Hollywood 10: Xcelicious julkaistu

Saku-foorumi » Yleinen keskustelu » Hollywood 10: Xcelicious julkaistu « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

jPV
Käyttäjätunnus: jpv

Rekisteröity: 6-2009
Tiistaina, 28. helmikuuta, 2023 - klo 19.58:   
Uutta:
* Almost 100 new commands for lots of new programming fun!
* Text and font engine is now completely extensible by plugins
* Support for the macOS arm64 platform (Apple Silicon)
* Vector text objects are now supported
* Layers can now be grouped or merged
* Support for charspacing and linespacing
* Popup menus (aka context menus) are now supported
* New serialization modes for the JSON serializer
* Advanced console functions for creating TUIs
* Support for filesystem plugins
* Greatly improved joystick support
* Support for AmigaInput on AmigaOS 4
* MagicBeacon and Ranchero support
* Greatly improved plugin interface with user tags
* Custom vector brushes can now be used
* Advanced locale functions like date and number formatting
* Ready for at least three 10.0-exclusive plugins!
* Over 100 new pages of PDF documentation, 1272 pages altogether!
* Lots of other changes, optimizations and bug fixes

Lisätietoja:
https://www.hollywood-mal.com/

 

jPV
Käyttäjätunnus: jpv

Rekisteröity: 6-2009
Tiistaina, 16. huhtikuuta, 2024 - klo 17.48:   
Hollywood 10:tä pohjanaan käyttävä esitysgrafiikkaohjelma Hollywood Designer 7.0 on julkaistu vastikään Amiga-yhteensopiville alustoille. Designer on monipuolinen ohjelma esitysten tekoon, mutta se mahdollistaa kaikenlaista muutakin, vaikka jopa pelien tekemistä. Ohjelman toimintaa voi myös laajentaa rajattomasti upottamalla esityksiin omaa Hollywood-koodia.

Lisätietoja:
https://forums.hollywood-mal.com/viewtopic.php?f=19&t=3939

 

Janne Sirén
Käyttäjätunnus: jtsiren

Rekisteröity: 9-2010
Tiistaina, 16. huhtikuuta, 2024 - klo 18.14:   
Cool! :-) Onko muuten Hollywood Designerilla julkaistu minkälaista (minkäänlaista?) avoimeen jakeluun laitettua sisältöä, saati jopa pelejä? Jokunen Hollywood-tuote on tullut tukiostettua ja testattua, mutta myönnän olevani aika ulkona nykykäytön laajuudesta.

Tangenttina: Muistan junnuna tietokonekerhosta Macilla käyttäneeni HyperCardia. Olin melko vaikuttunut kun myöhemmin opin että (Amigallekin portattu) Myst oli kehitetty HyperCardilla... :-)

 

jPV
Käyttäjätunnus: jpv

Rekisteröity: 6-2009
Tiistaina, 16. huhtikuuta, 2024 - klo 19.37:   
En nyt suorilta muista onko mitään juuri Designerillä tehtyä jaossa (tai en kaikkien taustojakaan tiedä, että mikä on tehty milläkin), mutta Myst-tyylisiin peleihin toimisi varmasti kätevästi. Tai no Real Amiga SWOS Total Pack:ssä (MorphOS) on tehty Tactic Viewer ja About-ikkuna Designerillä, vaikka muu koodi onkin Hollywoodilla itsellään :-)

Itse olen tehnyt Designerillä Saku-tapahtumissa pyörivän "infoscreenin", jossa kerrotaan yhdistyksen ja Amigan historiaa, esitellään pelisuosituksia ja Amiga-malleja, näytetään tapahtumien/kilpailujen aikatauluja/tuloksia jne. Olen myös tehnyt Hollywoodilla (ilman Designeriä) pelikilpailujen ilmoittautumisohjelman, jolla voi myös syöttää tuloksia, jotka päivittyvät reaaliajassa tuolle Designerin infoscreenille verkon yli. Sitten tein myös tulosten näyttämiseen oman ohjelmansa, jolla voidaan järjestää karsinnat ja ryhmiin arvonnat moninpelikilpailuissa (SCR, Lotus2, Worms, jne).

Tässä kuvassa näkyykin sekä syöttöohjelma (iBookilla), että infoscreenille päivittyneet tulokset (Mac minillä) :-)
http://saku.bbs.fi/yhdistys/tapahtumat/vectorama2023/kuvat2/000016.html

Ja vielä samasta tilanteesta videota :P
https://youtu.be/L9bWF5H4fNs?t=31

Kiellon päälle vielä Stunt Car Racer -karsinnat "tulos-screenillä":
http://saku.bbs.fi/yhdistys/tapahtumat/vectorama2019/kuvat2/000029.html

 

Janne Sirén
Käyttäjätunnus: jtsiren

Rekisteröity: 9-2010
Tiistaina, 16. huhtikuuta, 2024 - klo 19.53:   
Cool! Kiitos perustavanlaatuisesta vastauksesta. Hienoa myös miten Amigan Scala-perintö elää tavallaan Hollywoodissa, kulturaalisesti ainakin. :-) Meillähän taisi olla joskus myös Scala-infoscreeni Saku-tapahtumassa Heurekassa, hienoa nähdä että laatua on nostettu melkoisesti näistä ajoista. Keep up the good work!

Tangentista: Milläköhän tekniikalla Amigan virallinen Myst-porttaus (ClickBOOMilta) on tehty? Se on siitä hauska itselleni, että se on se Myst jonka olen pelannut läpi. :-) Erinomainen käännös.

 

jPV
Käyttäjätunnus: jpv

Rekisteröity: 6-2009
Tiistaina, 16. huhtikuuta, 2024 - klo 21.40:   
Hollywoodilla voi myös ajaa alkuperäisiä Scala-scriptejä Malibu-pluginin avulla, joten perintöä on konkreettisestikin :-)

Pitäisi joskus kaivella löytyykö tuosta Myst-porttauksesta tarkempaa tietoa... ja miten PC-versiotkin on tehty..

 

Markku Heikkinen
Käyttäjätunnus: breed

Rekisteröity: 10-2011
Keskiviikkona, 17. huhtikuuta, 2024 - klo 13.16:   
Kotisivuilta kaapattua ja niin totta, tukekaahan, harvinaista herkkua Amigalla näinä päivinä"

" Please consider buying Hollywood Designer 7.0 to show your support for our massive Amiga development efforts"

 

jPV
Käyttäjätunnus: jpv

Rekisteröity: 6-2009
Sunnuntaina, 21. huhtikuuta, 2024 - klo 17.37:   
Ja vielä muistutuksena, että vaikka Hollywood onkin multimediapainotteinen ohjelmointikieli, joka sopii mm. noiden esitysten ja pelien tekemiseen, niin sillä voi myös tehdä kaikenlaista muutakin. Itse en ole pelien tekemiseen vielä edes ehtinyt, kun innostuin koodailemaan hyötyohjelmia :-) Tällaisella korkean tason kielellä se kun on niin joutuisaa ja hauskaa, kun ei tarvi niin paljoa väkertää alusta asti kuten C:llä tms. matalamman tason kielellä... eikä tarvi juuri miettiä eri käyttisten ominaisuuksia ja alustuksia, vaan ohjelmat kääntyvät lähes sellaisinaan kaikille tuetuille alustoille. Kaikki "aplikaatiot" tällä sivulla ovat Hollywoodilla tehtyjä: https://jpv.amigaaa.com/

 

TerhoX
Käyttäjätunnus: terhox

Rekisteröity: 10-2011
Maanantaina, 22. huhtikuuta, 2024 - klo 0.34:   
Löytyykö tuki myös M-sarjan prosessoreille Macissä?
Olisin kiinnostunut kokeileen RNOPDF
Nykyiset versiot ei aukea.

 

Janne Sirén
Käyttäjätunnus: jtsiren

Rekisteröity: 9-2010
Maanantaina, 22. huhtikuuta, 2024 - klo 12.09:   
Hienoa että Hollywood herättää kuhinaa, tätä on mukava katsella! :-)

Itsekin laitoin juuri sisään Hollywood 10:n ja Designer 7:n tilaukset, edelliseni oli version 8 tasolla. Tukimielessä uudet lisenssit.

 

jPV
Käyttäjätunnus: jpv

Rekisteröity: 6-2009
Maanantaina, 22. huhtikuuta, 2024 - klo 20.03:   
Hmm... Hollywood 10:ssä tuli macOS arm64 -tuki, mutta kaikki pluginit eivät ole vielä päivittyneet tukemaan sitä, joten tällä hetkellä en voi kääntää RNOPDF:ää sille. Kysynpä perään, että onko tarkoitus päivittää kaikki pluginit ennen seuraavia versioita...

Jos noilla M-sarjan Mäkeillä pitäisi pystyä ajamaan muiden prossujen ohjelmia jonkun emulaatio-layerin yli, niin sitten vika voi olla, että RNOPDF:n exeillä ei ole executable bittiä asetettuna. Saatoin unohtaa pakata Mac-version RNOPDF:stä Mäkillä itsellään, joten bitti luultavasti puuttuu. chmod a+x RNOPDF:n exelle, niin pitäis toimia sen puolesta.

RNOPDF on sellainen yksinkertainen esimerkkiohjelma, jossa ei ole varsinaista GUI:ta laisinkaan, vaan homma toimii menuilla ja näppiskomennoilla. Eli ei nyt ihan näyttävin esimerkki, mutta toisaalta näppärä tiettyihin tarkoituksiin :-)

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: