68k koodin porttaaminen PPC:lle

Saku-foorumi » Yleinen keskustelu » Viestit 2003 » Viestit 03/2003 » 68k koodin porttaaminen PPC:lle « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

KimmoK
Torstaina, 6. maaliskuuta, 2003 - klo 10.05:   
Jos jotakuta kiinnostaa 68k assemblyn porttaus PPC:lle, täällä voi olla apuja: http://www.microapl.co.uk/

(tähän threadiin vois muutenkin yleisiä 68k->PPC porttausinfoja/-ohjeita laittaa)

 

Pekka Nissinen
Torstaina, 6. maaliskuuta, 2003 - klo 10.33:   
Voiskohan tollasen avulla esim. portata tuon Zsnes emun ppc:lle, kun se käyttää x86-assya C:n lisäksi...? Ajattelin vaan, kun tuo on olemassa Linukallekkin (mutta vain x86) niin ois ihan kiva jos tuon sais portattua Amigallekkin, tai vaikka vain aluksi ppc-linuxille... On se, ainakin minusta, selvästi parempi emu kuin snes9x ja nopeampikin...

 

Piru
Torstaina, 6. maaliskuuta, 2003 - klo 11.20:   
Tutkailin tuota, ja se ei hallitse FPU:ta. Riippuen projektista tuo ei ole ongelma, tai voi estää koko porttauksen. Muuten vaikuttaa ihan pätevältä softalta, mutta henk.koht. pidän koko ideaa aika takaperoisena.

Yleensäkkin assembler-soodin porttaaminen on huonohko idea. Assembler-soodin ylläpitäminen on todella vaikeaa, varsinkin jonkun automaattisen konvertterin tuottaman koodin.

Itse suosin 68k assembler-koodin uudelleenkirjoittamista C:ksi. Tämä tosin vaatii aikamoisesti luovuutta ym taitoja joita ei koneellisesti voi toteuttaa, ainakaan jos tarkoituksena on saada ylläpidettävää koodia. Bonuksena on se että C versio kääntyykin sitten mille alustalle tahansa.

Jos kyseessä on iso assembler-lähdekoodi jonka ylläpidettävyydestä tai jatkokehittelystä ei ole väliä, tälläinen konvertteri varmasti ansaitsee paikkansa.

 

Joanna
Torstaina, 6. maaliskuuta, 2003 - klo 12.15:   
Kas kummaa.. Löysin tämmöisen kun hieman aikaa käveleksin pitkin nettiä..
http://www.coyoteflux.tmfweb.nl/PPC680x0.html

Linkistä voikin jo päätellä ketkä ovat tehneet ja mitä se tekee :)

Mutta tottapuhuen itsekkin uskon ennemmin että kannattaa vastaisen varalta tehdä C:ksi ennemmin. Sitä kun ei koskaan tiedä missä ja milloin koodia tarvitsee. Ja jos se C ei kelpaa nopeudeltaan niin optimoi sitten käsin ne pari pahinta looppia pois (tai hommaa esim Altivec-kääntäjän).

 

itix
Torstaina, 6. maaliskuuta, 2003 - klo 15.27:   
Hiukan epäilen pystyykö sillä porttaamaan laajoja projekteja... Kun ei tuo kuitenkaan ymmärrä Amigan kirjastokutsuista yhtään mitään?

 

Joanna
Torstaina, 6. maaliskuuta, 2003 - klo 16.15:   
Nojuu.. Tiedä sitten toimiiko käytännössä mutta ainakin jotain saisi ehkä tehtyä. Ja ainakin Mos väki tietää keneltä kysyä kun tuo CoyoteFlux on kovasti tuttua porukkaa :)

 

itix
Torstaina, 6. maaliskuuta, 2003 - klo 16.20:   
Oikeastaan voisihan tuo olla kätevä jos olisi joku monimutkainen ja pitkä koodinpätkä. Kuten vaikkapa demoefekti.

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: