AmigaOne X5000 hinta

Saku-foorumi » Yleinen keskustelu » Viestit 2015 » AmigaOne X5000 hinta « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

itix
Käyttäjätunnus: itix

Rekisteröity: 6-2009
Lauantaina, 3. lokakuuta, 2015 - klo 11.16:   
Hinta 1700 puntaa (n. 2300 euroa) ja se ei vielä sisällä MorphOS lisenssiä.

https://www.facebook.com/AEonTechnologyLtd

Ehkä hiukan tyyris MorphOS käyttäjälle...

 

Reksa
Käyttäjätunnus: reksa

Rekisteröity: 8-2011
Lauantaina, 3. lokakuuta, 2015 - klo 15.26:   
Selvästi X1000:sta halvempi, ja parisen sataa alle sen mitä itse veikkasin... Heikko Euro nostaa ikävä kyllä hintaa, kannattaisi asua Britanniassa.

Tuossa tulee mukana OS4.1, mutta senhän voi käsittääkseni EU-säädöstenkin mukaan tiputtaa pois paketista ja ostaa sitten hyvityksellä minkä OS:n itse haluaa. Muistelen että Acubekin on suostunut tuollaiseen järjestelyyn, enkä usko että A-Eon rupeaisi asiassa vastahankaan jos kaupat vain siitä olisivat kiinni ;-).

 

kimmok
Käyttäjätunnus: kimmok

Rekisteröity: 10-2009
Maanantaina, 5. lokakuuta, 2015 - klo 15.50:   
Suolainen hinta mikäli teholle ei ole täyttä tarvetta.

Mutta katellaanpa kun loppukäyttäjiltä tulee kokemusta.

ACube lienee edelleen hiljaa omista PPC jatkosuunnitelmistaan...

 

itix
Käyttäjätunnus: itix

Rekisteröity: 6-2009
Tiistaina, 6. lokakuuta, 2015 - klo 11.27:   
MorphOS-käyttäjälle on tarjolla muitakin vaihtoehtoja huomattavasti edullisempaan hintaan. Tehokkaita G4- ja G5-koneita löytyy muutamalla satasella, halvimmillaan kympeillä. Vaikka tuo taitaa olla aika nopsa, onko se nyt 2.3 GHz?

ACube tuskin jatkaa PPC-puolella kehitystyötä. MorphOS SAM:lle tuli ja meni eikä siitä ollut myynninedistäjäksi.

 

kimmok
Käyttäjätunnus: kimmok

Rekisteröity: 10-2009
Keskiviikkona, 7. lokakuuta, 2015 - klo 14.40:   
@itix "muitakin"
Toki on mutta uuden ostaminen on monelle selkeämpää.

Itsellä ei ole vielä G4 vehkeiden rajat kolisseet vastaan, mutta kehitys kehittyy ja joskus ehkä modernista näytönohjaimestakin voi olla jo Amigamaista iloa.
(tuskin vielä, muutoin kun mulla "isommat numerot" kuin sulla tyyliin)

Mun nähdäkseni 2Ghz X5000 tarjoaa enemmän kuin X1000 kolmannesta pienemmällä hinnalla. Sikäli mukava loikka tolkumpaan suuntaan. Ennemmin Amigisti tollaisen ostaa leluksi kuin kalliimman PowerMac:n. . . . . . .... ehkä.

Kauas on tultu Teroneista edes/onneksi:
http://blog.a-eon.biz/blog/wp-content/uploads/2015/08/Cyrus2.2_large.jpg

Harmi jos ACube ei tee uutta PPC rautaa. Tarve olisi, ilman edukasta robustia perusvehjettä PPC käyttäjäkunta ei lisäänny.

 

jPV
Käyttäjätunnus: jpv

Rekisteröity: 6-2009
Keskiviikkona, 7. lokakuuta, 2015 - klo 18.18:   
"kalliimman PowerMac:n"? :-)

 

Juha-Pekka Kuusela
Käyttäjätunnus: jpq

Rekisteröity: 10-2009
Torstaina, 8. lokakuuta, 2015 - klo 3.47:   
ACuben hinnat sellaisia että minullekin sopii jotenkin nämä "viralliset" on liian tyyriitä.

 

Reksa
Käyttäjätunnus: reksa

Rekisteröity: 8-2011
Torstaina, 8. lokakuuta, 2015 - klo 12.24:   
Viralliset...?-) Kyllähän Acuben SAM-emot ovat ihan yhtä 'virallisia', ja niitä on myyty AmigaOne500-nimikkeen alla. A-Eon hoitaa high-end puolen ja Acube low-endin, niinhän tuo työnjako menee. Ja se että A-Eon tiputti 3040-mallin pois ohjelmastaan viittaisi siihen että tilaa tehtiin Acuben tuleville halpismalleille. Ja noilla firmoillahan on nyt yhteistyösopimus, joten toivotaan parasta...

Olisi muuten muuten mukava tietää paljonko SAM-emoja on kaikkiaan myyty. Ei nuo ainakaan hyllyyn ole tähän mennessä jääneet, nytkin Acuben omassa verkkokaupassa on varastot taas tyhjinä.

Yksi jännäämisen paikka on saavatko A-Eon/Acube jotenkin näppinsä mukaan tuohon GNU/Linux PPC-laptop projektiin... Ihme olisi jos Trevor ei ainakin yrittäisi ;).

 

kimmok
Käyttäjätunnus: kimmok

Rekisteröity: 10-2009
Perjantaina, 9. lokakuuta, 2015 - klo 23.08:   
jPV: tarkoitin MacPro :-)

 

itix
Käyttäjätunnus: itix

Rekisteröity: 6-2009
Sunnuntaina, 11. lokakuuta, 2015 - klo 0.49:   
Tänään tuli kokeiltua X5000:sta ihan kunnolla ja onhan se kyllä nopsa. Mutta 2300 euroa... en oikein pysty perustelemaan miten sillä korvaisi nykyisen Mac Minin.

Huomasin myös että X5000:ssa boottianimaatio. Aika retro, mutta ihan mielenkiintoinen kustomointi firmwareen.

 

jPV
Käyttäjätunnus: jpv

Rekisteröity: 6-2009
Sunnuntaina, 11. lokakuuta, 2015 - klo 11.20:   
X5000 käytössä: kuva

 

itix
Käyttäjätunnus: itix

Rekisteröity: 6-2009
Sunnuntaina, 11. lokakuuta, 2015 - klo 11.48:   
jPV: X5000 ja PageStream 5.0 MUI käyttöliittymällä. Olin tuolla Neussissa eilen... :-)

Ilmeisesti ACubelta on tulossa myös uusi PPC-lauta vastoin omia ennakko-odotuksiani. En ACuben pöytää katsonut niin jäi bongaamatta mua ilmeisesti FPU on epäyhteensopiva.

 

zipper
Käyttäjätunnus: zipper

Rekisteröity: 10-2009
Sunnuntaina, 11. lokakuuta, 2015 - klo 12.50:   
Tabor http://amigaworld.net/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=40622&forum=2&58

 

hese
Käyttäjätunnus: hese

Rekisteröity: 11-2009
Sunnuntaina, 11. lokakuuta, 2015 - klo 13.21:   
@jPV
Tuossako oli nyt se uusi X5000:n kotelo ;)

 

Ibe U
Käyttäjätunnus: ibe_u

Rekisteröity: 10-2009
Sunnuntaina, 11. lokakuuta, 2015 - klo 13.22:   
Hinta on kyllä aika suolainen. Itse en tuollaista hommaaisi, juuri tuon hinnan vuoksi.

Toisaalta... Amiga maailmassa on paljon sellaista asennetta että "ei saa maksaa mitään ja se pitää löytää roskiksesta". En nyt Itix tarkoita mac miniä, vaan sellaista yleistä asennetta, jossa itketään hinnasta oli se sitten 30€ tai 3000€.

Itse käyttelen tähän harrastukseen vuositasolla jonkun 400-1000€, ja olen ajatellut asian niin että mihin muuhun tuon rahan visi käyttää itse sitä edes huomaamatta. 3 baari keikkaa väliin, niin on säästetty 600€

Mutta onneksi on vaihtoehto http://www.amiga-news.de/en/news/AN-2015-10-00027-EN.html

 

Reksa
Käyttäjätunnus: reksa

Rekisteröity: 8-2011
Sunnuntaina, 11. lokakuuta, 2015 - klo 15.53:   
@itx: "X5000 ja PageStream 5.0 MUI käyttöliittymällä. Olin tuolla Neussissa eilen... :-)"

Onpas nyt paljon hyviä uutisia...:-) Mutta eniten ihmetytti tuo: onko PagesStreamista tosiaan tullut vihdoin uusi versio?!? Kerrottiinko kenen tekoa tuo on, onko se(kin) siirtynyt A-Eonin haltuun?

 

jPV
Käyttäjätunnus: jpv

Rekisteröity: 6-2009
Sunnuntaina, 11. lokakuuta, 2015 - klo 16.35:   
hese: jostainhan sitä on tingittävä, kun X1000:tta halvemmalla myydään :D

 

itix
Käyttäjätunnus: itix

Rekisteröity: 6-2009
Sunnuntaina, 11. lokakuuta, 2015 - klo 20.54:   
@Reksa

Siitä on tulossa, en tiedä aikatauluja enkä muutenkaan minkälainen plääni sille on. Frank Mariak on sitä työstänyt viime kuukausina ja ilmeisesti se alkaa olla valmis. En tiedä kuka omistaa oikeudet.

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: