janne
Sunnuntaina, 30. maaliskuuta, 2003 - klo 17.45:   
http://amigbg.com/gallery/graak/pages/h_mvc-054f.htm

Ja tosta alkaa AROS-esityksen slidet...

 

Hooligan/DCS
Sunnuntaina, 30. maaliskuuta, 2003 - klo 18.47:   
Challenges: FUD

:)

 

KimmoK
Maanantaina, 31. maaliskuuta, 2003 - klo 8.21:   
...L3 cache makes no difference...

Onkohan se vihje ettei L3 cachea tulisikaan loppukäyttäjille??? :(

esim quake3:ssa L3 cache on antanut jopa 20% lisää tehoja ...


(mielenkiintoista että Alan & Co kaavailee jo kahta uutta emolevyä ennen kuin edes ensimmäiset on massana saatavilla)

 

Janne
Maanantaina, 31. maaliskuuta, 2003 - klo 9.04:   
KimmoK: Ehkä Pegasos II pistää painetta...? Mutta ettei vain Osborne-syndrooma iskisi.

 

miksuh
Maanantaina, 31. maaliskuuta, 2003 - klo 15.12:   
Äh kun on hitaan letkun päässä noi kuvat, taim sit kaiki rynnänny sinne samaan aikaan kattoon noita :)

 

Janne
Maanantaina, 31. maaliskuuta, 2003 - klo 15.41:   
http://paula.tidstrand.com/

Alanin puhe.

 

JPQ
Maanantaina, 31. maaliskuuta, 2003 - klo 18.11:   
Esim. MicroATX emo kuulostaa ihan kiinnostavalta olisi meinaan kiva että suomessakin voisi jonkinlaisen peruskäyttöön sopivan AmigaOnen rakentaa max. 1000eurolla ja siinä ei tarvitse olla näyttöä mukana... vaan kaikki muu tarpeellinen eli
näyttökortti,äänikortti,näppis,hiiri,muistit,polttavaromppuasema,kiintolevy (40Gb riittänee),levyasema. PS. Tiedän enkä luulen AC97 äänet ei riitä mun käytössäni. Eli toivotaan että tästä tulee vihdoin jotain ja mikäs
ihme noissa kuvissa oli se joka näytti Atari ST:een käyttikseltä siinä jossain Pocket PC:eessä ?

 

JPQ
Maanantaina, 31. maaliskuuta, 2003 - klo 22.11:   
Tuosta MicroATX emosta osaako kukaan arvella edes olisiko halvempi tavallinen ATX emolevy ? jos ei ole eipä ole siinä tuotteessa paljon mieltä. Eli arvelua olisko tuo MicroATX emo halvelmpi ?

 

Hooligan/DCS
Maanantaina, 31. maaliskuuta, 2003 - klo 23.21:   
No jos Eyetech pääsee hinnoittelemaan niin se on sikakallis+donglen hinta

 

JPQ
Tiistaina, 1. huhtikuuta, 2003 - klo 0.12:   
Hooligan: jaahas lienet oikeassa mutta mitä hyötyä sellaisesta emosta sitten on jos se kalliimpi ja vaatimattomampi?

 

KimmoK
Tiistaina, 1. huhtikuuta, 2003 - klo 8.48:   
Puhe tekstinä: alan_speech.txt

 

KimmoK
Tiistaina, 1. huhtikuuta, 2003 - klo 18.21:   
JPQ: Arvaan että MicroATX versio samanhintainen tai halvenpi ja silti ominaisuuksiltaan himpun verran parempi. Ja veikkaan että jos se Lite versio joskus valmistuupi, niin ei sekään kuitenkaan paljoa halvenpi voi olla, mutta tod. näk "racable", "stackable", "...able" yms.

Itseäni pisti arveluttamaan että onkohan se G4 sittenkään järkevä CPU, jos se feilaa yli 40 asteessa... ellei Eyetech ala käyttään laadukkaampaa versiota G4:sta...

 

JPQ
Tiistaina, 1. huhtikuuta, 2003 - klo 19.20:   
JPQ: Jos halvempi niin voi kiinnostaa mutta täsmälleen samalla hintaa tai kovemmalla saa olla kyllä tärkeä parannus jos kiinnostaa esim. intergroitu perusnäyttökortti eli edes Voodoo3:sen tasoinen.
Nimimerkki Halpuus malli Amigaonesta olisi tarpeen.

 

JPQ
Tiistaina, 1. huhtikuuta, 2003 - klo 20.42:   
Voih tarkoitin komenttini KimmoK:lle enkä JPQ:lle. No sen siitä saa kun alkaa olla väsynyt tai joku sen tapainen.

 

KimmoK
Tiistaina, 1. huhtikuuta, 2003 - klo 23.06:   
JPQ: Integroitu n-ohjain pitäisi olla Radeon8500 tasoinen all-in-wonder lisukkeilla. Silloin kone haiskahtaisi jo aikas Amigamaiselta (IMHO).

 

JPQ
Tiistaina, 1. huhtikuuta, 2003 - klo 23.34:   
KimmoK: no joo eipähän noissa suurta hintaeroa ole. Ja minä sanoin tuon kortin koska haluaisin köyhän miehen AmigaOnen koska muuten sillä ei ole mitään toivoa minun kanssani enkä usko että olen ainoa.

 

TSK
Keskiviikkona, 2. huhtikuuta, 2003 - klo 0.03:   
Ainakin Alan kertoi suoraan ja avoimesti missä nyt mennään. Täälläkin on valitettu avoimuuden puutteesta. Minä ihmettelen että missäs ne kehut nyt oikein viipyvät ?

 

JPQ
Keskiviikkona, 2. huhtikuuta, 2003 - klo 0.53:   
Kehu Kehu Kehu
Siinä vähäsen myöhässä mutta kuitenkin niitä on tuossa kolme eiköhän se aluksi riitä.

 

Janne
Keskiviikkona, 2. huhtikuuta, 2003 - klo 9.57:   
TSK: Mitä sätkynukkeja tässä oikein pitäisi olla? Luottamus on ansaittava. Ei se yhdellä hyvällä tai kahdella kauniilla synny.

Ainakin minun kirjoissani, ja sen olen tännekin kirjoittanut, Alan Redhouse on Amiga-trion kunnioitettavin jätkä, mutta pahoja harkintavirheitä hänkin viestinnässään tehnyt. Täytyy muistaa että hän esim. puheessaan kehui sitä että Amiga Inc. on selvinnyt - eikä esim. paheksunut sitä että Amiga on törkeästi lainannut yhteisöltä rahaa lupauksillaan...

Uskon että Alan on siviilissä todella mukava mies ja sellainen joka olisi varmasti hyvä ja luotettava ystävä. Business-wise, hän mogasi lyhyellä tähtäimellä PR-mielessä (taloudellinen puoli jää nähtäväksi), ja moraalimielessä, liittoutuen niin läheisesti Amigan ja mm. sen kuponkiskandaalin kanssa. Kommentit Genesistäkään eivät ole auttaneet.

En minä tässä ketään pulmusiksi väitä, mutta ihmettelen kummasti asennetta jossa vuosien mogailut Amiga-trion osalta pitäisi kuitata yhdellä puheella ja olla taas happyhappyjoyjoy. Minä en sen enempää täällä hypi Genesinkään puolesta. Bill Buck sotki turhaan välejään monen ihmisen kanssa ja siinä menee aikaa että asia korjaantuu. En odota että sekään tapahtuisi hetkessä vain siksi että hän nyt on ihmisiksi. Itselläni ei ole Buckin kanssa ongelmaa, mutta en varsinaisesti ihmettele miksi joillakin on - ja olen tämän myös hänelle mailannut.

Luottamus on ansaittava.

 

Miksuh
Keskiviikkona, 2. huhtikuuta, 2003 - klo 14.32:   
Toisaalta pitäs antaa tilasuus myös korjata virheet ja oppia virheistä ja yrittää jatkossa tehdä hommat paremmin. Minustakin on väärin, että kyllä negatiiviset puolet huomataan, mut sit jos asioita yritetään hoitaa kuntoon niin sit ei edelleenkään huomioida kun vaan virheet. Eikä musta pienen tunnustuksen antaminen, edes mokailujen jälkeen, ole mitenkään sätkynukkena oloa, jos siis asioita kuitenkin edes yritetään saada hoidettua kuntoon.

Siis en nyt sanonu tota jannelle tai kellekään muullekaan, olipahan vaan mun mielipiteeni noin yleensä :)

[Edit: Viestit yhdistetty. -Thoriel]

 

Janne
Keskiviikkona, 2. huhtikuuta, 2003 - klo 15.31:   
miksuh: Periaatteessa olen kanssasi ihan samaa mieltä, mutta olemme eittämättä eri mieltä siitä miten mainittu asia soveltuu tähän. Mielestäni Amiga-trio on sen verran pahasti pakkasella, että menee aikansa päästä plussalle. Jos joku odottaa että se tapahtuu heti kun jotain kivaa vähän tapahtuu ja kaikki paha pitäisi unohtaa, noh, sitten emme vain ole samaa mieltä.

Mitä nyt edes on tapahtunut? Redhouse piti koskettavan puheen. McEwen on pitänyt sellaisia sata. Redhousekin. Ei se ollut huono puhe, mutta mitä sen nyt pitäisi yhtäkkiä muuttaa? Kaikki vanha korjaantuu ja kevät kukoistaa?

Amiga Inc. on tehnyt todella törkeitä juttuja, jotka moni on antanut heille anteeksi siksi että omistavat Nimen. Heidän partnerinsa ovat ikävä kyllä tukeneet tätä toimintaa, jos ei muuten niin hiljaisella hyväksynnällä - ja toisaalta he ovat mogailleet omiaan. Nykyisessä Amiga-yhteisössä alkavat tämän "työn" tulokset näkyä. Moni on viimein herännyt Nimen aiheuttamasta horroksesta. Ihmiset tajuavat mitä on tapahtunut.

Sitten meillä on esimerkiksi Genesi, jota on alusta saakka mitattu ihan eri skaalalla kun heillä ei ole Nimeä. He ovat saaneet tehdä kaiken kymmenen kertaa paremmin, että saisivat edes puolet siitä respektistä mitä toinen puoli saa häröillen minkä kerkiää. BBRV ja RS ovat värikkäitä persoonia, mutta Genesi on saanut aikaan paljon. He ansaitisisvat paljon enemmän respektiä kuin saavat. Mutta vaikka tiedostan tämän, olen toki valmis heitäkin kritisoimaan kun syytä on - ja syytäkin on ollut.

Olen myös valmis antamaan tilaisuuden hoitaa hommat ja korjata virheet. Pegasos on matkalla. Katsotaan mihin se pystyy. Jos joku päivä OS4 tai muu tuote kiinnostaa, voitte olla varmoja että rahani on siellä missä suuni. Mutta en häpeile sitä että vaadin firmoilta edes jotain moraalia ja kunnollisuutta.

Kyllä te minulta ainakin ne kiitokset kuulette sitten kun siihen todella on aihetta. Mutta Nimen kumartelun lopetin. Tein sitä tarpeeksi monta vuotta.

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: